جنگ اسراییل علیه زنان و دختران

  4021213117 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

آژانس سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی اعلام کرده «نیروهای اسرائیلی از ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ تاکنون، حدودا ۹۰۰۰ زن را کشته‌اند. این بدان معنی است که اسرائیل هر روز به طور میانگین ۶۳ زن را در غزه کشته است. نزدیک به ۹ زن از هر ۱۰ زن گزارش می‌دهند که دسترسی آنها به غذا نسبت به مردان دشوارتر است و از هر پنج زن حدود چهار زن گزارش می دهند که خانواده آنها نصف یا کمتر از غذای قبل از جنگ را می‌خورند.»

جنگ اسراییل علیه زنان و دختران

به گزارش الف؛ رژیم صهیونیستی در طی دهه های اخیر، همواره بر سیاست ها و رویه های منافقانه تکیه داشته و در این چهارچوب، در ظاهر، موضع گیری ها و مطالبی را عنوان کرده و می کند که در عرصه عمل، هیچ اعتقادی به آن ها ندارد و رویه های متفاوتی را از گفته ها و سیاست های اعلامی خود در پیش گرفته و می گیرد. نفاق صهیونیست ها در بحبوحه جنگ غزه، ابعاد و ماهیت جدی و عینی تری را نیز به خود گرفته و بیش از هر زمان دیگری این رژیم را با چالش های راهبردی مواجه کرده است. 

به عنوان مثال، علی رغم طرح مطالب و گزارش های مختلف در مورد سیاست های نژادپرستانه و غیرانسانی صهیونیست ها در طی بیش از هفت دهه اشغالی سرزمین فلسطین، در بحبوحه جنگ غزه شاهد بوده ایم که افکار عمومی جهان حتی در کشورهای غربی، تازه به معنای واقعی کلمه به ماهیت ضدانسانی رژیم صهیونیستی پی برده اند و دولت های خود را به واسطه همکاری و همدستی با یکچینین رژیمی در اعمال جنایت علیه مردم فلسطین، تحت فشار قرار می دهند. به نحوی که اکنون هرگونه همکاریِ هر دولتی در سطح جهان با صهیونیست ها، با هزینه های گزافی برای آن همراه است و به طور خاص در این معادله، آمریکایی ها به عنوان اصلی ترین متحد بین المللی رژیم اشغالگر قدس، با مشکلات جدی و عدیده ای رو به رو شده اند. البته که سطح و گستره رسوایی های صهیونیست ها در مدت اخیر فراتر از این حرف ها بوده و ده ها مثال و شاهد نیز در این رابطه می توان مطرح کرد. با این همه، به تازگی، نهادِ زنان سازمان ملل متحد گزارشی معنادار و قابل تامل را در رابطه با جنایات صهیونیست ها علیه زنان و دختران نوار غزه منتشر کرده است. 

این نهاد، جنگ افروزی صهیونیست ها علیه غزه را نوعی اِعمال جنگ علیه زنان و دختران این منطقه نیز ارزیابی کرده است. این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرده: «با نزدیک شدنِ جنگ غزه به مرز پنج ماهه خود، زنان غزه همچنان از تأثیر مخرب آن رنج می‌برند. در حالی که این جنگ به هیچکس رحم نمی‌کند، داده‌های این نهاد سازمان ملل نشان می‌دهد که اسرائیل به شیوه‌های بی‌سابقه‌ای زنان را می‌کُشد و مجروح می‌کند.» آژانس سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی اعلام کرده: «نیروهای اسرائیلی از ماه اکتبر تاکنون حدود ۹۰۰۰ زن را کشته‌اند. این بدان معنی است که اسرائیل هر روز به طور میانگین ۶۳ زن را در غزه کشته است. نزدیک به ۹ زن از هر ۱۰ زن گزارش می‌دهند که دسترسی آنها به غذا نسبت به مردان دشوارتر است و از هر پنج زن حدود چهار زن گزارش می دهند که خانواده آنها نصف یا کمتر از غذای قبل از جنگ را می‌خورند».

آمارها و اطلاعاتی از این دست، تنها جلوه های محدودی را از ظلم و جنایاتی که صهیونیست ها علیه زنان و دختران نوار غزه اِعمال کرده و می کنند، به نمایش می گذارند. با این حال، نکته قابل تامل و مهم این است که رژیم اشغالگر قدس و مقام های ارشد این رژیم در بحبوحه تحولات و ناآرامی های سال 1401 کشورمان، چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم، با راه اندازی کارزارها و مانورهای رسانه ای-تبلیغاتی و سیاسی مختلف، خود را به مثابه ناجی و حامی اصلی حقوق زنان ایرانی معرفی کرده و اتهامات مختلفی را علیه کشورمان مطرح می کردند. 

ملت های جهان به هیچ وجه نباید فریب سیاستهای عوام فریبانه و منافقانه صهیونیست ها در حوزه مسائل مختلف را بخورند. رژیمی که از اساس نامشروع است و حمله به دیگران و طرح اتهام علیه آن ها را به مثابه اهرمی مشروعیت ساز برای خود قلمداد می کند و از این رهگذر سعی دارد ماهیت نامشروع خود را لاپوشانی کرده و در مقام طلبکار ظاهر شود. 

 اگر صهیونیست ها واقعا حامی حقوق بشر هستند باید از آن ها پرسید که دلیل اِعمال جنایت آنها علیه زنان، کودکان و سالخوردگان نوار غزه چیست؟ البته که صهیونیست ها چندین دهه است که با تکیه بر امپراطوری رسانه ای خود و جهان غرب، از پاسخ دادن به سوال های اینچنینی طفره رفته اند. با این حال، اینطور به نظر می‌رسد که جنگ غزه، فصل رسوایی را برای رژیم اشغالگر قدس رقم زده و آن را وارد بحران های بی سابقه ای کرده است. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۰۵۵۳۳۰۰:۳۹:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
اسراییل غده سرطانی منطقه است و باید از صفحه روزگار محو شود.
ناشناس۳۴۰۵۸۰۹۱۰:۲۶:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
هفتاد ساله که در اون منطقه جنگ جریان داشته و اسراییل سال به سال قوی تر و فلسطینی ها ضعیف تر شده اند اعراب هم که یکی یکی با اسراییل به توافق رسیدند و بعد این بحران سیاست خود را تعقیب خواهند کرد واقعا فکر کرده اید بن سلمان اهداف بلند مدت خود را برای فلسطینی ها رها می کند ؟
ناشناس۳۴۰۶۳۲۸۱۵:۴۸:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
فقط اسرائیل پیشرفت کرده؟ فلسطینی ها هم اول با سنگ می جنگیدند اما الان اسلحه، موشک و آرپیجی دارند.
ناشناس۳۴۰۵۵۳۵۰۰:۴۰:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
نتانیابو باید بعنوان جنایتکار جنگی محاکمه و اعدام بشود.
ناشناس۳۴۰۵۶۵۵۰۷:۴۰:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
اینها عمدا به زنان و کودکان حمله میکنند این همان نسل کشی است کدام کنوانسیون جنگی این حملات بی رحمانه و کور را به افراد غیر نظامی را تایید میکند کدام حقوق بشری که عوام فریبانه خود را منادی آن می‌نامند این اعمال سبوعانه را تایید میکنند کجا یک کشور اشغالگر به قتل و عام زن و کودک ساکن کشور اشغال شده با انواع سلاح های کشتار جمعی به کشتار غیر نظامیان میپردازد و همه مدافعان پیش از این و بلندگو بدستان دموکراسی پیشین و حقوق بشر که اکنون دستشان رو شده ، هم با انواع سلاح را برای این نیروی بیرحم و یاغی اشغالگر ارسال و تامین میکنند،و علنا آن را اعلام میکنند همین دیوانه تیغ بدست داده شده قبلا خود مظلوم نمایی میکرد که ما را در آشویتز چنان چنان بهمان کردند اما حالا خودشان یک کشور مستقل اشغال شده را تحت جنایت نسل کشی قرارداده اند مگر نازی هیتلر با نازی صهیونیست فرق دارد جنایت جنایت است ،اینان نشان دادند که اگر فرصت یابند تمام دنیا را از دم تیغ بی رحمی و قضاوت خود با پشتوانه اربابان خود که بدنبال بحران سازی و فروش سلاح هستند ،میگذرانند ...
ناشناس۳۴۰۵۶۷۴۰۸:۱۲:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
نیروی اشغالگر اسراییل پیش از این بحران اعلام میکرد که چرا برخی یک‌ کشور عضو سازمان ملل را تهدید میکنند اما پس از جنایات مرتکب شده علیه غیرنظامیان مضاف بر اثبات قبلی ،مجددا ثابت شد عملا اسراییل نمی‌تواند نه عضوی بوده و نه میتواند عضوی از سازمان ملل باشد چون تمام اصول و کنوانسیون های بین المللی را در جهت دستیابی به اهداف نسل کشی و جنایات علیه بشریت نقص کرد و ثانیا تمام دنیا زمانیکه از اسراییل صحبت میکند آن را نه یک کشور بلکه یک نیروی اشغالگر می نامند که حقوق ساکنان کشور اشغال شده را بی رحمانه نقض کرده‌اند ...کدام مستاجر به قتل عام صاحب خانه میپردازد ...و اگر پرداخت که پرداخته ،میشود یک نیروی یاغی و آشوبگر اشغال کننده که به صاحبان اصلی منطقه اشغال شده رحم نمی‌کند
ناشناس۳۴۰۵۶۸۴۰۸:۲۲:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
کشتن 1500 نفر اشتباه استراتژیک حماس بود و بهانه کافی را به اسرائیل داد تا هر کاری رو توجیه کند.
ناشناس۳۴۰۵۷۴۰۰۹:۴۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
اسرائیل هیچ گاه مدافع حقوق بشر نبوده است . حداقل این موضوع را فلسطینیان با گوشت و پوست احساس کرده اند.
ناشناس۳۴۰۵۷۴۲۰۹:۴۹:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
فرعون هم این کاره بود ولی طومارش در هم پیچیده شد.
جواد۳۴۰۵۸۰۵۱۰:۲۵:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
رژیم اشغالگر صهیونیستی جنایت علیه بشریت انجام میدهد و فلسطینیان را مورد ظلم و ستم قرار داده است.
ناشناس۳۴۰۵۹۵۷۱۱:۵۰:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
آیا حماس به عکس‌العمل اسرائیل بعد از حمله ۷ اکتبر فکر کرده و آگاه بود ؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. من عجله ندارم!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

    4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

    6. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

    7. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

    8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

    9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

    10. دور باطلی که تمامی ندارد!

    11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

    14. تضادی عجیب و پر ابهام!

    15. برای این عکس شما تیتر بزنید

    16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

    17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

    18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

    19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

    22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

    23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    24. سقوط در آغوش پهلوی!

    25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    آخرین عناوین