رویترز: حماس پیش نویس پیشنهاد مذاکرات پاریس را دریافت کرد

  4021208075

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت که جنبش حماس، پیش نویس پیشنهادی رژیم صهیوینستی را برای انجام مذاکرات آتش بس که قرار است در پاریس برگزار شود دریافت کرده است. 

به گزارش ایرنا، یک منبع آگاه امروز سه شنبه به رویترز گفت که بر اساس این پیش نویس، تمامی عملیات نظامی به مدت ۴۰ روز متوقف می شود و به ازائ هر یک اسیر صهیونیست در غزه، ۱۰ اسیر فلسطینی مبادله می شوند.

این منابع گفتند که بر اساس طرح آتش بس پیشنهادی، بیمارستان ها و نانوایی ها در غزه تعمیر می شوند و روزانه ۵۰۰ کامیون حامل کمک های بشردوستانه وارد نوار غزه می شود.

پیشتر رسانه ها گزارش داده بودند که رژیم اسرائیل در نشست پاریس با چند «بند» که بخشی از چارچوب توافق آتش بس در غزه و آزادی اسیران است از جمله آزادی ۴۰۰ اسیر و بازگشت تدریجی آوارگان فلسطینی به شمال غزه موافقت کرده است.

پیش از این نیز «اسامه حمدان» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در گفت و گو با شبکه «العربی» تاکید کرده بود که طرف اسرائیلی از موافقت با پیش نویس ارائه شده توسط ایالات متحده خودداری کرده است.

این مقام حماس ادامه داد که پیش نویس توافق آمریکا و تعداد اسرای مورد نظر برای تبادل، حیله رژیم اشغالگر است و پیش نویس پاریس یک پیشنهاد آمریکایی است و هدف آن حفظ آبرو و زمان خریدن برای تل‌آویو است تا برای حمله جدید آماده شود.

شبکه العربیه نیز پیشتر در گزارشی اعلام کرد که دوحه پایتخت قطر روز دوشنبه میزبان دور جدیدی از گفت و گوها درباره آتش بس در غزه بود که با حضور نمایندگان رژیم صهیونیستی و نمایندگان حماس و میانجی‌هایی از قطر، مصر و آمریکا برگزار شد.

پیشتر کابینه جنگ رژیم اسرائیل هیات مذاکره‌کننده‌ای را به ریاست «دیوید بارنیا» رئیس موساد برای انجام مذاکره بر سر معامله تبادل اسیران به پاریس اعزام کرده بود.

تل‌آویو تعداد اسرای‌های صهیونیست در غزه را حدود ۱۳۴ نفر از جمله نظامیان ارتش این رژیم برآور کرده است در حالیکه حداقل هشت هزار فلسطینی در زندان های رژیم اسرائیل نگهداری می شوند.

اوایل ماه جاری میلادی نیز قاهره میزبان مذاکراتی در سطح بالا بین هیأت‌های آمریکایی، قطری و رژیم اسرائیل برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بود اما این مذاکرات به هیچ نتیجه قابل توجهی منجر نشده است.

روز شنبه هفته جاری نیز کابینه جنگ رژیم اسرائیل اجازه داد که هیاتی از سوی این رژیم برای ادامه مذاکراتی که در روزهای اخیر در پاریس با هدف دستیابی به توافق آتش بس در غزه که شامل آزادی اسیران صهیونیست برگزار خواهد شد، به قطر اعزام شود.

پاریس پایتخت فرانسه نیز از طریق میانجی‌ها بین رژیم اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) میزبان نشست های جدید مذاکرات طرفین برای توافق مبادله اسیران دو طرف و برقراری آتش بس بشردوستانه است.

تا پیش از این مذاکرات برای برقراری آتش بس و مبادله اسیران میان حماس و رژیم اسرائیل بی نتیجه‌ بوده است.

در حالی که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ( ۱۵ مهر) تلاش‌های میانجی‌ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر این رژیم همچنان به جنایت در این باریکه ادامه می دهند و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه‌ای دیگر، این بار در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین