بررسی و رعایت ۵ نکته کلیدی قبل از خرید پروفیل

گزارش بازرگانی، 262245،   4021128055

شناخت پیچیدگی‌های مرتبط با انتخاب مناسب‌ترین پروفیل، بدون شک بر موفقیت پروژه شما تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. بدون توجه به اینکه آیا شما یک تولیدکننده حرفه‌ای هستید که به طور مداوم با محصولات فولادی سر و کار دارد یا یک مصرف‌کننده عادی خواهید بود که فقط برای پروژه بازسازی خانه‌تان تصمیم به خرید پروفیل گرفته‌اید، باید با جزئیاتی درباره این مقاطع آشنا باشید؛ چرا که عدم آگاهی نسبت به آن‌ها می‌تواند منجر به بروز مشکلات فراوانی شود. در این مقاله به طور جامع به بررسی نکاتی که در زمان خرید باید در نظر داشت، پرداخته‌ایم.

نکات کلیدی که باید قبل از خرید پروفیل به آن‌ها توجه داشت، چیست؟

قبل از خرید هر نوعی از پروفیل لازم است تا یک سری موارد را مشخص کنید و بعضی از این موارد را با فروشنده در میان بگذارید تا بتوانید بهره‌وری بیشتری از خرید خود داشته باشید.

  • شناخت اصطلاحات:

معمولا دو کلمه قوطی و پروفیل به جای یکدیگر استفاده می‌شوند؛ اما این دو مقطع تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. پروفیل یک نام کلی است که شامل بسیاری از مقاطع فلزی طویل با سطح مقطع ثابت می‌شود. قوطی نیز یکی از انواع این محصولات به شمار می‌رود. به عبارت دیگر تمامی مقاطع فولادی به جز ورق به عنوان پروفیل شناخته می‌شوند. با این حال در بازار، این اصطلاح عموما به مقاطع توخالی بسته مانند قوطی، اطلاق می‌شود.

  • انواع محصول:

پروفیل ها انواع مختلف با کاربردهای متنوعی دارند. قبل از هر چیز شما باید نوع مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال در ساخت درها و پنجره‌ها، بدون شک استفاده از پروفیل در و پنجره گزینه بهتری است، در حالی که با استفاده از مقاطع مربع یا مستطیل، به هدف نهایی خود با کیفیت کمتری دست پیدا می کنید. مثال دیگر مربوط به انتخاب پروفیل مبلمان است؛ طبیعتا نوع سنگین نمی‌تواند گزینه مناسبی برای تولید مبلمان باشد، زیرا زیبایی کم‌ و وزن بالایی دارد، به همین دلیل جابجایی مبلمان تولیدی را بسیار دشوار می‌کند.

  • ویژگی‌های ظاهری:

ضخامت، ابعاد سطح مقطع و جنس، عوامل بسیار حیاتی هستند و بر عملکرد کلی پروفیل تاثیر قابل توجهی دارند. در ابتدا باید با دقت مقادیر دقیق و صحیح آن‌ها را تعیین کنید. ضخامت محصول باید به‌ درستی انتخاب شود و ابعاد سطح مقطع نیز باید به‌گونه‌ای باشد که نیازهای مورد نظر را به‌ درستی تامین کند. همچنین مواد اولیه به کار گرفته شده در تولید، نقش مهمی در مقاومت و عمر مفید این مقطع فولادی ایفا خواهد کرد.

  • قیمت:

یکی از عوامل بسیار حیاتی در زمان خرید، قیمت پروفیل است. قیمت، بسته به نوع محصول، مشخصات فنی و کارخانه تولیدکننده، متغیر است؛ زیرا قیمت پایه برای انواع مختلف آن‌ها متفاوت خواهد بود. به علاوه کارخانه تولیدکننده می‌تواند با توجه به کیفیت محصولات خود، قیمت‌ها را تغییر دهد. ضخامت و ابعاد سطح مقطع تاثیر مستقیمی بر وزن نهایی دارد و با توجه به اینکه معمولا قیمت مقاطع فولادی بر اساس وزن آن‌ها محاسبه می‌شود، انتخاب مناسب‌ترین ضخامت، بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا حتی اختلاف چند دهم میلی‌متری در ضخامت، تفاوت قابل توجهی در وزن نهایی و در نتیجه قیمت، ایجاد می‌کند.

  • انتخاب تامین کننده:

توانایی تامین‌کننده در ارائه راهنمایی صحیح درباره نوع محصول، ارسال با کیفیت و سالم و تحویل بدون هیچ مشکلی به دست شما، بسیار مهم است. همچنین وجود خدمات پس از فروش توسط تامین‌ کننده به واقع تضمینی برای انجام درست و اصولی کار شما خواهد بود. اگر به دنبال یک تامین کننده مورد اعتماد هستید، پیشنهاد ما "پیوان" با 50 سال سابقه در تامین مقاطع و ورق های فولادی است. شما می توانید به سایت این مجموعه مراجعه نمایید، قیمت روز پروفیل مد نظرتان را مشاهده و در صورت تمایل آن را به صورت آنلاین خریداری کنید.

  • کارخانه تولید کننده:

توجه به کارخانه تولیدکننده پروفیل و قوطی، از دو جنبه بسیار حیاتی است. اولا مسافت بین کارخانه و مقصد و به عبارتی فاصله انتقال و هزینه حمل و نقل، تاثیر زیادی بر قیمت نهایی دارد. دوما، مواد اولیه و ماشین آلات تولیدی در هر کارخانه با کارخانه دیگر متفاوت است که در ادامه به توضیح تاثیر آن بر ویژگی های فنی پروفیل پرداخته ایم.

  1. نوع ورق فولادی مورد استفاده به عنوان ماده اولیه، میزان قابلیت فرآیند پذیری را تعیین می‌کند.

  2. ماشین‌آلاتی که در فرآیند تولید استفاده می‌شود بر دقت ابعادی و کیفیت جوشکاری تاثیر دارند و در صورتی که اتصالات درزجوش صحیح و دقیق نباشند، احتمال خمش و کشش ناخواسته وجود دارد.

جمع بندی

پیش نیاز یک فرآیند خرید صحیح، بررسی دقیق عوامل و شناخت تمامی فاکتورهای تعیین‌کننده و تاثیرگذار بر محصول است. شناخت تمام ویژگی‌ها، بررسی نوع طراحی، میزان تحمل بار و انتخاب گرید مناسب، مراحل بسیار مهمی در فرآیند خرید پروفیل هستند. علاوه بر این، استفاده از راهنمایی افراد حرفه‌ای و بررسی کلی عملکرد شرکت تامین‌کننده، تصمیم‌گیری را برای شما آسان‌تر می‌کند.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. حالا زمان مذاکره است

  3. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  4. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  6. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  7. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  8. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  9. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  10. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  11. انتخاباتی حساس، حیاتی و سرنوشت‌ساز

  12. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  13. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  14. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  15. خوشحالی مجری شبکه ۱۴ اسرائیل از خبر شهادت رئیس جمهور ایران

  16. اطلاعیه ستاد کل درباره حضور ناموفق پهپاد ترکیه در ایران 

  17. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  18. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  19. لنگرگاه جمهوری اسلامی در بحران‌ها کجا است؟!

  20. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  21. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  22. سخت، اما گذرا...

  23. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  24. خاری در چشم دشمنان

  25. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

آخرین عناوین