واکنش نوه امام خمینی به شلاق زدن یک زن برای حجاب: در زمینه ی بنیان های فکری ضعیف شده ایم

  4021029090 ۶۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

جماران نوشت: سیدعلی خمینی گفت: هزاران میلیارد تومان بودجه فرهنگی در کشور خرج می‌شود، ما مشکل پول نداریم.

واکنش نوه امام خمینی به شلاق زدن یک زن برای حجاب: در زمینه ی بنیان های فکری ضعیف شده ایم
 

سید علی خمینی، در دیدار با رییس، مدیران و معاونان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، به ارائه ی تحلیلی از وظایف موسسه پرداخت و گفت: مرجعیت علمی مؤسسه در زمینه آثار امام، هم از حیث قانونی و هم از حیث عرفی، یک مرجعیت مسلّم است. وظیفه‌ اولیه‌ای که مرحوم ابوی ما در ذهن‌شان بود به نحو کامل انجام شد. هیچ کدام از آثار امام نیست که قابل انتشار بوده و مؤسسه کوتاهی کرده باشد. صحیفه امام، موسوعه علمی امام، اسناد ساواک و نرم‌افزارهای علمی و سایر امور مربوط به آثار امام به بهترین و مطمئن‌ترین نحو ممکن منتشر شده و امروز دیگر کسی نمی‌تواند جمله‌ای را که امام نگفته باشند به امام نسبت بدهد، یا جمله‌ای که امام گفته باشند را حذف کند.

سید علی خمینی افزود: وظیفه دوم مؤسسه عبارت از «ترویج گفتمان امام»، «ترویج افکار امام»، «تثبیت ایده‌های امام» و «پیگیری راه و خط امام» است. مؤسسه در این جهت موفق نبوده اما همین مسئولیت مؤسسه را وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و صدا و سیمای ما هم دارد. اگر ما بخواهیم بگوییم چقدر موفق بوده، باید ببینیم چقدر بودجه گرفته؟ چقدر تولیدات داشته؟ و چقدر اقدام کرده است؟ سپس با سایر نهادها و ارگان‌های فرهنگی مقایسه کنیم که وظیفه آنها هم همین بوده است.

وی تأکید کرد: ما معتقد هستیم که در زمینه ترویج خط امام، راه امام و ایده‌های ناب جمهوری اسلامی، همه نهادهای فرهنگی ما کوتاهی‌ها، قصورها و تقصیرهایی داشته‌اند. و لذا نتیجه‌اش همین است که فی الجمله در جامعه خودمان می‌بینیم که در بخش‌هایی باعث ناراحتی است.

کارویژه موسسه تحقیق روی مبانی اندیشه ی امام است

سیدعلی خمینی ادامه داد: من معتقد هستم که مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام یک کارویژه دارد که از این مؤسسه بر می‌آید و شاید از بقیه بر نیاید یا کمتر بر بیاید؛ آن هم کار کردن روی مبانی اندیشه امام است. شما در مؤسسه شاید نسبت به کارهای فرهنگی، روبنایی و تبلیغی کارهایی انجام بدهید، اما توقع از مؤسسه این است که بنیان‌های اصلی اندیشه امام و انقلاب اسلامی را در زمینه فقهی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و تاریخی خط مشی اصلی خودش قرار بدهد.

وی اظهار کرد: من به جدّ معتقد هستم که اصلا مشکل کشور ما مشکل بودجه فرهنگی نیست. هزاران میلیارد بودجه فرهنگی در وزارتخانه‌ها و مؤسسات مختلف کشور وجود دارد و خرج می‌شود. ما مشکل پول نداریم و مشکل ما این است که اصلا ایده‌ای نداریم برای پولی که در اختیار ما قرار می‌گیرد تا کاری انجام بدهیم.

در زمینه ی بنیان های فکری ضعیف شده ایم

سیدعلی خمینی افزود: مشکل اساسی که ما امروز در گفتمان جمهوری اسلامی با آن مواجه هستیم، مسأله «بنیان‌های فکری» است. با اینکه یک سری از منابع علمی و دینی در اختیار ما هست، اما متأسفانه در زمینه بنیان‌های فکری انقلاب اسلامی ضعیف شده‌ایم. یک زمانی وقتی امام حرف می‌زدند، تمام بنیان‌های اندیشه شرق و غرب را متزلزل می‌کردند؛ حرف برای گفتن داشتند.

وی یادآور شد: مضامینی که امام تولید یا احیاء می کرد، جامعه را دگرگون می‌کرد. امام همیشه به معنای واقعی کلمه «رهبر» بود. امام جلودار بود، حرکت می‌کرد و همه دوستان و دشمنان می‌دویدند که به این شخصیت برسند. یک لحظه ایستایی در وجود ایشان نبود و دائما تولید مضمون و محتوا می‌کرد؛ و این طور هم نبود که اینها را از فقه رایج درآورده باشد. امام تولیدات محتوایی عمیقی دارد، مثل جایگاه یا نقشی که به حکومت اسلامی و حاکم اسلامی دادند، یا همین عنوان «جمهوری اسلامی».

سید علی خمینی اظهار کرد: جا دارد از خودمان بپرسیم در 20، 30 سال گذشته چه مضامین جدیدی را توانسته‌ایم در فضای اجتماعی خودمان تولید کنیم؟ امام با کلیدواژه‌هایی که تولید یا احیا کرد دست جوان انقلابی را کاملا باز و پر کرد. در مجامع علمی و روشن‌فکری طرفداران گفتمان انقلاب اسلامی پیشتاز بودند؛ حرف برای زدن داشتند و باقی را منکوب می‌کردند؛ اگر مناظره‌ای تشکیل می‌شد، آنها بودند که گفتمان و حرف نو داشتند، درخشیدند و توانستند جامعه روشن‌فکری آن زمان را با خودشان همراه کنند.

وی تأکید کرد: آیا هنوز داریم از همان انبان 40 سال پیش می‌خوریم؟ یا توانسته‌ایم یک سری از مضامین جدید را تولید کنیم.

سید علی خمینی افزود: من موافقتی ندارم با اینکه در علوم متداول حوزوی که همه علما مطلب نوشته‌اند، و امام هم آثاری نوشته اند هزینه کنیم و کار ترویجی برای امام انجام دهیم. اینجا جای علم است و جای تبلیغات و ترویجات نیست. به مرور زمان در حوزه‌های علمیه آراء اصولی و فقهی امام مطرح می شود به خاطر اینکه حرف دارد و این ربطی به مؤسسه ندارد.

وی گفت: به نظر من مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام باید روی مبانی اصلی که امام هم در دوره خودشان آنها را باز نکردند یا به سرانجام نرساندند، برنامه ریزی کند. باید یک مرجع علمی باشید در مورد موضوعات بنیادینی که جامعه اسلامی با آنها روبرو است. اندیشمندان بزرگی در جمهوری اسلامی حضور دارند که حاضر هستند با مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام کار کنند و شما فقط باید فضایی را در اختیار اینها قرار بدهید که بحث کنند. موضوع‌شناسی کنید. الآن نزدیک 20 سال است که از «تاثیر زمان و مکان در اجتهاد» سخن می‌گوییم. مؤسسه می‌گوید هرچه امام در مورد زمان و مکان گفته را چاپ کرده‌ام و بروید جست‌وجو کنید. این مسئولیت اولش بود که انجام شد، اما سؤال این است که ما به عنوان کسانی که داریم برای افکار امام کار می‌کنیم، آیا قبول داریم که بحث «تاثیر زمان و مکان در اجتهاد» در آینده ما و آینده جمهوری اسلامی بیشتر از خیلی کارهای فرهنگی که ما می‌کنیم، تأثیر دارد؟

در فقه در مورد مسأله «دخالت دولت اسلامی در امور دینی مردم» بحث کاملی نشده است

سید علی خمینی ادامه داد: در فقه در مورد مسأله «دخالت دولت اسلامی در امور دینی مردم» بحث کاملی نشده است. در مسأله دروغ کسی را نمی‌گیرند و شلاق نمی زنند، ولی در مسأله حجاب می‌گویند این اجتماعی است؛ دروغ هم اجتماعی است!چرا عین روز روشن است که ما باید در مسأله حجاب دخالت داشته باشیم اما در مورد دروغ، نه؛ هرکسی دروغ بگوید را صرفا محکوم می‌کنیم ولی انگار در حکومت دینی کاری به او نداریم و انگار ما وظیفه‌ای نسبت به دروغ و غیبت نداریم. منطق و مبنای اینها چیست؟ مبنای حد و تعزیر ما چیست؟

وی تاکید کرد: در «کلان موضوعات اقتصاد اسلامی» که امروزه خیلی مورد بحث و بررسی هست، تقریبا چیزی نداریم. در حالی که یک حکومت دینی تشکیل داده‌ایم که باید بر روی این مبانی استوار باشد و هر جای آن را که می‌خواهید بررسی کنید، می‌بینید ما نقص علمی داریم. بر فرض بودجه دادند، ما با آن چه کار کنیم؟ این سؤالی است که همه مسئولین جمهوری اسلامی با آن روبرو هستند. ما در مسائل کلان جمهوری اسلامی نقص علمی داریم.

وی گفت: یک مطلب عمیق فکری و علمی موج‌های گوناگونی دارد و این موج‌های گوناگون اثر خودش را در جامعه می‌گذارد. فکر می‌کنید شبهاتی که در مورد امام مطرح می شود، دهه 60 نبود؟! منشأ خیلی از شبهاتی که امروز می‌بینید در آثار و نوشته‌های دهه 60 وجود دارد؛ اینها بازتولید شده و به موج‌های دوم و سوم رسیده است. شما در مؤسسه وظیفه دارید که برای این مسائل و مبانی کلان فکر کنید و برای آن تولید ایده و محتوا داشته باشید و این تولیدات را به جامعه منتقل کنید.

حضور مردم هویت نظام جمهوری اسلامی است

نوه امام خمینی(س) یادآور شد: از جمله مسائل مهمی که وجود دارد و امام این را پررنگ کرد، مسأله مردم و «تأثیر مردم در نظام جمهوری اسلامی» است. درست است که از 100 سال پیش مسأله مشروطه و تأثیرگذاری مردم در اجتماع وجود داشت، اما به نظر شما اگر امام اینقدر روی «مردم» تأکید نمی‌کرد، تا امروز این مقدار از تأثیر و نقش مردم در جامعه و اداره حکومت می‌گفتیم یا نمی‌گفتیم؟ این مسأله مهمی است که جمهوریت نظام و حضور مردم هویت نظام جمهوری اسلامی است. امام هویت جمهوری اسلامی را به مردم داد و اتکاء ما باید به مردم باشد. ما یک مقداری در کارهای علمی کوتاهی کردیم و رسیدیم به اینکه عده‌ای بپندارند که رأی مردم زینتی است؛ نگاه امام به رأی مردم این نبود.

وی تأکید کرد: باید به عنوان کسانی که دغدغه راه و اندیشه امام را داریم با تمام توان از صندوق‌های رأی حمایت و حفاظت کنیم؛ باید از انتخابات‌ها حراست کنیم. از بنیان‌های اصلی اندیشه امام «اعتماد به مردم» است. چقدر در سال‌های مختلف داریم به این سمت می‌رویم که اعتماد ما نسبت به مردم کمرنگ شود؟ در حالی که امام تا بن دندان معتقد به مردم بود؛ و اثرش را هم گرفت. باید صحبت‌های دو سه هفته گذشته مقام معظم رهبری در مورد نقش مردم را قدر بدانیم.

هیچ گروه یا حزبی از تحریم انتخابات سود نبرده است؛ بلکه ضرر محض کرده‌اند

سید علی خمینی ادامه داد: بدانیم که برخی با مردم هم‌عقیده نیستند، بدانیم که برخی در داخل یا خارج دنبال رأی مردم نیستند؛ ما باید تلاش 100 درصدی داشته باشیم و صندوق رای را حفظ کنیم. کسانی که مسئولیت نظارت و برگزاری دارند باید مقدماتش را فراهم کنند و کسانی که مسئولیت شرکت دارند، باید در مسأله شرکت کنند. کسانی که فعالیت سیاسی می‌کنند و بعضا صحبت از تحریم و عدم شرکت در انتخابات دارند، روی این نکته فکر کنند که از ابتدای انقلاب تا امروز هیچ کس از تحریم انتخابات سود نبرده است؛ هیچ گروه یا حزبی از تحریم انتخابات سود نبرده است؛ بلکه ضرر محض کرده‌اند.

وی گفت: اگر شرایط سخت است و محدودیت وجود دارد، باعث نمی‌شود که شما کوتاه بیایید. مکعب صندوق رأی مقدس است چون مجلای اراده ی عباد الله است. و ما باید با تمام توان از این مکعب حراست کنیم. یک وقتی موشک‌های صدام می‌خواست نگذارد که این انتخابات در کشور برگزار شود، ولی ملت شرکت کردند و کسانی که تحریم کردند به مرور زمان حذف شدند و قوه تأثیرگذاری را از دست دادند؛ یا به خارج از کشور رفتند و تأثیرگذاری آنها صفر شد و یا در داخل کشور خودمان منزوی شدند و تأثیرگذاری آنها صفر شد.

کسانی که امروز در جامعه تأثیرگذار هستند همانهایی هستند که با صندوق رأی قهر نکردند

سید علی خمینی افزود: لطفا به این مسأله بیاندیشید: کسانی که امروز در جامعه تأثیرگذار هستند همانهایی هستند که با صندوق رأی قهر نکردند؛ اعتراض و انتقاد داشتند و نسبت به برگزاری هم انتقادهایی کردند، اما به هیچ عنوان این صندوق را کنار نگذاشتند؛ ما چیزی غیر از این نداریم. چه جایگزین و آلترناتیوی وجود دارد؟! اگر معتقد هستید که حق شما محدود شده، دلیل نمی شود که بقیه حقوقتان را هم به دست خود کنار بگذارید! باید ایستادگی و تلاش داشته باشید.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام با نظارت شخصیت دانشوری چون برادر معظممان جناب حاج حسن آقا، هم از حیث بنیه علمی و هم از حیث بنیه سندی و هم از حیث اعتبار عمومی در جامعه علمی و فرهنگی ما، پایگاه، جایگاه و ریشه‌هایی دارد که می‌تواند بنیان‌های فکری جمهوری اسلامی را تبیین کند و ان شاء الله با یک ایده کامل این اهداف را پیش ببرید. نام امام آنقدر بزرگ و تأثیرگذار است که اگر یک قدم بردارید، 10 قدم و بلکه 100 قدم می‌توانید نتیجه بگیرید. اما بالأخره کار سنگین و شرایط سخت است؛ خصوصا در شرایطی که وضعیت اقتصادی مردم روز به روز سخت‌تر می‌شود، واقعا انجام کار فرهنگی دشوار است.

در شرایطی که وضعیت اقتصادی مردم دچار مشکل است، کار فرهنگی لطایف و ظرایف خاصی را می‌طلبد

نوه امام خمینی(س) اظهار داشت: در شرایطی که وضعیت اقتصادی مردم دچار مشکل است و مردم در زندگی روزمره خودشان با مشکلات روبرو هستند، طبعا انجام کار فرهنگی لطایف و ظرایف خاصی را می‌طلبد و سخت است. گاهی آدم می‌خواهد حرفی بزند و به خودش می‌گوید مردمی که در تمام صحنه‌ها حضور داشته‌اند، شاید از ما توقع این حرف‌ها را ندارند. می‌گویند درست است که ما هم دفاع کرده‌ایم و شهید داده‌ایم اما بالأخره این هم وضعیت اقتصادی نشد.

وی افزود: تفاوت ما و ضد انقلاب در این است که اگر انتقاد می‌کنیم واقعا شبانه روز از صمیم جان برای موفقیت دولت جمهوری اسلامی دعا می‌کنیم و برای شخص من هیچ فرقی هم نمی‌کند که چه کسی رئیس دولت است. اگر انتقاد می‌کنیم، دل‌مان می‌سوزد و دل‌مان می‌خواهد شرایط بهتر باشد. ما اگر موفقیتی ببنیم خوشحال و اگر ناکارآمدی ببینیم ناراحت می‌شویم و فرق دارد با انتقاداتی که ضد انقلاب دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۶۲۰۰۹۲۰:۵۸:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
چه کسی بوده شلاق خورده؟
ناشناس۳۳۶۲۰۶۶۲۲:۱۲:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی با حجاب و عفاف شناخته میشده و می شود
ناشناس۳۳۶۲۱۱۷۲۳:۰۸:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
قوه تقنین و قضا و اجرا وضع عفاف و حجاب افتضاح افتضاح افتضاح اقتدار اقتدار اقتدار
ناشناس۳۳۶۲۴۴۳۱۰:۳۸:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
من در اطرافم نه بی بند و باری و هرزگی می بینم و نه ولنگاری همه شریف و نجیب و زحمتکش هستند
ناشناس۳۳۶۲۵۵۶۱۱:۴۶:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
ولي در تهران ما زنان نيمه برهنه متاسفانه زياد مي بينيم حتي در فصل زمستان
ناشناس۳۳۶۲۶۱۷۱۲:۳۹:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
امام خمینی هیچگاه نسنجیده و تحقیق نکرده سخنی به میان نمی آوردند شما فقط شلاق خوردن یک زن را شنیده ای و از بقیه ماجرا بی اطلاع هستید یا آنها را می دانید و فقط این قسمت از قضیه را برای مانور انتخاب فرمودید
ناشناس۳۳۶۲۲۹۱۰۷:۵۰:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
چرا بافساد اقتصادی فاصله طبقاتی گرانی اعتیاد برخورد جدی نمی شود.
ناشناس۳۳۶۲۱۳۴۲۳:۳۱:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
اونی که شلاق خورده به دلیل جاسوسی ، و پول گرفتن برای برهنه شدن و اشاعه فحشا ، شلاق خورده
ناشناس۳۳۶۲۲۰۲۰۱:۰۵:۱۰ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
مدرک ؟؟!!
ناشناس۳۳۶۲۴۵۴۱۰:۴۲:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
مدارک‌محکمه‌ورأی‌دادگاه‌رومطالعه‌کن
ناشناس۳۳۶۲۴۹۷۱۱:۱۴:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
وکیل ایشان کاملا توضیح داد موضوع فقط حجاب بوده
ناشناس۳۳۶۳۱۵۴۱۹:۵۶:۵۷ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
دادگاهی که حکم را صادر کرده گفته برای ترویج بی‌حجابی و بی‌بند و باری صادر کردم شما میگی وکیلش فلان گفته؟!
ناشناس۳۳۶۲۳۰۰۰۸:۰۱:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
وکیل اون دختر پرونده را فاش کرد و جز بی حجابی هیچ اتهام دیگری نبود دروغ گناهه
ناشناس۳۳۶۲۵۹۶۱۲:۰۹:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
فایلهای صوتی و لیست دریافت اضافه کاری برای بی حجابی در روز شنبه رو ندیدی یا خودتو میزنی به ندیدن ؟؟؟
محسن۳۳۶۲۳۰۴۰۸:۰۴:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
جاسوس بوده و فقط شلاق ؟ اتهام جاسوسی سنگینه
ناشناس۳۳۶۲۶۰۸۱۲:۲۳:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
این همان دروغ و تهمتی است که بدون هیچ سندی زده می شود و برخوردی هم صورت نمیگیرد
ناشناس۳۳۶۲۱۳۵۲۳:۳۲:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
یکی که پول میگرفته که لخت بیاد تو خیابون ، اونم به دستور سفارت انگلیس
ناشناس۳۳۶۲۴۳۴۱۰:۲۹:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
برای ادعای شما مدرک لازمه که ظاهرا وجود نداره وگرنه فقط برای بی حجابی محاکمه نمی شد
ناشناس۳۳۶۲۶۰۵۱۲:۱۷:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
اینهمه زن بی حجاب دارن ول میگردن تو خیابونا ، مگه کسی اونا رو شلاق زده یا جمعشون کرده ؟! جرم این دختره اولا جاسوسی و ثانیا دریافت پول برای فساد علنی بوده ، اول برین بخونین چی به چیه بعد شروع کنین .
ناشناس۳۳۶۲۴۴۸۱۰:۴۰:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
تهمت گناه نیست ؟ اگر چنین مدرکی داشتند او را به این راحتی رها می کردند ؟؟!!
ناشناس۳۳۶۲۵۶۵۱۱:۵۱:۰۹ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
در دین اسلام دروغ گناهی بسیار بزگتر از بی حجابی است
ناشناس۳۳۶۲۲۱۲۰۱:۴۸:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
مهم اینه که کی شلاق زده
ناشناس۳۳۶۲۶۲۰۱۲:۴۲:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
پارچه گذاشته اند و زده اند
ناشناس۳۳۶۲۳۲۸۰۸:۳۲:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
خانم رویا حشمتی
ناشناس۳۳۶۲۰۱۵۲۱:۱۵:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
ایشون هم چنان در نجف هستن؟
ناشناس۳۳۶۲۲۷۵۰۶:۵۴:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
پوسته اصلی نظام اسلامی عفاف و حجاب است اگر عفاف و حجاب از آن گرفته شود چیزی از آن نمی ماند
ناشناس۳۳۶۲۴۳۶۱۰:۳۱:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
من فکر می کنم پوسته اصلی رفاه مردم و درستکاری مسئولان باید باشد حجاب اجباری در مبارزات و تظاهرات های اول انقلاب نبود !
ناشناس۳۳۶۲۵۷۰۱۱:۵۳:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
دین اسلام اصول و اهدافش مشخص است و مهمترین هدف اسلام رعایت قسط و عدالت در جامعه است و حجاب هر کسی به خودش مربوط است دقیقا مثلا 53 کشور اسلامی دیگر و عفاف هم ربطی به حجاب ندارد
ناشناس۳۳۶۲۷۷۴۱۴:۴۶:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
حجاب هر کس در منزل خودش مربوط به خودش است نه در سطح جامعه این خیلی ساده و همه فهم است چرا خود را به ندانم میزنید
سینا۳۳۶۲۶۱۴۱۲:۳۶:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
برادر من ... پوسته نظام باید عدالت و رفاه جامعه باشد !
ناشناس۳۳۶۲۰۲۸۲۱:۴۱:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
حجاب شرعی باید رعایت بشه
ناشناس۳۳۶۲۰۴۶۲۱:۵۷:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
چشم
ناشناس۳۳۶۲۱۰۰۲۲:۴۷:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
دروغ گویی و فریب مردم ولی خلاف شرع نیست و نیازی نیست که رعایت بشه ؟
ناشناس۳۳۶۲۱۳۶۲۳:۳۲:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
مشکل اینجاست که طرفداران فساد و بی بند و باری ، اتفاقا بیشترین دروغها رو میگن
ناشناس۳۳۶۲۲۳۰۰۳:۱۲:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
احسنت
ناشناس۳۳۶۲۱۷۶۰۰:۱۴:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
شلاق دروغه
ناشناس۳۳۶۲۱۸۱۰۰:۳۴:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
شلاق بخاطر حجاب یه دروغه باید شلاق بخوره دروغگو
ناشناس۳۳۶۲۰۵۰۲۱:۵۹:۴۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
حتی امام خمینی هم به سو استفاده از بستگی فامیلی به ایشان معتقد نبودند
ناشناس۳۳۶۲۱۳۹۲۳:۳۵:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
این نادیده گرفتن دلیل شلاق خوردن اون زن ، توسط فردی که خودش رو منسوب به اقای خمینی میکنه ، واقعا عجیبه
ناشناس۳۳۶۲۰۸۹۲۲:۳۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
چه مقایسه سطحی بین شلاق حجاب و دروغ! تازه شلاق هم به خاطر چیز دیگری بوده!
ناشناس۳۳۶۲۱۳۷۲۳:۳۳:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
دقیقا ، دختره جاسوس بوده و علنا برای پولی که میگرفته ، تشویق به فساد میکرده
ناشناس۳۳۶۲۲۲۱۰۲:۲۱:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
ببین چه جمله ای گفتی: جاسوس بوده (علنا پول میگرفته) بی حجابی رو رواج بده تماما مغالطه
ناشناس۳۳۶۲۴۴۴۱۰:۳۹:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
حکم قطعی قوه قضائیه هست که پولی بوده که اینطوری می آمده را با انتشار این نظر که گفت مغلطه هست و قوه قضاییه را زیر سوال بردی ولی گفته شد بسم الله الان ایشان دروغ گفت و خودش داوطلب شود و مرکز شهر شلاق بخورد
ناشناس۳۳۶۲۶۰۲۱۲:۱۳:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
جاسوس بوده ، و برای برهنگی پول میگرفته
ناشناس۳۳۶۲۳۳۲۰۸:۳۶:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
چین و روسیه در ایران جاسوس و گماشته ندارن؟
ناشناس۳۳۶۲۴۳۷۱۰:۳۲:۰۶ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
فعلا که نیست .
ناشناس۳۳۶۲۴۸۷۱۱:۱۰:۴۴ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
جاسوس ایرانی باشد از همین شلاق دارد تا اعدام و اگر خارجی باشد باز اعدام هم هست که کمتر رخ می دهد و بیشتر با زندانیان ایرانی در آن کشور مبادله می شود
فرناز۳۳۶۲۶۶۹۱۳:۳۵:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
شما واسه‌ی اين حرف که‌ جاسوس بوده‌ و پول گرفته‌، سند و مدرک داريد؟
ناشناس۳۳۶۲۱۰۵۲۲:۵۲:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
اخه کجای قانون گفته بی حجابی مجاراتش شلاقه؟؟؟؟
ناشناس۳۳۶۲۶۰۳۱۲:۱۴:۵۹ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
جرمش جاسوسی ، دریافت پول برای تشویق دخترا به فساد ، و ... بوده ؛ وگرنه اینهمه بی حجاب تو خیابونا ، چرا کسی به اونا کاری نداره ؟
ناشناس۳۳۶۲۱۰۷۲۲:۵۹:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
مماشات هم می شود با بی حیاها که جامعه را به گند دارند می کشانند
ناشناس۳۳۶۲۱۴۱۲۳:۳۶:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
عجیبه ، اگر امام الان زنده بودن ، این نوه ها و نتیجه ها که خلاف خط ایشون حرف میزنن ، میخواستن چیکار کنن ؟
ناشناس۳۳۶۲۵۲۹۱۱:۳۲:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
اصلا چرا باید نوه و نتیجه مسئولان که هیچ سمتی ندارند صحبتهایشان در رسانه ها پخش شود و یا بواسطه انتصاب فامیلی سمت و موقعیت و رانت بگیرند این بدعت صحیح نیست
Mmg۳۳۶۲۱۵۵۲۳:۴۷:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
نوه امام به مسئله حجاب تعریفی نداشتند. دروغ را جرم اجتماعی انگاشتند.
ناشناس۳۳۶۲۱۶۵۰۰:۰۵:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
با تشکر از الف برای بازنشر سخنان این روحانی عزیز، امیدوارم روحانیون و علمای دیگر هم به میدان بیایند
ناشناس۳۳۶۲۲۱۱۰۱:۴۷:۴۵ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
واقعا خیلی زشته یک نفر رو برای نوع پوشش شلاق بزنند.
ناشناس۳۳۶۲۹۵۹۱۶:۵۵:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
الان چرا سنگسار در قرآن هم آمده اجرا نمی شود؟
ناشناس۳۳۶۲۲۵۴۰۵:۰۹:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
حقایقی را ایشان گفته که اصل مطلب است.
ناشناس۳۳۶۲۲۶۳۰۶:۱۹:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
بودجه گزافي از بيت المال صرف امور تبليغات ديني ميشود ولي نتيجه اين اقدامات عكس بوده است بايد فكري براي روشهاي تبليغي بكنيد
علي۳۳۶۲۴۷۴۱۰:۵۸:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
با اصلاح روش تبليغ مشكل حل نخوهد شد تا وقتي که مردم به شما بي اعتمادند .
ناشناس۳۳۶۲۲۹۸۰۷:۵۹:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
اگر شرایط سخت است و محدودیت وجود دارد، باعث نمی‌شود که شما کوتاه بیایید... چرا محدودیت ایجاد می کنند؟
ناشناس۳۳۶۲۳۳۰۰۸:۳۴:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
واقعا شلاق زدن به خاطر حجاب برای جامعه خوب نیست.
یه ایرانی۳۳۶۲۳۵۵۰۹:۱۰:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
واکنش نوه امام «واکنش نوه امام خمینی به شلاق زدن یک زن برای حجاب» ناشی از اطلاعات نادرست و نامتقن نوه امام است، اما انتخاب و تنظیم این تیتر خبری، یک شیطنت رسانه‌ای است.
ناشناس۳۳۶۲۳۷۳۰۹:۴۱:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
اون زن به خاطر یک چیز دیگه شلاق خورده اصلا به خاطر بی حجابی نبود . ایتهمه زن بی حجاب خصوصا تو تهران ول میگردن چرا اونا شلاق نخوردن ؟؟؟
احمد رضا۳۳۶۲۴۹۴۱۱:۱۴:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
برای بی حجابی شلاق نخورده. برای ترویج فرهنگ بی حجابی و اباحه گری شلاق خورده این دو مورد متفاوت هستن. الان زنان و دختران زیادی بی حجاب اند ولی شلاق نمی خورن ولی کسی که ماموریت می گیره که با پوشش زننده بره توی خیابان این بحثش متفاوت هست.
ناشناس۳۳۶۲۵۸۷۱۲:۰۲:۰۴ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
خانمي كه شلاق خورده از بيگانان پول مي گرفته كه بي عفتي كنه حتي اگه پول نمي گرفته باز با اون وضع افتضاح هيچ جاي توجيه ندارد دوستاني كه مبارزه با بيحجابي را ربط مي دن به اختلاس، نظام مقدس اسلامي با اختلاس نيز مبارزه مي كند كساييكه اختلاس مي كنند كه بسيجي و مومن يا انسان هاي زحمت كش عادي نيستند همين بي دين هايي هستند كه هيچ چيز برايشان اهميتي ندارد از حجاب بگير تا حق الناس
ناشناس۳۳۶۲۸۳۵۱۵:۱۹:۳۴ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
کی برگشتند ایران؟ ظاهرا در عتبات ساکن بودند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین