آشنایی با ورق استیل ۳۱۶ و ۳۰۴ + نکات مهم خرید آن

گزارش بازرگانی، 250927،   4021026019

ورق استیل یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی است که به دلیل ویژگی‌ های منحصر به فرد خود ، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرد. ورق استیل از آلیاژ آهن ، کروم و نیکل ساخته می ‌شود و به دلیل وجود این عناصر ، مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. انواع ورق استیل بر اساس ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی آنها دسته ‌بندی می ‌شوند. دو دسته اصلی ورق استیل عبارتند از ورق استیل آستنیتی و ورق استیل فریتی.

در ادامه این مطلب به مسائل با اهمیتی نظیر قیمت ورق استیل 316 ، قیمت ورق استیل 304 و اهمیت خرید ورق استیل 304 و 316 از ژیکال استیل پرداخته خواهد شد. پس از آن هم به انواع ورق استیل می‌ پردازیم. علاوه بر این دو دسته اصلی ، انواع دیگری از ورق استیل نیز وجود دارند که بر اساس ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی آنها نامگذاری می ‌شوند. برخی از انواع ورق استیل عبارتند از ورق استیل 430 ، ورق استیل 410 و ورق استیل 201.

بررسی عوامل موثر بر قیمت ورق استیل 316

برای اطلاع از قیمت ورق استیل 316 آگاهی از عوامل موثر بر قیمت ورق استیل 316 اهمیت بالایی دارد. ترکیبات شیمیایی ، ابعاد و ضخامت و نرخ عرضه و تقاضا بر تعیین قیمت ورق استیل 316 تاثیرگذار هستند.

بررسی عوامل موثر بر قیمت ورق استیل 304

تعیین قیمت ورق استیل 304 از عوامل مختلفی تاثیر می پذیرد. یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت ورق استیل 304 ، نوع و کیفیت مواد اولیه آن است. اندازه و ضخامت نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت ورق استیل 304 است.

برای "خرید ورق استیل 304" بهتر است به اندازه کافی هزینه ورق استیل 304 را بررسی نمایید. موقع خرید ورق استیل 304 به موضوعات مختلفی نظیر گرید آن ، قیمت و اعتبار فروشنده توجه کنید تا خرید ورق استیل 304 به خرید موفق بدل شود.

معرفی کامل ورق استیل 316

ورق استیل 316 یکی از انواع فولاد های ضدزنگ آستنیتی است که به دلیل مقاومت بالای آن در برابر خوردگی ، در صنایع مختلف کاربرد های گسترده ای دارد. این ورق از ترکیب شیمیایی زیر تشکیل شده است:

  • کروم : حداقل 16 درصد

  • نیکل : حداقل 10 درصد

  • مولیبدن : 2 تا 3 درصد

وجود مولیبدن در ترکیب شیمیایی ورق استیل 316، مقاومت این ورق را در برابر خوردگی در محیط های کلرید دار افزایش می دهد. این ویژگی باعث شده است که ورق استیل 316 به عنوان یک گزینه مناسب برای کاربردهایی مانند صنایع غذایی، صنایع دریایی و صنایع شیمیایی مورد استفاده قرار گیرد.

برخی از کاربردهای رایج ورق استیل 316 عبارتند از تجهیزات تولید و فرآوری مواد غذایی ، تجهیزات پزشکی ، تجهیزات دریایی ، مخازن و لوله های انتقال مواد شیمیایی، قطعات ماشین آلات ، اتصالات و وسایل آشپزخانه و ظروف غذاخوری.

علاوه بر مقاومت بالای ورق استیل 316 در برابر خوردگی ، این ورق دارای مزایای دیگری نیز می باشد که عبارتند از استحکام و سختی بالا ، مقاومت در برابر دما های بالا ، قابلیت شکل پذیری خوب و قابلیت جوشکاری خوب.

معرفی کامل ورق استیل 304

ورق استیل 304 هم یکی دیگر از پرکاربردترین انواع ورق استیل در جهان است که به دلیل شکل‌ پذیری و جوش ‌پذیری خوب ، در صنایع پرشماری استفاده دارد. ترکیب شیمیایی ورق استیل 304 به گونه‌ای است که حداقل 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل دارد. این ترکیب شیمیایی باعث ایجاد ساختار بلوری آستنیتی در این ورق استیل می ‌شود که مقاومت بالایی در برابر خوردگی در محیط‌ های اسیدی ، بازی و اکسیداتیو ایجاد می ‌کند.

ورق استیل 304 در ضخامت ‌ها و ابعاد مختلف تولید می ‌شود و می ‌توان آن را به روش ‌های مختلف شکل ‌دهی ، مانند نورد ، خمکاری ، جوشکاری و ... ، در آورد. برخی از کاربرد های ورق استیل 304 عبارتند از تجهیزات آشپزخانه ، تجهیزات پزشکی ، تجهیزات صنعتی ، سازه ‌های دریایی ، لوله‌ ها و اتصالات ، مخازن و قطعات ماشین‌ آلات.

مزایا ورق استیل 304 عبارتند از مقاومت بالای در برابر خوردگی ، شکل‌ پذیری و جوش ‌پذیری خوب ، استحکام تسلیم بالا ، رسانایی حرارتی خوب و مقاومت در برابر حرارت تا 400 درجه سانتیگراد.

مقایسه خواص مکانیکی دو ورق استیل 304 و 316

ورق استیل 304 دارای استحکام تسلیم پایین تر و چقرمگی بالاتری نسبت به ورق استیل 316 است. این به این دلیل است که ورق استیل 304 دارای ساختار کریستالی مکعبی مرکز صورت (FCC) است که باعث می شود فلز انعطاف پذیرتر و متراکم تر باشد. ورق استیل 316 دارای استحکام تسلیم بالاتری نسبت به ورق استیل 304 است. این به این دلیل است که ورق استیل 316 دارای ساختار کریستالی مکعبی مرکز بدن (BCC) است که باعث می شود فلز سخت تر و محکم تر باشد.

شباهت های ورق استیل 304 و ورق استیل 316

ورق های استیل 304 و 316 دارای شباهت هایی هم هستند که در این بخش بررسی شان می کنیم:

  1. ترکیب شیمیایی مشابه : هر دو ورق استیل 304 و 316 حاوی مقادیر بالایی از کروم هستند که باعث مقاومت آنها در برابر خوردگی می ‌شود. همچنین، هر دو ورق حاوی مقدار کمی نیکل هستند که به بهبود خواص مکانیکی و جوشکاری آنها کمک می‌کند.

  2. ظاهر مشابه: هر دو ورق استیل 304 و 316 دارای ظاهری براق و درخشان هستند.

  3. خواص مکانیکی مشابه: هر دو ورق استیل 304 و 316 دارای استحکام تسلیم و چقرمگی مشابهی هستند.

  4. قابلیت جوشکاری مشابه: هر دو ورق استیل 304 و 316 به راحتی قابل جوشکاری هستند.

  5. غیر مغناطیسی بودن مشابه: هر دو ورق استیل 304 و 316 غیر مغناطیسی هستند.

این راهنما ، نکات مهم و به خصوص بررسی عوامل موثر بر قیمت ورق های استیل به اضافه کیفیت کم نظیر کار و عملکرد تحسین شده تیم عرضه و گروه فروش شرکت ژیکال استیل : zhikansteel.com سبب شده تا که علاقه‌مندان به خرید و فروش ورق های استیل ، جهت خرید ورق های مد نظرشان ، این مجموعه و برند بسیار محبوب و دارای تاییدات بازار را برگزیده و برای ادامه همکاری در کار های آتی خودشان مورد توجه قرار دهند.

عنصر

در ورق استیل 304

در ورق استیل 316

کروم

18-20 درصد

16-18 درصد

نیکل

8-10.5 درصد

10-14 درصد

کربن

0.08 درصد

0.08 درصد

نتیجه گیری

در نهایت ، انتخاب بین ورق استیل 304 و 316 به عوامل و موارد مختلفی مانند محیطی که ورق استیل در معرض آن قرار خواهد گرفت ، خواص مکانیکی مورد نیاز و هزینه بستگی دارد. چند نکته کلی هم برای انتخاب بین ورق استیل 304 و 316 وجود دارد که در انتها آنها را یادآور می شویم. اگر ورق استیل در معرض محیطی قرار خواهد گرفت که حاوی کلرید است ، ورق استیل 316 گزینه بهتری است. اگر ورق استیل نیاز به استحکام تسلیم بالا دارد، ورق استیل 316 گزینه بهتری است.

تیم عرضه و فروش برند ژیکال استیل این آمادگی را دارد که به ابهامات و پرسش های مخاطبان خود در مورد مسائل طرح شده در این مطلب و سایر مسائل مربوط به ورق های استیل به ویژه ورق های استیل 304 و 316 در قسمت کامنت ها پاسخ دهد. برقرار و سلامت باشید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین