تکرار حرکت آشنا و معنادار چین و روسیه در شورای امنیت / وتویی که می‌توانست خرج این قطعنامه غیرمنصفانه شود

  4021021078 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

خبرآنلاین نوشت: شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه غیرمنصفانه و پیشنهادی آمریکا و ژاپن علیه انصارالله یمن را با آرای ممتنع چین و روسیه تصویب کرد.

تکرار حرکت آشنا و معنادار چین و روسیه در شورای امنیت / وتویی که می‌توانست خرج این قطعنامه غیرمنصفانه شود
 

این قطعنامه در حالی تصویب می شود که رژیم صهیونیستی با پشتیبانی ایالات متحده در طول سه ماه گذشته شدیدترین جنایات بشری و نسل کشی را در غزه رقم زده اند و مقاومت ارتش یمن در این راستا اقدامی به تجاوز، نسل کشی و تنبیه رژیم صهیونیستی بود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه ۲۰ دی/ ۱۰ ژانویه ضمن هشدار درباره تشدید تنش‌ها از نیروهای انصارالله یمن خواست فوراً به حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ پایان دهند. این قطعنامه در عین حال به صورت تلویحی تشکیل ائتلاف دریایی به رهبری ایالات متحده را برای مقابله با این حملات را تأیید کرد.

در قطعنامه شورای امنیت درخواست شده که بلافاصله کشتی گلکسی لیدر، یک کشتی ژاپنی مرتبط با یک تاجر اسرائیلی که در روز ۱۹ نوامبر ربوده شد به همراه ۲۵ خدمه آن آزاد شود.

نکته قابل توجه اینکه چهار عضو شورای امنیت، از جمله روسیه و چین که دارای حق وتو بوده رأی ممتنع داده و هیچ رأی مخالفی از جانب اعضای غیر دائم هم در کار نبود.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در سخنانی در جریان جلسه شورای امنیت در حالی قطعنامه پیشنهادی آمریکا را «سیاسی» توصیف کرد که روسیه امکان وتوی آن را داشت. اما رأی ممتنع را ترجیح داد.وی در این باره گفت: آمریکا و متحدانش در تلاش برای تحمیل راهکارهای یکجانبه هستند. کشتار در غزه، که عامل اصلی وضعیت دریای سرخ است، باید متوقف شود.

تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه یمن در شورای امنیت

محمد عبد السلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در پیامی در ایکس این اقدام شورای امنیت را بازی سیاسی ارزیابی کرد.

همچنین محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز در سخنانی گفت: واشنگتن ناقض قوانین بین‌المللی است و آنچه نیروهای مسلح یمن انجام می‌دهند دفاع مشروع است.

محمد علی الحوثی افزود: ما از شورای امنیت می‌خواهیم که فوراً ۲.۳ میلیون نفر را از محاصره اسرائیل و آمریکا آزاد کند؛ چراکه این محاصره غزه را به بزرگترین زندان تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: ما به مردم جهان می‌گوییم تصمیمی که در مورد امنیت کشتیرانی در دریای سرخ اتخاذ شد یک بازی سیاسی است و این آمریکا است که ناقض قوانین بین المللی است.

مفاد کلیدی این قطعنامه که ایالات متحده و ژاپن آن را تدوین کرده‌اند، به حق کشورهای عضو سازمان ملل متحد، مطابق با قوانین بین‌المللی، برای «دفاع از کشتی‌های خود در برابر حمله، از جمله مقابله با آن‌هایی که حقوق و آزادی‌های دریانوردی را تضعیف می‌کنند» اشاره کرده است. این بند به منزله تأیید ضمنی عملیات نیروی ضربت دریایی چندملیتی به رهبری ایالات متحده است که از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن در برابر حملات موشکی و پهپادی انصارالله دفاع می‌کند.

لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده پیش از رأی‌گیری برای این قطعنامه بدون اشاره به جنایات آمریکا در نسل کشی غزه گفت که «تهدید حقوق و آزادی‌های دریانوردی در دریای سرخ یک چالش جهانی است که نیاز به واکنش جهانی دارد».

آمریکا در حالی به تکاپو افتاده که تشکیل ائتلافش در دریای سرخ با استقبال سرد کشورها و متحدانش مواجه شده است. وزیر خارجه آمریکا نیز روز گذشته در بدو ورود به فرودگاه منامه در بحرین بدون اشاره به هزاران مورد تنش‌آفرینی واشنگتن در جهان و ادامه کودک‌کشی صهیونیست‌ها در غزه، خواستار توقف حمایت ایران از ارتش ملی یمن شد.

در همین حال جنبش‌های جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز به صدور قطعنامه شورای امنیت علیه یمنی‌ها واکنش نشان دادند و آن را بیانگر معیارهای دوگانه دانستند.

برخی از کارشناسان رأی ممتنع روسیه و چین را در این راستا تلنگری به ایران خطاب کرده و به این نکته پرداختند که در دنیای امروزی هیچ متحد و دوست و دشمن دائمی وجود ندارد و کشورها تنها بر اساس منافع ملی خود عمل می کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۵۲۳۶۷۱۸:۴۳:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
دقیقا همان حرفی که اخیرا آقای ظریف زد محقق شد منتهی ما در صحنه بین الملل احساسی عمل می کنیم‌ و فکر می کنیم بقیه باید مثل ما باشند.
ناشناس۳۳۵۲۶۵۶۰۲:۱۳:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
بنظر ميرسد قدرتهاى بزرگ با برنامه ريزى و انداختن حماس و حوثى ها در تله هاى سياسى و نظامى و درگيرى ها در پى تضعيف و يا حتى از بين بردن اعتبار انان هستند و بعد از ان بدنبال حزب الله لبنان و كشاندن ايران در تله هستند بايد هوشيار بود
ناشناس۳۳۵۲۹۷۳۱۲:۲۰:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
روسیه با انگیزه انحراف افکار و عدم ارسال تجهیزات به جبهه اوکرایین و چین با انگیزه درگیر شدن آمریکا در جبهه های دیگر و عدم تمرکز آمریکا بر آسیای جنوب شرقی و تایوان ،از هر نوع بحران دیگری در هر منطقه ای از دنیا استقبال می‌کنند چرا باید مانع آن بشوند منافع آنها درگیر شدن رقیب است استژاتژیک خود یعنی امریکا از مناطق خود است حال این جنگ برایشان مهم نیست علیه دوست آنها باشد یا هر کس دیگر ...تنها هم پیمانشان منافع ملی آنهاست
ناشناس۳۳۵۲۷۱۳۰۶:۰۷:۵۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
اینکه کی راست میگه کی دروغ را کاری ندارم . چیزی که مسجل است ، اوضاع داخلی ایران اصلا خوب نیست و باید فکر چاره ای کرد . تحریمها مانند بیماری کهنه ، غیر قابل درمان به نظر می رسد و همزمان ذره ذره در حال گرفتن توان کشور است .
ناشناس۳۳۵۲۷۲۹۰۷:۰۲:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
مریضید به مولا . چین و روسیه برای چی باید رای منفی بدهند ؟ اساسا چین و روسیه برای چی باید دنبال آرمان فلسطین باشند ؟ اصولا چرا باید چین و روسیه نگران منافع ایران باشند ؟ الان خیلی نگران منافع عربستان و مصر و پاکستان هستند که ما دچار حسادت بشویم ؟ اتفاقا هر کاری که سبب بشه آمریکا و شرکایش به جنگ وارد شوند ولو جنگ محدود ، برای اونها باعث خوشحالی است .‌ چرا باید مجوز حمله به یمن را از آمریکا بگیرند ؟ فکر کنید .
ناشناس۳۳۵۳۰۲۲۱۲:۵۹:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
دمت گرم واقعا اون کشورها به فکر منافع مردم خودشون هستند البته اگر عقلشون برسه و بفهمند که کمک به منافع کشورهای مقاومت به نفع خودشان هم هست خیلی خوبه اما باز هم منفعت مردم خودشان است این رسانه‌های اصلاح‌طلب نشستند و یکسیری جفنگیات را سر هم می‌کنند و گمان می‌کنند اگر ما میگوییم با کشورهای دیگر رابطه و تعامل منطقی داریم یعنی آنها منفعت ما را به منفعت خود ترجیح می‌دهند خیر، ما به نفع خود و آنها هم به نفع خود با هم تعامل داریم اما امریکا کشوری است که به نفع دیگران کاری ندارد و تعامل منطقی نمیفهمدد و به تعهداتش پایبند نیست و یقینا تعامل با چنین کشوری و در نظر گرفتن نفع دوطرفه به معنای قوی‌تر کردن او و ظلم بیشتر به همه کشورها از جمله همان کشور تعامل کننده با او است اما جای تاسف دارد که خیلی از کشورها این واقعیت‌های دنیا را نمی‌فهمند به همین دلیل است که در دین اسلام، ظلم‌پذیری هم به اندازه ظلم کردن زشت شمرده شده است
علی۳۳۵۲۳۷۷۱۸:۵۵:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
خلاصه درس: کشورها بر اساس منافع ملی خودشان تصمیم می گیرند و هیچ کشوری قابل اعتماد نیست.
ناشناس۳۳۵۲۵۶۲۲۳:۱۰:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
چین و روسیه خودشان از اقدامات حوثی ها متضرر شده اند و تجارت از دریای سرخ بیشتر برای چین مهم است تا آمریکا.اکثر کالاهای چینی از دریای سرخ به اروپا می روند.
ناشناس۳۳۵۲۶۸۲۰۳:۱۴:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
حوثی های شریف وغیرتمند فقط با کشتی ها ومنافع صهیونیستها ی جنایت پیشه کاردارند، عملا میخواهند زنان و کودکان غزه کمک‌کنندتا بمباران نشوند وحرف شما درست نیست،اگر اینطور بود،چین موافق رای میداد،درحالیکه رای چین ممتنع بود.
ناشناس۳۳۵۲۴۰۶۱۹:۳۱:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
واقعا بسیاری از سازمانهای بین المللی بخصوص سازمان ملل، عروسکهای خیمه شب بازی قدرتها هستند
ناشناس۳۳۵۲۸۸۶۱۰:۴۰:۱۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
بسیاری نه عزیز. بلکه همه سازمان های بین المللی آلت دست آمریکا هستند.
بنده خدا اصل۳۳۵۲۴۲۳۱۹:۵۱:۴۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
چین و روسیه دنبال منافع خودشان هستند. نباید به وعده های آنها اطمینان کرد.
ناشناس۳۳۵۲۶۳۲۰۱:۰۵:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
منافع ما چیست؟ دقیقا منافع ما چیست؟
ناشناس۳۳۵۳۳۷۸۲۰:۱۷:۲۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
مسئولان ما منافع معنوی و اعتقادی رو بیشتر مد نظر دارن
ناشناس۳۳۵۲۸۸۷۱۰:۴۱:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
به وعده های غربی ها چطور؟
ناشناس۳۳۵۳۰۲۳۱۳:۰۱:۲۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
مگر به ما وعده همراهی در جنگ داده بودند؟ وعده مراودات اقتصادی دادند و انجام هم می‌دهند. این مسایل اقتصادی هم برای منافع خودشان است همچنان که ما هم برای منافع خودمان وارد چنین تعاملی با آنها شدیم
عبدالله۳۳۵۲۴۴۷۲۰:۲۸:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
عملکرد آنها بر اساس منافع ملی خودشان است، و جای هیچ سرزنشی نیست.
ناشناس۳۳۵۲۴۶۱۲۰:۵۴:۰۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
به طرفداران روسیه باید گفت تا کجا؟
ناشناس۳۳۵۲۵۹۰۰۰:۰۵:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
شما حالت خوش تیست
ناشناس۳۳۵۲۷۶۳۰۸:۳۴:۴۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
طرفداران روسیه در ذهن شما هستند ولی طرفداران عزت ایرانی همه جا هستند
ناشناس۳۳۵۲۷۸۶۰۹:۰۱:۳۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
چرا اصرار داریم خودمون رو طرفدار یکی نشون بدیم . بابا طبیعیه وقتی آمریکا و اروپا محل نمی ذاره آدم به یکی دیگه قرارداد می بندی
علي هاشمي۳۳۵۲۴۶۴۲۰:۵۶:۵۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
با سلام و عرض ادب خدمت ياران الف. آنچه می‌شود از حرکات دیپلماتیک روسیه و چین درک کنیم .این است که حرکت بی مشگل کالا و خدمات در کریدور های بین المللی خواست غیر قابل انکار کل دنیا است و شرق و غرب نمی‌شناسد. اقتصاد و معاملات پشت پرده نقش اساسی را بدور از فریاد زدن‌های بی حاصل ایفا می‌کند.
ناشناس۳۳۵۲۴۶۵۲۰:۵۷:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
هی میگیم به این روسیه و چین نباید اتکا و اعتماد کرد
ناشناس۳۳۵۲۴۶۶۲۰:۵۸:۰۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
لعنت به چین و روسیه..
ناشناس۳۳۵۲۴۸۷۲۱:۱۶:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
جالب هست شورای امنیت به رهبری آمریکا جلوی قطعنامه علیه اسرائیل که از عمد نسل کشی می کند را میگیرند دنیای وحشی همین هست و باید زور داشته باشی و انصارالله گرم
ناشناس۳۳۵۲۴۸۸۲۱:۱۶:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
چه ربطی به ایران داشت
ناشناس۳۳۵۲۵۰۶۲۱:۴۷:۳۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
رفیق استراتژیک فقط رو سیه و چین !!!!!!!!!!
روشن۳۳۵۲۵۱۳۲۱:۵۸:۴۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
ضمن استفاده از فرصت همکاری با روسیه و چین، باید بدانیم که در سیاست خارجی اعتماد معنا ندارد.
ناشناس۳۳۵۳۰۴۰۱۳:۳۴:۳۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
استفاده ازظرفیت تمام دنیا بر اساس منافع ملی
ناشناس۳۳۵۲۵۱۸۲۲:۰۶:۰۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
هم روسیه و هم چین طرف تجاری اسرائیل و آمریکا هستند. به همین دلیل نا امنی باب المندب بر ضد منافع آنهاست و بی تعارف با ایران لطف کردند رای مثبت ندادند. اختلاف روسیه و چین با آمریکا یا اسرائیل بر سر منافع است نه ایدئولوژی و هرجا این منافع تامین شود همکاری شکل میگیرد. تلاش چین برای سازش ایران و عربستان در همین راستا بود. تلاش روسیه برای همکاری با عربستان هم برای همین بود. ..
ناشناس۳۳۵۲۶۹۶۰۴:۴۶:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
مشکلی برای کشتی های چینی و روسیه در دریای سرخ وجود ندارد.‌ ناامنی فقط برای کشتیهای آمریکا و اسراییل است بخاطر ادامه جنایات غزه.
ناشناس۳۳۵۲۵۲۵۲۲:۱۴:۲۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
الان کشتی امریکا رو گفتم بگیرند حساب کار دست چین بیاد....
حسن۳۳۵۲۵۳۷۲۲:۳۱:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
دست چین و روسیه درد نکند همین که رای ممتنع دادند باید ممنونشان باشیم نه مثل فرانسه و انگلیس
ناشناس۳۳۵۳۰۶۶۱۳:۵۴:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
ممنونشان باشیم؟!!!! می‌دونی همین رای ممتنع دست آمریکا و انگلیس رو برا حمله به یمن باز کرد ؟!!
ناشناس۳۳۵۲۵۴۱۲۲:۴۰:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
هنوز مانده ریاکاری چین و روسیه بر همه آشکار شود
ناشناس۳۳۵۲۵۴۳۲۲:۴۱:۵۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
مقاله ای بی‌منطق
ناشناس۳۳۵۲۵۵۰۲۲:۵۴:۲۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
در دنیای سیاست هیچ دوست دایم و هیچ دشمن دایمی وجود نداردانوه دایمی است منافع ملی است و برای آن هر دوست و رقیب را قربانی میکنند
ناشناس۳۳۵۲۶۱۹۰۰:۳۳:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
اتفاقا اونها درست تصمیم می گیرند و براساس منافع ملی مردم کشورشان عمل می کنند.
ناشناس۳۳۵۲۶۲۹۰۰:۵۳:۰۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
انگار عده ای از مردم تنها روی صفر یا صد تعریف شده اند و فقط بله یا خیر می‌شناسند.. معلوم است ک هر کشوری منافع خودش برایش مهم است اتفاقا اگر این دو کشور وتو می‌کردند باید حرف آقای ظریف را در وابستگی کامل ب روسیه و چین پذیرفت همانطور ک آمریکا برای گاوهای شیرده اش می‌کند.. چرا اینطور میکنید با خودتان ذره ای حافظه تاریخی در وجود هیچکدامشان نیست و هر کس اش خودش را با هر دروغ و سفسطه ای میخواد برایمان می‌پزد و یکی هم همیشه هست بخورد به به چه چه بزند .. بخداوندی خدا ایرانی مستقل تر ازین ندیده ام در کل تاریخ ۲۰۰ سال گذشته .. اگر روسیه یا هر کشور دوستی تابع خواستان شد شک کنید والا کشور مستقل از منافعش نخواهد گذشت و طبیعی است .. بدانید روسیه متحد ما نیست اما عراق و سوریه و یمن و لبنان بله هستند ...
ناشناس۳۳۵۲۶۴۹۰۱:۵۹:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
تازه تلنگر؟؟؟
علی۳۳۵۲۶۷۹۰۲:۵۶:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
ترکیه هم متعلق به رومی ها بود ، قققاز هم به ایران کریمه هم به اوکراین تاریخ گوشش از این حرفا پره نمیوتنن آبراه های بین المللی را بخطر بندازن
ناشناس۳۳۵۲۸۹۵۱۰:۴۶:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
چطور می‌توانند کشتی ما را دزدیده ونفت آن را غارت کنند؟
عمران۳۳۵۲۶۸۱۰۳:۰۳:۱۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
آخه وتو کنند که چی بشه؟ مثلا نمایندگان روسیه بگویند «کشتی های تجاری اسراییل را بزنید»؟ روسیه خودش روابط تجاری مفصل با اسراییل دارد.
ناشناس۳۳۵۲۸۷۹۱۰:۳۳:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
این غرب گراها فکر می کنند روسیه و چین قیم ایران و یا محور مقاومت هستند
ناشناس۳۳۵۲۶۸۳۰۳:۱۸:۰۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
چین و روسیه تحت فشار صهیونیستها هستند همینکه ممتنع رای دادند یعنی در جنگ علیه حوثیها وجیهه مقاومت شرکت نخواهم کرد.آمریکا ومتحدانش در تمامی جنگهای دهه های اخیر شکست خوردندویمن زمین سفتی ست که آمریکا شیطان بزرگ و مزدورانش درآن به خاک سیاه خواهند نشست إن شاءالله
سيد۳۳۵۲۶۹۱۰۴:۲۴:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
همه کشورها اول منافع مردمانشان براشون مهمه نه اينكه الويت چندم باشند
ناشناس۳۳۵۲۶۹۵۰۴:۴۳:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
ناامنی در دریای سرخ فقط برای کشتی های اسراییل و حامیان اصلی آنها مثل آمریکاست. بنابراین رای ممتنع چین و روسیه تامل برانگیز است. البته سیاستمداران ما هم براساس منافع ملی تصمیم گیری می کنند و اینگونه رفتارها را قابل انتظار می دانند. این میدان است که سرنوشت را تعیین می کند نه تصمیمات شرق و غرب. خدا با ماست، ما تکیه ای بر چین و روسیه نداریم.
ناشناس۳۳۵۲۷۱۹۰۶:۳۸:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
شیطان بزرگ امریکاست. آدرس اشتباه ندهید. حتی روسیه و چین هم برخی مواقع فریب امریکا را می خورند و منافع دنیوی و استکباری خودرا می بینند که صدرصد محکومند و انقلاب اسلامی، انقلابی نه شرقی و نه غربی است اما هیچ وقت دشمن اصلی یعنی امریکا ی جنایتکار را فراموش نمی کند و می گوئیم مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر منافقین و کفار مرگ بر اسرائیل!
ناشناس۳۳۵۲۷۹۳۰۹:۱۰:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
غیر منصفانه ؟
نجیب۳۳۵۲۷۹۸۰۹:۱۹:۱۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
در دنیای سیاست یک دوست دائم و واقعی و همیشگی داریم آن هم الله جل جلاله می باشد. آقای ظریف هم بره با جان کری بخنده...
سینا۳۳۵۳۰۳۴۱۳:۲۰:۳۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
قابل توجه شرق گراها !!!
ناشناس۳۳۵۳۴۳۰۲۱:۱۰:۲۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
یک جور می گویند شرق گرا که پنداری این چهل وچند سال غرب برای ما فرش قرمز پهن کرده بوده وچپ وراست درخواست مراودات عادلانه داشته ولی ما رد کرده ایم ماهم بر اساس منافع خودمان با چین وروسیه تعامل می کنیم وبه وقتش هم لازم بشود چرخشهای لازم را انجام می دهیم
ناشناس۳۳۵۳۱۸۴۱۵:۵۵:۵۸ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
بايد به هوش ومديريت چين وروسيه احسنت گفت ودرس گرفت از آنها
ناشناس۳۳۵۳۴۳۳۲۱:۱۲:۱۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
چرا فکر می کنید که چین و روسیه باید از مقاومت( البته از دیدگاه جمهوری اسلامی) حمایت کنند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین