خنجر سرخ بر گلوی تجارت رژیم صهیونیستی

گروه جهان الف،   4020928097 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

«انصار الله یمن نه تنها تداوم حمایت های غرب از جنایات صهیونیست ها در نوار غزه را پرهزینه کرده، بلکه خنجر سرخ خود را بر گلوی تجارت و اقتصاد قدرت های غربی گذاشته و در حال یادآوری این نکته به آن ها است که کریدورهای قدرت جهان در میدان عمل نیز در حال تغییر هستند.»

خنجر سرخ بر گلوی تجارت رژیم صهیونیستی

به گزارش الف؛ دولت آمریکا به تازگی از ابتکار خود جهت ایجاد یک ائتلاف دریایی در دریای سرخ با هدف مقابله با آنچه تهدیدات حوثی های یمنی علیه کشتیرانی بین المللی در تنگه باب المندب و دریای سرخ ادعا شده، خبر داده است. ائتلاف دریایی که به غیر از آمریکا، دولت هایی نظیر انگلیس، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا نیز در آن عضویت دارند. 

البته آمریکایی ها در رابطه با هدفِ اعلامی خود از تشکیل ائتلاف مذکور، بار دیگر همچون سایر سیاست‌هایشان، راهِ فرافکنی را در پیش گرفته اند و حوثی های یمنی را به خطر انداختن جریان آزاد کشتیرانی و تجارت دریایی از مجرای دریای سرخ و تنگه باب المندب متهم کرده اند. 

این در حالی است که جنبش انصار الله یمن به صراحت اعلام کرده که به کشتیرانی بین المللی احترام می گذارد و امنیتِ آن را تضمین می کند با این حال، با کشتی های رژیم صهیونیستی و یا وابسته به تجار صهیونیست و آن‌هایی که عازم اراضی اشغالی می شوند، برخورد می کند. با این همه، تحرکات مدت اخیر حوثی های یمنی، تا حد زیادی قدرت های غربی را به وحشت انداخته و هزینه های تداوم جنگ افروزی و جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین در نوار غزه را نیز تا حد زیادی افزایش داده است.  

در این رابطه، به طور خاص می توان به 3 دلیل و محرک اصلی و محوری که توضیح می دهند چرا جهان غرب و صهیونیست ها از قدرت‌نمایی انصار الله یمن در دریای سرخ به هراس افتاده اند، اشاره کرد. 

اولا، باید توجه داشت که چیزی در حدود 12 درصد از کل تجارت جهانی و همچنین 30 درصد از ترافیک کانتینری دنیا، از مجرای دریای سرخ و تنگه باب المندب انجام می شود. موضوعی که در نوع خود، از اهمیت راهبردی مناطق مذکور حکایت دارد. در کنار این ها، این نکته نیز قابل توجه است که همزمان با تشدید تحرکات ضدصهیونیستی حوثی ها در دریای سرخ، قیمت نفت در بازارهای جهانی هم به نحو قابل توجهی افزایش یافته است. 

البته شرکت های بیمه در حوزه تجارت و کشتیرانی بین‌المللی نیز هزینه بیمه های خود برای کشتی‌های مختلفی که از دریای سرخ می گذرند را تا دو برابر افزایش داده اند. در کنار همه این ها، باید توجه داشت که تنگه باب المندب، دریای سرخ و کانال سوئز، تا حد زیادی دسترسیِ کشتی هایی که از شرق دور می آیند و قصد دارند عازم دریای مدیترانه شوند را به نحو قابل ملاحظه ای، تسهیل می کنند و زمان سفرهای آن ها را کاهش می‌دهند. این در حالی است که در شرایط کنونی، شرکت های بزرگ کشتیرانی جهان نظیر مرسک، Hapag Lloyd، و  MSC، از توقف فعالیت های خود در دریای سرخ خبر داده اند. 

موضعی که عملا سب شده تا ان ها مجبور باشند قاره آفریقا را برای رسیدن به دریای مدیترانه دور بزنند و هزینه‌های سوخت، دستمزدِ پرسنل، و تعهدات تجاری آن ها به نحو قابل توجهی افزایش یابد. در این چهارچوب، تحرکات حوثی های یمنی علیه صهیونیست ها و جریان های بین المللی حامی آن ها که به نحوی فعال از نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار غزه حمایت می کنند، آن ها را نیز به کنشگرانی تبدیل کرده که از تطویل و فرسایشی شدن جنگ مذکور به شدت آسیب می بینند. 

نکته قابل تامل اینکه اقتصاد رژیم اشغالگر قدس تا 98 درصد به کشتیرانی از مجرای دریای سرخ و تنگه باب‌المندب وابسته است و همین مساله سبب شده تا صهیونیست ها مجبور شوند در برخی معادلات راهبردی خود تجدید‌نظر کنند. 

دوم اینکه انصار الله یمن، با اقدامات و تحرکات خود در دریای سرخ، تا حد زیادی سیگنال و پالس ضعف آمریکا و رژیم صهیونیستی و دولت های غربی در قالب معادلات بین المللی را نیز مخابره می کند. به بیان ساده تر، انصار الله یمن به عنوان عضوی از محور مقاومت، علنا به این نکته اشاره می کند که دوران کدخدایی آمریکا در عرصه نظام بین‌الملل به پایان رسیده و آمریکایی ها و متحدان بین المللی آن ها دیگر نمی توانند بدون پرداختِ هزینه، هر اقدام و جنایتی را که می خواهند انجام دهند و در نهایت نیز به سلامت، معرکه را ترک کنند. 

در واقع، تحرکات اخیر انصار الله یمن در دریای سرخ، نمود عینی این پیام به جهان غرب و صهیونیست ها است که دوران بزن و در رویِ آن ها تمام شده است و هر حرکت غلطِ آن ها، صورت حساب های سنگینی را برایشان صادر خواهد کرد. 

و در نهایت سوم اینکه دولت های غربی در سال های اخیر با چالش های عدیده ای به ویژه درحوزه اقتصادی به دلایلی نظیر پاندمی کرونا و همچنین اوج گیری جنگ اوکراین رو به رو بوده اند. حال در این فضا، اینکه یکی از مجاری مهم کشتیرانی بین المللی که تا حد زیادی منافع اقتصادی آن ها را نیز تامین می کند، ناامن شود، می‌تواند ضربات مهلکی را به اقتصاد آن ها و تحرکاتشان در حوزه ژئوپلیتیکِ بین المللی وارد آورد. 

در این رابطه، کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که تداوم ناامنی در دریای سرخ می تواند گزینه های نامطلوبی را برای به ویژه اروپایی ها در بحبوحه فصول سرد سال ایجاد کند. کما اینکه بسیاری از اندیشکده های اقتصادی معتقدند که وارد کنندگان انرژی در جهان، عمده بازیگران آسیب پذیر در نتیجه تحولات اخیر و جاری در دریای سرخ هستند. از این رو، انصار الله یمن نه تنها تداوم حمایت های غرب از جنایات صهیونیست ها در نوار غزه را پرهزینه کرده، بلکه خنجر سرخ خود را بر گلوی تجارت و اقتصاد قدرت های غربی گذاشته و در حال یادآوری این نکته به آن ها است که کریدورهای قدرت جهان در میدان عمل نیز در حال تغییر هستند. 

دیدگاه کاربران

محمد قاسمی۳۳۲۹۱۸۳۰۰:۰۹:۰۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱
کی دست از این تیترهای هیجان انگیز بر میدارید و چند روز دیگه میاید هشتک جنایت میزنید مطمئنیم که یمن داره اشتباه میکنه و احتمالا این سنگر فرو بریزه
رضا۳۳۳۰۲۰۶۰۸:۵۸:۴۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲
رعب و وحشتی که غرب سالهاست در دل ملتهای غربگرا ایجاد کرده حالا حالاها پا بر جاست متاسفانه! یمن با دست خالی عملا اونارو به چالش کشیده و داره بطور آشکار اینو به همه نشون میده ولی باز یه عده هنوز منتظر اون یه دکمه اند که آمریکا فشار بده و همه چیز بره رو هوا!!
یه الفی۳۳۳۰۲۷۸۱۰:۰۸:۳۶ ۱۴۰۲/۱۰/۲
ترسوهایی که از بسته شدن و یا بستن تنگه هرمز می ترسیدند امروز ببینند که چه کارها می شود انجام داد و آنها چقدر در تولید ترس قدرت داشتند
ناشناس۳۳۲۹۲۱۷۰۱:۳۲:۳۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱
بدون شک با توجه به این شرایط متاسفانه هر روز بر تعداد کودکان یمنی که به دلیل سوء تغذیه و نبود امکانات درمانی جان میبازند بصورت تصاعدی اضافه خواهد شد ، خداوند متعال به فریادشان برسد .
ناشناس۳۳۳۰۲۰۳۰۸:۵۳:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۲
یه دفعه الان یاد کودکان یمن افتادی چقدر انسان دوستید شما
ناشناس۳۳۲۹۲۳۵۰۱:۵۴:۵۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱
اندر حكايت سنت هاي حسنه ملي و فرهنگي ملتمان كه مورد بي مهري قرار مي گيرد !! -------------------------------- برادر ، امشب شب يلدا بود ، سنتي بسيار پسنديده از فرهنگ اين ملت ، ... دريغ از يك مطلب ، دريغ از يك مقاله ! چرا اين گونه در مقابل اين سنت حسنه تاريخي مردم بي تفاوت ... بي اعتنا ... انگار نه انگار كه امشب شبي است كه مردم در كنار هم در خانه بزركان فاميل ... قربونتم حالا لازم بود در چنين شبي به جاي ياد آوري شب يلدا و جشن و شادي كه اين ملت دارند ، خنجر آبديده .... !!
ناشناس۳۳۲۹۲۳۶۰۱:۵۵:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱
من عاشق این محور مقاومت هستم خوشگل ترین محور جهان دم همه ی اعضای این محور گرم
ناشناس۳۳۲۹۲۵۱۰۲:۵۸:۰۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱
خب الان دولت حوثی یمن پای مردم رو به جنگ باز کرد آیا پای عواقب آن هم خواهد نشست؟ آیا اکثریت مردم با این اقدام موافق هستن ویا طبق معمول با چند تظاهرات سازماندهی شده نظر همه مردم در نظر گرفته شد؟ آیا مخالفان دولت حق اظهار نظر دارن؟
ناشناس۳۳۲۹۳۰۱۰۸:۰۴:۳۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱
حالا نمیخاید یه کم.. صبر کنید...
ناشناس۳۳۲۹۳۲۳۰۸:۳۳:۴۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱
یمن.فلسطین.مصر.کشورهای دشمن با ایران که کمک صدام می کردند.
ناشناس۳۳۲۹۴۰۸۱۰:۰۳:۱۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱
از محاصره شدن غزه باید کمال استفاده را کرد و خنجر اصلی که محو اسرائیل هست انجام داد
ناشناس۳۳۲۹۴۰۹۱۰:۰۵:۲۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱
دقیقا کاری آمریکا کاری را که با تحریم علیه ایران انجام داد و به کشورهای دیگر هم زور می گفت که با ما تجارت نداشته باشند مکرشان دارد به خودشان بر می گردد به همان شیوه و حتی بدتر
ناشناس۳۳۲۹۴۴۶۱۱:۰۴:۱۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱
در روز اول حمله حماس هم چنین شعارهایی میدادید. فقط بمباران یمن که شروع شد شعارهای امروز رو بیاد بیارید
ناشناس۳۳۳۰۲۸۸۱۰:۱۵:۵۷ ۱۴۰۲/۱۰/۲
آن ها دارند از نیل تا فرات جلوگیری می کنند
ناشناس۳۳۲۹۴۸۶۱۱:۴۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱۰/۱
یمنی ها با حمله دریایی سعی در تهیج مردم عرب به غیرت عربی علیه حکومت های خود هستند و به نوعی تلاش برای همسو کردن مردم و درنتیجه اعراب علیه اسراییل است.
ناشناس۳۳۲۹۴۹۶۱۱:۵۷:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱
مردم بیچاره یمن با این کارها بیچاره تر میشوند.
ناشناس۳۳۲۹۵۲۵۱۲:۲۶:۲۵ ۱۴۰۲/۱۰/۱
اسراییل به «هراس» افتاده، آمریکا به «التماس» افتاده، اروپا به ... افتاده. پس چرا محور مقاومت تیر خلاص را به این پیکر در حال احتضار حکومت های غاصب غربی نمی زند؟؟
ناشناس۳۳۲۹۵۴۹۱۲:۴۸:۴۲ ۱۴۰۲/۱۰/۱
عجب تحلیل منطقی و جالبی .
ناشناس۳۳۲۹۵۵۹۱۳:۱۱:۲۶ ۱۴۰۲/۱۰/۱
بیچاره مردم محروم یمن و منطقه
ناشناس۳۳۲۹۵۷۸۱۳:۲۴:۲۹ ۱۴۰۲/۱۰/۱
اندر حكايت يك خنجر ! ---------------------------- --- همين خنجر در تصوير بالا مي بيني ؟ ... به نظرم خنجر روسيه باشه ... روسيه از اين خنجر ها زياد داره و زياد زده ... ميگن از پشت هم ميزنه ! ... خنجر از پشت ! ... دوست و دشمن هم سرش نميشه ! ... همين دو سه روز پيش بود كه از ادعاي عرب ها حمايت كرد .. حمايت از جزاير سه گانه كرد كه اين جزاير مال عرب هاست و ايران تملكي بر آنها نداره ! ... عجب ... عجب ! خب ! حالا وقت آن است كه در كنار اين همه انتقاد كه از امريكا مخصوصاً در اين سايت وزين مي شود ، انتقاداتي هم از روسيه بشود ... روسيه اي كه نه دوستي اش معلوم ميشه ، نه دشمني اش ! تاريخ اين ادعا را بارها و بارها تصديق كرده !!
ناشناس۳۳۲۹۶۰۹۱۴:۲۳:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱
ممكن است حوثى ها هم بسرنوشت حماس دچار شوند …
ناشناس۳۳۲۹۶۱۳۱۴:۲۶:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱
مردم ایران دارند خنجر تورم را بر گلوی خود بشدت احساس میکنند، ازین هم بگو
مردم۳۳۲۹۶۲۰۱۴:۴۱:۳۳ ۱۴۰۲/۱۰/۱
انصارالله یمن بیشتر به یک شوخی شبیه است تا نیروی مقاومت در برابر اسرائیل!!!!!
ناشناس۳۳۲۹۶۵۹۱۵:۳۴:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۱
دو روز دیگه که با حوثی ها برخورد شد تیتر میزنید سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت علیه زنان و کودکان یمنی.
ناشناس۳۳۲۹۶۹۴۱۶:۰۶:۱۱ ۱۴۰۲/۱۰/۱
عجب تیتری زدی.جالب بود.
ناشناس۳۳۲۹۹۴۶۲۱:۱۹:۳۷ ۱۴۰۲/۱۰/۱
تجارت اسراییل خوابیده است
ناشناس۳۳۳۰۱۷۳۰۸:۱۴:۵۲ ۱۴۰۲/۱۰/۲
بعدا که امریکا و متحدانش به یمن حمله نظامی کردند دوباره درخواست آتش بس برای جلوگیری از کشته شدن مردم مظلوم یمن خواهید زد.الان اقدام یمن باعث شده یک اتحاد بین المللی علیه حوثی ها انجام شود فکر می کنید چه کشوری جلوی امریکا و متهدانش خواهد ایستاد تا به یمن حمله نکنند؟!
ناشناس۳۳۳۰۱۸۹۰۸:۲۸:۱۹ ۱۴۰۲/۱۰/۲
وقتي غرب تصميم به عمل گرفت و مقابله كرد بعدا صحبت از جنايت نكنيد
ناشناس۳۳۳۰۳۲۲۱۰:۴۸:۲۱ ۱۴۰۲/۱۰/۲
غربیها اگر عرضه و قدرتش را دارند نیروهای حوثی را گیر بیاورند و با آنها بجنگند . نه مثل حرام زاده های صهیون زن و بچه را بکشند. تا حالا چندتا نیروی قسام یا رهبران حماس را اسرائیل گیر اورده است.
ناشناس۳۳۳۰۱۹۷۰۸:۳۵:۵۳ ۱۴۰۲/۱۰/۲
حوثی ها به خلیج فارس چه میگویند؟
ناشناس۳۳۳۰۳۲۴۱۰:۴۹:۱۴ ۱۴۰۲/۱۰/۲
حرام زاده های صهیون و آمریکایی و غربی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین