شکست بزرگ صهیونیست ها در باتلاق غزه

گروه جهان الف،   4020901097 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

«حصول توافق آتش بس موقت در قالب جنگ غزه، زلزله ای قابل توجه را در اردوگاه صهیونیست ها به راه انداخته است. به عنوان مثال، روزنامه صهیونیستی "معاریو" به صراحت توافق آتش بس موقت با حماس را کابوسی بزرگ برای اسرائیل توصیف کرده که در واقع، تنها گزینه در دسترسِ کابینه اسرائیل بوده است.»

 شکست بزرگ صهیونیست ها در باتلاق غزه

به گزارش الف؛ حصول توافق با محوریت برقراری یک آتش بسِ موقت چهار روزه در قالب جنگ غزه میان حماس و رژیم اشغالگر قدس که با میانجی گری کنشگران بین المللی نظیر دولت های قطر و مصر و آمریکا محقق شده، جدیدترین و مهمترین خبری است که در بحبوحه جنگ غزه شاهد آن بوده ایم. آتش بسی 4 روزه که در قالب آن جدای از تبادل اسرای صهیونیست و فلسطینی، عملیات نظامی ارتش اسرائیل در بخش های مختلف نوار غزه متوقف می شود و جریان ورودِ کمک های بشردوستانه و کالاهای اساسی و سوخت به نوار غزه تسهیل می شود. 

البته توافق شده تا روند ورود این کمک ها پس از توافق 4 روزه نیز ادامه پیدا کند. در این میان، روند رسیدگی به امور مجروحان و شهدای نوار غزه در بحبوحه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در دوره مذکور، تسهیل و تسریع خواهد شد. توافق آتش بس موقت میان حماس و رژیم صهیونیستی، بندهای دیگری هم دارد که بر پایه آن ها، روند جنگ و تنش برای دوره ای محدود به نحو قابل توجهی کاهش می یابد. هرچند که شاخه نظامی حماس تاکید کرده که با دقت، حُسن اجرای توافق آتش بس را رصد می کند و در صورت محترم‌شمرده نشدن این توافق از سوی صهیونیست ها، گزینه های خاص و در دسترسش را عملیاتی می کند. 

با این همه، بسیای از ناظران و تحلیلگران بر این باورند که حصول توافق مذکور، یک پیروزی راهبردی بزرگ و قابل توجه برای جنبش حماس است. 

 جنبش حماس با مقاومت گسترده خود در برابر حملات صهیونیست ها به نوار غزه و متعاقبا تحمیل قواعد و اصول مد نظر خود در قالب توافق آتش بس به دشمنِ صهیونیست، تا حد زیادی توانسته این نکته را برجسته کند که ادعاهای مقام های ارشد سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس مبنی بر کسب پیروزی سریع در معادله جنگ غزه و یا طرح ادعاهایی که سعی در القای وحشت و قدرتنمایی از سوی صهیونیست ها به ملت فلسطین دارند، هیچ ارزشی ندارند و صرفا باید آن ها را در قالب جنگ تبلیغاتی رژیم صهیونیستی در نظر گرفت. 

رژیمی که دهه ها بر پیروزی سریع‌ِ خود در قالب جنگ شش روزه بر چندین ارتش عربی می بالید، اکنون به نحوی جدی در باتلاق غزه گرفتار شده و گزینه های مطلوبی را پیش روی خود نمی بیند. موضوعی که سبب شده تا مقام های ارشد اسرائیلی تا حد زیادی مواضع تند خود را که در ابتدای جنگ غزه و پس از عملیات طوفان الاقصی علیه ملت فلسطین می گرفتند، تعدیل کنند و عینک واقع بینی بر چشم بزنند. 

 حصول توافق آتش بس موقت در قالب جنگ غزه، زلزله ای قابل توجه را در اردوگاه صهیونیست ها به راه انداخته است. در این زمینه، از یک سو مطبوعات اسرائیلی به صراحت، توافق آتش بس موقت با حماس را یک شکست بزرگ برای اسرائیل توصیف کرده اند. مثلا روزنامه "یدیعوت آحارانوت" در مقاله ای تاکید می کند که "اسرائیل چیزی از درایت و فراست یحیی سنوار(رئیس جنبش سیاسی حماس در نوار غزه) نیاموخته است. او در هفتم اکتبر(عملیات طوفان الاقصی) ما را فریب داد و امروز هم طرح خود را هرگونه که می خواهد پیش می برد". به عقیده این روزنامه اسرائیلی، حماس عملا به هر آنچه می خواسته در جریان توافق آتش بس موقت با اسرائیل دست یافته است. 

روزنامه صهیونیستی "معاریو" نیز به صراحت توافق آتش بس موقت با حماس را کابوسی بزرگ برای اسرائیل توصیف کرده که در واقع، تنها گزینه در دسترس کابینه اسرائیل بوده است. از سوی دیگر، چهره های سیاسی مطرح در اراضی اشغالی نظیر "ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر قدس که در دولت ائتلافی نتانیاهو نیز حضوری فعال دارد، به مخالفت جدی با توافق آتش بس پرداخته اند و آن را یک سرافکندگی بزرگ برای اسرائیل توصیف کرده اند. 

از این منظر، بسیاری در عمق اراضی اشغالی، به بُرد بزرگ حماس در چهارچوب توافق آتش بس موقت با اسرائیل اذعان و اعتراف کرده اند. 

و در نهایت اینکه حماس به واسطه حصول توافق آتش بس موقت، عملا این پیام مهم را به جامعه بین المللی رساند که به دنبال احقاق حقوق ملت فلسطین و آزادسازی شماری از زندانیان غیرنظامی فلسطینی است که به ناحق در زندان های رژیم اشغالگر قدس گرفتار شده اند. این جنبش همواره تاکید داشته که با اسرای اسرائیلی، برخورد اسلامی و انسانی انجام می دهد و البته که شماری از اسرای اسرائیلی که پیشتر به دلایل انساندوستانه از سوی حماس آزاد شده بودند نیز این مساله را تایید کرده اند و از برخورد خوب رزمندگان مقاومت با خود خبر داده بودند. 

از این منظر، توافق آتش بس موقت اخیر و تبادل اسرا با رژیم اشغالگر قدس، یک پیروزی اخلاقی بزرگ را نیز برای حماس در بحبوحه جنگ غزه ثبت کرد. موضوعی که در نقطه مقابلِ تصویرسازی های سیاه جریان های سیاسی و رسانه ای صهیونیستی و متحدان بین المللی آن ها از این جنبش است. 

دیدگاه کاربران

جعفر۳۳۰۰۷۷۷۰۱:۱۴:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۲
نمی خواهید باور کنید که غزه با خاک یکسان شده است.
علی۳۳۰۰۷۷۹۰۱:۱۴:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۲
متاسفانه اسراییل در سر جای خودش است غزه است که با خاک یکسان شده
ناشناس۳۳۰۰۸۱۰۰۲:۵۷:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲
با میانجی گری مصر و قطر و بعد از کلی چانه زنی و درخواست آتش بس از سوی حماس و آزاد کردن پنجاه گروگان چهار روز آتش بس رو قبول کرده بعد شما میگید اونا دنبال آتش بس بودن چون تو باتلاق غزه گرفتار بودن؟؟؟؟؟!!!!! عجب
ناشناس۳۳۰۰۸۱۱۰۲:۵۸:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۲
فکر نکنید که مردم نمیدونن . مردم همه چیو میدونن
ناشناس۳۳۰۰۸۱۲۰۳:۰۲:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۲
ببیش از چهارده هزار کشته. ویران شدن کل غزه و آواره شدن صدها هزار نفر شما به آتش بس چهار روزه نیم بند اونم تازه بعد از کلی چانه زنی مصر و قطر و با پذیرفتن آزادی پنجاه گروگان میگید دستاورد حماس و باتلاق غزه؟
ناشناس۳۳۰۰۸۱۳۰۳:۰۶:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۲
باتلاق غزه برای مردم آواره غزه یا اسرائیل؟
ناشناس۳۳۰۰۸۳۶۰۶:۵۷:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۲
باور کنید که حماس پیام‌های دیگه‌ای رو هم به جهانیان فرستاده، از جمله اینکه حاضره برای آزادی تعدادی اسیر که ظالمانه در زندان‌های اسرائیل هستند و تعدادشون نهایت زیر دو هزار نفر هست، کارهایی بکنه که به کشته شدن چندین هزار فرد مظلوم منجر بشه و ده‌ها هزار خانه ویران بشه و . . . کی این وسط قربانی کی شده؟ کی تاوان داده؟ کی هزینه اصلی رو داده؟ من هم قبول دارم که اسرائیل ظالم هست و زورگو و اینکه این بار خلاف دفعات قبل مظلومیت فلسطین بیشتر دیده شد. اما این دیده شدن مظلومیت غزه بخش مهمی‌اش به جایگاه شبکه‌های اجتماعی بر می‌گشت که صدای مردم علی‌رغم همه سانسورها باز بهتر شنیده شد، تصاویر سریع مخابره شد و قصه مظلومیت منتشر شد.
ناشناس۳۳۰۰۸۷۴۰۸:۱۴:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۲
چند تا کشور اون ور تر از غزه نشستن سرخوشانه از نابودی و انفعال صهیونیستهای خونخوار ، قلم فرسائی کردن ،هنر نیست!
ناشناس۳۳۰۰۸۸۰۰۸:۲۸:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۲
الان پیروزی حماس درکجابود ۱۵۰۰۰کشته وکل شهر ویرانه تبدیل شد .
محسن۳۳۰۰۸۹۰۰۸:۴۲:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۲
اسرائیل با این همه ادعا و پشتیبانی کشورهای غربی و بعضا عربی نتونست حماس رو شکسن بده - ایوالله به نیروهای مقاومت
ناشناس۳۳۰۰۸۹۵۰۸:۵۰:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۲
شگست..شما به چی می گویید شکست..تمام غزه نابود شد.بیش از ۱۵۰۰۰ تلفات.تمام زیر ساخت‌ها نابود.آب و برق و غذا وجود ندارد.نیروهای اسرائیل تمام غزه را گرفتند و بیرون برو دیگه نیستند.
ناشناس۳۳۰۰۹۴۴۰۹:۲۸:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۲
الان غرب گداهای اسرائیل پرست می آیند و اظهار نظر می کنند!!!
ناشناس۳۳۰۰۹۹۸۱۰:۴۹:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۲
برادر من اگه هم میخواهی دفاع کنی از حماس ، خداوکیلی درست دفاع کن !!! آخه این مطالب چی است آخه ؟
ناشناس۳۳۰۱۰۱۸۱۱:۳۲:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۲
خدایا خدایا خدایا ...... تو کمکم کن تا بتوانم بفهمم که چگونه این حجم تلفات و ویرانی نشانه پیروزی است
ناشناس۳۳۰۱۰۲۴۱۱:۳۸:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۲
اسرائیل ضربه فنی شد شکست رژیم صهیونیستی ترمیم ناپذیر است.
ناشناس۳۳۰۱۰۳۱۱۱:۵۲:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۲
خدا را شکر که اسراییل داره شکست میخوره
ناشناس۳۳۰۱۰۳۲۱۱:۵۲:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۲
از این منظر، توافق آتش بس موقت اخیر و تبادل اسرا با رژیم اشغالگر قدس، یک پیروزی اخلاقی بزرگ را نیز برای حماس در بحبوحه جنگ غزه ثبت کرد.. واقعا؟؟؟ مگر همین حماس نبود که سنگ به کندوی صهیونیست ها زد و فرار کرد پشت مردم غزه تا آنها قربانی گرگ های صهیونیست شوند؟
ناشناس۳۳۰۱۰۶۸۱۲:۲۷:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۲
بعد از اینکه غزه را تحویل اسرائیل دادند
ناشناس۳۳۰۱۰۷۷۱۲:۳۴:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۲
میشه نمونه ای از این شگست را بفرمایید.
ناشناس۳۳۰۱۰۹۹۱۳:۱۲:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۲
اینکه الان توی اخبار خودمون هم می گیم تو رو خدا جنگ تموم بشه واسراییل کار خودش رو داره می کنه کجاش شکست اسراییله ؟
ناشناس۳۳۰۱۲۳۰۱۸:۰۹:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۲
تاکنون پانزده هزار فلسطینی بی گناه که اکثرا زن وکودک هستند کشته شده اند وغره با خاک یکسان شده وتمام دنیا به وحوش اسراییل فشار می اورند که کشتار بس است از کدام پیروزی میگویید
ناشناس۳۳۰۱۳۱۸۲۱:۰۲:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۲
نتیجه هرچی باشه پیروزید چه بکشید چه کشته بشید
ناشناس۳۳۰۱۵۳۹۰۹:۴۹:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۳
ربطی به حماس ندارد. مردم دنیا از نسل کشی توسط اسراییل عصبانی شدند و چون سران اروپا و امریکا مادام العمر و تام الاختیار نیستند ناچار به فشار بر اسراییل شدند
ناشناس۳۳۰۱۵۷۰۱۰:۲۵:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۳
من نمیدونم چی رو پیروزی میگید؟ کشته شدن 15 هزار نفر؟ ویرانی کامل غزه؟ آوارگی 2 میلیون نفر؟ طرفدار این رژیم شمری کودک کش اسرائیل نیستم و ازش متنفرم. ولی یکم واقع بینی بد نیست. باعث میشه تصمیمات درست گرفته بشه.
ناشناس۳۳۰۱۵۹۸۱۱:۰۰:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۳
آتش بسی که فقط ۴ روز دوام دارد. شمال غزه با خاک یکسان شد!
ناشناس۳۳۰۱۶۹۳۱۲:۵۳:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۳
اسراییل داره می‌کشه و جلو می‌ره حالا مشخص نیست این پیروزی ادعایی شما چگونه حاصل شده ؟!اصلا تعریف شکست و پیروزی از نظر شما چیه ؟!
ناشناس۳۳۰۱۷۰۷۱۳:۰۷:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۳
درحالی‌که رژیم خون آشام اسرائیل بیش ازچهارده هزار نفر ازمردم بی دفاع غزه را کشته وتمام ساختمان‌ها ویران کرده وکلیه مکان‌های اداری ودرمانی وآموزش را تخریب کرده وکسی هم جلودارش نیست میفرمایید شکست خورده
ناشناس۳۳۰۱۷۲۲۱۳:۴۱:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۳
البته که ظالمان در همه جا هر چه ظلم کنند در آخر برایشان پیروزی نخواهد بود و رفتنی هستند ولی کمی هم واقع بین باشید
ناشناس۳۳۰۱۷۸۳۱۵:۵۶:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۳
شکست؟ کدوم شکست؟ زده سیزده هزار نفر فلسطینی رو تو غزه کشته، شهر رو نابود کرده، مردم رو آواره کرده، علی رغم اعتراضات جهانی مردم، هیچ کشوری بهش تو نگفت، اونوقت چطور میگین که شکست خورده!
ناشناس۳۳۰۱۸۹۵۲۰:۱۷:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۳
به يك روايت عاقلانه تر و هوشمندانه تر ميتوان گفت حماس خود را با بى تدبيرى و اشتباه استراتژيك و رفتار عده اى از نيروهايش كه اشتباه غير انسانى شبيه به خود اسراييلى ها انجام دادند در باتلاق گرفتار نمود دو مليون نفر را آوره نمود و بيش از يازده هزار نفر را به كشتن داد … اسراييل كه اسراييل است حماس چرا اينچنين كرد …
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین