مرغداران خواستار افزایش قیمت مرغ شدند

  4020828044 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: در حال حاضر به طور میانگین ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی در کشور انجام می‌شود و با این مقدار جوجه ریزی نیاز بازار به طور کامل تامین می‌شود.

مرغداران خواستار افزایش قیمت مرغ شدند

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: هیچ جای دنیا قیمت مصوب برای کالا در نظر گرفته نمی‌شود زیرا هزینه‌های تولید متغیر هستند.

وی افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری قیمت مرغ زنده 52 هزار تومان در شرایطی اعلام شد که قیمت ذرت 11 هزار و 300 تومان، سویا 16 هزار و 300 تومان و جوجه یک روزه 17 هزار تومان باید باشد اما قیمت سویا از 20 هزار تومان عبور کرده و قیمت جوجه نیز همواره متغیر است. 

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور ادامه داد برآورد ما از قیمت تمام شده جدید مرغ 60 هزار تومان است به همین منظور با وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص نامه نگاری صورت گرفت اما بعد از گذشت یک ماه، پاسخی دریافت نکرده‌ایم و این نرخ تایید یا تکذیب نشده است.

وی تصریح کرد: در نرخ خرید مرغ مازاد مرغداران توسط شرکت پشتیبانی امور دام نیز باید تجدید نظر صورت گیرد زیرا  این نرخ نیز با هزینه‌های تولید کنندگان همخوانی ندارد.

ابراهیمی گفت: مسئولان اما هنوز در جلسات رسمی قیمت مرغ زنده را 52 هزار تومان اعلام می کنند اما این نرخ حتی از اردیبهشت ماه تا به امروز به طور رسمی به مرغداران اعلام نشده است.

وی افزود: قیمت سویا 16 هزار و 300 تومان در اردیبهشت ماه اعلام شده بود اما اکنون خود شرکت پشتیبانی امور دام این محصول را 20 هزار و 150 تومان می فروشد.

ابراهیمی گفت: در حال حاضر مرغ زنده نیز بر اساس وزن آن از مرغداران 58 هزار تومان تا 60 هزار تومان خریداری می‌شود و ما نقشی در قیمت گذاری این محصولات در بازار نداریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به طور میانگین ماهانه 130 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی در کشور انجام می‌شود و با این مقدار جوجه ریزی نیاز بازار به طور کامل تامین می‌شود.

بنابر این گزارش قیمت مرغ گرم برای مصرف کننده در تهران در محدوده 87 هزار تومان قرار دارد؛ با افزایش جوجه ریزی و تولید، بازار مرغ در کشور آرام گرفته است، در مقطعی قیمت هر کیلوگرم مرغ از 100 هزار تومان نیز عبور کرده بود.

نرخ مصوب مرغ در اردیبهشت ماه سال جاری 73 هزار تومان بود اما در شهریور ماه ریاست اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی نرخ این محصول برای مصرف کننده را  78 هزار تومان اعلام کرد هر چند وزارت جهاد کشاورزی این نرخ را تایید یا تکذیب نکرد.

واردات نهاده های دامی مورد استفاده در خوراک دام و طیور مشمول اختصاص ارز یارانه ای است به همین منظور دولت نظارت‌هایی بر بازار این  محصولات دارد.

دیدگاه کاربران

امید یاوری دارانی۳۲۹۶۸۹۳۱۴:۱۱:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
امده بودند تا با جراحی اقتصادی یکبار برای همیشه تکلیف همه را روشن کنند . امده بودند تا با ازاد سازی قیمتها یارانه های پنهان را هدفمند کنند تا اغنیا کمتر ببرند و ضعفا بیشتر بخورند . اما چه سود که فقط درد این جراحی اقتصادی برای مستضعفان ماند و متمولین فربه تر از قبل شدند .انهایی که در حسرت خانه و ماشین بودند در حسرت گوشت و مرغ هم ماندند . تا گره سیاست خارجی کشور باز نشود نه اقتصاد راه می افتد و شعارهای دولتمردان ببار می نشیند . مردم در تنگنا هستند و هر روزشان بدتر از دیروز می شود .
ناشناس۳۲۹۶۸۹۵۱۴:۱۹:۳۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
سریال افزایش قیمت مرغ چند فصل و قسمت آن مانده است ؟
ناشناس۳۲۹۶۹۰۴۱۴:۳۳:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۲۸
هنوز مرغ کیلویی رسما ۸۲ هزار تومان فروخته میشود.
ناشناس۳۲۹۶۹۹۲۱۶:۱۲:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
مرغ داران خواهان افزایش قیمت مرغ هستند، دولت خواهان افزایش مالیات است، خودرو سازان خواهان افزایش قیمت خودرو هستند، دولت خواهان افزایش قیمت بنزین است، تاکسی داران خواهان افزایش نرخ کرایه تاکسی هستند، دولت خواهان افزایش قیمت برق است، پزشکان خواهان افزایش حق ویزیت هستند، دولت خواهان افزایش نرخ آب است، کشاورزان خواهان افزایش نرخ خرید تضمینی هستند، دولت خواهان افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی است، شهرداری ها خواهان افزایش نرخ عوارض نوسازی و خلافی هستند، دولت خواهان افزایش نرخ عوارض خروج از کشور است، و این داستان ادامه دارد.... بیچاره مردم، بیچاره کارمندان، بیچاره کارگران،
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. دور باطلی که تمامی ندارد!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  19. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  20. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  21. برای این عکس شما تیتر بزنید

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  25. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

آخرین عناوین