صهیونیست ها از جان غزه چه می خواهند؟!

گروه جهان الف،   4020827126 ۷۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

«صهیونیست ها به واسطه تخریب زیرساخت های غیرنظامی نوار غزه سعی دارند این پیام را به ساکنان این منطقه برسانند که هیچ نشانه ای از امید و زندگی و آینده در نوار غزه وجود ندارد و بهتر است که آن ها هر چه سریعتر خانه و کاشانه خود را به سمت مقاصدی دیگر ترک کنند. دستورکاری که هدف نهایی آن، تحقق منافع رژیم اشغالگر قدس و کاستن از بار شکست سنگینی است که رژیم صهیونیستی در جریان عملیات طوفان الاقصی آن را متحمل شد.»

صهیونیست ها از جان غزه چه می خواهند؟!

به گزارش الف؛ شمار شهدای حملات گسترده و مرگبار ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از 12 هزار نفر عبور کرده است. بیش از 8 هزار نفر از شهدای حملات صهیونیست ها به نوار غزه را نیز زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. جدای از حملات زمینی ارتش رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه، این رژیم حملات توپخانه ای، هوایی و موشکی سنگینی را نیز به نوار غزه انجام می دهد. کما اینکه بر اساس برخی ارزیابی ها، رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از سه برابر قدرت بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، بر سر نوار غزه، بمب ریخته است. 

آنچه از قاب دوربین رسانه های مختلف خبری در رابطه با حملات غیرانسانی صهیونیست ها به نوار غزه مخابره می شود، چیزی جز به جاگذاشتن ویرانی و نابودی در این منطقه نیست. با این حال، در روزهای گذشته، ارتش اسرائیل دو اقدام معنادار را در بحبوحه حمله به نوار غزه انجام داده است. اولا شاهد آن بوده ایم که رژیم صهیونیستی به نحو گسترده ای اقدام به تخریب آسفالت و معابر شهری در نوار غزه می کند و دوم اینکه، در جریان تجاوز اخیر نظامیان صهیونیست به بیمارستان شفای غزه، گزارش های مختلف حاکی از این مساله بوده اند که صهیونیست ها اقدام به تخریب تجهیزات بیمارستانی و امکانات این بیمارستان که بزرگترین بیمارستان شهر غزه است، کرده‌اند. 

در این نقطه، این سوال پیش می آید که پیام های اقدامات صهیونیست ها در تخریب زیرساخت های شهری و امکانات درمانی نوار غزه چیست؟  در این زمینه می توان به چند پیام عمده و محوری اشاره کرد. 

اولا، تحرکات اینچنینی اشغالگران صهیونیست، بار دیگر منطقِ غیرانسانی برخورد صهیونیست ها با ملت فلسطین را به نمایش می گذارد. توجه داشته باشیم که صهیونیست ها پس از حمله به بیمارستانِ شفای غزه، در یک اقدام تبلیغاتی، تصاویری از نظامیان خود در حالیکه کمک های پزشکی را به بیمارستان شفا اعطا می کردند، منتشر نمودند. این در حالی است که نظامیان صهیونیست، خود به نحوی گسترده امکانات درمانی این بیمارستان را نابود کرده اند و حتی بر اساس گزارش های مختلف، شمار قابل ملاحظه ای از بیماران بیمارستان مذکور را نیز با اجبار از این بیمارستان خارج کرده و مجبور به حرکت به سمت مناطق جنوبی نوار غزه کرده اند. 

در واقع، اقدامات غیرانسانی صهیونیست ها در حمله به زیرساخت های غیرنظامی نوار غزه، بیش از هر زمان دیگری، ماهیت حقیقی اقدامات تبلیغاتی آن ها در بحبوحه جنگ غزه را افشا کرده و منطق غیرانسانی‌شان را پیش چشم افکار عمومی جهان قرار داده است. 

دوم اینکه رژیم اشغالگر قدس با نابودسازی امکانات و زیرساخت های غیرنظامی نوار غزه، سعی دارد این منطقه را به منطقه ای ویرانه و غیرقابل سکونت برای مردم فلسطین تبدیل کند. البته که صهیونیست ها از همان بدو تاسیس رژیم جعلیشان نیز به نحو گسترده ای دستورکار مذکور را به اشکال مختلف علیه ملت فلسطین به کار بسته اند و سعی در اخراج فلسططینی ها از خانه و کاشانه خود داشته اند. توجه داشته باشیم که سیاست تحمیل رنج و محرومیت و نیاز به ملت فلسطین، از جمله تاکتیک های قدیمی صهیونیست ها در مواجهه با ملت فلسطین بوده است و اساسا رژیم اشغالگر قدس هیچگونه پیشرفت و بهبودی را در زندگی فلسطینی ها، در چهارچوب منافع خود ارزیابی نکرده و نمی کند. 

تاکتیکی که صهیونیست ها از طریق آن سعی داشته اند زمینه را برای اخراج کلی ملت فلسطین از سرزمین آبا و اجدادیشان و تسهیل پروژه اشغالگری خود فراهم سازند. 

و در نهایت سوم اینکه رژیم اشغالگر قدس با تخریب زیرساخت های غیرنظامی نوار غزه بر آن است تا دستورکار اصلی خود که از ابتدای جنگ غزه نیز آن را به نحوی جدی دنبال می کرده و در قالب آن سعی داشته مردم ساکن در مناطق شمالی نوار غزه را به بخش های جنوبی این منطقه کوچ دهد، عملیاتی سازد. اقدامی که خود می تواند بخشی از یک پازل گسترده تر در قالب اخراج ساکنان نوار غزه از این منطقه و هدایت آن ها به سمت منطقه سینای مصر یا دیگر مناطق باشد. 

به بیان ساده تر، صهیونیست ها سعی دارند تا به ساکنان غزه این پیام را برساند که هیچ امکاناتی برای زندگی آن‌ها در منطقه مذکور وجود ندارد. در واقع، هیچ نشانه ای از امید و زندگی و اینده در نوار غزه وجود ندارد و بهتر است که آن ها هر چه سریعتر خانه و کاشانه خود را به سمت مقاصدی دیگر ترک کنند. دستورکاری که هدف نهایی آن، تحقق منافع رژیم اشغالگر قدس و کاستن از بارِ شکست سهمگینی است که صهیونیست ها در جریان عملیات طوفان الاقصی آن را متحمل شدند. 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۹۶۴۷۳۰۷:۵۹:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
وچه کسی زمینه را برای اقداماتی که در مطلب بالا ذکرشده برای اسراییل فراهم کرد ؟!
ناشناس۳۲۹۶۵۹۷۱۰:۰۲:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۲۸
و چرا عده ای به خود حق می دهند که با تحمیل این حجم از کشتار و ویرانی خود را دایه ای مهربان تر از مادر نشان دهند ؟
ناشناس۳۲۹۶۶۷۳۱۱:۱۱:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
این حجم از کشتار و بیشتر از اون، جزو ذات صهیونیست‌هاست و همیشه بوده، اصلا دلیل حمایت یه عده از فلسطینی‌ها بخاطر همین ذات صهیونیست‌هاست!!
ناشناس۳۲۹۶۸۶۹۱۳:۵۰:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۲۸
دولتهای غربی که قطعنامه های اتش بس را وتو می کنند در جنایات صهیونیست ها شریک جرم هستن.
ناشناس۳۲۹۶۶۷۶۱۱:۱۲:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
و چرا عده ای به خود حق می دهند که با تحمیل این حجم از کشتار و ویرانی، از اسرائیل دفاع کنند و صهیونیست‌ها برای این کار حق بدهند!؟
ناشناس۳۲۹۶۸۷۱۱۳:۵۰:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
اسرائیل غده سرطانی منطقه است و باید نابود شود.
ناشناس۳۲۹۶۶۰۰۱۰:۰۵:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
تمام این ها نتیجه 75 سال کشتار فلسطینیان توسط صهیونیست هاست
ناشناس۳۲۹۶۸۶۶۱۳:۴۸:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۲۸
رژیم صهیونیستی جرثومه فساد است.
ناشناس۳۲۹۶۶۵۳۱۰:۵۸:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲۸
بر خلاف خواست مردم در کشورهایی که به ظاهر دموکراسی دارند، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ... با حمایت بی قید و شرط دست اسرائیل را برای این جنایت باز گذاشتند! جای مظلوم و جلاد عوض نشود!
ناشناس۳۲۹۶۶۹۶۱۱:۳۵:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
خود جنایت رو ول کردی به مقدمه گیر دادی
ناشناس۳۲۹۶۸۸۴۱۳:۵۹:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
آمریکا. چرا؟! اگه بی حد و مرز از این رژیم حمایت نمی کرد مسائله فلسطین به صورت دو دولت خیلی وقت پیش حل میشد. ولی با حمایت بی حد و مرز از اقدامات این رژیم برای غصب کل سرزمین بین رود و دریا، عامل سرکوب حداکثری مردم فلسطین شده.
ناشناس۳۲۹۶۴۷۵۰۸:۰۰:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۲۸
میخواهند پیروزی طوفان الاقصی را کم رنگ کنند.
ناشناس۳۲۹۶۵۶۷۰۹:۳۷:۱۴ ۱۴۰۲/۸/۲۸
شما یه نگاه به وضعیت غزه بکن ! اصلا تعریف پیروزی از نظر شما چیه ؟؟
ناشناس۳۲۹۶۶۴۷۱۰:۵۳:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
پیروزی یعنی ضربه کاری به ارتش رژیم صهیونیستی
ناشناس۳۲۹۶۶۹۸۱۱:۳۶:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۲۸
هزارتا اتم هم بزنن به غزه بازم نمیتونه اون شکستی که خوردن رو بشوره ببره! اون سر جاشه
ناشناس۳۲۹۶۶۰۳۱۰:۰۷:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
و کاملا هم کم رنگ کردند .
ناشناس۳۲۹۶۶۸۱۱۱:۱۴:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۲۸
بعد از پایان جنگ، غزه ساخته خواهد شد، مثل پایان تمام جنگ‌های دیگه، حتی جنگ جهانی دوم، اما چیزی که باقی خواهد ماند و ترمیم نخواهد شد، شکست هیمنه شکست‌ناپذیر اسرائیل است که در تاریخ خواهد ماند
سعید۳۲۹۶۷۱۷۱۲:۰۹:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
این منطقی است که دیگر کسی آن را باور ندارد. منطقی کینه توزانه که حاضر است خود را نابود کند تا فقط جراحتی کوچک به دشمنش وارد شود.
ناشناس۳۲۹۶۷۷۶۱۲:۵۰:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۸
جنگ جهانی دوم را هیتلر آغاز کرد، با توهم اینکه چهار تا متحد پیدا کرده و قدرت دارد و سنگدلانه و بدونه ترحم از قدرتش استفاده می کند، علیه عالم و آدم برخواست. میلیون ها نفر را کشت و میلیون ها آلمانی را به کشتن داد، خیلی جاها را آسیب رساند ولی آلمان را با خاک یکی کرد، در آخر هم طبق معمول همیشه اکثریت بر اقلیت چیره شدند و جنگ خاتمه یافت. پس از جنگ آنچه نابود شد نظام نازی (نه تفکر نازیسم ولی نظام نازی) و زیرزمینی شدن تفکر نازی برای همیشه بود. ضمن اینکه آلمان برای تقریبا نیم قرن به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم شد، و البته که باز طبق معمول آزادی بر دیکتاتوری چیره شد و نظام دیکتاتوری کمونیستی آلمان شرقی فرو ریخت و کشور دو باره یکدست شد. بنابراین شما بهتر بود مثالی غیر از جنگ جهانی دوم بزنید!
ناشناس۳۲۹۷۰۱۷۱۶:۵۲:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۲۸
کدام هیمنه آنچه حماس کرد یک غافلگیری بود واسراییل یاد گرفت دیگر غافل نشود و تمام .
ناشناس۳۲۹۶۴۷۸۰۸:۰۶:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
با خبر زدن چیزی حل نمیشه باید جهان اسلام و بویژه کشورهای عربی کاری برای مردم غزه انجام دهند.
ناشناس۳۲۹۶۶۰۲۱۰:۰۶:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
انجام نمی دهند حتی در کلام !
ناشناس۳۲۹۶۴۷۹۰۸:۰۶:۵۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
چرا حماس از شهر خارج نمی شه و با ارتش اسرائیل رو در رو نمی جنگه؟ اینطوری ارتش اسرائیل دیگر بهانه ای برای تخریب ساختمان های غزه نداره.
ناشناس۳۲۹۶۶۱۷۱۰:۲۰:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
بهتر هست بگویی چرا اسرائیل نمی خواهد به جای بمباران خانه های مردم با حماس رودرو شود به شکل زمینی!
ناشناس۳۲۹۶۵۰۸۰۸:۳۷:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۸
من واقعا گیج شدم، بیش از ۱۲ هزار کشته، مملکت ویران و کامل در محاصره، نفوذ زمینی و کوچه به کوچه بیچاره مردم
ناشناس۳۲۹۶۶۵۸۱۱:۰۳:۳۸ ۱۴۰۲/۸/۲۸
البته فکر کنم بیشتر مربوط به از کار افتادن تمام سیستم دفاعی اسرائیل و نفوذ زمینی، هوایی، دریایی تا عمق فلسطین اشغالی و شلیک ۵۰۰۰ موشک، ۱۵۰۰ کشته، بیش از ۲۰۰ اسیر، و کلی خسارت دیگه به اسرائیل بوده، وگرنه جنایت اسرائیل ۷۵ ساله که ادامه داره!
ناشناس۳۲۹۶۵۱۰۰۸:۳۸:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۲۸
همان چیزی که غارتگران از جان جهان سومیها میخواهند. غارت منابع. کشورهای جهان سوم علیرغم همه منابع همه از فقیرترین کشورها هستند.
محمدی۳۲۹۶۵۱۳۰۸:۴۱:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۲۸
شماره شهدای غزه از ١٢ هزار عبورکرد؟ اسرائیل ملعون به ازای کشته شدن هر اسرائیلی غاصب در عملیات حماس،تاکنون جان ٨ فلسطینی را گرفته، از دولت خودگردان و گروهای مقاومت گرفته تا کشورهای عربی و اسلامی هیچ کار خاصی در اجبار اسرائیل غاصب نسبت به توقف جنگ نتوانستند انجام دهند، فقط حمایت کلامی و حرفی به چه درد شهروندان غزه می خورد؟؟
ناشناس۳۲۹۶۶۶۸۱۱:۰۸:۳۶ ۱۴۰۲/۸/۲۸
مردم فلسطین هنوز هم کاملا از حماس حمایت می‌کنن!!
ناشناس۳۲۹۶۷۹۰۱۲:۵۸:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۲۸
خیلی جالب است که شما در خصوص خواست های زندگی دنیوی و اخروی ملت های ایران و یمن و غزه و سوریه چیزهای می دانی که خودشان نمی دانند و حق هم ندارند که بدانند!
ناشناس۳۲۹۶۸۲۱۱۳:۲۰:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
شما هرکس علیه اسرائیل باشد را خیال کردید چنان هست!!!
ناشناس۳۲۹۶۵۲۲۰۸:۵۹:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۲۸
از اول هم معلوم بود صهیونیست ها به بهانه حمله حماس قرار است غزه را ویران کنند آنها هیچ خط قرمزی برای نابودی غزه ندارند. الان نوبت شمال غزه است بعد از استقرار کامل دوباره همین بلا را می خواهند به سر جنوب غزه بیاورند. مگر آنکه حماس از غزه خارج شود. فقط سوال این است که آیا حماس نمی دانست اسرائیلی ها به مردم غزه رحم نمی کند؟ دلیل حمله حماس به اسرائیل چه بود؟ می خواستند زهر چشم بگیرند و تعدادی را گروگان گرفته تا صهیونیست ها را مجبور به مبادله اسرا کنند؟
ناشناس۳۲۹۶۵۶۹۰۹:۳۹:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
سر سیاه زمستون این کار چه سودی برای مردم داشت ؟؟
ناشناس۳۲۹۶۶۰۵۱۰:۰۷:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۲۸
شاید برای من و شما ملموس نباشه ولی غزه 17 سال است که زندان روباز شده - آنها میخواستند آزاد باشند از دست ستمگران صهیونیست ها
ناشناس۳۲۹۶۷۵۷۱۲:۴۱:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۲۸
و دقیقا به همین دلیل که حال و موقعیت مردم غزه برای ما ملموس نیست پس نباید از طرف آنها اظهار نظر کنیم !! ما از حس آوارگی و خانه خرابی آنها چه میدانیم ؟! امروز در فیلمی که از آوارگان غزه منتشر شد دیدم چه طور بعضی از کودکان که در مسیر خانواده خود را گم کرده اند‌ پریشان‌ و سرگردان زار می زنند و از مردمی که آنها هم برای حفظ جان خود سراسیمه در حال فرارند کمک می طلبند !! این چه رنجی بود که به جان این مردم انداختند ؟! یعنی الان حال و روزشان بهتر از قبل شده ؟! پس لطفا شعارهای حماسی ندهید!! تا وقتی در چنین شرایطی قرار نگیرید نمی توانید آنها را قضاوت کنید !
ناشناس۳۲۹۶۷۷۴۱۲:۴۹:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
آزاد باشن؟ حماس ۱۷ سال پیش با جنگ و زور اسلحه رقیبان رو حذف و قدرت رو در غزه به دست گرفت و الان ۱۷ ساله که حتی یک انتخابات در غزه برگزار نشده. در حالی که کرانه باختری و تشکیلات خودگردان همیشه انتخابات داره و دموکراسی حاکمه
ناشناس۳۲۹۶۸۳۸۱۳:۲۹:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۲۸
در سال ۲۰۰۷ مردم فلسطین برای اولین بار حماس رو انتخاب کردن اما تشکیلات خودگردان با زور اسلحه حماس رو از کرانه باختری بیرون کرد و دیگه انتخابات برگزار نشد!!
ناشناس۳۲۹۶۸۰۷۱۳:۱۱:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۲۸
شما می دانید میانگین سن در نوار غزه 18 سال است! یعنی اکثریت ساکنان نوار غزه کودک هستند! هر سیستمی که در آن ناحیه مسئول باشد چه حماس چه فتح، هر تصمیمی که بگیرد باید اولویتش حمایت از این خیل بزرگ کودکان باشد!
ناشناس۳۲۹۷۱۸۸۱۹:۴۳:۵۶ ۱۴۰۲/۸/۲۸
الان بنظرت آزاد شدن ؟با اون همه شهید
ناشناس۳۲۹۶۶۲۳۱۰:۲۴:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۲۸
اسرائیل هرچند وقت یکبار حمله می کند و هربار هم می خواهد حماس را نابود کند نمی تواند و مردم را شهید می کند اما این بار با حمله حماس برای اولین بار ضعف این ها را نشان داد که چند بار تکرار شود اسرائیلی باقی نمی ماند و برگشت مهاجرین رخ می دهد
ناشناس۳۲۹۶۷۳۱۱۲:۱۹:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۲۸
دیگر تکراری وجود ندارد. غزه ویران شده است
ناشناس۳۲۹۷۰۴۰۱۷:۱۸:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۲۸
تاریخ بخوان
ناشناس۳۲۹۶۶۵۱۱۰:۵۵:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۲۸
حماس می‌دانست که بالاخره صهیونیست‌ها به بهانه‌ای واهی این بلا را بر سر مردم غزه خواهند آورد، لذا با حمله پییشدستانه فقط کار آنها را به هم ریخت!
ناشناس۳۲۹۶۵۹۹۱۰:۰۴:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۲۸
سؤال : آیا حماس ذات پلید صهیونیست ها را بعد از عمری اشغال خاکش نمی شناخت ؟! حماس ندیده بود اسراییل فقط برای یک کشته و اسیرش چه آشوب و کشتاری به پا می کند چه برسد برای کشتن هزار و سیصد نفر؟!! حماس با تکیه بر کدام پشتیبان و کدام چشم انداز دست به حمله زد ؟! آیا همین که بگوئیم حمله حماس باعث شد ذات پلید اسراییل معلوم شود می تواند توجیه گر خون تا همین الان ۱۲ هزار زن و کودک و پیر و جوان و آوارگی و ویران شدن تمام زیر ساخت های غزه باشد ؟!! آینده غزه چه خواهد شد ؟!! چه کسانی قرار است امور غزه را به دست بگیرند ؟!! این هجم از اوارگی و زخمی که بر دل مردم غزه خورده را چه چیز درمان می کند وسامان می دهد ؟!! واقعا برنده این جنگ کیست ؟!
ناشناس۳۲۹۶۶۶۱۱۱:۰۵:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
برنده جنگ قطعا حماس خواهد بود!
ناشناس۳۲۹۶۷۶۳۱۲:۴۵:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
اشتباه محاسباتی حماس مردم غزه را به کشتن داد ! شعار کافیست !
ناشناس۳۲۹۶۸۲۳۱۳:۲۰:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۲۸
محاسبه دقیق حماس اسرائیل رو به لرزه درآورد وگرنه لازم نبود رئیس جمهور آمریکا نخست وزیر انگلیس، صدر اعظم آلمان، رئیس‌جمهور فرانسه، ... شخصا برای حفظ موجودیت اسرائیل به سرزمین اشغالی سفر کنن!! بهتره از دنیای توهم وارد دنیای واقعی بشی!!
ناشناس۳۲۹۶۸۲۵۱۳:۲۱:۴۴ ۱۴۰۲/۸/۲۸
هنوز نفهمیدی چه اتفاقی افتاده؟!!!
ناشناس۳۲۹۶۶۱۳۱۰:۱۷:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
چرا حماس برای جلوگیری از کشتار مردم غزه تهدید نکرد که به ازای هر بمب که بر غزه فرود بیاید یک اسیر اسرائیلی را خواهد کشت ؟! اگر همین تهدید را می کرد ودر ازای بمباران واقعا یک جنازه از اسرا را تحویل می داد قطعا خانواده اسرای اسرائیل برای حفظ جان اسیرشان هم که شده جلوی بمبارانهایی تا این حد مرگبار و مخرب توسط دولت وارتش شاان را می گرفتند !! اگر بگوییم حماس در ازای اسرای اسراییل اسرای خود را پس می گیرد که دیگر وااسفا !! این تبادل اسیر چه دستاوردی برای غزه دارد وقتی در ازای آنها هزاران زن و کودک و پیر وجوان کشته ویا باز هم اسیر شده اند ؟!! آیا قرار است دستاورد حماس از این همه خسارت جانی و مالی تحویل گرفتن چند اسیری باشد که وقتی به غزه برگردند شاهد کشته شدن و آوارگی خانواده هایشان باشند؟!!
ناشناس۳۲۹۶۶۶۶۱۱:۰۷:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۲۸
حماس مثل اسرائیل نیست، ضمن اینکه اسرائیل خودش داره اسیرهاش رو می‌کشه!
ناشناس۳۲۹۶۷۸۹۱۲:۵۷:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
حماس مثل اسراییل نیست ؟!!! پس این اسرا چه فایده ای دارند؟ چرا آزادشان نمی کند ؟! اسیری که اسراییل از سلامتش مطمئن است و با خیال راحت مردم غزه را به خاک وخون می کشد و توان باز دارندگی ندارد نگهداریش به چه درد می خورد ؟! و اگر برای مبادله با اسرای فلسطینی است ! باز هم باید پرسید این مبادله اسیر با اسیر به چه قیمت ؟! به قیمت هزاران کشته و زخمی و بی خانمان و تخریب تمام زیر ساخت های غزه ؟!
ناشناس۳۲۹۶۸۲۷۱۳:۲۲:۳۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
حداقل کار اسیر گیری هست در جنگ ها
ناشناس۳۲۹۶۸۴۱۱۳:۳۱:۲۶ ۱۴۰۲/۸/۲۸
از نظر شما هرکاری حماس و حزب‌ا... و کلا جبهه مقاومت انجام بده اشتباهه و آمریکا و اسرائیل هر کاری بکنن حساب شده و دقیقه!
ناشناس۳۲۹۶۸۶۳۱۳:۴۶:۵۲ ۱۴۰۲/۸/۲۸
حماس اعلام کرده حدود 60 اسیر تا کنون در بمباران ها کشته شده اند. تازه 10-12 روز پیش اعلام کرده بود، یک جنازه هم پشت سرش جا گذاشت (یک سرباز 19 ساله دختر که در بمباران کشته شد). 60 در 44 روز یعنی بیش از روزی یک نفر! اسرائیل با فروش این جمله که اگر امروز معامله کنم فردا باز هم اسیر می گیرد برای معامله بعدی، تن به معامله نمی دهد و می گوید دارم دنبالشون می گردم!
ناشناس۳۲۹۶۶۷۴۱۱:۱۱:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۲۸
خود اسرائیل سربازانش را می کشد یا حمله به خود اسرائیل و کشتن شهروندانش و فکر کردی اهمیت می دهد به اسیر؟
علی۳۲۹۶۶۵۴۱۰:۵۹:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۲۸
کنترل حماس باید به دست دولت فلسطین باشد نه آن که سر خود هر کاری به نام مردم انجام دهد .
ناشناس۳۲۹۶۶۸۳۱۱:۱۸:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
کنترل فلسطین باید به خواست مردم فلسطین باشه، نه اینکه من و شما برای اونا تصمیم بگیریم!!
ناشناس۳۲۹۶۸۳۴۱۳:۲۶:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۲۸
مردم فلسطین در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار حماس رو انتخاب کردن و بعد از اون اجازه برگزاری هیچ انتخابات دیگه‌ای داده نشد!!
ناشناس۳۲۹۶۸۶۷۱۳:۴۸:۵۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
بله، یعنی اگر در انتخابات شرکت کردند و انتخاب نمودند باید پذیرفت.
ناشناس۳۲۹۶۶۸۴۱۱:۱۸:۴۸ ۱۴۰۲/۸/۲۸
جالبه که اسرائیل رو ول کردی چسبیدی به حماس!!
ناشناس۳۲۹۶۶۸۶۱۱:۱۹:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
مردم فلسطین اگر امیدی به تشکیلات خودگردان داشتن، اینقدر از حماس حمایت نمی‌کردن!!
ناشناس۳۲۹۶۸۰۰۱۳:۰۴:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
کدام حمایت ؟! این تصوری ست که ما دوست داریم ببینیم . اما تصاویر دیگری هم هست که به ما نشان نمی دهند اما دیگران نشان می‌دهند البته اگر بخواهید ببینید !
ناشناس۳۲۹۶۸۲۹۱۳:۲۴:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۲۸
تصویر توهمی ما اینه که حزب‌ا... در جنگ ۳۳ روزه پیروز می‌شه، بشار اسد در سوریه خواهد ماند، انصارا... پیروز جنگ یمن می‌شه، جمهوری اسلامی برف ۱۴۰۱ رو خواهد دید، اما تصویر واقعی که شما با ذهن باز دیدین بر خلاف اینا بوده!!
ناشناس۳۲۹۶۹۳۳۱۴:۴۹:۰۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
همون حمایتی که ما از فیلم‌های ارسالی از غزه می‌بینیم !
ناشناس۳۲۹۶۷۵۲۱۲:۳۸:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۸
دوباره حرف دشمن خودت را تکرار کردی؟
ناشناس۳۲۹۶۷۶۵۱۲:۴۵:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
در کرانه باختری هم که تحت کنترل تشکیلات خودگردانه الان اسرائیل داره خونه‌ها رو تخریب می‌کنه و نزدیک ۲۰۰ نفر رو کشته
ناشناس۳۲۹۷۰۱۶۱۶:۵۰:۲۲ ۱۴۰۲/۸/۲۸
بله چون اونا هم به حمایت غزه دست به کار شدن وگرنه تا قبلش آرامش نسبی برقرار بود.
ناشناس۳۲۹۶۷۶۷۱۲:۴۶:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۲۸
الان دنبال منافع اسرائیل هستی یا مردم فلسطین؟؟
ناشناس۳۲۹۶۸۱۸۱۳:۱۸:۰۳ ۱۴۰۲/۸/۲۸
دولت فلسطین رو مردم فلسطین باید انتخاب کنن یا بعضی کشورهای دیگه!؟ چون سال ۲۰۰۷ مردم به حماس رای دادن ولی کسی رای مردم فلسطین رو قبول نکرد و بعد از اون هم دیگه هیچ انتخاباتی برگزار نشد!!
ناشناس۳۲۹۶۷۴۴۱۲:۲۵:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۲۸
کشتار ،کشتار است فرقی ندارد از کدام طرف باشد
ناشناس۳۲۹۶۸۱۳۱۳:۱۵:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
یعنی ما توی جنگ با صدام اشتباه می‌کردیم اونا رو می‌کشتیم!؟
ناشناس۳۲۹۶۸۷۲۱۳:۵۲:۰۲ ۱۴۰۲/۸/۲۸
در کدام عملیات ما به شهر های عراق حمله کردیم و غیر نظامی را کشتیم و زن و کودک اسیر گرفتیم؟! کشتن نیروی مسلح در جنگ با کشتار هدفمند شهروندان غیر مسلح زمین تا آسمان متفاوت است!
ناشناس۳۲۹۶۸۴۴۱۳:۳۲:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۲۸
فکر کنم نظر حقوق بشر دوستانه و حقوق بین‌الملل و دفاع مشروع کمی با نظر شما فرق داره!
ناشناس۳۲۹۶۸۷۸۱۳:۵۵:۰۰ ۱۴۰۲/۸/۲۸
در خصوص غیر نظامی ها نظر ایشان کاملا در پروتکل ها معتبر است، ولی متاسفانه هرگز رعایت نمی شود!
ناشناس۳۲۹۶۹۲۹۱۴:۴۷:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۲۸
غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، از عدم مداخله جمهوری اسلامی در جنگ غزه دفاع کرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین