اصطلاحات کاربردی رزرو هتل که باید بدانید

گزارش بازرگانی، 229780،   4020826013

حتما در طول سفرهای مختلفی که داشته‌اید، برایتان پیش آمده است که قبل یا حین رزرو هتل خارجی یا داخلی مورد نظرتان با تعدادی اصطلاح تخصصی رزرو هتل مواجه شده باشید؛ اما معنا و کاربرد آن را به خوبی ندانید. حقیقت این است که این اصطلاحات بین المللی، صرفا به هتل‌های خارج از کشور تعلق ندارند و در فرآیند رزرو هتل های داخل کشور هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر به خوبی با این اصطلاحات کاربردی آشنا شوید، در زمان تماس‌هایتان با هتل‌های مختلف یا جست‌وجو در سایت‌ها و مراجع معتبر رزرو آنلاین هتل، به مشکل نمی‌خورید و می‌توانید با اطلاعات دقیق‌تری به بررسی و مقایسه گزینه‌های مختلف بپردازید. در ادامه می‌خواهیم تعدادی از اصطلاحات کاربردی رزرو هتل ‌های جهان آشنا شویم.

انواع هتل‌ها در زمان رزرو

یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک هتل، نیاز گردشگر است. بر اساس نیاز و سلیقه گردشگران، هتل‌ها به دسته‌هایی مثل هتل‌های تجاری، هتل‌های سوئیتی، هتل‌های اقامت طولانی، هتل‌های آپارتمانی و هاستل‌ها تقسیم می‌شوند.

هتل‌های تجاری

هتل‌های تجاری، مخصوص افرادی است که یا به قصد تجارت و بازرگانی به شهر مقصد سفر کرده‌اند یا این‌که می‌خواهند دسترسی راحت و آسانی به مراکز مهم و پر تردد شهر داشته باشند؛ چرا که این هتل‌ها معمولا در مرکز شهر واقع شده‌اند.

هتل‌های سوئیتی

هتل‌های سوئیتی، هتل‌های لوکسی هستند که مهم‌ترین ویژگی آن‌ها، بزرگ و دل‌پذیربودن و توجه زیاد به متراژ، دکوراسیون و کیفیت فضای اتاق خواب است. اگر می‌خواهید بالاترین درجه کیفیت و آسایش را تجربه کنید و بدون توجه به هزینه، کیفیت خدمات هتل، برایتان اولویت اول را دارد، هتل‌های سوئیتی بهترین گزینه هستند.

هتل‌های اقامت طولانی

به هتل‌های اقامت طولانی، آپارتمان‌های خدماتی هم گفته می‌شود. امروزه تعداد افرادی که ترجیح می‌دهند به جای اجاره‌نشینی در یک ساختمان، به مدت طولانی در یک هتل اقامت داشته باشند، رو به افزایش است که البته، معمولا هتل‌های اقامت طولانی، برای این افراد تخفیفات ویژه‌ای را در نظر می‌گیرند.

هتل‌های آپارتمانی

این هتل‌ها، شباهت زیادی به هتل‌های اقامت طولانی دارند که البته شرایطی را برای شما به وجود می‌آورند تا بتوانید با هزینه‌ای کمتر در هتل اقامت داشته باشید. نمای بیرونی این هتل‌ها شباهت زیادی به ساختمان‌های چند طبقه و چند واحدی دارند؛ به همین دلیل به آن‌ها، هتل‌های آپارتمانی می‌گویند.

هاستل‌ها

هاستل‌ها یا هتل‌های ارزان قیمت، نوعی از اقامتگاه‌هایی هستند که به گردشگران این فرصت را می‌دهند هزینه‌های خود را به شکل قابل توجهی کاهش دهند. البته بسیاری از افراد برای این‌که در طول سفرشان با افرادی جدید، هم‌خانه شوند و از این طریق با فرهنگ‌ها و ملل دیگر ارتباط برقرار کنند از هاستل‌ها استفاده می‌کنند.

آشنایی با انواع اتاق‌ها در فرآیند رزرو هتل خارجی و داخلی

اگر برای بررسی‌ هتل‌ ارزان و باکیفیت شهر مقصد، به سایت‌های رزرو آنلاین هتل مراجعه کرده باشید، حتما برایتان این سوال پیش آمده است که هر یک از اتاق‌های ذکر شده در سایت‌ها چه ویژگی‌ای دارند.

اتاق‌های سینگل یا تک نفره

اگر با اصطلاح سینگل در رزرو اتاق مورد نظرتان برخورد کردید، باید بدانید که منظور از اتاق‌های سینگل اتاق‌هایی هستند که برای اقامت یک نفر طراحی و تهیه شده‌اند و معمولا متراژهای کوچکی هم دارند.

اتاق‌های دبل

اتاق‌های دبل، اتاق‌هایی هستند که برای اقامت دو نفر تهیه شده‌اند. فرق مهم این اتاق‌ها با اتاق‌های توئین این است که اتاق‌های دبل دارای یک تخت دو نفره هستند ولی در اتاق‌های توئین، دو تخت یک نفره قرار داده شده است.

اتاق‌های کینگ

این دسته از اتاق‌ها مخصوص اقامت خانواده‌های دو تا سه نفر است که به دنبال فضایی بازتر و دلپذیر می‌گردند. تخت واقع در این اتاق‌ها نسبتا بزرگ بوده و هزینه رزرو این اتاق‌ها به مراتب بالاتر است.



اتاق‌های کویین

اتاق‌های 32 تا 50 متری کوئین یا ملکه، جز لوکس‌ترین و زیباترین اتاق‌های هر هتل حساب می‌شوند که البته هزینه‌های رزرو این دسته از اتاق‌ها از اتاق‌های دیگر بسیار بیشتر است.

اصطلاحات خاص هتل‌ها در زمان پذیرایی و سرویس‌دهی

  • Only room

این اصطلاح به این معناست که در هتل مورد نظرتان تنها اتاق در اختیار شما قرار داده می‌شود.

  • Bed and breakfast

به این معنی است که شما از سرویس تخت خواب و سرو صبحانه نیز برخوردار می‌شوید.

  • Half board

اگر به این اصطلاح برخورد کردید باید بدانید زمانی کاربرد دارد که مسافر علاوه بر سرویس تخت خواب و صبحانه، از یک وعده غذایی دیگر هم برخوردار می‌شود.

  • Ultra Inclusive

زمانی که تمامی امکانات جانبی هتل برای شما رایگان باشد، از این اصطلاح استفاده می‌شود.



آسان‌شدن فرآیند رزرو هتل با فلای تودی

همان‌طور که می‌دانید، فرآیند رزرو هتل اگرچه در بسیاری از مواقع، پیچیده و زمان‌بر است؛ اما یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای یک سفر خاطره‌انگیز و به‌یاد‌ماندنی حساب می‌شود. اگر به‌دنبال یک هتل ارزان و باکیفیت هستنید تا هزینه‌های اجتناب‌پذیر سفرتان را کاهش دهید یا اگر می‌خواهید از سختی و پیچیدگی‌های رزرو هتل فاصله بگیرید و به این شکل در وقتتان صرفه‌جویی کنید، فلای تودی به عنوان یکی از معتبرترین مراجع رزرو هتل‌های داخل و خارج از کشور آماده است تا هتل مورد نظرتان را در سریع‌ترین زمان ممکن در چمدان‌های سفرتان بگذارد و خاطر شما را از سفری که در پیش رو دارید، آسوده کند.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین