واکاوی یک ادعای عجیب علیه ایران !

گروه جهان الف،   4020810120 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

«نشریه "تایمز" انگلیس، در خبری با استناد به پلیس این کشور، مدعی شده که راهپیمایی های گسترده اخیر در انگلستان در حمایت از ملت فلسطین که مثلا به طور خاص در لندن شاهد راهپیمایی بیش از ۱۰۰ هزار نفر بوده‌ایم، تا حدود زیادی کارِ ایران و عوامل و نیروهای وابسته به این کشور است!»

 واکاوی یک ادعای عجیب علیه ایران !

به گزارش الف؛ در روزهای گذشته، جنایات گسترده و غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، موجی از ابراز محکومیت بین المللی علیه این رژیم را نَه فقط در کشورهای عربی و اسلامی، بلکه در اقصی نقاط جهان برانگیخته است. در این راستا، در قلب کشورهای غربی و پایتخت های آن ها هم شاهد شکل گیری راهپیمایی های گسترده در حمایت از ملت فلسطین و اعتراض علیه ماهیت تجاوزکارانه اقدامات و سیاست های رژیم اشغالگر قدس بوده‌ایم. 

به طور خاص کشورهای انگلستان، آمریکا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئد و هلند، از جمله کشورهای غربی بوده اند که با موج قابل توجهی از اعتراضات مردمی علیه رژیم صهیونیستی و تاکیدِ افکار عمومی این کشورها بر ضرورت خاتمه یافتن سریع جنایات صهیونیست ها رو به رو بوده اند. با این حال، به تازگی نشریه تایمز انگلیس در خبری با استناد به پلیس این کشور، مدعی شده که اعتراضات گسترده مدت اخیر در انگلستان در حمایت از ملت فلسطین که مثلا به طور خاص در لندن شاهد راهپیمایی بیش از 100 هزار نفر بوده ایم، تا حدود زیادی کارِ ایران و عوامل و نیروهای وابسته به این کشور است و آن ها قصد دارند جو و فضای حاکم بر انگلیس را به نفع خود آشفته کرده و به هم بریزند. 

البته نشریه تایمز تاکید کرده که دستگاه های ضدجاسوسی و امنیتی انگلیستان به نحوی جدی در حال کار روی این پرونده هستند. در این راستا، اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان دیدار با دانش آموزان و دانشجویان ضمن اشاره به این موضوع به کنایه فرمودند: "یک ابلهی پیدا می‌شود و می‌گوید اجتماع مردم در انگلیس کار ایران است. لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند!" 

با این همه، اینطور به نظر می رسد که اقدام عجیب نشریه تایمز در طرح این تئوری توطئه که اعتراضات گسترده در انگلستان کارِ ایران و عوامل کشورمان است،  حامل چند پیام و هدف عمده و محوری است. 

اولا، این موضع گیری نشان می دهد که وسعت و عظمت راهپیمای های اخیر در انگلستان به قدری قابل توجه بوده که دولت انگلیس و مخصوصا لابی‌های صهیونیستی متحد آن تا حد زیادی احساس خطر کرده اند و سعی دارند با فرافکنی در مورد ماهیت واقعی این راهپیمایی ها، به نوعی آن ها را نزد افکار عمومی کشور خود و جهان، وارونه جلوه دهند. 

دستوری کاری که هدف اصلی آن ممانعت از گسترش و توسعه بیشترِ راهپیمایی هایی از این دست در آینده است. به بیان ساده تر، نظام حکمرانی انگلستان سعی دارد تا ماهیت مستقل این راهپیمایی ها را زیر سوال ببرد و با سیاسی جلوه دادن و طرح این ادعا که آن ها در راستای اهداف و مقاصد دولتی خاص نظیر ایران هستند، از گسترده شدن حرکت های اینچنینی جلوگیری کند. 

دوم اینکه خبر اخیر نشریه تایمز علیه ایران را بایستی در راستای خشم عمیق دولت انگلیس و جریان‌های صهیونیستی متحد آن از اوج گیری عجیب اعتراضات مردمی در این کشور علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس ارزیابی کرد. جالب است که اخیرا وزیر کشور انگلیس گفته که اهتزاز پرچم فلسطین توسط افراد در این کشور می‌توانداقدامی غیرقانونی باشد و البته که اخبار مختلفی نیز منتشر می شود که دولت انگلیس به دنبال لغو ویزای آن دسته از شهروندان خارجی است که در تظاهرات ضدصهیوستی شرکت می کنند و یا در سازماندهی آن ها نقش دارند. جالب است که این قبیل اقدامات از سوی دولتی صورت می گیرند که به شدت خود را در زمینه دموکراسی و آزادی بیان مدعی می داند. 

و در نهایت اینکه انتشار خبر عجیب نشریه تایمز علیه ایران، حتی اگر درست هم باشد و آن را خارج از فضای تئوری های توطئه در نظر گیریم، این سوال را پیش روی مقام های انگلیسی قرارمی دهد که براستی دامنه قدرت و نفوذ ایران در انگلیس تا این حد گسترده شده است؟ ایا اذعان آن ها به اینکه ایران در قلب پایتخت انگلیس هرکاری بخواهد می تواند انجام دهد، نوعی اعتراف به بی کفایتی سازوکارها و نهادهای سیاسی و امنیتی آن ها نیست؟ 

آیا دولت انگلیس نباید به دلیل این مساله به افکار عمومی خود پاسخگو باشد و اعتراف کند که توان نظامی و امنیتی آن در برابر ایران  تبدیل به یک شوخی شده است!؟ البته که توجه داشته باشیم وقتی در مورد انگلستان صحبت می کنیم در مورد کشوری حرف می زنیم که لابیهای صهیونیستی نفوذی پیچیده و شبکه‌ای در آن دارند و بعضا هدف قرار گفتن منافع صهیونیست ها در این کشور، خود یک خط قرمز نامرئی اما جدی است. 

در این رابطه کافی است به این نکته توجه کنیم که لابی های صهیونیستی به قدری در انگلیس قدرت دارند که زمینه را برای برکناری جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر این کشور به دلیل مواضع وی در حمایت از ملت فلسطین فراهم کردند. در عین حال، تاکنون گزارش‌های مختلفی در مورد نفوذ عجیب و غریب لابی های صهیونیستی در نظام آموزشی انگلستان و تلاش های آن ها در شکل دهی به رویدادهایی که به ویژه بر اذهان و افکار کودکان و نوجوانان انگلیسی اثرگذار هستند نیز منتشر شده است. البته این ها تنها نمونه های کوچکی از نفوذ صهیونیست ها در انگلیس هستند. معادله ای که در نوع خود حامل نشانه های معنادارِ زیادی در مورد ادعای اخیر نشریه تایمز علیه ایران است. 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۸۱۳۱۰۰۶:۱۶:۵۸ ۱۴۰۲/۸/۱۱
اقای دکتر صادق زیبا کلام تفسیر کنند.
ناشناس۳۲۸۱۳۲۹۰۷:۱۱:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۱۱
آبروی آزادی بیان رو بردند...‌گرچه با استعمار و قتل ملیونها اسیایی وافریقایی قبلا این کار رو کرده بودند
کثیر۳۲۸۱۳۴۳۰۷:۳۴:۴۷ ۱۴۰۲/۸/۱۱
پس فهمیدید وقتی راهپیمایی در داخل کشور کار عوامل بیگانه باشه خیلی عجیبه نه
ناشناس۳۲۸۱۸۷۰۲۲:۵۹:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۱۱
نه خیر پروفسور گرامی، فرق ایران اینه که ایران چهارتا شبکه تلویزیونی انگلیسی نداره که 24 ساعت فقط راجع مسائل داخلی انگلیس خبر پخش کنن، مسئولین ایرانی هم با رهبران مخالف داخل انگلیس بیست و چهاری عکس نمیندازن، سفیر ایران رو هم تو تظاهرات نگرفتن.
ناشناس۳۲۸۱۹۸۱۰۵:۱۹:۰۴ ۱۴۰۲/۸/۱۲
مقایسه اشتباه . اینجا برا ضربه زدن به کشور حمایت می کردند . اونجا برا دفاع از قدس . یه کم فکر کن .
ناشناس۳۲۸۲۰۴۱۰۸:۴۷:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۱۲
برعکس بهت فهموندن -
ناشناس۳۲۸۱۳۶۳۰۸:۲۱:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۱۱
خنده داره که وقیح ترین کشور دنیا ، داره دیگران رو متهم میکنه ، روباه پیر بی دندون
ناشناس۳۲۸۱۴۰۰۰۹:۰۷:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۱۱
اگر ایران می تواند 100هزار نفر در لندن به خیابان بکشد لابد حداقل توان جنگ چریکی به استعداد 5هزارنفر در آن شهر را دارد پس اربابان زر و زور و تزویر و رسانه لندنی از وحشت بمیرند اگر خبر فوق فقط یک ادعاست پس باز هم بمیرند برای اینگونه دروغ پراکنی ابلهانه
ناشناس۳۲۸۱۴۱۸۰۹:۳۴:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۱۱
اگر هم کردیم خوب کاری کردیم و این فقط کمترین کاری هست در مقابل کارهای شما در ایران هست
ناشناس۳۲۸۱۵۱۱۱۱:۰۴:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۱۱
وا .... مگه نمی‌دونن که بچه های بسیج پایگاه مقاومت بریکستون با دادن کیک و ساندیس این آدمها را آوردند برای راهپیمایی....!!!
ناشناس۳۲۸۱۷۵۰۱۹:۱۸:۳۱ ۱۴۰۲/۸/۱۱
دم ایران گرم
ناشناس۳۲۸۱۷۶۰۱۹:۳۸:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۱۱
خوشبختانه مردم دنیا بیدار شدند و در تمام کشورها از جمله انگلیس و فرانسه و المان و هلند و ایتالیا و سوئد و استرالیا و امریکا و کانادا و مالزی و غیره تظاهرات ضد صهیونیستی با حضور گسترده مردم برگزار می شود.
ناشناس۳۲۸۲۱۱۴۱۰:۰۰:۰۵ ۱۴۰۲/۸/۱۲
در هر صورت نشانه قدرت ایران است. بیچاره ضدانقلاب های دوزاری..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    آخرین عناوین