رسانه های غربی؛ یار و همکارِ جنایات جنگی اسرائیل «گوبلز» رو سفید شد!

گروه جهان الف،   4020803038 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری-تحلیلی میدل ایست مانیتور در گزارشی می نویسد: « در شرایط کنونی و در دوره حاضر، گوبلز اگر زنده بود حقیقتا به کارزار گسترده رژیم اسرائیل در ترویج اطلاعات غلط و نادرست حسادت می کرد. کارزاری که البته با همراهی و بازاریابی گسترده جریان های رسانه ای غربی نیز همراه است و این جریان ها، دروغ های اسرائیل را در اقصی نقاط جهان مطرح و به طور مرتب پخش می کنند.»

«گوبلز» رو سفید شد!

به گزارش الف؛ پایگاه خبری-تحلیلی "میدل ایست مانیتور" در گزارشی با اشاره به اوج گیری جنایات و رویه های وحشیانه رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین در نوار غزه، رسانه های غربی را یار و همکار سنتی صهیونیست ها در پیشبرد این قبیل دستورکارهایشان توصیف کرده و تاکید می کند این قبیل رسانه ها با اقدامات و رویه های غیرانسانی خود علیه ملت فلسطین، عملا پوشش مناسبی را برای جنایات جنگی صهیونیست ها علیه فلسطینی ها ایجاد می کنند و اساسا آزاد و مستقل بودنِ این قبیل رسانه ها، افسانه ای بیش نیست. 

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارش خود می نویسد:

«اگر شما یک دروغ بزرگ بگویید و مدام هم آن را تکرار کنید، مردم در نهایت آن را باور خواهند کرد. این اظهار نظر را "جوزف گوبلز"، مسوول و رئیس اصلی بخش تبلیغات و پروپاگاندای رژیم آلمان نازی مطرح کرده است. 

با این حال، باید اذعان کرد که در شرایط کنونی و در دوره حاضر، گوبلز اگر زنده بود حقیقتا به کارزار گسترده رژیم اسرائیل در ترویج اطلاعات غلط و نادرست حسادت می کرد. کارزاری که البته با همراهی و بازاریابی گسترده جریان های رسانه ای غربی نیز همراه است و این جریان ها، دروغ های اسرائیل را در اقصی نقاط جهان مطرح و به طور مرتب پخش می کنند. 

در مدت اخیر شاهد آن بوده ایم که ادعاهایی نظیر سربریده شدن کودکان اسرائیلی توسط جنبش حماس، به کرات در رسانه های غربی نظیر CNN، MSNBC، CBS، ABC، و دیگر رسانه های جهان غرب تکرار شده اند و این جریان های رسانه ای بر آن بوده اند تا یک دروغ بزرگ را به واسطه تکرار فراوان آن، به یک امر قابل باور و واقعی تبدیل کنند. اضافه بر این ها، رسانه های غربی مجموعه ای از دیگر روایت های غلطِ اسرائیل را نیز تبلیغ و ترویج کرده و می کنند. 

از جمله این روایت ها می توان به ادعای دروغ تجاوز نیروهای حماس به زنان ساکن در شهرک های صهیونیست‌نشین در جریان عملیات طوفان اقصی اشاره کرد. جالب است که حتی یک زن اسرائیلی نیز پا پیش نگذاشته و این گزاره را تایید نکرده است. در عالم واقعیت، حتی یک زن اسرائیلی که با رسانه های اسرائیلی سخن می گفت، از رفتار محترمانه رزمندگان حماس با خود نیز صحبت کرد. 

با این حال، این قبیل روایت ها، جایی در پوشش رسانه ای جهان غرب ندارند. دلیل این موضوع نیز روشن است: زیرا این قبیل روایت ها با راهبرد اصلی اسرائیل و جهان غرب جهت ترویج یک دروغ بزرگ علیه فلسطینی ها، کاملا در تضاد هستند. 

رسانه هایی نظیر NBC و MSNBC نیز وقتی از دستیابی خود به یک سند محرمانه که ادعا کرده حماس به دنبال حمله به دبستان و مهدکودک ها در اسرائیل بوده، عملا به کارزار ترویج یک دروغ بزرگ علیه ملت فلسطین پیوستند. نکته قابل تامل اینکه ارتش اسرائیل، سند ادعایی را به شبکه NBC داده است!

عجیب است که این رسانه و شبکه نزدیک به آن یعنی MSNBC، حتی قبل از طرح دروغ بزرگ خود، به ضرورت هماهنگ‌بودن بخش های مختلف آن و عدم وجود تناقض در قالب آن هیچ توجهی نداشته اند. مثلا آن ها توجه نداشتند که جنبش حماس زمانی عملیات طوفان اقصی را انجام داد که اساسا مدارس در اسرائیل بسته بودند. عملیات مذکور در زمان سپیده دم اجرا شد و البته که در این زمان، مهدکودک ها و دبستان ها قاعدتا تعطیل هستند. 

این در حالی است که خبر ادعایی و دروغین اراده حماس جهت حمله به دبستان ها و مهدکودک های اسرائیلی، بارها و بارها از NBC و MSNBC، پخش شده است و البته که دیگر رسانه های اروپایی و آمریکایی هم مانور گسترده ای را با محوریت آن انجام داده اند. نکته قابل تامل اینکه مثلا چند نفر از مجریان برجسته شبکه MSNBC که در حوزه مسائل فلسطین تخصص دارند، اخیرا از حضور در برنامه هایی که همواره در آن ها فعال بوده اند، غیبت داشته اند. 

متاسفانه اینطور به نظر می رسد که به طور خاص رسانه های آمریکایی، صداقت خود در کار خبریشان را از دست داده اند. مساله ای که مخصوصا با توجه به نفوذ اسرائیلی ها و شرکت های وابسته به آن ها در سیستم پخش برنامه های تلویزیونی در آمریکا، از ابعاد جدی تری نیز برخوردار می شود. 

جدای از این ها، در مدت اخیر، مطالب مختلفی به ویژه در رسانه های غربی مطرح شده اند که اشاره به این موضوع داشته اند که موفقیت عملیات نظامی حماس، نتیجه ناکامی و شکست اطلاعاتی اسرائیل بوده است. این در حالی اسنت که این روایت، چندان درست و واقع بینانه نیست. پیروزی و موفقیت حماس صرفا به دلیل ناکامی اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل اتفاق نیفتاده است. 

این مساله تا حد زیادی ریشه در رنج شدید 2.3 میلیون نفر فلسطینی ساکن نوار غزه، یعنی همان هایی که به مدت 18 سال است تحت محاصره رژیم اسرائیل قرار داشته اند، دارد. مردمی که به دنبال شکستِ محاصره و محدودیت ها هستند. در واقع، عزم و نبوغ ملت فلسطین، موجب خلق شگفتی در جهان شد و حتی زبده ترین طراحان عملیات های نظامی در دنیا را نیز شوکه کرد. 

در کنار همه این ها، رسانه های غربی تا حد زیادی به تکبر ورزی رژیم اسرائیل نیز کمک کرده اند. رژیمی که با مصونیت بین المللی دست به جنایت می زند و نخست وزیر آن بنیامین نتانیاهو نیز به مکتب فکری تعلق دارد(صهیونیسم) که در قالب آن به این مساله اشاره می شود که  هر چه فلسطینی ها بیشتر سرکوب شوند، نیاز کمتری به انجام گرفتن گفتگوهای صلح وجود دارد. حال نکته قابل تامل در این میان این است که ملت فلسطین به نتانیاهو نشان داده و ثابت کردند که قدرت و توانایی شکست محاصره و غلبه بر به اصلاح زندانبان را دارند. 

مقام های اسرائیلی در مدت اخیر به دنبال ارائه تصویری شیطانی از ملت فلسطین بوده اند تا از این طریق بتوانند اقدامات شیطانی خود را علیه این ملت توجیه کنند. البته که در طول تاریخ نمونه های مختلفی از استفاده از این تاکتیک وجود داشته(نظیر آنچه رژیم نازی آلمان انجام داد) که در قالب آن ها، با طرح ادعاهایی اینچنینی زمینه برای کشتار انسان ها و جنگ طلبی فراهم شده است. اساسا بر پایه همین منطق هم بوده که شاهد بوده ایم اسرائیلی‌ها اقدام به قطع آب، برق، و ورود دارو و مواد غذایی در/به نوار غزه کردند. یوآف گالانت، وزیر جنگ اسرائیل نیز برای توجیه وحشی گری اسرائیلی ها علیه ملت فلسطین، اظهارات توهین آمیزی  را در توصیف ملت فلسطین به کار برده است. 

متاسفانه در این فضا، جامعه بین‌المللی و به طور خاص کشورهای غربی، به نحوی گسترده در برابر جنایات اسرائیل علیه نوار غزه سکوت کرده اند و می بینیم که به ویژه کودکان فلسطینی توسط صهیونیست ها به آشکارترین شیوه ممکن قتل و عام می شوند. جالب اینکه رئیس جمهورِ به اصطلاح میانه رو اسرائیل نیز به صراحت، مردم غیرنظامی درنوار غزه را اهدافِ مشروع رژیم اسرائیل توصیف کرده است. 

در این میان، نتانیاهو نیز با تشدید خشونت علیه نوار غزه، هم سعی دارد که وانمود کند برخورد سختی را با مقاومت فلسطین انجام داده و در عین حال به دنبال حفظ موقعیت خود در قدرت و فرار از بحران های سیاسی و ناکارآمدی هایی است که در مورد وی مطرح می شوند. از نگاه نتانیاهو، هر مدرسه، خانه، و به طور کلی تاسیسات غیرنظامی، بهایی هستند که مردم نوار غزه باید برای تداوم یافتن حیات سیاسی وی بپردازند. 

در این فضا، غرب نه تنها مانع اقدامات نامشروع رژیم اسرائیل نمی شود بلکه تسلیحات نیز در اختیار آن قرار می‌دهد و البته که نوعی فضای مصونیت کامل را هم برای آن ایجاد می کند. تمایلِ رسانه های آمریکایی جهت همراهی و مشارکت در کاراز طرح دروغ بزرگِ اسرائیل، موضوعی بی سابقه است. روند مغزشویی که در رسانه های به اصلاح آزاد غربی برقرار است، وضعیت به مراتب وخیم تری در قیاس با آن دسته از رسانه های غربی دارد که در کنترل دولت های غربی هستند. رسانه هایی که همه و همه اقدامات اسرائیل در نسل کشی علیه ملت فلسطین را عادی سازی می کنند.»

لینک: 

https://www.middleeastmonitor.com/20231018-western-media-an-accessory-in-israeli-war-crimes

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۷۲۴۳۳۰۰:۳۴:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۴
آیا میدل ایست مانیتور در لندن است ؟ بودجه تأمین کننده این پایگاه خبری به عهده کدام دولت است؟
ناشناس۳۲۷۲۷۲۳۱۱:۴۷:۲۵ ۱۴۰۲/۸/۴
اسرائیل جنایتکار ۶ هزار کودک شهید کرد ...
ناشناس۳۲۷۲۷۵۹۱۲:۲۲:۰۹ ۱۴۰۲/۸/۴
از نسل همان اروپایی ها هستند که نسل کشی کامل سرخپوستان انجام دادن که قاره و کشور آمریکا ایجاد شد
ناشناس۳۲۷۲۸۵۹۱۴:۱۲:۱۸ ۱۴۰۲/۸/۴
ولی دیدیم که بی بی سی این موضوع را کنکاش کرد و رسانه های آمریکایی و اسراییلی را به عذخواهی واداشت.
رفاهی۳۲۷۳۰۴۶۱۸:۵۵:۲۰ ۱۴۰۲/۸/۴
در سپهر سیاسی دنیا جنگ نرم مقدم بر جنگ سخت است. هر کسی بتواند فضای رسانه ای را مدیریت کند می تواند تاثیر روانی بر افکار عمومی بگذارد چه در جایگاه حق نشسته باشد چه در جای نا حق. در سالهایی که رسانه بشدت مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار می دادند کشورهای در حال توسعه در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نتوانسته اند رسانه قدرتمند جهانی داشته باشند چه در چرخه یک گروه کشورها یا سازمان های بین المللی و یا پیمان های منطقه ای . اکنون که فضای مجازی از دل رسانه های کلاسیک بیرون آمده و به صورت تساعدی در دنیا رشد کرده است باز رسانه های قدرتمند همان هایی هستند که توانسته اند افکار عمومی کشورهای خودشان را استحاله کرده اند.اگر اکثریت مردم کشورهای غربی و آمریکای شمالی هنوز ایران را کشوری محصور در بیابان و بی آب و علف تصور می کنند، اگر هنوز خاورمیانه را فقط به نفت و داعش می شناسند، اگر اسلام را دینی ستیزه جو می خوانند و اگرهای فراوان، باید گفت بخشی تحت تاثیر فضای رسانه های غربی است اما بخش بزرگی از این قصور به کشورهایی مثل ما بر میگردد که نتوانسته ایم با مردم دنیا صحبت کنیم ، ما نتوانسته ایم به لایه های اجتماعی و فرهنگی آنها رسوخ کنیم. در ماجرای غزه مردم اروپا و شرق دور در آسیا و آمریکای شمالی تحت تاثیر رسانه های سیال و فعال گمان می کنند این مردم غزه هستند که نمی گذارند مردم اسرائیل زندگی کنند و باید سرکوب شوند و در ادامه هیچ خبری از بمباران ها و کشتارهای وسیع زنان و کودکان پخش نمی شود. کسی یا گروهی یا رسانه ای نتوانسته است با مردم آلمان سخن بگوید که : دو جنگ جهانی را سیاستمداران شما بر دنیا تحمیل کردند ، مردم ایران در سردشت و عراق در حلبچه و هزاران سرباز ایرانی تحت تاثیر اسلحه های شیمیایی شما کشته و مجروح شده اند، کسی به مردم انگلیس نتوانسته است بگوید : حاکمان شما نصف مردم دنیا را برده خود می دانستند و کشتار کردند یا ای مردم آمریکا: حاکمان شما به نام شما در حال کشتار جمعی هستند ای مردم ژاپن: آمریکا در 4 ثانیه 240 هزار از مردم شما در هیروشیما و ناکازاکی را سوزاند واکنون به همان قساوت از اسرائیل در کشتار مردم فلسطیل مشارکت می کند. ما به مردم جهان به زبان خودشان نمی توانیم سخن بگوییم و این پاشنه آشیل است. در جنگ نرم ما مغلوب شده ایم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین