نماینده مجلس در گفت‌وگو با الف تعارض منافع در حوزه پزشکی بیداد می‌کند!

گروه اجتماعی الف،   4020801063 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

متاسفانه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همگی پزشک هستند و مشکل ما آن است که موضوعی را در برنامه هفتم یا سایر طرح‌ها و لوایح نمی‌آورند که منافع پزشکان را به خطر بیندازد! 

تعارض منافع در حوزه پزشکی بیداد می‌کند!

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفتگو با الف با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی، گفت:  متاسفانه تعارض منافع در حوزه پزشکی بیداد می‌کند. علی رغم تلاش‌هایی که شده اما به موضوعاتی مانند تخت‌های بیمارستانی و توسعه پزشکی به دیدگاه یک بنگاه تجاری  نگاه می‌شود تا یک مراکز طبابتی و بسیاری از افراد به دنبال طبابت نیستند، بلکه به دنبال تجارت بوده و هستند. 

وی تصریح کرد: به بیمارستان‌های ما امروز حتی در تفکر وزارت بهداشت به یک دیدگاه اقتصادی نگاه می‌شود نه خدماتی. هم بحث امکانات فیزیکی و سخت‌افزاری و هم امکانات نرم‌افزاری حوزه پزشکی به سمت تعارض منافع رفته است. 

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما نباید ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در کشور را محدود کنیم، در حوزه پزشکی به گونه‌ای این موضوع را تعریف می‌کنند که ارباب رجوع دنبال پزشک می‌گردد. 

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد بنده آن است که حداکثر ظرفیت پذیرش پزشکی باز شود و چه اشکالی دارد که آنقدر ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی افزایش پیدا کند که تعداد پزشکان افزایش یابد و محدودیتی در این زمینه نداشته باشیم. چه ایرادی دارد که پزشکان هم مانند سایر افراد جامعه به دنبال شغل بگردند، نه اینکه مردم و ارباب رجوع دنبال آنان باشند. 

رحیمی مظفری گفت: اگر در این شرایط رقابت ایجاد شود و پزشکی توانمند باشد، می‌تواند بیماران زیادی را جهت درمان جذب کند.‌قطعاً در برنامه هفتم توسعه باید در این زمینه سیاست گذاری شود.‌ 

وی گفت: متاسفانه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم همگی پزشک هستند و مشکل ما آن است که این افراد هم موضوعی را در برنامه هفتم یا سایر طرح‌ها و لوایح نمی‌آورند که منافع پزشکان را به خطر بیندازد. 

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنده معتقدم که جایگاه پزشکان در کشورمان باید حفظ شود، اما حفظ جایگاه پزشکان در این است که پزشکان بسیار نخبه و حاذق جایگاه متفاوتی از دیگر پزشکان داشته باشند، نه اینکه آنقدر ظرفیت پذیرش پزشکی را کاهش دهیم و این حوزه در انحصار عده‌ای محدود از افراد باشد که مردم به دنبال پزشک بروند. همین الان صف نوبت برخی از پزشکان در تهران شش ماهه است و کدام عقل سلیم قبول می‌کند که به یک مریض گفته شود شش ماه دیگر نزد دکتر برود و ویزیت شود. 

وی گفت: ما در تعیین ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی انحصار ایجاد کردیم و اجازه ندادند که این ظرفیت افزایش یابد و معتقدم این ظرفیت باید باز و حداکثری شود.

 

دیدگاه کاربران

رسول۳۲۷۴۵۶۳۱۰:۳۱:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۶
همینا و نگهدارید فرار نکنن افزایش پیشکش
1۳۲۷۵۳۵۱۱۶:۴۰:۱۰ ۱۴۰۲/۸/۶
تا وقتی ماشین ۵۰۰ میلیونی را ۲ میلیارد می فروشیم همین آش است و همین کاسه. نمی شود زندگی مردم را گران کنیم اما دستمزدشان را پایین نگه داریم
امید یاوری دارانی۳۲۷۴۷۴۰۱۲:۰۳:۵۱ ۱۴۰۲/۸/۶
امروزه پزشکی شغل نیست بلکه یک تجارت است. بیمارستانها و مراکز درمانی نیز یک تجارتخانه بزرگ هستند . تا وقتی مدیران بهداشتی و درمانی کماکان هم طبابت کنند و هم مدیریت کنند وضع بدتر از این خواهد شد. انهایی که تصمیم گیر هستند نباید اجازه داشته باشند که در مطب و یا بیمارستان اقدامی کنند . حوزه تصمیم گیری و مدیریتی را از طبابت جدا کنید تا مردم از زیر بار نگاه کاسب کارانه خارج شوند و فقط درد مریض داری را احساس کنند.
ناشناس۳۲۷۴۸۵۳۱۲:۴۴:۵۰ ۱۴۰۲/۸/۶
دقیقا پزشکان برای خودشون قانون و مقررات می‌نویسند و خودشان ناظر خودشان هستند. و همه قوانین و مقررات را به نفع خودشان تغییر داده اند.
ناشناس۳۲۷۴۹۲۷۱۳:۱۳:۴۵ ۱۴۰۲/۸/۶
ویزیت 2 تا 3 دلاری ازمایشگاه و اسکن 20 دلاری وعمل جراحی 15 دلاری در جهان بی نظیره و ارزش سرمایه گذاری عمر و جوانی و سرمایه رو نداره و مطمن باشید کسی دنبال پزشکی نخواهد رفت اگر هم رفت شغلش را عوض میکند و مهاحرت میکند یا اصلا مشکل داره. این وسط بیمه ها برنده اند که پول همه رو غیب میکنند.
ناشناس۳۲۷۵۲۰۵۱۵:۱۵:۴۹ ۱۴۰۲/۸/۶
داداش مگه کار گر ما درآمد ۲ ؛۳ هزار دلاری داره که پزشکمون ۷هزار دلاری
مهدی۳۲۷۵۴۹۶۱۷:۵۷:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۶
شماکه میگید عمل ۱۵ دلاری مگردرآمریکا زندگی میکنیم که به دلار حرف میزنی بعد من یه وام گرفتم که دوتادندون درست کنم آخرش هم نرسید روکششون موندتا یکیشون دوباره شکست نمیدونم این عمل ۱۵ دلاری چیه .
ناشناس۳۲۷۶۱۱۵۰۱:۱۶:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۷
ببخشید میشه بفرمایید کدام عمل جراحی ودر کجا با ۱۵دلار انجام میشود. چرا جدیدا تاجران پزشک نما همه چیز را با دلار حساب میکنند از بس سفرهای خارجی میروند اشتهاشون باز شده و یکسر دم از دلار میزنند. عزیزان دل اینجا ایران است که کارمند و کارگر و معلم و.... با ماهی ده پانزده میلیون تومان زندگی میکنند.بعضا اجاره خونه پول دوا و درمان و فرزند دانشجو و دانش آموز هم دارند. لطفا کمی به پایین هم نگاه کنید ببینید مردم چگونه روزگار میگذرانند و قشر پزشکان چطور.
ناشناس۳۲۷۴۹۲۹۱۳:۱۴:۲۱ ۱۴۰۲/۸/۶
ناپختگی در افکار این نماینده مجلس موج می‌زند.نمیگویم عامدانه است ولی خودشان اعتراف کردند که کمیسیون بهداشت مجلس همه پزشکند و دنبال منافع خودشان هستند.
رضا۳۲۷۶۷۶۷۱۳:۱۷:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۷
بله وقتی پزشکان تعرفه ویزیت را خودشان تعین میکنند وتعرفه های جراحی را مشخص میکنند همین میشود دکترها نه تنها مشغول طبابت هستند بلکه در ساختمان سازی جمع آوری ضایعات باز یافتی پسماند شهرداری تجهیزات پزشکی همه جا دست دارند کسی هم به آنها تو نمی‌گوید با کلمه دهن پر کن آقای دکتر همه را خام کرده آند
ناشناس۳۲۷۴۹۳۹۱۳:۱۹:۱۷ ۱۴۰۲/۸/۶
بله درسته ، متأسفانه افرادی در جامعه پزشکی مردم را به چشم کیسه پول نگاه میکنند ...بخصوص در موارد حساسی که باید عمل جراحی صورت بگیرد ، با گرفتن پولهای زیر میزی و‌جدا از حساب بیمارستان ....درد بدتری را به همراهان بیمار وارد می‌کنند ....!!
ناشناس۳۲۷۴۹۶۴۱۳:۲۹:۵۹ ۱۴۰۲/۸/۶
نماینده عزیز و محترم بنده پزشک هستم،شما میفرمایید ظرفیت پزشکی را آزاد بگذارند تا در آینده پزشکان رقابتی کار کنند. دو مسئله هست: ۱/ این دانشجویان در کجا و با چه امکاناتی و توسط چه کسانی آموزش ببینند تا آن پزشک حاذق مد نظر شما تربیت شود؟امکانات ضعیف، انگیزه بسیار کم و اساتید بنام و حاذق از دانشگاه و شاید از ایران رفته اند.مگر میخواهی آش بپزی که به ازای هر مهمان یک لیوان آب به آن اضافه کنی و انتظار کباب هم از آن داشته باشی! ۲/هر وقت بیش از نیاز کشور نیرویی را تربیت کنی و بازار را رقابتی کنی همیشه این احتمال وجود دارد که با توجه به ارضا نشدن مسئله مالی پیش بینی نشده توسط آن افراد،استاندارد های کاری از روال معمول خود خارج شود و هزینه های بیشتری به مردم و دولت تحمیل شود تا آن افراد(در اینجا پزشک و دندانپزشک) به اهداف مالی خود برسند،بنابراین پزشگی که سالها وقت گذاشته و تخصص هم گرفته انتظار مالی از این همه وقت گذاشتن دارد چون هیچوقت فکر نمی‌کند که در آینده نماینده مجلس خواهد شد و رانت‌های فراوانی را بدست خواهد آورد.
بیمار۳۲۷۶۴۶۲۱۰:۴۶:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۷
وضعیت درمانی کشور فاجعه بار است باید با قدرت و سرعت زیاد به دنبال تربیت پزشک بود جمعیت کشور رو به پیری است. رقابت کیفیت می اورد جناب پزشک
ساحل۳۲۷۵۰۳۰۱۳:۵۴:۴۱ ۱۴۰۲/۸/۶
افزایش پزشک اول نیازمند ایجاد ساختارهای مناسب آموزشی است،پزشک با جان آدم ها سر و کار دارد هر وقت به تعداد کافی استاد و مکان و لوازم آموزش دانشجویان پزشکی رو فراهم کردید تعدادشان رو هم زیاد کنید در غیر این صورت با افزایش اجباری تعداد بدون پیش نیازها تعدادی پزشک کم سواد تحویل جامعه می‌دین که نه تنها باری از جامعه کم نمیکنه بلکه خودش مشکل ایجاد میکنه...
ناشناس۳۲۷۵۰۳۴۱۳:۵۵:۲۳ ۱۴۰۲/۸/۶
مشکل تعارض رو امروز باید حل کنید .مساله جذب بیشتر دانشجو به رفع مشکل اکنون کمکی نمی کنه باید با پزشکانی که دستور تهیه عکس و آزمایش های بیهوده اونهم در مراکز مورد نظر خودشون( آزمایشگاه و رادیولوژی دوستان) رو میدن برخورد بشه
ناشناس۳۲۷۵۰۸۳۱۴:۱۱:۱۱ ۱۴۰۲/۸/۶
اقتصاد خراب است و شما هرچه پا بگذارید روی منافع افراد مختلف چیزهایی را از دست خواهید داد. اصل مسئله و راه حل مشکل درست شدن اقتصاد است.
محمد رضا۳۲۷۵۰۹۰۱۴:۱۳:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۶
تا افراد بیسوادی پزشک شوند و با جان مردم بازی کنند. در بقیه رشته ها این کار را کردید نتیجه چه شد؟ بوجود آمدن تعداد زیادی آدم بیسواد و بیکار که کار مردم با مشکل انجام می شود لطفا دیگر با جانشون بازی نکنید
ناشناس۳۲۷۵۰۹۱۱۴:۱۴:۰۶ ۱۴۰۲/۸/۶
پزشکان هیچ جا نمیتونن مثل اینجا پول دربیارن. اینجا میلیاردی در میارن میبرن اونور خرج زن و بچه میکنن..
ناشناس۳۲۷۶۲۰۲۰۶:۳۷:۳۲ ۱۴۰۲/۸/۷
برو ترکیه و کشورهای خلیج فارس ببین ویزیت چنده
علی۳۲۷۵۱۰۶۱۴:۱۸:۲۸ ۱۴۰۲/۸/۶
امسال ظرفیت به اندازه بسیار نامناسبی بالا رفته است و کیفیت آموزش پزشکی بسیار پایین آمده است
ناشناس۳۲۷۵۱۳۸۱۴:۳۶:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۶
پزشکانیکه که مهاجرت میکنند ، ابتدا هزینه خارج رفتن و تجربه را در ایران کسب میکنند و سپس مهاجرت میکنند. من پزشکانی را میشناسم که با خانواده در خارج زندگی میکنند . ولی برای کسب درامد چن ماهی به ایران میایند
ناشناس۳۲۷۵۱۴۷۱۴:۴۱:۵۳ ۱۴۰۲/۸/۶
الان تو بحث فرهنگیان که هزینه آموزش دادنش تازه خیلی خیلی پایین‌تره، مشکلات جدی داریم. میشه بگین اون وقت در بحث آموزش پزشک که فرایند طولانی‌تر و بسیار پرهزینه‌تری هم هست، چطور میخواین جمعش کنین؟
ناشناس۳۲۷۵۲۱۵۱۵:۲۰:۲۴ ۱۴۰۲/۸/۶
دکتر از هند و بنگلادش بیارید نصف قیمت با دوبرابر کیفیت کار میکنن
ناشناس۳۲۷۵۲۲۹۱۵:۳۰:۱۶ ۱۴۰۲/۸/۶
چرا مهندسان دنبال شغل بگردند ولی پزشکان نگردند مگر خون پزشکان رنگین تر است . گر چه در تاریخ همواره مردم ناز پزشکان را کشیده اند بگذارید از این به بعد پزشکان ناز مردم را بکشند .. حافظ: تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد
ناشناس۳۲۷۵۴۷۰۱۷:۳۷:۱۹ ۱۴۰۲/۸/۶
مافياي پزشكان فقط دنبال اين هستند كه خداي نكرده دست زياد نشه. منافع ملت بينوا بخصوص درشهرستانها هم هيچ اهميتي نداره.
ناشناس۳۲۷۵۶۵۶۱۹:۱۸:۳۸ ۱۴۰۲/۸/۶
پزشکان زرنگ اند ....چماق مهاجرت رو علم میکنند ولی تو ایران کار میکنن .
ناشناس۳۲۷۵۷۷۱۲۰:۲۵:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۶
البته این آقا کلا 37 هزار تا رای اوردند.
ناشناس۳۲۷۵۹۲۳۲۱:۵۷:۴۳ ۱۴۰۲/۸/۶
وقتی افراد با سواد کم وارد مجلس شوند همین معضلات ایجاد می شود. نماینده مذکور با خودش فکر نمی کند چرا یک پزشک بایدچند سال درس بخواند و متخصص شود و بعد دنبال کار بگردد؟ کاش حداقل اگر نمی دانیم مطالعه کنیم و سپس ابراز نظر کنیم
ناشناس۳۲۷۶۱۱۷۰۱:۲۶:۳۳ ۱۴۰۲/۸/۷
مشکل دولت این هست که باید روز اول از پزشکان تعهدو تضمین بگیرند که دوبرابر مدت تحصیل که با پول مالیات همین ملت خرج آنها شده در این کشور به مردم خدمت کنند بعد خواستند بروند خدا نگهدار اما این را هم بدانند هیچ جای دنیا به اندازه یک صدم ایران هم درامد نخواهند داشت . خارج همه چیز شفاف هست یک پزشک در مطب اجازه ویزیت ۵۰تا مریض را ندارد وبیشتر آن را دولت مالیات میگیرد.یک پزشک نمیتواند در چهار بیمارستان کارکند و.......
ناشناس۳۲۷۶۳۹۲۰۹:۴۱:۴۲ ۱۴۰۲/۸/۷
برا یه نوبت پزشک متخصص باید شش ماه تو نوبت باشیم بعد این همه هم جوان با استعداد داریم
گل حسین عسگری۳۲۷۶۴۶۰۱۰:۴۴:۵۴ ۱۴۰۲/۸/۷
خیلی از کسانی که پزشکی قبول نشدن آدم های بیسوادی نیستند ظرفیت پذیرش کمه والا همه اون کسانی که پزشکی هم قبول شده اند چنان نخبه ای نیستند من پرستار سی سال خدمت انواع این پزشکان را دیده ام .
محمد نادری۳۲۷۶۵۶۷۱۱:۴۰:۲۷ ۱۴۰۲/۸/۷
چه زود زمان جنگ تحمیلی کرونا و مدافعان سلامت و فداکاریهای جامعه پزشکی فراموش می شود. جامعه پزشکی هم اکنون هم بخاطر مشکلات مردم در حال فداکاری است و با تعرفه دستوری و ویزیت کمتر به مردم خدمت میکند و بار ناتوانی سازمانهای بیمه گر را بردوش میکشد.
مهدی۳۲۷۶۵۷۹۱۱:۴۵:۳۹ ۱۴۰۲/۸/۷
باید و صد البته باید آنقدر زیاد بشه که سرانه پزشک در ایران هم مانند جوامع پیشرفته باشد نه الان که یارو چون دکتره خود را یک سر و گردن از مردم بالاتر میدونند
ناشناس۳۲۷۶۸۲۷۱۳:۴۸:۲۹ ۱۴۰۲/۸/۷
تنها صنفی که خودش اختیار ندارد برای خدماتش قیمت بگذارد صنف پزشکی است. نظام پزشکی در تعیین تعرفه هیچ کاره است!
من۳۲۷۶۹۲۷۱۵:۰۰:۳۵ ۱۴۰۲/۸/۷
پزشکی در ایران خدمت به مردم نیست در واقع یک تجارت بخاطر اینه که همه جوانان دوست دارند پزشکی قبول شوند بر خلاف سوگند نامه که میخورند برای رفتن پیش یک متخصص باید ماه ها تو نوبت بروی ایا زنده بمانی یا نمانی یا پارتی پیدا کنی ویزیت های کلان تو هر جایی یا سهم دارند یاپور سانت میگیرند برو از فلان داروخانه که من میگم دارو بگیر فلان آزمایشگاه که من میگم برو .....جدیدا میگن باید یا کارت بکارت کنی یا پول نقد بدی درمان ما متاسفانه در ایران بازار مکاره شده مبالغ ۴۰ میلیون ۲۰ میلیون متخصص گوش وحلق وبینی در روز ۴ الی ۵ تا عمل زیبایی در بیمارستان خصوصی چون سهم داره انجام میده ایا وارد شدن به دانشکده پزشکی با مالیلت مردم درس نمی خوانند پس کو خدمت بهتر که دولت مرز ها باز کنه این تاجر های پزشکی بروند دانشجوی متعهد اخلاقی به مردم وارد دانشگاه کنه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های اخیر

    آخرین عناوین