نماینده مجلس در گفت‌وگو با الف تعارض منافع در حوزه پزشکی بیداد می‌کند!

گروه اجتماعی الف،   4020801063 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

متاسفانه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همگی پزشک هستند و مشکل ما آن است که موضوعی را در برنامه هفتم یا سایر طرح‌ها و لوایح نمی‌آورند که منافع پزشکان را به خطر بیندازد! 

تعارض منافع در حوزه پزشکی بیداد می‌کند!

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفتگو با الف با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی، گفت:  متاسفانه تعارض منافع در حوزه پزشکی بیداد می‌کند. علی رغم تلاش‌هایی که شده اما به موضوعاتی مانند تخت‌های بیمارستانی و توسعه پزشکی به دیدگاه یک بنگاه تجاری  نگاه می‌شود تا یک مراکز طبابتی و بسیاری از افراد به دنبال طبابت نیستند، بلکه به دنبال تجارت بوده و هستند. 

وی تصریح کرد: به بیمارستان‌های ما امروز حتی در تفکر وزارت بهداشت به یک دیدگاه اقتصادی نگاه می‌شود نه خدماتی. هم بحث امکانات فیزیکی و سخت‌افزاری و هم امکانات نرم‌افزاری حوزه پزشکی به سمت تعارض منافع رفته است. 

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما نباید ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در کشور را محدود کنیم، در حوزه پزشکی به گونه‌ای این موضوع را تعریف می‌کنند که ارباب رجوع دنبال پزشک می‌گردد. 

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد بنده آن است که حداکثر ظرفیت پذیرش پزشکی باز شود و چه اشکالی دارد که آنقدر ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی افزایش پیدا کند که تعداد پزشکان افزایش یابد و محدودیتی در این زمینه نداشته باشیم. چه ایرادی دارد که پزشکان هم مانند سایر افراد جامعه به دنبال شغل بگردند، نه اینکه مردم و ارباب رجوع دنبال آنان باشند. 

رحیمی مظفری گفت: اگر در این شرایط رقابت ایجاد شود و پزشکی توانمند باشد، می‌تواند بیماران زیادی را جهت درمان جذب کند.‌قطعاً در برنامه هفتم توسعه باید در این زمینه سیاست گذاری شود.‌ 

وی گفت: متاسفانه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم همگی پزشک هستند و مشکل ما آن است که این افراد هم موضوعی را در برنامه هفتم یا سایر طرح‌ها و لوایح نمی‌آورند که منافع پزشکان را به خطر بیندازد. 

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنده معتقدم که جایگاه پزشکان در کشورمان باید حفظ شود، اما حفظ جایگاه پزشکان در این است که پزشکان بسیار نخبه و حاذق جایگاه متفاوتی از دیگر پزشکان داشته باشند، نه اینکه آنقدر ظرفیت پذیرش پزشکی را کاهش دهیم و این حوزه در انحصار عده‌ای محدود از افراد باشد که مردم به دنبال پزشک بروند. همین الان صف نوبت برخی از پزشکان در تهران شش ماهه است و کدام عقل سلیم قبول می‌کند که به یک مریض گفته شود شش ماه دیگر نزد دکتر برود و ویزیت شود. 

وی گفت: ما در تعیین ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی انحصار ایجاد کردیم و اجازه ندادند که این ظرفیت افزایش یابد و معتقدم این ظرفیت باید باز و حداکثری شود.