خبری از ورود سوخت به غزه نیست  

  4020728060

در شرایطی که سوخت از جمله کالاهای مورد توافق برای ورود به نوار محاصره شده غزه نیست، بیمارستان‌ها و تاسیسات حیاتی همین روزها از کار خواهد افتاد.  

خبری از ورود سوخت به غزه نیست  

به گزارش فارس ساکنان نوار غزه در نتیجه محاصره مستمری که توسط رژیم صهیونیستی بر آنها تحمیل شده است، با کمبود شدید سوخت مواجه هستند و توافق بین مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شامل هیچ محموله سوختی به نوار غزه نیست.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، تمام شدن سوخت یکی از بزرگ‌ترین خطرات پیش روی ساکنان نوار غزه است که وضعیت آن از لبه پرتگاه گذشته است، زیرا بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های تصفیه آب، نانوایی‌ها و سایر امکانات اولیه با سوخت کار می‌کنند.

در حال حاضر تنها مقدار کمی سوخت در نوار غزه که دو میلیون و 200 هزار نفر در آن زندگی می‌کنند، باقی مانده است که تقریباً برای بهره برداری جزئی از چهار بیمارستان کافی است که به این معنا که تقسیم این مقدار بین سایر تاسیسات مرتبط مستقیم با نجات جان شهروندان دشوار شده است.

با وجود این همه نیاز فوری به سوخت این کالا در توافقی که قرار است، از امروز جمعه یا فردا شنبه اجازه ورود محموله‌های امدادی به نوار غزه را بدهد، لحاظ نشده است.

مسئولان در غزه طی روزهای گذشته بارها هشدار دادند که سوخت ژنراتورهای بیمارستان‌ها رو به اتمام است و در این صورت بیمارستان‌ها به گور جمعی تبدیل می‌شوند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی، از کابینه رژیم اشغالگر خواسته است که مواد نجات دهنده حیات مردم را به غزه بیاورد تا بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها برای رسیدگی به مجروحین و بیماران بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

الجزیره در ادامه این گزارش آورده است رژیم صهیونیستی هنوز به هیچ یک از این درخواست‌های قبلی برای رسیدن کالاهای ضروری به غزه پاسخ نداده است و در واقع، کاروان کمک‌هایی که انتظار می رفت صبح امروز عازم نوار غزه شوند، برای ورود همچنان در سمت مصری گذرگاه رفح به دلیل امتناع ارتش اشغالگر از تعلیق حملات هوایی خود گیر کرده است.

همچنین، به نظر می‌رسد، ورود تنها ورود یک کاروان از کامیون‌های حامی کمک های مردمی به نوار غزه مثل قطره‌ای در اقیانوسی است که در شرایط کنونی بحرانی انسانی در نوار غزه دردی را دوا نمی‌کند و ورود مستمر و روزانه کمک‌ها به نوار غزه ضرورت دارد.

همین شدت بحران انسانی در غزه بوده که آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل را بر آن داشت خود به منطقه سفر کند و امروز هم خود را به فرودگاه العریش در نزدیکی مرز مصر با نوار غزه رساند، جایی که کمک‌های ارسالی از کشورهای دیگر از طریق هواپیما به آنجا می‌رسد.

گوترش تاکید کرده که غیرنظامیان غزه به خدمات، تدارکات و کمک‌های بشردوستانه به سرعت و بدون هیچ مانعی نیاز دارند و گفته است: ما غذا، آب، دارو و سوخت باید در مقیاس وسیع و پایدار تامین شود.

با افزایش تعداد مجروحان و کاهش ظرفیت بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات در نوار غزه، وزارت بهداشت این منطقه از کارکنان بازنشسته بهداشتی خواسته است، فورا به کار برگردند.

این وزارتخانه هشدار داد که عدم تحویل تجهیزات پزشکی به معنای تلفات جانی بیشتر در میان مجروحان و بیماران خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. من عجله ندارم!

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین