چرا صهیونیست ها دروغ کودک‌کُشی حماس را پخش کردند؟!

گروه جهان الف،   4020723128 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

«اذعان و اعتراف افرادی که دروغ کشتار شماری از کودکان ساکن در اراضی اشغالی به دست رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین را برای نخستین بار نشر دادند و البته تاکید برخی خبرنگاران اسرائیلی بر دروغ بودن این مساله، حاکی از این است که رزمندگان جریان مقاومت در میدان عمل، جدا از برخی خطاهای احتمالی، به صورت جدی و عینی، به اصول اخلاقی پایبند است و همچون صهیونیست ها در این رابطه، صرفا نقش بازی نمی کنند.»

 چرا صهیونیست ها دروغ کودک‌کُشی حماس را پخش کردند؟!

به گزارش الف؛ تنها اندکی پس از اجرای موفقیت آمیز عملیات "طوفان اقصی" که تلفات بی سابقه ای را از سوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به اشغالگران صهیونیست وارد کرد، یک دروغ عجیب با محوریت حضور رزمندگان مقاومت در شهرک های صهیونیست‌نشین مجاور با نوار غزه مطرح شد. 

دروغی که از سوی یک خبرنگار با نام "نیکول زدک" مطرح شد و  پس از آن، خبرنگار "شبکه سی ان ان" نیز به آن اشاره داشت و چه در قالب رسانه های تصویری خبری و چه شبکه های اجتماعی، به سمع و نظر میلیون ها انسان در اقصی نقاط جهان رسید. بر اساس این ادعای دروغین، رزمندگان حماس اقدام به بریدن سَر شماری از نوزادان و کودکان ساکن در شهرک های اراضی اشغالی کرده‌اند!!

جالب اینکه اندکی بعد، هم نیکول زدک، هم خبرنگار شبکه سی ان ان و هم "اورین زیو"، یک خبرنگار اسرائیلی که به منطقه اعزام شده، همه و همه این مساله که رزمندگان حماس اقدام به کشتار کودکان و نوزدان اسرائیلی کرده اند را رد کردند و آن را کذب خواندند. حتی خبرنکار شبکه سی ان ان ابراز تاسف کرده و گفته که باید تحقیق بیشتری را قبل از انتشار خبر مذکور انجام می داده است. نکته جالب اینکه بر اساس همین دروغ، شاهد روانه شدن سیلی از اقدامات تبلیغاتی و روانی جریان های سیاسی و رسانه ای غربی علیه مقاومت فلسطین بوده‌ایم. 

با این حال، افشای این مساله، حداقل حامل چند پیام و نکته مهم و محوری است. 

اولا، اذعان و اعتراف افرادی که دروغ مذکور را برای نخستین بار نشر دادند و البته تاکید برخی خبرنگاران اسرائیلی بر دروغ بودن این مساله، حاکی از این است که رزمندگان جریان مقاومت در میدان عمل، به صورت جدی و عملی، به اصول اخلاقی پایبند هستند و مثل صهیونیست ها در این رابطه نقش بازی نمی کنند. به بیان ساده تر، مقاومت فلسطین بار دیگر در میدان اخلاق، پیروز شد. 

اگرچه در روزهای گذشته نیز شاهد انتشار تصاویر و ویدئوهایی از برخورد خوب و انسانی رزمندگان مقاومت فلسطین با غیرنظامیان و کودکان ساکن در اراضی اشغالی بوده ایم و حتی برخی شهرک نشینان صهیونیست نیز به صراحت به این امر در قالب ویدئوها و مصاحبه های مختلف اذعان و اعتراف کرده اند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی سال هاست در قالب حملات وحشیانه خود به نوار غزه و کرانه باختری، از هیچ جنایتی علیه زنان، کودکان و سالخوردگان فلسطینی دریغ نمی کند. 

بدتر از همه اینکه این روزها می بینیم و می شنویم که تندروهای صهیونیست به صراحت، کودکان بی دفاعِ فلسطینی را به بمب های ساعتی کوچکی تشبیه می کنند که جهان باید بابت نابود کردن آن ها از اسرائیل سپاسگزار باشد! موضع گیری های از این دست و البته تاریخچه کنش ها و اقدامات غیرانسانی صهیونیست ها نشان می دهد تا چه اندازه آن ها از استانداردهای اخلاقی و انسانی دور هستند و برعکس، مقاومت فلسطین تا چه اندازه به این استانداردها متعهد است. 

دوم اینکه مانور گسترده برخی جریان های رسانه ای و سیاسی تندروی صهیونیست با محوریت دروغ مذکور نشان می دهد که آن ها عملا این دروغ را به مثابه دستاویزی برای خود جهت ارتکاب به جنایت علیه مردم غزه در نظر گرفته اند و سعی در سفیدشویی جنایات غیرانسانی خود علیه ملت فلسطین داشته اند.  مساله ای که تا حد زیادی ناشی از موقعیت ضعیف اخلاقی و میدانی آن ها در برابر جریان مقاومت است. رژیم اشغالگر قدس سال ها نشانه های عینی یک رژیم کودک کش را از خود به نمایش گذاشته و حال نشان داده که حتی کودکان ساکن در اراضی اشغالی نیز برای آن ماهیتی ابزاری دارند و با دروغ پردازی در مورد آن ها، به دنبال مشروعیت بخشی به کشتار کودکان و مردم بی دفاع غزه است. 

و در نهایت سوم اینکه مانور گسترده جریان های رسانه ای غربی و صهیونیستی در مورد دروغ کشتار نوزادان و کودکان ساکن در شهرک های صهیونیست نشین مجاور با نوار غزه توسط رزمندگان مقاومت، بار دیگر نشان داد که تا چه اندازه بنیان های جوسازی های تبلیغاتی و رسانه ای رژیم اشغالگر قدس و جریان های حامی و همراه آن علیه مقاومت فلسطین، سُست و نادرست است و انگار این جریان ها هراس دارند که مبادا حقانیت و واقعیت مقاومت فلسطین و کنش های آن، به سمع و نظر افکار عمومی بین المللی و حتی خودِ شهروندان ساکن در اراضی اشغالی برسد. معادله ای که می تواند دودمان رژیم اشغالگر قدس را به باد دهد و از یک چشم انداز کلی حاکی از این مساله است که اشغالگرانِ صهیونیست چه در میدان تئوری و چه عمل، از هیچ پشتوانه قابل اتکایی در نبرد با مقاومت فلسطین و مردم این کشور برخوردار نیستند. 

 افشای دروغ مذکور نشان داد که نظام اعتبارسنجی اخبار مرتبط با جریان های مخالف و منتقد با صهیونیست‌ها و جهان غرب از سوی رسانه های آن ها، بسیار ضعیف است و انگار در این زمینه آن ها چندان حساسیتی هم ندارند و حتی این مساله را به نفع خود می پندارند. معادله ای که از حیث رسانه ای نیز ضربه ای بزرگ را به این طیف ها تداعی می کند و پرده از ماهیتِ واقعی کنشگری های مغرضانه آن ها در مواجهه با رویدادهای مختلف بین‌المللی بر می دارد. 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۶۰۸۶۷۰۱:۰۳:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۲۴
زامبی‌ها برای اینکه هر جنایتی رو که تا حالا داشتن و دارن رو بتونن علنی کنن ، همون جنایت رو به فلسطینی ها نسبت میدن
مهران۳۲۶۱۲۴۱۱۳:۱۷:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۲۴
جالب اینکه یکی از این خبرنگاران صهیونیستی به دروغ نوشت حماس شکم زن حامله رو پاره و جنین رو درآورده بعد خود سیستم حقیقت یاب توییتر زیرش نوشته بود این مسئله در مورد نیروهای صهیونیستی بوده است در گذشته و اونها چنین کاری کردن
ناشناس۳۲۶۰۸۸۹۰۳:۰۵:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۲۴
رژیم غاصب و کودک کش صهوینیستی بعد از طوفان اقصی به پایان خودش نزدیک شد و امپراطوری غرب هم نمی تواند جلوی متلاشی شدنش را بگیرد.
ناشناس۳۲۶۰۸۹۲۰۳:۱۸:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۲۴
اسرائیل اگر دست از پا خطا کند تو دهنی خواهد خورد.
ناشناس۳۲۶۰۹۵۹۰۸:۲۰:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۲۴
یک نگاه به ویرانی های غزه بینداز. در غزه 1600 ساختمان بکلی ویران شده، تعداد کشته های غزه 2000 نفر اعلام شده! راستی با این حجم بمباران چرا تعداد کشته های غزه کمی بیشتر از تعداد کشته های اسرائیل است؟
ناشناس۳۲۶۰۹۸۷۰۹:۰۴:۱۸ ۱۴۰۲/۷/۲۴
کاری هست که همیشه انجام می دهند ولی حمله ای که دیدن بی سابقه و جدید
ناشناس۳۲۶۱۲۰۰۱۲:۴۱:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۲۴
نتانیاهو باید بعنوان جنایتکار جنگی محاکمه و اعدام بشود.
ناشناس۳۲۶۱۲۶۱۱۳:۳۹:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۲۴
ساختمانها دوباره ساخته می‌شود، اما ضربه‌ای که اسرائیل خورد غیر قابل ترمیم است!
ناشناس۳۲۶۰۹۰۹۰۶:۳۹:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۲۴
به اسارت گرفتن غیر نظامیان به هر حال بازتاب خوبی در جهان ندارد.
ناشناس۳۲۶۰۹۸۹۰۹:۰۵:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۲۴
غصب کننده از عمد یعنی همدست و کسی هم برای آنان دل نمی سوزاند ...!
ناشناس۳۲۶۱۰۲۵۰۹:۲۷:۵۳ ۱۴۰۲/۷/۲۴
تمامی صهیونیست های ساکن در فلسطین به زور وارد سرزمین دیگران شده اند ، آنها همه مسلح و جنایتکار هستند
ناشناس۳۲۶۱۰۸۹۱۰:۱۰:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۲۴
جنایات‌صهیونیست‌هابازتاب‌خوبی‌داره‌آیا؟ کپی‌برداری‌ازرسانه‌های‌دشمن‌جالب‌نیست اگه‌به‌توده‌ی‌مردم‌دردنیامراجعه‌کنیدنظرتون‌تغییرمیکنه
ناشناس۳۲۶۱۲۶۳۱۳:۴۰:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۲۴
حماس دنبال بازتاب جهانی نیست، دنبال آزاد کردن زندانیان فلسطینیه!
ناشناس۳۲۶۱۲۶۴۱۳:۴۱:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۲۴
صهیونیست‌ها خیلی کودک کشی کردند و به کودک کشی معروف شدند.
ناشناس۳۲۶۰۹۱۳۰۷:۰۰:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۲۴
صهیونیست ها روی نازی ها رو هم سفید کردن سرباز وغیر سرباز علنا از مردن وکشتن کودکان فلسطینی ابراز خوشحالی میکنن! پناه برخدا
اینجا جایی برای خنده نیست۳۲۶۰۹۴۱۰۷:۵۸:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۲۴
شخصی گریان و آزرده خاطر به پیش قاضی شهر رفت و نزدیکان قاضی به او گفتند به یقین این شخص ستم دیده است!! قاضی گفت برادران یوسف هم گریان پیش پدر آمدند ولی ظالم بودند!!!!
ناشناس۳۲۶۰۹۴۶۰۸:۰۱:۵۳ ۱۴۰۲/۷/۲۴
به هر حال اگر کشته شدن کودکان در جنگ عملی ناپسند است باید برای دوطرف باشد و جای توجیه ندارد !!
ناشناس۳۲۶۱۱۸۲۱۲:۱۱:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۲۴
چرا اینقدر پرت حرف میزنید ؟؟ اگر فقط یک کودک صهیونیست در این جنگ کشته شده بود هزاران عکس از جنازه اش به دنیا مخابره میشد !!! چرا عکس و فیلمی از جنازه کودکان صهیونیستی منتشر نمیکنید ؟؟؟؟ به خدا قسم خیلی خنده دار دارید جنایات صهیونیست ها رو ماله میکشید !
ناشناس۳۲۶۱۲۰۸۱۲:۴۸:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۲۴
من تو این 38 سال سنی که از خدا گرفتم تا حالا جنازه یک اسرائیلی رو تو اخبار ندیدم. شما دیدی؟ سیاست اسرائیل همانند تمامی کشور های غربی از اول این بوده که تصویری از جنازه کشته شدگان پخش نشه
ناشناس۳۲۶۱۵۶۱۱۸:۳۷:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۲۴
کاربر ۳۸ ساله غربی ها و رژیم صهیونیستی فقط جنایاتی که توسط خودشون اتفاق میفته رو به شدت سانسور میکنن مثلا کشتار امریکا در عراق و افعانستان یا تیراندازی خود آمریکایی ها در مدارسشون !! چطور جنایات داعش که به اسم اسلام افراطی جلوی دوربین سر میبریدن فضای مجازی غرب رو پر کرده بود ؟؟؟؟ تا چهره ی خشن از اسلام و مسلمانان رو به دنیا بخصوص مردم خودشون مخابره کنن !! ....والله ماله کشی برای غربی ها هم حدی داره
ناشناس۳۲۶۱۲۶۶۱۳:۴۳:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۲۴
اگر جنگ برای غصب حق دیگران باشه بده اما اگه جنگ تنها راه گرفتن حق غصب شده باشه قطعا لازمه!
ناشناس۳۲۶۱۲۷۱۱۳:۴۴:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۲۴
فلسطینی‌ها مجبورن!
ناشناس۳۲۶۰۹۸۴۰۸:۵۱:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۲۴
رزمندگان جریان مقاومت در میدان عمل، به صورت جدی و عملی، به اصول اخلاقی پایبند هستند و مثل صهیونیست ها در این رابطه نقش بازی نمی کنند.
ناشناس۳۲۶۱۰۲۳۰۹:۲۷:۱۸ ۱۴۰۲/۷/۲۴
این سیاست رسانه های غربی است که عامدانه و آگاهانه دروغ میگن بعدش تکذیب میکنن ، همانطور که درمورد کودک کشی حماس تکذیب کردن ، این دروغ در ذهن مخاطبش میمونه
ناشناس۳۲۶۱۰۸۳۱۰:۰۸:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۲۴
اینقدر در فضای مجازی این بحث کشتن نوزادان سریع پخش شد که همین ایرانی ها هم خیلی ها شروع به بدو بیراه به فلسطینی ها کردند به نظرم حماس در این زمینه ضعیف عمل کرد و اسیر پروپاگاندای عظیم صهیونیست ها شد. باید کاری کرد که اینهایی که دروغ پخش کردند رو با فیلم مستند وادار کرد که جلوی دوربین بگویند دروغ بوده.
ناشناس۳۲۶۱۳۱۵۱۴:۰۳:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۲۴
اسرائیل بر خلاف جنگ های گذشته جنگ رسانه ای رو باخت. در ابتدای حمله حماس زیر بار انتقال بود ولی با اظهار نظر مقامات، سیاست مداران و ... اسرائیلی و خشونتی که علیه مردم نوار غزه اعمال کردن، ورق به نفع مردم فلسطین و به ضرر اسرائیل برگشت. جوری که الان توی شبکه های اجتماعی خارجی مثل ردیت مطالبی در راس قرار میگیره که کار اسرائیلی ها رو با نازی ها مقایسه می کنن. یا توی توییتر روایت های اشتباه توسط کاربرا براشون کانتکست ارائه میشه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین