میدل ایست مانیتور گزارش می دهد؛ دورویی غرب در مواجهه با "حق دفاع از خودِ" فلسطینی ها

  4020717062 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی می نویسد: «چرا غرب مدام بر حق دفاع اسرائیل از خود تاکید دارد اما برای فلسطینی ها و حق آن ها جهت دفاع از خودشان، از برچسبِ اقدامات و رویه های تروریستی استفاده می کند؟»

دورویی غرب در مواجهه با "حق دفاع از خودِ" فلسطینی ها

به گزارش الف؛ پایگاه خبری "میدل ایست مانیتور" در گزارشی با اشاره به رویکردهای منافقانه و استانداردهای دوگانه دولت های غربی در مواجهه با مقاومت ملت فلسطین در بحبوحه اوج گیری تحلیل و تفسیرها با محوریت عملیات "طوفان اقصی"، سعی کرده به این سوال عمده و محوری پاسخ دهد که چرا دولت های غربی، حق ملت فلسطین جهت دفاع از حقوق خود را به رسمیت نمی شناسند اما با اندک تحرک جریان مقاومت فلسطین علیه منافع رژیم صهیونیستی، سیلی از حملات و اقدامات تبلیغاتی را علیه فلسطینی ها روانه می کنند و با گفتن این مساله که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، نوعی چراغ سبز را به رویه های مجرمانه و جنایتکارانه تل آویو علیه ملت فلسطین نشان می دهند؟ 

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارش خود می نویسد

«نیروهای رژیم اشغالگر قدس تقریبا به صورت روزانه به شهرها، روستاها و اردوگاه های پناهجویان فلسطینی در کرانه باختری، حمله می کنند. آن ها به خانه‌های فلسطینی ها یورش می برند و هرکسی را بخواهند بازداشت می کنند و در اغلب موارد، فلسطینی ها از جمله زنان، کودکان و افراد سالخورده را می کُشند. 

در بحبوحه وضعیتی که جهان صرفا نظاره‌گر است، مقام های رژیم اشغالگر قدس ادعا می کنند که آن ها به اصطلاح، افراد تحت تعقیب را هدف قرار می دهند و یا خانه تروریست ها را خراب می کنند. در این چهارچوب، دولت های غربی به عنوان حامیان اصلی رژیم اسرائیل نیز بهانه خوبی را کسب کرده اند و مدام می گویند که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد. 

شنبه گذشته، گردان های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، عملیاتی گسترده و فراگیری را(عملیات طوفان اقصی) علیه رژیم اسرائیل و شهرک نشینان آن با هدف ایجاد بازدارندگی در برابر رویه های مجرمانه نیروهای رژیم اشغالگر قدس و مقام ها و سیاستمداران افراطی آن، اجرایی کرد. 

این عملیات در بحبوحه 17 سال محاصره همه جانبه نوار غزه توسط رژیم اسرائیل صورت گرفت که عملا هر جنبه ای از زندگی مردم این منطقه را با مشکل رو به رو کرده است. جنبش حماس که در جریان انتخابات اواسط سال 2007 میلادی، پیروزی قابل توجهی را کسب کرد، طی سال های اخیر دست به هر اقدامی زده تا بتواند به محاصره نوار غزه خاتمه دهد. این جنبش از جامعه بین المللی و سازمان ملل متحد و تمامی قدرت های جهانی درخواست کرده بود تا به اسرائیل فشار آورند و محاصره ناعادلانه و غلط علیه مردم نوار غزه، خاتمه یابد. با این حال، هیچ اتفاقی نیفتاد. 

در عین حال، جنبش حماس تاکنون بارها و بارها به اسرائیل هشدار داده بود که نقض حقوق فلسطینی‌های ساکن در اراضی اشغالی و هتک حرمتِ اماکن مقدس فلسطینی ها، به ویژه مسجدالاقصی را خاتمه دهد. با این حال، باز هم اتفاقی در این رابطه حادث نشده است. جامعه بین المللی نیز عملا در برابر درخواست های فراوان فلسطینی ها جهت اعمال فشار بر اسرائیل، هیچ اقدام موثری را انجام نداده و انگار گوش شنوایی در این زمین نداشته و ندارد. 

مشکل کار اینجاست که کشورهای غربی که مدت هاست در برابر درخواست های بحقِ فلسطینی ها خود را به خواب زده اند، بلافاصله پس از آنکه جریان مقاومت فلسطین، عملیات طوفان اقصی را عملیاتی و اجرا کرد، به نحوی گسترده وارد میدان شدند و مقاومت فلسطین را محکوم و از رژیم اشغالگر اسرائیل حمایت های گسترده‌ای را انجام دادند. 

اندکی قبل از آغاز عملیات طوفان اقصی، "استفانی هالِت"، کاردار سفارت آمریکا در اسرائیل در شبکه اجتماعی ایکس به این نکته اشاره کرد که وی، با دیدنِ تصاویر مجروحان و کشته شدگان اسرائیلی در جریان حمله حماس به اسرائیل بدحال و ناراحت شده است. وی مدعی شده که تروریست های غزه مرتکب اشتباه شدند و آمریکا نیز در کنار اسرائیل می ایستد. 

جالب است که این فرد هیچ اشاره ای به نقش سربازان و شهرک نشینان اسرائیلی که در مجامع و نهادها حقوق‌بشری به عنوان مجرمان جنگی شناخته می شوند، در شکل دهی به اراده جریان مقاومت فلسطین برای انجام یک عملیات گسترده در اراضی اشغالی نکرده است. "لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا نیز تاکید کرده که آمریکا هر آنچه اسرائیل نیاز داشته باشد را در اختیار آن قرار خواهد داد. وی مدعی شده که آمریکا حق اسرائیل جهت دفاع از خود را به رسمیت می شناسد. 

"جیمز کلورلی" وزیر خارجه انگلیس نیز در شبکه اجتماعی ایکس، حمله حماس به اراضی اشغالی را محکوم کرده و البته که وی مدعی شده انگلیس از حق اسرائیل جهت دفاع از خود نیز حمایت می کند. او نیز شبیه به دیگر همتایان خود نسبت به جنایات گسترده رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین سکوت کرده است. 

به نحو مشابهی، رئیس اتحادیه اروپا نیز جریان مقاومت فلسطین را تروریست خوانده و البته که وی هم حق دفاع از خودِ اسرائیلی ها را به رسمیت شناخته است. "جوزپ بورل" مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز موضع گیری مشابهی را در دستورکار قرار داده و از همبستگی خود با اسرائیل سخن گفته است. وی خواستار آزادی سریع اسرای اسرائیلی شده و اقدام حماس را مخالف با حقوق بین الملل توصیف کرده است. با این حال، ظاهرا وی فراموش کرده که از رژیم اشغالگر قدس بخواهد تا حداقل، زندانیان سالخورده فلسطینی را آزاد کند. 

بورل فراموش کرده از رفتارهای وحشتناک اسرائیل با زندانیان فلسطینی و فراهم نکردنِ حداقل امکانات درمانی برای آن ها سخن بگوید. عجیب اینکه برخی دیگر از مقام های اتحادیه اروپا، شهرک نشینان اسرائیلی را افرادی معصوم و بیگناه معرفی کرده اند و در نقطه مقابل، چیزی بیش از 400 فلسطینی را که در نتیجه حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه شهید شده اند را به کل فراموش کرده اند. 

صداراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه نیز هر یک در پیام های جداگانه ای از اسرائیل حمایت کرده و جریان مقاومت فلسطین را به مثابه گروهی تروریستی هدفِ حمله قرار دادند. در پیام های آن ها، اسرائیل به مثابه موجودیتی معصوم برسازی شده و جریان مقاومت سراسر سیاه و گناهکار و خشن تصویر سازی شده است. باید از این دو رهبر اروپایی پرسید که آیا آن ها از دیدنِ تصاویر حملات مرگبار اسرائیلی ها علیه مردم فلسطین نیز شوکه می شوند؟ چرا مکرون و شولتس، یک مرتبه از اسرائیل درخواست نکرده اند تا به حقوق بین الملل احترام بگذارد؟ 

چطور این افراد به خود اجازه می دهند که در برابر سیلی از بی قانونی های رژیم اسرائیل سکوت کنند و در نقطه مقابل، جریان مقاومت را به انجام اقداماتی که مخالف با حقوق بین الملل است، متهم سازند؟ رهبرانی از این نوع، خواستار پایان درگیری ها نشده اند بلکه صراحتا حمایت خود را از ماشین جنگی اسرائیل اعلام کرده‌اند. 

چه زمانی جامعه بین المللی و قدرت های غربی که خود را به مثابه پلیس جهان می بینند، از خواب به پا می‌خیزند و تفاوت میان قربانی و طرفِ مهاجم را خواهند فهمید؟ چه زمان رهبران جهان اقدام به مواجهه و تعامل با طرف های مختلف بین المللی بر پایه قوانین و مقررات حقوق بین المللی می کنند و منفعت طلبی و نژادپرستی را کنار می گذارند؟ چرا غرب مدام بر حق دفاع اسرائیل از خود تاکید دارد اما برای فلسطینی ها و حق آن ها جهت دفاع از خودشان، از برچسبِ اقدامات و رویه های تروریستی استفاده می کند؟»

 

لینک:

https://www.middleeastmonitor.com/20231007-why-do-palestinians-not-deserve-support-for-their-self-defence/

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۵۵۴۳۶۰۰:۲۶:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۱۹
اینقدر جالب هست آپارتاید می خواهد در قبال کشته هایی که داده مظلوم نمایی کند ولی با حرکتی مانند بستن آب و برق خودکار خنثی می کند
علی۳۲۵۵۶۱۰۰۸:۳۴:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۱۹
گور پدر اسراییلی ها .
ناشناس۳۲۵۵۸۴۴۱۳:۱۶:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۱۹
غرب بیشتر از آنکه دو رو باشد پر رو هست!
ناشناس۳۲۵۵۴۵۴۰۱:۰۴:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۱۹
سوریه منتطر چی هستی بعد از این همه حمله به کشورت؟ نگران آمریکا نباش تکان بخورد نیروهای مقاومت حساب کار را دستشان می گذارند
ناشناس۳۲۵۵۴۸۰۰۳:۰۳:۱۹ ۱۴۰۲/۷/۱۹
بنده های خدا را طوری دارن میزنن که کلا غزه از بین بره کلا با خاک یکسان شد احتمالا ناچار به ترک اون منطقه هم بشن
ناشناس۳۲۵۵۶۰۱۰۸:۲۶:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۱۹
محو غزه آرزوی صهیونیست‌هاس اما ظاهرا غزه عامل اصلی محو اسرائیل خواهد شد!
ناشناس۳۲۵۵۶۰۷۰۸:۳۱:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۱۹
اسرائیل هم دارد نابود می شود
ناشناس۳۲۵۵۴۸۵۰۳:۱۳:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۱۹
حرف شما کاملا درسته و همه قبول داریم.
ناشناس۳۲۵۵۵۵۴۰۷:۳۱:۱۳ ۱۴۰۲/۷/۱۹
شیاطین همیشه در کارشون متحد هستند این اهل ایمان هستند که متفرق عمل میکنند و گرنه اینهمه کشور مسلمان و ابزارهای دستشون مانند نفت میتونست جلوی این همه وحشی گری غرب و اسرائیل رو بگیره
اینجا جایی برای خنده نیست۳۲۵۵۵۹۲۰۸:۱۶:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۱۹
یک لقب بد و زشتی که برای انسان ها به کار می‌رود لقبی است که میگن طرف گرگ صفته حالا چرا؟ برای این که بین حیوانات درنده فقط گرگ است که وقتی برای شکار به یک گله حمله میکنه به یکی راضی نیست و تا جایی که توان و وقت داشته باشه گله را میدره و آخر کار فقط یکی از این شکارها می‌بره!!!! منظور اینکه خیلی از سیاستمدارها گرگ صفت هستن و برای رسیدن به اهدافشان حاضرند همه مردم کشورشان را فدا کنند و عواقب هيچکدام از کارها برایشان مهم نیست!!!!!!لعنت به سیاستمداران گرگ صفت
ناشناس۳۲۵۵۸۱۴۱۲:۴۳:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۱۹
گرگ اسرائیل به جان منطقه ما افتاده و همچون گرگ در حال دریدن مردم فلسطین و عراق و سوریه و لبنان و یمن و ... ، فقط بخاطر آرامش چند صهیونیسته!
ناشناس۳۲۵۵۶۰۰۰۸:۲۵:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۱۹
یک بام و دو هوا هیچ جا قابل قبول نیست. به امید آنکه همانطور که بدرستی حامی حقوق مظلومان هالم هستیم به حقوق هموطنان خودمان هم احترام بگذاریم.
ناشناس۳۲۵۵۶۰۵۰۸:۲۹:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۱۹
اخیرا حتی ژنرال های سابق و ماموران موساد اعتراف کرده اند که اقدامات آنها در فلسطین جنایت جنگی است. از زمان تشکیل دولت به رهبری نتانیاهو، شهرک نشینان اسرائیلی رادیکال تر شده اند و تحت حمایت نظامیان اسرائیلی به طور مرتب به روستاهای فلسطینی در کرانه باختری حمله می کنند. این شهرک نشینان ادعای مالکیت منازل اعراب فلسطینی غزه را دارند. این یهودیان از توهین و آزار فلسطینی ها حمایت می کنند. بطور مثال اخیرا سربازان اسرائیلی وارد روستای فلسطینی جابد شدند و به فلسطینیان حمله کردند و در خیابانها گاز اشک آور شلیک کردند. هر روز خانه های فلسطینی ها توسط نیروهای اسرائیلی تخریب می شوند، باغ های زیتون با بولدوزر تخریب می شوند وچاه های آب مناطق فلسطینی نشین با ریختن سیمان مسدود می شود. هدف نسل کشی، فراری دادن و اخراج فلسطینی هاست که به طور فزاینده ای از سرپناه، معیشت و دارایی های خود محروم می شوند. زندگی در نوار غزه، به طور کامل توسط اسرائیل از طریق زمین، دریا، هوا و حتی زیرزمینی در محاصره است
ناشناس۳۲۵۵۷۲۹۱۰:۵۰:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۱۹
لطفا کسی می داند حماس به چه منظور به اسراییل حمله کرد آیا موردی بود اگر کسی می داند توضیح دهد چون از هر دو طرف هزاران زن و کودک کشته می شوند.
ناشناس۳۲۵۵۷۷۴۱۱:۴۸:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۱۹
اهانت های مکرر اسرائیل به بیت المقدس، حمله به مناطق مسکونی فلسطینی ها و تخریب خانه ها و باغ های آن ها و از همه مهمتر اینکه بیش از 70 سال است اسرائیل کشور آن ها را گرفته و بالاخره هر کشوری برای آزادی کشورش از دست اشغالگران جان خود را هم می دهد.
ناشناس۳۲۵۵۸۰۹۱۲:۳۶:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۱۹
اسرائیل چند ماه است که حمله خود به اردوگاه‌های فلسطینی را تشدید کرده و روزانه از آنها می‌کشد علاوه بر اینکه در این چند روز بی احترامی به مسجدالاقصی را به اوج رساندند!
ناشناس۳۲۵۵۸۱۱۱۲:۳۸:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۱۹
مورد مهم اینه که سرزمین‌شون اشغال شده و توی سرزمین خودشون زندانی شدن و از امکانات اولیه هم محروم هستن، هر وقت موقعیت پیدا کنن برای تغییر این وضعیت اقدام می‌کنن!
ناشناس۳۲۵۵۷۶۸۱۱:۳۴:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۱۹
اگر در جنگ پیروز شوند و جمهوری اسلامی فلسطین تشکیل شود، مردمان فلسطین از طعم بسیار خوش پیشرفت، آزادی های سیاسی و اقتصاد را خواهند چشید.
ناشناس۳۲۵۵۷۷۱۱۱:۴۲:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۱۹
دنیا، دنیای زور است به امید روزی که رژیم آپارتایدصهیونیستی فلنگ را ببندد.
ناشناس۳۲۵۵۹۵۸۱۴:۵۵:۴۰ ۱۴۰۲/۷/۱۹
تصور دنیای بدون اسرائیل آرامش خاصی به منطقه و جهان می‌ده!
ناشناس۳۲۵۷۴۷۸۰۴:۴۱:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۲۱
بله مردم فلسطین حق دارن از خود دفاع کنن ولی چرا متحد نیستن؟ چرا در تامین اب و برق و خوراکشون موندن؟ چرا میرن در کارحانجات اسراییل غاصب کار میکنن؟ فرق رییس تشکیلات خودگردان با حماس چیه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین