۱۰ ساعتی که اسرائیل را شوکه کرد

گروه جهان الف،   4020717061 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

«عملیات "طوفان اقصی"، تا حد زیادی موقعیت منطقه ای اسرائیل را ویران کرد. اکنون آن دسته از دولت هایی که اقدام به عادی سازی روابط با اسرائیل کرده اند، بسیار احمق به نظر می رسند و هر ساعت که از جنگ اسرائیل و جریان مقاومت می گذرد، این مساله تشدید و تعمیق می شود. اکنون هرگونه تعامل دولت های منطقه با اسرائیل برای آن ها پرهزینه شده است.»

 ۱۰ ساعتی که اسرائیل را شوکه کرد

به گزارش الف؛ "الجزیره" در گزارشی با اشاره به عملیات "طوفان اقصی" و ابتکار جریان مقاومت فلسطین در وارد آوردن ضربات سنگین به دشمن صهیونیست، به این نکته پرداخته است که این عملیات، رهبران رژیم صهیونیستی را از موضع‌گیری های مغرورانه و توهماتشان دور کرده و عملا به خاکِ ذلت افکنده است. مساله ای که حامل دستاوردهای راهبردی برای جریان مقاومت و ملت فلسطین است و البته که درس های معناداری را نیز برای صهیونیست ها تداعی می کند. 

الجزیره در گزارش خود می نویسد: «تنها چند روز پس از آنکه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اسرائیل یک سخنرانی مغرورانه را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام داد و از ایجاد یک خاورمیانه جدید که متکی بر اسرائیل و متحدان و شرکای جدیدِ عربی آن است سخن گفت، فلسطینی ها که انگار به کل از معادلات و توهمات ذهنی نتانیاهو حذف شده هستند، ضربه ای مرگبار را به اسرائیل وارد کردند که حامل خسارت های امنیتی، سیاسی و راهبردی قابل توجهی برای اسرائیل است. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) یک عملیات دقیق، چه از نظر طراحی و چه اجرا را در قالب حمله از نوار غزه به اسرائیل، از زمین، دریا و هوا، اجرایی کرد. البته که هزاران موشک فلسطینی نیز به سمت اهداف اسرائیلی شلیک شدند و صدها رزمنده فلسطینی به اهداف اسرائیلی در بخش های جنوبی اراضی اشغالی حمله کردند. حمله ای که موجب کشته و مجروح شدن شمار قابل توجهی از اسرائیلی ها شده است. شواهد و  قرائن حاکی از این هستند که شمار قابل ملاحظه ای از نظامیان و شهروندان صهیونیست نیز به اسارتِ حماس درآمده اند. 

اهداف حماس از انجام عملیات موسوم به طوفان اقصی، کاملا روشن هستند: اول، تلافی جویی در واکنش به  اقدامات و رویه های مجرمانه اسرائیل و مجازات این رژیم به دلیل اشغالگری، ستم و سرکوب، و شهرک سازی های غیرقانونی که در اراضی فلسطینی انحام می دهد و در عین حال، اماکن مقدس مسلمانان نظیر مسجد الاقصی را هتک حرمت می کند. 

دوم، هدف قرار دادن توافق ابراهیم که عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی-اسرائیلی را در دستورکار دارد و عملا سعی دارد تا منطقه، آغوش خود را به روی یک رژیم آپارتایدی باز کند. و سوم، حماس سعی دارد تا معادله تبادل زندانیان را با صهیونیست ها اجرایی کند و تا جای ممکن زندانیان فلسطینی را که در زندان های رژیم اسرائیل هستند، آزاد کند. 

لازم به یادآوری است که رهبر جنبش حماس در نوار غزه یعنی "یحیی السینوار"، کسی است که خود بیش از دو دهه از عمرش را در زندان های اسرائیل گذرانده و در قالب معادله تبادل زندانیان با اسرائیل آزاد شده است. "محمد الضیف"، رهبر شاخه نظامی حماس نیز همچون بسیاری از دیگر فلسطینی ها، نزدیکان و عزیزان خود را در نتیجه خشونت و جنگ افروزی اسرائیلی ها از دست داده است. او یک نوزاد پسرِ خود و همچنین دختر سه ساله و همسرش را در این راه از دست داده است. از این رو، عملیات طوفان اقصی، یک جنبه تنبیهی و انتقام جویانه قابل‌توجه را در بطن خود دارد. 

عملیات طوفان اقصی بنا بر آنجه بسیاری اذعان کرده اند، تا حد زیادی برای اسرائیلی ها شوکه کننده بود. رهبران اسرائیل سال ها با ژست های مغرورانه ای در مورد مساله فلسطین موضع گیری می کردند و رژیم اسرائیل را شکست ناپذیر ارزیابی کرده و جریان مقاومت را دست‌کم می کرفتند. از زمان جنگ یوم کیپور در سال 1973 که رژیم اسرائیل با غافلگیری گسترده ای رو به رو شد، در برهه های زمانی مختلف، رهبران اسرائیلی مدام با شوک‌های تازه ای با محوریت این مساله رو به رو شده اند که فلسطینی هایی که اسرائیل روز و شب آن ها را مورد ظلم قرار می دهد، می توانند چه کارهایی انجام دهند که حتی اسرائیل فکرش را هم نمی کند. 

اسرائیل در مواجهه با حزب الله لبنان و به طور کلی جریان مقاومت لبنان در جریان حمله سال 1982 خود به این کشور دچار شوک شد. در دهه های 1980 و 2000 میلادی نیز انتفاضه های فلسطینی، اسرائیل را شوکه کردند. البته که جریان مقاومت فلسطین در طی پنج دهه اخیر و چهار جنگ اخیر غزه نیز توانسته تا حد زیادی اسرائیل را در بهت و شوک فرو برد. 

رهبران نظامی و سیاسی اسرائیلی انتظار نداشتند که حماس یک عملیات گسترده را علیه اسرائیل اجرایی کند. موفقیت عملیات طوفان اقصی، حامل یک شکست و ناکامی بزرگ اطلاعاتی و نظامی برای اسرائیل است. علیه رغم شبکه های جاسوسی پیچیده و پیشرفته اسرائیل و پهپادها و فناروی های نظارتی و جاسوسی این رژیم، اسرائیل نتوانست عملیات طوفان اقصی و اراده حماس جهت عملیاتی کردن آن را کشف کند و عملا با فاجعه ای بزرگ رو به رو شد. 

با این همه، باید توجه داشت که آسیب ها و خسارات علیه اسرائیل، به ورای صِرف حوزه نظامی و اطلاعاتی توسعه می یابند. اسرائیل اکنون با یک فاجعه سیاسی و روانشناسی بزرگ نیز رو به رو شده است. اسرائیلِ به اصطلاح شکست ناپذیر، اکنون ضعیف، شکننده، و ناتوان به نظر می رسد و دیگر نمی تواند از موقعیت خود به عنوان رهبر منطقه ایِ یک خاورمیانه جدید صحبت کند. 

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از اسرائیلی هایی که با هراس و وحشت، از خانه های خود فرار می کنند، تا مدت‌ها در زهن این افراد و به طور کلی جامعه اسرائیل باقی خواهد ماند. عملیات طوفان اقصی بدون تردید بدترین و سیاه‌ترین روز را برای رژیم اسرائیل رقم زد. روزی که فقط و فقط برای اسرائیل تحقیر بود و بس. نتانیاهو قدرت این را ندارد که شرایط را به وضعیت سابق برگرداند و البته که بیراه نیست اگر بگوییم اسرائیلی ها به توهمات پوچ خود باختند. 

اسرائیل در واکنش به عملیات طوفان اقصی، همچون گذشته اقدام به بمباران نوار غزه و خانه های مردم فلسطین می کند. با این حال، مثل همیشه، مقاومت مردم فلسطین قدرتمند‌تر می شود. اکنون رهبران اسرائیل رویای این را دارند تا به کل جریان مقاومت فسلطین در نوار غزه و کرانه باختری را نابود سازند. آرزویی که سال‌هاست رهبران اسرائیل با خود دارند. با این حال، اگر اسرائیل بخواهد به این سمت حرکت کند، اشتباه بزرگی را مرتکب شده است. اقدام اسرائیل در اعمال جنایت علیه نوار غزه و کرانه باختری، حتی متحدان اسرائیل را نیز از آن دور خواهد کرد. 

در عین حال، باید توجه داشته باشیم که عملیات طوفان اقصی، تا حد زیادی موقعیت منطقه ای اسرائیل را نیز ویران کرد. اکنون آن دسته از دولت هایی که اقدام به عادی سازی روابط با اسرائیل کرده اند، بسیار احمق به نظر می رسند و هر ساعت که از جنگ اسرائیل و جریان مقاومت فلسطین می گذرد، این مساله تشدید و تعمیق می‌شود. اکنون هرگونه تعامل دولت های منطقه با اسرائیل برای آن ها پرهزینه شده است. 

عملیالت طوفان اقصی سبب شد تا کارنامه ناکامی های بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر اسرائیل تکمیل شود. البته که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به عنوان تشکیلاتی که مدت هاست با اسرائیل همکاری های امنیتی دارد نیز دیگر نمی تواند رویکرد دو منظوره خود یعنی همراهی با مقاومت مشروع ملت فلسطین علیه اسرائیل و همکاری امنیتی با تل آویو را ادامه دهد. انگار او نیز با نتانیاهو دچار نوعی سقوط شده است. 

در شرایط کنونی، معادلات جاری در قالب جنگ فلسطین و اسرائیل، صرفا دو گزینه دارد: یا جنگ و کسب پیروزی برای جریان مقاومت، و یا مرگ عزتمندانه. فلسطینی ها در روزهای گذشته نشان داده اند که حاضرند با عزت و در نتیجه مقاومت و نبرد با اسرائیل جان بدهند تا اینکه با ذلت بمیرند. زمان آن رسیده که اسرائیلی ها درس های تاریخی خود را بار دیگر با دقت مرور کنند.»

 

لینک: 

https://www.aljazeera.com/opinions/2023/10/7/from-hubris-to-humiliation-the-10-hours-that-shocked-israel

دیدگاه کاربران

عمران۳۲۵۴۲۸۴۰۰:۴۰:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۱۸
بله اسرائیل شوک زده شد، غافلگیر شد، ضربه شدیدی خورد، ضعفهای شدید امنیتی آن هویدا شد اما الان اگر غزه بر اثر حمله ی تلافی جویانه تخریب و ویران شود آیا کسی توانش را دارد که ساکنین غزه را نجات دهد؟
ناشناس۳۲۵۴۶۶۶۱۱:۴۵:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۱۸
ماجرای هولوکاست و مظلوم نمایی اسراییل داشت کم رنگ میشد که گروه حماس بهانه مظلومیت جدیدی برایش ایجاد کرد بخصوص با فیلمای گروگانها و ماجرایی که بر آنها رفته جهان را بار دیگر با خودش همراه کرد ،حالا باید محاسبه هزینه فایده این یورش حماس محاسبه شود که هرچند هیمنه اطلاعاتی اسراییل فرو ریخت ولی بهانه ای برای اسراییل بدست آمد که این بار با همراهی قسمت اعظم افکار عمومی جهان ملتی مظلوم و ستمدیده را به مسلخ ببرد و اینبار نه تنها عواقبی برایش نداشته باشد که به چشم قهرمان به او نگریسته شود ،هیچکس در این میان حال فرزندان بیگناه فلسطین را بهایی نمیدهد!!
ناشناس۳۲۵۵۰۹۳۱۷:۱۸:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۱۸
به پایان عمر اسرائیل نزدیک تر داریم می شویم
ناشناس۳۲۵۴۶۷۹۱۱:۵۴:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۱۸
نخیر هیچکس توانش را ندارد. کاملا مشخص هست
ناشناس۳۲۵۴۸۲۲۱۳:۳۱:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۱۸
بعید نیست مردم غزه مرگ رو به زندگی در این زندان ترجیح بدن!
ناشناس۳۲۵۴۸۴۲۱۳:۴۵:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۱۸
اسرائیل شوکه نشد، در کمال بی رحمی وقتی دید یکی از اهداف فستیوال موسیقی بین المللی است، برای اینکه بتواند از تایلند تا اسکاتلند را در غم کشته شدن و مجروح شدن و مفقود شدن جوان هایی که فقط رفتن تا موسیقی گوش دهند شریک کند، و بعد نهایت استفاده را از اتفاق مردمی افتاده در سراسر جهان ببرد، فقط تاخیر کرد! الان از تایلند تا اسکاتلند حتی به بسته شدن آب و غذا بر مردم غزه اعتراض نمی کنند، زیرا اسرائیل می گوید این بهترین شانس پیدا کردن چند جوان مفقودی است، وگرنه آنها را هم مانند قبلی ها باید در تابوت برایت بفرستم!
ناشناس۳۲۵۵۰۹۴۱۷:۱۹:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۱۸
بهتر است روی چیز های دیگر برای مظلوم نمایی غصب کنندگان مانور بدهید البته اگر دارید!!
ناشناس۳۲۵۴۹۲۸۱۴:۴۶:۲۱ ۱۴۰۲/۷/۱۸
ادامه جنگ و بمباران فلسطینی ها یعنی خودکشی، چون سایر گروه‌های مقاومت ساکت نمی نشینند و جامعه بین المللی نیز علیه اسراییل بسیج خواهد شد، ضمن اینکه هیچ وقت رژیم صهیونیستی به هدف نابودی توان نظامی حماس نمی رسد.
ناشناس۳۲۵۴۹۸۹۱۵:۲۴:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۱۸
آمریکا چطور؟ به نظرت ساکت می شینه نگاه می کنه بقیه گروه ها حمله کنن به اسرائیل؟ پس چرا ناو فرستاده کنار اسرائیل؟
ناشناس۳۲۵۵۳۹۷۲۳:۲۱:۴۰ ۱۴۰۲/۷/۱۸
بله. بازی کمی پیچیده است. از تهدید حزب الله به حمله درصورت ورود زمینی اسرائیل به غزه، حمایت گروه های عراقی و فتوای آیت الله سیستانی،حمایت انصار الله یمن، تهدید روسیه در صورت ورود امریکا، بیداری جوانان مصری و اردنی و دهها معادله نانوشته دیگر از جمله فشار سیاسی کشورها و نیز جنگ افزارهای جدید مقاومت مثل موشک طوفان که امروز رونمایی شد و فردا شاید آشیانه بمب افکن های اسرائیل را نابود سارد...
ناشناس۳۲۵۴۲۸۵۰۰:۴۱:۱۸ ۱۴۰۲/۷/۱۸
شايد نتانياهو از اين بيشامد در باطن خوشحال هم باشه تا به آن اهداف كه يكبار براي هميشه باشه برسه !!!!!!!!!!
ناشناس۳۲۵۵۰۹۵۱۷:۲۰:۱۷ ۱۴۰۲/۷/۱۸
وقتی کشتی جنگی آمریکا می آید در سواحل سرزمین اشغالی و درخواست هم می شود موشک داده شود نشان از اوضاع وخیم اسرائیل هست تازه جنگ تن به تن هم شروع نشده با اینکه فقط یک گروه کوچک حماس آمدن در سرزمین خودشان و پیشروی هم کردن و سربازان اسرائیلی فرار می کردن
ناشناس۳۲۵۴۲۸۷۰۰:۴۲:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۱۸
زمان محو کردن فرا رسیده و مقاومت باید به میدان بیاید
ناشناس۳۲۵۴۶۸۱۱۱:۵۶:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۱۸
آنچه که ما داریم تو خبرها میبینیم محو شدن کل نوار غزه هست.
ناشناس۳۲۵۵۰۹۶۱۷:۲۰:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۱۸
غزه زیاد از این چیزها دیده ولی سرزمین اشغالی خیر
ناشناس۳۲۵۴۹۹۶۱۵:۲۹:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۱۸
سران حماس برن تو غزه بجنگن کنار مردم
ناشناس۳۲۵۴۲۹۱۰۰:۴۸:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۱۸
تا اينجا معلوم شده در جهان اسلام تنها دولتي كه خاهان نابودي اسراييل هست خودمان هستيم
ناشناس۳۲۵۴۸۳۵۱۳:۴۰:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۱۸
بقیه هم داره قند توی دلشون آب می‌شه، فقط بروز نمی‌دن، به نظرم حتی دولت‌های اروپایی هم از اینهمه باج دادن به اسرائیل خسته شدن!
ناشناس۳۲۵۴۹۰۸۱۴:۱۹:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۱۸
مردم جهان هم هست
ناشناس۳۲۵۴۲۹۴۰۰:۴۹:۱۵ ۱۴۰۲/۷/۱۸
این دامی بود برای نابودی محور مقاومت کشاندن پای آمریکا برای نابودی آن . تصاویر منشر شده از تلفات صهیونیست‌ها توریست‌ها ونوع عملیات حماس برای اسرائیل چند دستاورد داشت اول اتحاد داخل فراموشی از فروپاشی داخلی دوم وجه خارجی سوم سرازیر شدن کمک‌های آمریکا وغرب وحتی محکوم کردن این عملیات از سوی اعراب.
ناشناس۳۲۵۴۳۱۲۰۱:۱۷:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۱۸
متاسفانه این ترجمه تحریف مقاله اصلیه.
ناشناس۳۲۵۴۳۳۲۰۲:۲۷:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۱۸
حالا نتانیاهو توانسته پای دهها کشور اروپایی و امریکایی را که اتباع انها هم در این عملیات ازربین رفتند به میدان بکشد. ارزوی نتانیاهو بود که دنیای غرب را پشت سر خود بیاورد. ارزوی پوتین بود که فشار و تمرکز غرب را از روی روسیه در اکراین کم کند. تصور می کنید پوتین و نتانیاهو حتی از قربانی کردن دوستان خود برای نجات خود ابا دارند؟ فکر می کنید گرای بن لادن و زرقاوی و بغدادی و اشپز را چه کسی بعد از فروش انها به قیمت خوب به امریکا داد.حالا امریکا و اروپا چاره ای جز همکاری و همیاری با نتانیاهو ندارند.
ناشناس۳۲۵۴۳۵۷۰۴:۵۱:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۱۸
دلار رو هم گران کردو هزاران نفر عمدتا غیر نظامی رو کشت و برای اسراییل چهره ای ستمدیده درست کرد. چه بهای سنگینی برای 10 ساعت شوکه کردن!
ناشناس۳۲۵۴۶۴۶۱۱:۲۶:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۱۸
از رسانه دشمن خودت فاصله بگیر
ناشناس۳۲۵۴۳۶۱۰۵:۰۹:۱۹ ۱۴۰۲/۷/۱۸
صحنه هایی که ادمی از کشتار وشکنجه کودکان در این جنگ میبیند غیر قابل تصور است .
ناشناس۳۲۵۴۳۸۵۰۷:۰۹:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۱۸
به جای این حرفها به نظرم بهتره نگران فاجعه انسانی ای باشید که در غزه داره اتفاق می افته!
ناشناس۳۲۵۴۸۲۴۱۳:۳۳:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۱۸
داداش الان نگران فاجعه شدی!؟ سال‌هاست اسرائیل با محاصره غزه و ندادن امکانات داره فاجعه ایجاد می‌کنه!
ناشناس۳۲۵۴۹۹۳۱۵:۲۶:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۱۸
والا با تصاویری که منتشر شده ماشین هایی که سوار میشن از ماشین های ما تو ایران بهتره
ناشناس۳۲۵۴۴۲۳۰۸:۰۴:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۱۸
فرصت تست موشک های ایرانی فرا رسیده است
ناشناس۳۲۵۴۹۷۴۱۵:۱۵:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۱۸
پس لطفا بفرمائید بعد تست موشک ها و حمله آمریکا به پالایشگاه های ایران بنزین و گازوئیل و گاز مردم ایران رو چطور تامین خواهید کرد.
راه۳۲۵۴۴۳۰۰۸:۰۹:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۱۸
طوفان‌الاقصی جنگ نیست این فقط یه جرقه و نُمِیرِه است ____ این آتش زیر خاکستر فوران خواهد کرد و به آتشفشان خشم ملت‌های محروم و مستضعف تبدیل خواهد شد این آتشفشان ریشه‌ی خونآشامان و جنایتکاران و کودک‌کُشان و حرامیان و خیانتکاران یانکی و صهیونیستی را از بُن خواهد کَند بزودی‌ان‌شاءالله نَصرٌ‌مِنَ‌اللهُ‌وَفَتحٌ‌قَریب
ناشناس۳۲۵۴۴۳۸۰۸:۲۰:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۱۸
با اندک شناختی از رژیم غاصب اسرائیل قابل پیش بینی بود که غزه را به خاک و خون خواهد کشید. حمله حماس این بهانه را ایجاد کرد که امریکا و غرب حمایت همه جانبه خود از اسرائیل اعلام کنند و اسرائیل را محق به حمله به نوار غزه بدانند.لذا برگزاری جشن و پایکوبی پس از طوفان الاقصی محلی از اعراب نداشت.
ناشناس۳۲۵۴۶۴۹۱۱:۲۷:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۱۸
پیروزی بود این جنگ، کجای کاری
ناشناس۳۲۵۴۷۵۳۱۲:۵۷:۱۵ ۱۴۰۲/۷/۱۸
کشته، مفقود و اسیر شدن شهروندان ۱۵ کشور در جریان حملات حماس به اسرائیل
ناشناس۳۲۵۴۸۲۶۱۳:۳۵:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۱۸
اونایی که این حمله رو تدارک دیدن حتما شناختشون از شما بیشتره، و حتما فکر اینم کردن!
ناشناس۳۲۵۵۰۸۴۱۷:۰۲:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۱۸
مطمئنی؟ 25 درصد جمعیت شهر امروز غذای روزانه ای که از امدادگران سازمان ملل می گرفت را دریافت نکرده! 187 هزار نفر از خانهایشان آواره شدند، 135 هزار نفر در مدارس سازمان ملل اسکان داده شده اند. گذرگاه رفح بسته شد. جریان آب و غذا و سوخت و برق قطع شده!
ناشناس۳۲۵۴۸۳۱۱۳:۳۷:۵۱ ۱۴۰۲/۷/۱۸
تیم رسانه‌ای حماس اینقدر قوی عمل کرد و اینقدر فیلم و عکس منتشر کرد که برای چندین سال خوراک رسانه‌ای تهیه کرد!
ناشناس۳۲۵۵۰۱۱۱۵:۴۶:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۱۸
اینکه عکس ها و فیلم های کشتار و ارعاب صدها جوان شرکت کننده در یک فستیوال موسیقی توسط حماس برای سال ها خوراک رسانه ها باشد، دقیقا به نفع کیست؟ اسرائیل یا فلسطین یا حماس یا فتح؟
ناشناس۳۲۵۴۴۴۶۰۸:۳۲:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۱۸
شماها انگار کشته های مردم بی گناه غزه براتون مهم نیست ؟
ناشناس۳۲۵۴۴۶۱۰۸:۴۳:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۱۸
اسرائیل رفتی است. دیر و زود داره، سوخت و سوز نداره
ناشناس۳۲۵۴۴۶۳۰۸:۴۴:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۱۸
آل‌سعود حواست را جمع کن و قبله مسلمین را با دشمن درجه یک آن به بازی نگیر
ناشناس۳۲۵۴۴۶۸۰۸:۴۷:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۱۸
بعد ده ساعت چه اتفاقی برای مردم بی گناهی که زیر بمباران رژیم اسرایبل هستن چه اتفاقی می افته؟ تصاویر و ویدیو ها در شبکه های مجازی گویایی ویرانی غزه هست
ناشناس۳۲۵۴۵۳۷۰۹:۴۸:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۱۸
این شاهکار فلسطینیان که دنیا رو عوض کرد رو حتما نسل های آینده در تاریخ خواهند خواند
ناشناس۳۲۵۴۹۷۶۱۵:۱۷:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۱۸
بله. البته با عنوان آغاز فاجعه انسانی در غزه
ناشناس۳۲۵۴۸۵۴۱۳:۵۱:۵۵ ۱۴۰۲/۷/۱۸
سران حماس در قطر نشستن و شبکه های تلویزونی و خبری دنیا در حال پخش تصاویر مرگ مردم بی گناه غزه هستن خوب بهونه دادن دست اسراییل تا راحتر ادم بکشه و با پخش تصاویر و فیلم دنیارو طرف خودش کنه فقط برای ده ساعت نیاز به این همه خسارت جانی و مالی بود؟
ناشناس۳۲۵۵۰۹۸۱۷:۲۲:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۱۸
نه میخواستی در دید باشند که ترور کنند؟ دوران بزن درو تمام شده صهیونیستها فرار کنند تا به دریا ریخته نشوند.
سینا۳۲۵۴۹۳۳۱۴:۴۹:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۱۸
سوال اینجاست که چرا دستگاههای عریض و طویل اطلاعاتی موساد از پیش بینی حملاتی با این گستره را عاجز بودند؟؟؟یا اصلا صلاح شان در چشم بستن بود؟آیا مرگ هزار یا دوهزار یا گروگانگیری هزاران نفر ارزش از بین بردن حماس یا غزه را دارد؟ایا اسرائیل میتوانست همچین مظلوم نماییهایی بکند؟رسانه های اسرائیلی با انتشار بیش از حد تجاوزات حماس و کشتار انها چنان مظلوم نمایی کرد تا افکار عمومی جهان را با خود همراه کرد تا همه یکصدا برحق اسرائیل در ازبین بردن حماس و غزه صحه بگذارند.
ناشناس۳۲۵۴۹۸۲۱۵:۲۰:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۱۸
قطعاً آماده سازی و تجهیز چند هزار جنگجو جهت حمله به خاک اسرائیل با حضور اون تعداد از جاسوسان اسرائیلی در میان فلسطینیان بدون اطلاع اسرائیل رخ نداده. نتانیاهو و تندرو های اسرائیل سالهاست که می خواستند از دست نوار غزه و حماس برای همیشه خلاص بشن و بهانه کافی رو الان بدست آوردن. با کشتار جوانان از ملیت های مختلف توسط حماس در اون جشن. حالا سوال اینجاست شما چرا بهانه رو به دستش دادید؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

آخرین عناوین