خبرهای جدید عشقی از فروش مسکن متری و خودرو در بورس

  4020716067

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب دستورالعمل فروش متری مسکن در آینده نزدیک خبر داد و همچنین اعلام کرد که فعلا برنامه‌ای برای عرضه خودرو در بورس وجود ندارد و به نظر می‌رسد با توجه به تعهدات خودروسازان در سامانه فروش یکپارچه، تا یکسال و نیم آینده برنامه جدیدی برای عرضه بورسی وجود ندارد، اما اگر خودروسازان بخواهند این کار را انجام دهند مشکلی برای آن نداریم.

خبرهای جدید عشقی از فروش مسکن متری و خودرو در بورس

به گزارش ایسنا، مجید عشقی امروز (یکشنبه) در نشستی خبری اظهار کرد: به روز رسانی برنامه راهبردی سازمان سه هدف اصلی از جمله حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، ارتقای اثر بخشی و کارایی نظام نظارتی و تسهیل‌گری تامین مالی، تشکیل سرمایه و مدیریت ریسک دارد.

وی افزود: در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران به دنبال تنوع بخشی به روش های سرمایه‌گذاری است و سعی کردیم در دو سال گذشته بیشتر از گذشته به این موضوع بپردازیم و به راه‌اندازی ابزارهای سرمایه‌گذاری در مسکن توجه ویژه کردیم. همچنین سه صندوق اهرمی تا کنون توانسته‌اند ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: صندوق املاک و مستقلات راه‌اندازی شد و در سه ماه گذشته پیش فروش متری و دستورالعمل سلف مسکن آماده شد و تا یک هفته روی سایت است و تا هفته آینده پس از جمع‌بندی نهایی در اولین جلسه هیات مدیره تصویب خواهد شد. یکی از ابزارهای خوب برای بخش عرضه مسکن است.

وجود هزار شرکت و ۴۰۰ صندوق سرمایه گذاری

عشقی گفت: افزایش کیفیت خدمات به سرمایه‌گذاران بود و در دو سال گذشته حدود ۲۰۶ مجوز برای نهادهای مالی صادر شده است و تعداد این نهادها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به بیش از هزار شرکت رسیده و تعداد صندوق های سرمایه‌گذاری نیز به بالای ۴۰۰ صندوق رسید.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به برداشته شدن صف‌های طولانی پیش روی سرمایه‌گذاران و شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای دریافت مجوز، اضافه کرد: سازمان بورس همواره جزو دستگاه‌های پیش رو در زمینه اتصال به درگاه صدور مجوزهای دولت بود. همچنین در زمینه حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران از سال ۱۴۰۱ همه سودها از طریق سجام انجام می‌شود و نیازی به انجام این کار از طریق بانک‌ها نیست.

واریز سودهای رسوبی برای بیش از ۴۸ میلیون نفر

عشقی اظهار کرد: بیش از ۳۶ میلیون نفر سودهای رسوبی در سال گذشته و در شش ماهه نخست امسال بیش از ۱۲ میلیون نفر سود رسوبی‌اشان را دریافت کرده‌اند. از سوی دیگر شاهد کاهش مدت زمان واریز سود سهامداران از هشت ماه به چهار ماه هستیم.

وی به ارتقای اثر بخشی و کارایی نظام نظارتی به عنوان دومین هدف به روز رسانی برنامه راهبردی اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای بند ج ماده ۳۶ قانون احکام دائمی کشور پس از ۱۳ سال به زودی تخلفات مدیران بازار سرمایه با شفافیت افشا خواهد شد. همچنین در این زمینه و در جهت سوت زنی رسانه‌ها و برای افزایش نظارت بر بازار سرمایه پاداش نقدی در نظر گرفته و به دنبال افزایش آن هستیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تسهیل‌گری تامین مالی، تشکیل سرمایه و مدیریت ریسک را یکی دیگر از اهداف به روز رسانی برنامه راهبردی سازمان دانست و افزود: در این راستا به دنبال افزایش روند انتشار اوراق تامین مالی بخش غیردولتی هستیم و همچنین تا الان ۱۷۰ هزار میلیارد تومان مجوز افزایش سرمایه صادر شده و امیدواریم مجموع افزایش سرمایه و اوراق تا پایان امسال ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.

وی افزود: صندوق توسعه بازار بر اساس رویه‌ای که دارد منابع را مانند منابع خودش سرمایه‌گذاری می‌کند و در این مدت هم تغییری در استراتژی این صندوق ایجاد نشده و اگر نیاز باشد مجدد تامین مالی را از بازار انجام خواهد داد.

عشقی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا همچنان مجامع پخش آنلاین ندارند یا در پلتفرم‌های فیلتر شده برگزار می‌شود، این روزها بورس چرا حال خوبی ندارد، اظهار کرد: درباره مجامع باید گفت که با کمک اصحاب رسانه باید بخش ناشران سازمان باید به این موضوع رسیدگی کند و در پلتفرم‌هایی پخش آنلاین شود که قابلیت دسترسی راحت داشته باشد. درباره بازار سرمایه حال و روز خیلی خوبی ندارد اما مثبت یا منفی بودن بازار به سازمان ارتباطی ندارد و در این زمینه و مثبت شدن بازار وظیفه‌ای نداریم و باید ابزارهای مختلفی را ایجاد کنیم. از آنجا که بعد از تحمل تورم‌های بالا برخی از این اتفاقات در بازار سرمایه قابل پیش بینی بود اما این شرایط گذراست و با توجه به اقدامات اصلاحی که انجام شده، امیدواریم به مرور اعتماد به بازار برگردد.

رییس سازمان بورس اعلام کرد: درباره انتشار اوراق به میزانی که در قانون بودجه آمده اتفاق خواهد افتاد، بنابراین پیش بینی خاصی در این زمینه انجام نمی‌دهد و خریدار این اوراق هم عمدتا بخش بانکی، بیمه و غیره است.

عشقی ادامه داد: درباره طرح سازمان ناظر حسابرسان نیز باید گفت که نحوه تهیه این گزارش‌ها برای سازمان بورس اهمیت ویژه‌ای دارد و نظرات خودمان را درباره این قانون به مجلس داده‌ایم تا ارتقای جایگاه حرفه‌ای حسابرسی را شاهد باشیم و گزارشات متقن و معتبر از حسابرسان و مجموعه‌های حسابرسی منتشر شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه در راستای اتفاقات رخ داده روز گذشته و جنگ حماس و رژیم صهیونسیتی، بیشتر از ۹۰ درصد بازار منفی شده است آیا در صورت ادامه این وضعیت شاهد تعطیلی موقت بازار خواهیم بود؟ گفت: در سه ماه گذشته پنیک در بازار نداشتیم و پنیک جدی در بازار نداشتیم و البته مسائل سیاسی که به وجود می‌آید مسلما در بازار سرمایه اثرگذار است. گرچه صف‌های فروش طولانی در بازار نداریم و قطعا سهم‌ها شرایط خوبی دارند و توصیه می‌کنم سهامداران عجله نکنند و سهامداران بزرگ و حقوقی‌ها هم کار خودشان انجام خواهد داد.

پرداخت سود سهام عدالت همچون سال گذشته

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه و جزئیات پرداخت سود سهام عدالت نیز اظهار کرد: سود سهام عدالت با توجه به اینکه شرکت‌ها به صورت تدریجی این کار را انجام می دهند اختلاف چند ماهه را شاهد هستیم و هنوز نهایی نشده است، اما احتمالا در تاریخ‌های مشابه سال گذشته، سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد.

تا یک سال و نیم دیگر عرضه خودرو در بورس نداریم

عشقی همچنین درباره عرضه خودرو در بورس نیز گفت: فعلا برنامه‌ای برای عرضه خودرو در بورس وجود ندارد و به نظر می‌رسد با توجه به تعهدات خودروسازان در سامانه یکپارچه، تا یکسال و نیم آینده فعلا برنامه جدیدی برای عرضه بورسی وجود ندارد، اما اگر خودروسازان بخواهند این کار را انجام دهند مشکلی برای آن نداریم.

وی ادامه داد: ما به عنوان بازار سرمایه این آمادگی را داریم در راستای قانون جهش تولید مسکن به تامین مصالح ساختمانی کمک کنیم تا با قیمت‌های پایه یا قیمت‌هایی که منطقی باشد این کار را انجام دهیم. چرا که مسئله مسکن حمایتی ادامه دار خواهد بود و به محض اینکه میزان تقاضا اعلام شود آمادگی آن را داریم. قانون در حال حاضر مجلس در شش ماه پایانی خودش است و با توجه به تعدد طرح‌ها و لوایحی که در دست بررسی بوده، سخت است که امسال اصلاح قانون بازار سرمایه به تصویب برسد و امیدواریم که این اتفاق هر چه سریع تر رخ دهد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین درباره سهم ۱۵ درصدی بازار سرمایه در حوزه تامین مالی گفت: برآورد ما حدود ۳۰ درصد است و سهم ۱۵ درصدی درست نیست اما برنامه‌هایی برای افزایش این سهم داریم و امیدواریم بتوانیم با ادامه روند انتشار اوراق و غیره این عدد را افزایش دهیم.

عشقی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه چه اقداماتی برای نشر و درز اطلاعات دارید؟ افزود: برخی مسائل را نمی‌توان گفت اما همین برخوردهای انضباطی لازم که صورت گرفت از جمله این اقدامات است. همچنین اقدامات دیگری در راستای اعمال محدودیت‌های شدید برای پرسنلی که دسترسی به این اطلاعات دارند، انجام داده‌ایم.

وی همچنین در پاسخ به اظهارات اخیر مدیرعامل بانک رسالت نیز گفت: اولا باید بین شرکت‌های پذیرش شده و آنهایی که صرفا در بازار پایه قرار دارند، تفاوت قائل شد و مسئله دوم است که هر شرکتی در قبال سهامداران خودش باید پاسخگو باشد و مدیریت شرکت مسئول است که به سهامداران خود پاسخ بدهد و اگر این شرکت پذیرش شده بود با شدت بیشتری برخورد خواهیم کرد. البته به این مجموعه هم تذکر خواهیم داد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: درباره سیمان و فولاد هم باید گفت که با وجود خروج برخی محصولات از بورس کالا اما بورس کالا جایگاهش روز به روز ارتقا پیدا کرده است. ممکن است اتفاقی رخ بدهد که تولید کالایی کاهش یابد و قیمت آن افزایش یابد اما این مسئله ارتباطی به بورس کالا ندارد یا ممکن است با افزایش تقاضا به صورت کاذب نیز همین مشکل به وجود آید. البته بورس کالا روز به روز رونق گرفته و البته آمادگی رفع و حل نواقصی احتمالی موجود در بورس کالا را داریم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های هفته

  1. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  2. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  3. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

  4. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  5. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

  6. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  7. معاون وزیر کار: دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم رشد کرده است

  8. پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

  9. بذرپاش:عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

  10. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  11. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  12. تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد

  13. آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی

  14. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  15. وزیر اقتصاد: تورم در سال ۱۴۰۳ کاهشی است

  16. توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

  17. دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد  

  18. سقوط قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان

آخرین عناوین