پاسخ سرمربی نامدار به پیشنهاد هدایت تیم ملی والیبال ایران

  4020716027

یکی از مشهورترین سرمربیان والیبال دنیا و بزرگ‌ترین کاندیدای حضور در تیم ملی پاسخ پیشنهاد احتمالی ایران را داد.

پاسخ سرمربی نامدار به پیشنهاد هدایت تیم ملی والیبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، والیبال ایران کابوس‌وارترین دوران خود را طی یک دهه اخیر تجربه می‌کند. چهاردهمی در لیگ ملت‌ها، ناکامی در قهرمانی آسیا مقابل هزاران هوادار ارومیه‌ای و در نهایت عملکرد فاجعه بار در انتخابی المپیک که باعث شده شانس والیبال ایران برای حضور در پاریس به کمترین میزان ممکن برسد.

بعد از شکست مقابل جمهوری چک بود که بهروز عطایی رسماً از هدایت تیم ملی والیبال ایران استعفا داد و از همان لحظه شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد سرمربی بعدی والیبال ایران به اوج خود رسیده است. اما به نظر می‌رسد محبوب‌ترین گزینه در بین هواداران ایرانی ویتال هاینن است. مربی مشهور بلژیکی که خودش نیز چند باری برای حضور در ایران ابراز علاقه نشان داده و می‌توان گفت که بزرگترین گزینه جانشینی بهروز عطایی در تیم ملی است.

به همین بهانه گفتگویی با این سرمربی بزرگ بلژیکی دنیای والیبال ترتیب دادیم که اینجا مشروح صحبت‌های ویتال هاینن با ورزش سه را می‌خوانید.

 
 آقای هاینن از وضعیت این روزهای والیبال ایران خبر دارید. اوضاعمان اصلا خوب نیست.

بله کم و بیش در جریانم. در مورد نتایج اخیر تیم ملی والیبال ایران باید بگم که الان نمیشه قضاوت کرد.
در مقدماتی المپیک بازی‌ها در ۹ روز انجام میشه. باید ببینید خوب بازی می‌کنین یا نه، دیدین که آلمان و بلژیک چی کار کردن. وقتی خوب بازی کنین همه چیز خوب پیش میره، همه چیز خیلی خیلی سریع پیش میره، در یه تورنمنت فرصت جبران ندارین.

 و حالا به نظر می‌رسه که تیم ملی والیبال ایران برای رفتن به المپیک شانس خیلی کمی داره!

باید بگم که درست میگی، شرایط زیاد مساعد به نظر نمیاد، فکر می‌کنم الان ۵۰ امتیاز از صربستان در جدول رنکینگ پایین تر هستین، دیگه سرنوشتتون دست خودتون نیست، چون تغییر در این اختلاف دیگه دست ایران نیست و بستگی به نتایج صربستان داره؛ اگه اونا خوب کار کنن، خب مسلما شما شانسی ندارین، بنابراین انتخابی المپیک دیگه دست شما نیست. قبلاً هم با خودت حرف زدم و گفتم که امسال سال تعیین کننده‌ای برای تیم هاست.

 
و حتماً هم در جریان هستید که آقای عطایی بعد از بازی مقابل چک استعفا داد.

استعفای اقای عطایی نشون میده که او مسئولیت این نتایج رو قبول کرده، نمیدونم که الان زمان درستی برای این کار بود یا نه، میشه درباره اش بحث کرد اما اگه ایشون احساس کرده که باید استعفا بده، باید بپذیریم. اما همین نشون میده که او کسی نیست که خودش رو بی تقصیر بدونه، همین استعفا یعنی ایشون مسئولیت رو برعهده گرفته. واقعا لحظه سختیه.

در مورد خودتون صحبت کنید. آیا حاضرید به ایران بیاید و هدایت تیم ملی رو در این مقطع به عهده بگیرید. سوال مهم‌تر اینکه می‌تونید با این وضع کمک کنید بریم المپیک؟

چه سوال سختی(با خنده)؛ من همیشه گفتم که ایران و لهستان کشورهایی هستن که والیبال در اون‌ها زنده است، شما بازیکنان جوان فوق العاده ای دارین، در والیبال روحیه بالایی دارین، به همین خاطر فکر می‌کنم هر کسی دوست داره مربی ایران باشه، اما همونطور که گفتم شرایط شما در حال حاضر با مربی دیگه تغییر نمیکنه، بلکه به نتایج تیم‌های دیگه بستگی داره. بنابراین هیچ مربی نمیتونه تضمین کنه که شما رو به المپیک می‌رسونه، باید همه جوره بهتون کمک بشه، در همه زمینه ها باید شرایط فراهم بشه، بنابراین فقط خوب بازی کردن شما مهم نیست، نتایج تیم‌های دیگه هم مهم هستن.

این هم می‌دونید که چقدر اینجا محبوب هستید.

چی میتونم بگم؟ واقعا باعث افتخارمه که ایرانیان به من باور دارن، فکر می‌کنم این یه احساس متقابله، چون من وقتی ایران بودم، برای مردم واقعا احترام قائل بودم و فکر میکنم مردم هم اون حس رو به من برگردوندن، این چیزیه که در زندگی یاد گرفتیم، یاد گرفتیم که به هم  احترام بذاریم و منم به مردم ایران واقعا احترام میذارم.

 
یه سوال هم در مورد سعید معروف بپرسم. خیلی‌ها می‌گن اگه شما سرمربی ایران بشی به خاطر رابطه خوبت با سعید می‌تونی اون رو به تیم ملی برگردونی.

در مورد سعید معروف بگم که من همیشه باهاش رابطه خوبی داشتم. همون طوری که در ویدئوی تبریک تولدش که برای خودت فرستادم گفتم، باور دارم که یه روزی باهم همکاری می‌کنیم، اما نمیدونم در چه موقعیتی. برگشت او موضوع اصلی نیست چون در نهایت تغییری ایجاد نمیکنه اما خب میتونه کمک کننده باشه.

برگردیم سر بحث اصلی. قبول دارین ایران الان به یه سرمربی برای بلند مدت احتیاج داره؟

دقیقا داری درست میگی. باید مربی بلندمدت در تیم حاضر باشه، نمیشه به یه مربی فرصت کوتاهی داد چون واقعا کار دشواریه، باید برنامه بلندمدت داشته باشین، باید مربی‌ای رو پیدا کنین تا کار کنه، وقت بذاره و بازیکنان جوان رو حتی به تیم ملی برسونه، فکر میکنم فدراسیون ایران باید این کار رو بکنه.

و اگر نشه خودتون به ایران بیاید، کدوم گزینه رو پیشنهاد میدین؟

اگه من به ایران نیام، گزینه‌های خوب زیادی در جهان هستن، همونطور که گفتم همه دوست دارن مربی تیم ملی کشوری باشن که والیبال در اون این همه طرفدار داره و زنده است.

حتما می‌دونید که دوستتون آنتیگا هم یکی از گزینه‌های تیم ملی ایرانه.

بله دوست من آنیتگا یکی از گزینه‌های مربیگری تیم ملی ایران هست. افراد زیادی هستن که میتونن در لیست انتخاب قرار بگیرن و بخوان به ایران بیان، امیدوارم ایران فرد مناسبی رو پیدا کنه که بتونه بهش کمک کنه. اما آنتیگا هم در تیم ملی لهستان و بعد هم در کانادا ثابت کرده که مربی خیلی خوبیه، به نظر من هم مربی فوق العاده ایه.

مرسی از وقتی که گذاشتین. شاید ملاقات و مصاحبه بعدی ما در ایران باشه.

نمی‌دونم. شاید...(با خنده)

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین