جزئیات بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان/ ثبت‌نام استانداران و برخی از وزرای روحانی در انتخابات مجلس

  4020715064 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

جزئیات بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان/ ثبت‌نام استانداران و برخی از وزرای روحانی در انتخابات مجلس

جزئیات بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان

به گزارش فارس، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره نظر شورای نگهبان پیرامون مصوبه مجلس درباره لایحه عفاف و حجاب، تاکید کرد: بر اساس قانون اساسی، تفاوتی بین مصوباتی که در صحن مجلس به تصویب می‌رسد و مصوباتی مانند لایحه عفاف و حجاب که بر اساس ترتیبات اصل ۸۵ (بررسی در کمیسیون به جای صحن مجلس) بررسی و تصویب می‌شود، وجود ندارد و هر دو باید در شورای نگهبان بررسی شود.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: این موضوع موافقان و مخالفان زیادی دارد و در این مدت در شورای نگهبان و پژوهشکده این شورا سعی کردیم جلسات متعددی را با کسانی که درباره این لایحه نکاتی داشتند، برگزار کنیم تا ابعاد موضوع برای ما روشن شود.

وی تاکید کرد: مصوبه مجلس درباره لایحه عفاف و حجاب الان در نوبت بررسی در شورای نگهبان است و بعد از اتمام بررسی‌ها، نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

طحان نظیف درباره طرح شفافیت قوا افزود: طرح شفافیت قوای سه گانه هیات عالی نظارت در نامه ای ایراداتی به این طرح گرفت که ما ایرادات را به مجلس ارائه کردیم.

او بیان داشت: عملکرد هیات عالی نظارت در خصوص مصوبه شفافیت باید از اعضای این هیات سوال شود البته رییس مجمع توضیحاتی ارائه داد، در هر صورت مصوبات باید فرایند قانونی را طی کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره برخی ادعاها که مرحله پیش ثبت نام را موجب کاهش مشارکت می‌دانند، گفت:  پیش‌ثبت‌نام مرحله جدیدی در فرآیند انتخابات است که در قانون انتخابات مجلس برای اولین‌بار پیش‌بینی‌شده و طبیعی است که در اجرای قانون مبنای عمل قرار گیرد. کما این‌که بحث پیش‌ثبت‌نام‌ها در این دوره اجرا و با استقبال خوبی روبرو شد.

وی افزود: مرحله پیش‌ثبت‌نام مرحله صحت سنجی مدارک افراد از طریق دستگاه‌های تخصصی است البته همان ۵ یا ۶ موردی است که در قانون آمده‌است. ما در این مرحله ورودی نداریم ولی بحث پیش ثبت نام یک مزیت است که افراد با دستگاه‌های تخصصی و مرتبط با موضوعات مواجه می‌شوند. مثلاً وزارت علوم راجع‌به مدرک تحصیلی افراد اظهارنظر می‌کند و یا این‌که نیروی انتظامی نسبت‌به بحث نظام وظیفه افراد اعلام نظر کند، یا این‌که سازمان استخدامی درباره وضعیت استخدامی افراد اعلام نظر می‌کند و یا این‌که دادستانی درباره بحث محکومیت افراد اظهارنظر می‌کند و حتی اگر شکایتی و اعتراضی است خود این مراجع با توجه به سوابق و اسنادی که در اختیار دارند موضوع را رسیدگی می‌کنند و به افراد پاسخ می‌دهند.

طحان نظیف گفت: ما تصور نمی‌کنیم که این موارد اثری در خصوص کاهش مشارکت داشته باشد، ضمن این‌که ما این موارد را در راستای حقوق داوطلبان و مردم ارزیابی می‌کنیم که به اتقان بیشتر قانون کمک می‌کند.

***

ثبت نام استانداران و برخی از وزرای روحانی در انتخابات مجلس

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت دوم روحانی و عضو حزب اعتدال و توسعه گفتگویی با ایلنا داشته که بخش هایی از آن را می خوانید:

«-[از اعضای حزب اعتدال و توسعه] چون زمان خیلی کوتاه بود تعداد خیلی زیادی ثبت نام نکردند. سیاست ما بر این بود که افراد را تشویق به ثبت‌نام کنیم. چون نمی‌دانستیم تا ۶ ماه بعد چه اتفاقی می‌افتد. بنابراین در تهران و هم در استان‌ها ثبت‌نام کردند.  

ولی باید ببینیم نتیجه ثبت‌نام، نه در این مرحله که وزارت کشور اعلام می‌کند، بلکه در مرحله‌ای که شورای نگهبان اعلام می‌کند چیست. دبیرکل حزب، آقای نوبخت اسم نوشتند، تعدادی از دبیرهای استانی، تعدادی از اعضای شورای مرکزی و تعدادی از اعضای دفتر سیاسی در تهران ثبت‌نام کردند.

در استانها هم طبق خبرهایی که به ما رسیده ثبت‌نام انجام شده ولی منتظر هستیم ببینیم نتیجه چه پیش می‌آید. از اعضای دولت قبل هم تعدادی مثل آقایان علوی، جمشید انصاری، نوبخت و چند نفر از استانداران ثبت‌نام کردند. 

من ثبت‌نام نکردم.چون نتوانستم به جمع‌بندی برسم که آیا در این شرایط می‌توانم در مجلس مفید باشم یا خیر. یعنی زمان برای مشورت و تصمیم‌گیری خیلی کوتاه بود.

من در جلسه‌ای که بودم از آقای روحانی مشورت خواستند و ایشان گفتند کسانی که علاقه‌مند و آماده هستند، نظرم مثبت است که ثبت‌نام کنند. به همین جهت نظر ایشان به استانداران هم گفته شده و تعدادی از آنها هم ثبت‌نام کردند.

-بیش از دو سال از عمر این گذشته است. مسئولین این دولت ناکارآمدی‌ها و مشکلات خودشان را به گردن دولت قبل می‌اندازند، ممکن بود که در ۴-۵ ماه اول دولت، مردم باور کنند، اما الان مردم بهترین قاضی هستند. البته ما خیلی ناراحت هستیم که این دولت نمی‌تواند مشکلات را حل کند، لذا ما با سکوت‌مان در مقابل اتهامات سعی کردیم که جامعه دچار دوقطبی نشود و به گونه‌ای نباشد که جامعه را قطبی‌سازی کرده و کاری کنیم که مانع فعالیت‌های دولت شویم. دولت هرچقدر که می‌تواند فعالیت کند، ما باید به او کمک کنیم. 

- آقای روحانی در ارتباط با برخی از موضوعات که با اهمیت تشخیص می‌دهند به دولت و هم به مقام معظم رهبری در دو سطح مختلف نقطه نظرات خودشان را منعکس می‌کنند. این ارتباط هنوز با مقام معظم رهبری وجود دارد. این ارتباط با دولت فعلی چندین بار تلفنی و دو سه مرتبه حضوری با آقای رئیسی صحبت کردند اما به دلیل اینکه خیلی استقبال نشد، الان کمتر شده است.»

***

واکنش سردار صفوی به عملیات «طوفان الاقصی»

به گزارش ایسنا، صبح امروز «محمد الضیف،» فرمانده کل گردان‌های «شهید عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس ضمن اعلام آغاز عملیات طوفان الاقصی، تاکید کرد: پس از نفوذ اعضای مقاومت به قلب اراضی اشغالی، وضعیت جنگی اعلام می‌کنیم.

به دنبال شلیک راکت‌ها و موشک‌های متعدد از نوار غزه به سمت شهرک‌های اطراف این منطقه موسوم به «غلاف غزه» و چندین شهر در داخل اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، آژیرهای خطر به صدا درآمدند و شهرک‌نشینان به پناهگاه‌ها رفتند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داده در پی عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین، تاکنون حداقل ۲۲ صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند و ۵۰۰ نفر هم مجروح شده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی از تسلط نیروهای مقاومت فلسطین بر هفت شهرک در اطراف غزه خبر داده و گفته‌اند و نیروهای ویژه این رژیم در تلاش برای کنترل بر این مناطق هستند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به نقل از منابع فلسطینی خبر داده در پی عملیات طوفان الاقصی، تاکنون ۵۳ اسرائیلی به اسارت نیروهای مقاومت درآمده‌اند و به غزه منتقل شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید ده‌ها جنگنده، به ۲۱ مقر حماس در غزه حمله کرده‌اند.

سید یحیی رحیم صفوی، مشاور فرمانده کل قوا در شمشمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی گفت: ما از این عملیات  اعلام حمایت می‌کنیم و مطمئن هستیم که جبهه مقاومت  نیز از این موضوع حمایت می‌کند.

رحیم صفوی با بیان اینکه ما بخاطر این عملیات به مجاهدین فلسطینی تبریک می‌گوییم، گفت: قطعا مدافعان حرم و شهیدان بزرگی چون قاسم سلیمانی نیز همراه این مجاهدان هستند و ما تا آزادی فلسطین و قدس در کنار مجاهدان فلسطینی خواهیم ماند.

رحیم صفوی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه ما شاهد کشتار سازمان یافته کودکان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها هستیم، گفت: کشتار کودکان و نوجوانان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها در سایه سکوت سازمان‌های بین‌المللی انجام می‌شود و ما هیچ واکنشی را از سوی سازمان‌های بین‌المللی در برابر این کشتارها شاهد نیستیم.

***

۱.۷ میلیارد دلار از منابع ارزی‌ ایران در لوکزامبورگ آزاد شد

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که اموال و دارایی ارزی این بانک نزد موسسه کلیراستریم لوکزامبورگ در سال ۲۰۲۰ با شکایت برخی اتباع آمریکایی توقیف شده بود که با اعتراض و پیگیری‌ های حقوقی کشورمان در نهایت، طی چند روز گذشته (ششم مهر ۱۴۰۲ ) دیوان عالی کشور لوکزامبورگ اعتراض و دلایل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مورد پذیرش قرار داد و رای قبلی دادگاه این کشور را نقض کرد.

گفتنی است؛ با اقدامات و پیگیری های حقوقی بانک مرکزی در مقطع کنونی، موانع قضایی جهت دسترسی به دارایی های ارزی این بانک در کشور اروپایی لوکزامبورگ به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار برطرف شده و این منابع هم اکنون در دسترس بانک مرکزی ایران قرار گرفته است.

***

یک پیشنهاد درباره حوادث شبهه برانگیز

هم میهن نوشت: «ماجرای این روز‌ها که فضای خبری را تحت تاثیر قرار داده، به کما رفتن دختری دانش‌آموز در متروی تهران است. این موضوع می‌توانست یک حادثه کاملاً معمولی باشد، اما، چون به اتفاق سال گذشته برای مهسا امینی که منجر به اعتراضات و بحران عمومی شد، پیوند خورد، به یک جنجال تبدیل گردید. این‌گونه حوادث ظرفیت آن را دارند که تبعات جبران‌ناپذیری ایجاد کنند.

این تبعات بیش از اینکه ناشی از حادثه‌ای باشد که همیشه احتمال رخ‌دادنش وجود دارد، متأثر از ناکارآمدی و استیصال نظام رسمی خبررسانی است که قادر به اقناع افکارعمومی نیست، چون اعتمادی به آن وجود ندارد و پیش از این بار‌ها سوگیری و خلاف واقع‌گویی آن ثابت شده است.

با توجه به این واقعیت که متاسفانه مرجعیت رسانه‌ای صداوسیما و خبرگزاری‌های دولتی و حکومتی نابود یا دست‌کم مخدوش است، یکی از راه‌های ساده و نتیجه‌بخش این است که گروه کوچکی از چهره‌های شاخص رسانه‌ای مستقل از دولت و نهاد‌های حکومتی که مراتب حرفه‌ای بودن، تعهد، امانت‌داری، صداقت، بی‌طرفی، انصاف و شجاعت آن‌ها مورد تأیید اکثر اصحاب رسانه است و به آن‌ها اعتماد وجود دارد، به هنگام بروز رخداد‌هایی که اطلاع‌رسانی درست و دقیق و اطمینان‌بخشی و آرامش دادن به افکار عمومی لازم است، فرصت پیدا کنند با حضور میدانی و جمع‌آوری اطلاعات و انتشار بدون سانسور، راه را بر شیطنت رسانه‌های بیگانه و اخبار مخدوش و شبهه‌آفرینی ببندند.

فراهم کردن چنین امکانی نتایج بسیار ملموس و مبارکی برای کشور خواهد داشت.»

***

مجلس اول باید شفافیت را از خود شروع می کرد

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص معطل ماندن و رد برخی بندهای مصوبه شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی، گفت: از ابتدا هم قابل پیش‌بینی بود که مجموعه‌ای مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام یا سایر نهادهای مشابه آن آیین‌نامه اختصاصی خود را دارند که مجلس در این خصوص نمی‌تواند ورودی کند و آن را تغییر دهد.

وی ادامه داد: اگرچه ما موضوع شفافیت را به عنوان یک بحث مبنایی برای تمام ارکان حاکمیت که سبب اعتماد مردم می‌شود، می‌دانیم و به آن اعتقاد داریم لکن این بایستی به طور کامل از مجلس شروع می‌شد و مجلس باید شفاف می‌شد. شفاف شدن مجلس بقیه را هم شفاف می‌کرد.

علیرضابیگی تصریح کرد: ولی این رویه‌ای که مجلس در پیش گرفت که آمد و گفت شفاف شدن من که امر پسندیده‌ای‌ است موکول به این باشد که بقیه شفاف باشند، درست نبود، خودش باید به این موضوع عمل می‌کرد. الان هم در عمل مجلس نتوانسته آن شفافیتی که مورد انتظار است را محقق کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس یعنی نهاد مردم، نهاد مردم چیزی برای پنهان کردن ندارد باید همه چیز را در اختیار مردم قرار دهد؛ غیر از موضوعاتی که در چارچوب اطلاعات مهم کشور است که دشمن نباید از آن‌ها مطلع شود. الان موضوعاتی که در مجلس به محاق پنهان کاری رفته، به هیچ عنوان زیبنده مجلس نیست.

***

بازی تکراری غرب با جایزه صلح نوبل

مشرق درباره اهدا جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی، نوشت: «این بازی تکراری در اهداء جایزه و نشان به مخالفینِ جمهوری اسلامی، دیگر چندان به چشمِ مقامات و مردم ایران شگفت انگیز و دلبرانه نیست. گویا مقامات در غرب، یادداشت و یا فایلی از اقدامات و تصمیماتِ پیشین و پیشینیان شان در موضوع ایران ندارند و یا اگر دارند، مطالعه نمی کنند تا دچار تکرار در کنش هایشان نشوند.

در بهارِ براندازان و مخالفینِ جمهوری اسلامی، به عهدِ اصلاح طلبان، آنگاه که شبانه روز جریانی سیاسی در داخل و خارج مشغول برنامه ریزی برای انقلابِ نرم و سخت بود، میلِ غرب در توان بخشی به براندازان بر این افتاده بود تا یک بانوی "بی مایه" ایرانی در امرِ "سیاست" را بعنوان "فخرِ ایران زمین" به اصلاح طلبان و برخی از ایرانیانِ تندرو بفروشد.

جماعتی با روسری و پیراهن سفید که آن را نمادِ تغییر مسالمت آمیز می خواندند برای استقبال از "شیرین عبادی" به فرودگاه رفته بودند و از او بعنوان نیروی "هدایتگرِ جدیدِ جنبشِ اصلاحات!" در ایران نام می بردند. آن جماعت که در بین شان افرادِ شاخصِ اصلاح طلب هم دیده می شدند، عبادی را ناجی احتمالی "تضعیفِ انحصارِ قدرتِ در اختیارِ حاکمیت" می دانستند.!


اقدام سیاسی اهداء کننده گان جایزه صلح نوبل به شیرین عبادی آنقدر نچسب و ناپخته بود که حتی رهبر اصلاحات و رئیس جمهور وقت، یعنی "خاتمی" را هم نتوانست قانع کند تا تبریکی بگوید یا به آن افتخار کند. خاتمی این جایزه را "بی اهمیت و بر اساس ملاک های سیاسی" خواند و در پاسخِ خبرنگاران که چرا واکنشی به این اتفاق مهم نشان نمی دهی گفت: " از دیدگاه من، جایزه صلح نوبل خیلی مهم نیست، البته جایزه ادبی آن مهم است، اما صلح مهم نیست."»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۵۱۱۱۷۲۱:۱۵:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۱۵
از حزب ناکارآمدی نباید دیگر راس بیایند
ناشناس۳۲۵۱۳۶۹۰۰:۲۵:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۱۶
حزب دشمن
ناشناس۳۲۵۱۱۶۴۲۱:۵۶:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۱۵
شورای نگهبان هر چه سریعتر قانون عفاف و حجاب را مصوب نمایید بر اثر عدم اجرای قوانین عفاف و حجاب طی چند سال گذشته و بخصوص در یک سال گذشته جامعه بشدت بسوی فرهنگ برهنگی و هرزگی و بی بند و باری سوق پیدا کرده است
ناشناس۳۲۵۱۱۶۶۲۱:۵۶:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۱۵
خود همین هم میهن مسئله ساز هست!!!!
ناشناس۳۲۵۱۱۷۹۲۲:۰۳:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۱۵
قانون عفاف و حجاب پس از تصویب باید با جدیت و اقتدار اجرایی شود
ناشناس۳۲۵۱۱۸۲۲۲:۰۶:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۱۵
با تصویب قانون جدید عفاف و حجاب کی غش کرد کی از حال رفت و کی بدش آمد و غیره نداریم اهرم قانون بشدت گلوی کسانی را که جامعه را بخواهند بسوی بی بند و باری سوق دهند خواهد فشرد
ناشناس۳۲۵۱۹۲۰۱۰:۵۲:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۱۶
کل دنیا بی بندوبار فقط شما و طالبان خوب هستید
پیر پالان دوز طرقبه و قصبات حومه۳۲۵۱۲۲۱۲۲:۳۱:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۱۵
شورای نگهبان لیست نمایندگانی را که خودرو شاسی بلند بنام خود و با دیگران گرفته اند را تهیه و آنها را برای انتخابات مجلس آینده در رسیدگی ها رد صلاحیت کند
ناشناس۳۲۵۱۲۲۳۲۲:۳۳:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۱۵
به منظور حمایت علنی از قیام فلسطین ایران چندین موشک نقطه زن به نقاط حساس اسراییل بزند
ناشناس۳۲۵۱۲۲۸۲۲:۳۴:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۱۵
فرصت مناسب برای تست موشک های ایرانی در خاک اسراییل فراهم آمده است
ناشناس۳۲۵۱۲۵۰۲۲:۴۷:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۱۵
الان زمان رسیده که بقیه مقاومت هم وارد شوند برای محو کردن؟!!
ناشناس۳۲۵۱۲۶۳۲۲:۵۳:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۱۵
همین قانون فعلی عمل نکردید که آشوب درست کردن با قانون جدید که تایید بشود عمل می شود یا باز....
اصغر آقا !۳۲۵۱۴۱۰۰۱:۰۱:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۱۶
اندر حكايت لايحه عفاف و حجاب ----------------- اينجانب اصغر زاده در نهايت تواضع و فروتني معروض مي دارد كه در بررسي موضوع عفاف و حجاب گوشه چشمي هم به « اقتصاد » داشته باشند -- نه كه خداي نخواسته گمان شود بنده فردي اقتصادي و ماديگرا هستم ، نه ، بلكه از آن جهت عرض مي كنم كه در آموزه هاي ديني ما آمده است : « من لا معاش له ، لا معادله !
ناشناس۳۲۵۱۴۳۶۰۱:۲۳:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۱۶
مردم را عصبانی نکنی !
ناشناس۳۲۵۱۷۳۰۰۹:۰۷:۱۷ ۱۴۰۲/۷/۱۶
در این شرایط فقط و فقط به انسجام و اتحاد داخلی نیاز داریم مملکت باید در آرامش و بدون تنش باشد به خاطر لچک سر زنان دوباره جنگ و زد و خورد درست نکنید و بهانه دست دشمن ندهید که در تنور اختلافات داخلی بدمد
ناشناس۳۲۵۱۷۶۰۰۹:۲۱:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۱۶
احتمالا لایحه حجاب در شورای نگهبان تایید نخواهد شد و برای بررسی بیشتر به مجلس برخواهد گشت و این بازی تا آخر سال برای گرم کردن تنور به اصطلاح انتخابات ادامه خواهد داشت .
ناشناس۳۲۵۱۹۲۲۱۰:۵۳:۳۳ ۱۴۰۲/۷/۱۶
اکثریت ملت این قانونی که یواشکی در مجلس تصویب شده قبول ندارند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  13. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  14. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  15. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  16. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  17. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  18. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  19. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  20. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  21. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  22. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  23. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  24. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  25. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

آخرین عناوین