وزارت صمت: بهانه خودروسازان برای لغو گارانتی شوخی است/شیشه دودی، گارانتی را لغو نمی‌کند

  4020704055

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت ضمن تشریح تعهدات خودروسازان به انجام گارانتی، از پیوستن همه‌ خودروسازان داخلی به سامانه ملی گارانتی تا پایان ماه جاری خبر داد و تاکید کرد که بهانه‌های خودروسازان برای گارانتی، یک شوخی است.

وزارت صمت: بهانه خودروسازان برای لغو گارانتی شوخی است/شیشه دودی، گارانتی را لغو نمی‌کند

به گزارش ایسنا، حمید محله‌ای شب گذشته (دوشنبه شب) با حضور در یک برنامه تلویزیونی، ضمن اشاره به اینکه خودرو به این "سامانه ملی گارانتی" اضافه شده است، اظهار کرد: خودرو به این سامانه اضافه شده، اما هنوز خودرو سازان داخلی در این سامانه حضور ندارند؛ بر این اساس خودروسازان داخلی در فرآیند کار قرار گرفته و برای این منظرر بایستی شبکه خود را معرفی کنند؛ سپس شبکه آن‌ها ارزیابی و تایید می‌شود و در سامانه درج خواهد شد.

مدیر کل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت خاطرنشان کرد: البته باید گفت که عدم حضور فعلی این خودروسازان در این سامانه، به معنای نداشتن گارانتی خودرو نیست؛ خودروهای داخلی همگی تا ۶۰ هزار کارکرد و به مدت سه سال دارای گارانتی هستند (در این سه سال خدمات به صورت رایگان ارائه می شود و پس از آن، خدمات پس از فروش با اخذ مبالغ از مشتری صورت می‌گیرد). ضمن اینکه خودروسازان داخلی تا پایان مهر به سامانه ملی گارانتی وارد خواهند شد.

وی افزود: فرآیند ورود خودروسازان به سامانه انجام شده و در حال اخذ اطلاعات آن‌ها هستیم. سامانه گارانتی مجموعه تعهداتی است که خودروساز به مردم ارائه می‌کند؛ البته  گارانتی‌ها دارای مغایرت‌هایی هم هستند که در حال بررسی برای رفع این مغایرت‌ها هستیم. ضمن اینکه ارتباط میان سامانه‌های شرکت‌ها با سامانه گارانتی نیز در حال ایجاد و فراهم شدن است.

این مقام مسئول در وزارت صمت گفت: اینکه برخی خودروسازان، چنانچه شیشه خودرو دودی شده باشد یا کفی آن سه‌بعدی نصب شده باشد، از گارانتی سرباز می‌زنند و آن را قبول نمی‌کنند، به هیچ عنوان صحت ندارد و ممکن هست که شوخی باشد؛ اما اگر مشتریان گزارش و شکایتی در این زمینه داشته باشند، حتما مورد پیگیری و رسیدگی توسط دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت قرار خواهد گرفت.   

نظارت بر گارانتی بایستی تقویت شود

مدیر کل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت تاکید کرد: فرآیند نظارت بر گارانتی در کشور بایستی تقویت شود؛ افراد می‌توانند در این سامانه شکایت خود را ثبت کنند و ظرف یک هفته نیز به این شکایت‌ها رسیدگی خواهد شد. لازم است که دستگاه‌های نظارتی هم باید به وزارت صمت کمک کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین