بها دادن به آزادی یا عیان‌کردن ضعف؟!

یوسف مشفق، گروه اجتماعی الف،   4020629058 ۱۰۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
بها دادن به آزادی یا عیان‌کردن ضعف؟!

یک دانشجوی جوان که متهم امنیتی است و سابقه کیفری در محاکم قضایی دارد، به شنیع‌ترین شکل ممکن و با پوششی ضد عرف و اخلاق، لباس گروهک‌ تجزیه‌طلب و تروریستی پژاک را بر تن کرده و در جلسه‌ای تحت‌عنوان دفاع از پایان‌نامه که به گفته دانشگاه تهران رسمیت هم نداشته، سخنانی را در حمایت از افراد جانی و تجزیه‌طلبی چون «قاضی محمد» و «پیشه‌وری» ایراد و جریان رسانه‌ای حامی او، این اقدام را برجسته و از او تعریف و تمجید می‌کند!

دقت کنیم که این اقدام در وسط کلاس درس دانشگاه تهران صورت گرفته؛ محیطی که قطعاً پروتکل‌های خاص خودش را داشته و کسی نمی‌تواند به هر شکل ممکن رفتار کند اما تعجب‌آور است که یک دانشجو در سایه سیاست مماشات و بی‌توجهی مسئولین امر، عرف که هیچ، بلکه‌ مرزهای وقاحت را درنوردیده و مقابل اساتید دانشگاه، از تروریست‌ها و تجزیه‌طلبان حمایت می‌کند!

هر چند بنا به اعتقاد برخی، برخورد با چنین افرادی فضا را تندتر و موجب تقویت شائبه امنیتی‌کردن فضای دانشگاه می‌شود اما این تصوری خطاست که می‌توان به بهانه آزادی، عرصه را برای جولان افراد فراهم کرد. آزادی هم دارای حد و مرزی است و نمی‌توان با تمسک به آن از خط قرمزها عبور کرد.

این هنجارشکنی و اقدامات شنیع، این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا کشور به هرج و مرج ساختاری دچار شده که یک دخترک جوان آن هم وسط محیطی دولتی مجیز تروریست‌ها را گفته و به سیاق آنان لباس می‌پوشد؟ چرا مسئولین دانشگاه تهران، وزارت علوم و دستگاه‌های امنیتی و قضایی موضع قابل‌توجهی در این خصوص اتخاذ نکرده‌اند؟ آیا صرفاً با صدور بیانیه از سوی دانشگاه و اعلام اینکه این فرد قبلاً از تحصیل محروم شده، قضیه حل و فصل خواهد شد؟

این بیانیه به‌جای روشن‌کردن موضوع، عذر بدتر از گناه برای دانشگاه تهران است و برداشت عمومی از آن، چیزی جز ضعف و مماشات نیست. در توضیحات دانشگاه آمده که این جلسه به‌دلیل محرومیت گذشته دانشجوی مذکور، رسمیت نداشته؛ ادعایی که بیشتر ناتوانی دانشگاه را عیان می‌سازد.

دانشجویی که از تحصیل محروم بوده و سوابق کیفری متعددی هم دارد، به چه‌ دلیل می‌تواند با این پوشش و لباس در دانشگاه تردد کند و در کلاسی با حضور دیگر دانشجویان، برخی اساتید را هم با خود همراه کند؟ آیا محیط دانشگاه تهران، چون پارک است که هر کس اراده کند، وارد آن شده و برای خود یارکشی و تشکیل جلسه دهد و برای قاتلان و جانیان، مرثیه‌خوانی کند؟

کمترین انتظار، برخورد با افرادی است که خط‌قرمزها را رد کرده و در حال عادی‌سازی و روایت وارونه از تروریست‌ها و تجزیه‌طلبانی‌‌‌اند که دستانشان به خون ایرانیان، آلوده شده و این غیرقابل پذیرش است که دستگاه‌های متولی، ناظر و تماشاچی این نمایش  باشند. 

نهادهای امنیتی، قضایی و همچنین وزارت علوم باید به ماجرا ورود کرده و اشد مجازات را برای کسانی در نظر گیرند که علناً همچون اسلاف و مریدانشان، از تجزیه‌طلبی و تروریسم دم می‌زنند. متولیان امر در نظر داشته باشند که اتخاذ سیاست سکوت و مماشات، پیام بها‌ دادن به مقوله آزادی را از سوی آنان به افکار عمومی مخابره نمی‌کند، بلکه این روال، ضعف و ناتوانی‌شان را آشکار می‌سازد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۳۱۶۳۱۰۹:۱۵:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۳۰
دانشگاه محل بحثه،
ناشناس۳۲۳۱۶۹۲۱۰:۲۲:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۳۰
فکر خوبیه داعشی ها رو هم باید برا مباحثه دعوت کنیم دانشگاه تهران
ناشناس۳۲۳۱۹۳۸۱۵:۵۳:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۳۰
اگر داعش اهل مباحثه باشد چه اشکالی دارد ؟
ناشناس۳۲۳۲۰۱۲۱۷:۳۹:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۳۰
این بنده خدا دنبال اقامته؛ شما شک نکنید که واسش ردیف میشه؛ بحثتون هم الکیه.
ناشناس۳۲۳۲۳۴۳۱۱:۰۵:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۳۱
این که هر کسی کاری می کنی میگین اقامت یا ویزا می خواد هم تف سر بالا نیست؟ این کشور چشه که این همه به هر قیمتی ازش فراری هستند؟
۱۳۲۳۲۰۳۸۱۸:۳۷:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۳۰
ما به اینها فرصت مباحثه زیاد دادیم لکن مباحثه برای اینها ابزار خیانت است نه اثبات حقانیت . نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش اینچنین است . ضمنا در کدام نقطه ی دنیا گروه های تروریستی را به هم اندیشی و مباحثه دعوت می کنند . ظاهرا شما از غربی ها که دموکراسی را اختراع کردند دموکرات تر هستی. موضوعات و گروه های بهتری برای مباحثه وجود دارد عزیزم
ناشناس۳۲۳۲۰۹۱۲۰:۱۱:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۳۰
اینکه یک دانشجوی اخراجی ، بی حجاب و با لباس رسمی یک گروه جلاد تروریست ، رفته توی دانشگاه و با همکاری اساتید مزدور و رفقای بدتر از خودش ، یک سیرک راه انداخته و فیلم گرفته و گذاشته تو اینترنت ، به امید اینکه ویزا بگیره و بشه نوکر اجنبی ، جرم نیست ؟؟؟
خضر۳۲۳۲۴۱۹۱۳:۴۱:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۳۱
با سلام اگه داعش اهل بحث بود که اسمش داعش نبود،اینکه از لج جمهوری اسلامی از تجزیه طلبان خائنی مثل پیشه ورری حمایت کنیم نهایت نادانی است.
ناشناس۳۲۳۱۹۴۷۱۵:۵۶:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۳۰
بله دعوت کنیم اشکالش چیه؟ مگه ( شهید ) مطهری نگفت برای تدریس مارکسیسم استاد مارکسیست بیارید؟ این چه حرفی هست که برای بحث کردن و حرف زدن باید از شما اجازه گرفته بشه؟
ناشناس۳۲۳۲۰۱۴۱۷:۴۲:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۳۰
چه ربطی داشت؟ اول تدریس مکتب و شناخت آنان که الان هم هست با تجزیه طلبی را بدان چی هست
ناشناس۳۲۳۲۰۱۵۱۷:۴۳:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۳۰
با حرفت موافقم بشرطی که بی غرض ومرض برای مباحثه علمی اومده باشه نه صرفا عرضه اندام وبازی تبلیغاتی جلسه دفاع از پایان نامه هم پروتکل مخصوص به خودش رو داره
مهران۳۲۳۲۰۳۰۱۸:۱۷:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۳۰
مارکسیست ها و ... رو با داعش و ...یکی میکنی ؟
ناشناس۳۲۳۲۱۵۱۲۳:۰۰:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۳۰
داعشی را دعوت نکنید. خودتان تشریف ببرید خدمت دواعش تا با سر بریده‌تان بحث کنند. ما امنیتی را که به بهای خون صدها هزار شهید به دست آورده‌ایم بازیچه سانتی‌مانتالیزم ابلهانه نخواهیم کرد.
ناشناس۳۲۳۲۴۵۶۱۴:۳۱:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۳۱
اگه شما نمی‌ترسی بلایی سرت بیارن برو دعوتشون کن، فقط مواظب باش وسط جلسه منفجر نشن!
ناشناس۳۲۳۲۱۷۶۰۰:۰۷:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۳۱
ایا در فرانسه کسی می تواند در دانشگاه سوربن لباس فرم تروریست ها را بپوشد و علیه تمامیت ارضی فرانسه سخن بگوید؟
ناشناس۳۲۳۱۶۹۹۱۰:۲۹:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۳۰
دانشگاه محل تبلیغ تجزیه طلبی و قانون‌شکنی مانند حجاب نیست
ناشناس۳۲۳۲۰۵۳۱۹:۰۲:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۳۰
اتفا قا تنها جایی که با ید از مزایا معایب ودلایل وعوامل و راهکار جلو گیری ازتجزیه صحبت شود فقط وفقط دانشگاه است
ناشناس۳۲۳۲۱۷۲۲۳:۵۹:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۳۰
جناب بحث درمورد گروهک ها با تبلیغ برای تجزیه تفاوت زمین تا آسمان دارد
مهران۳۲۳۱۷۵۰۱۱:۵۷:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۳۰
دانشگاه محل بحثه نه محل طرفداری از گروهک های تروریستی مثل این میمونه یه نفر با پرچم داعش بیاد کنفرانس بده باید این فرد رو به جرم همکاری با گروهک تروریستی پژاک و ... بندازند زندان و همه اون اساتید نفهمی که باعث اینکار شدن رو اخراج کنند
ناشناس۳۲۳۲۰۸۳۲۰:۰۰:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۳۰
متاسفانه اتخاذ شیوه های افراط و تفریحی ما را به این نقطه رسانده است. دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر در ایران میبایست احترامش بر همگان واجب فرض شود. حالا اگر تخلف و اعمالی هم در بخشی صورت گرفته است اولا نباید به بهره برداری دیگران چندان اعتنایی کرد و ثانیا اگر خیلی هم
ناشناس۳۲۳۱۷۷۹۱۲:۴۲:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۳۰
تنها بحث ما با تجزیه طلب سرب داغه
ناشناس۳۲۳۱۹۴۰۱۵:۵۳:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۳۰
برو ببین کیا زمینه تجزیه طلبی رو دارن اشاعه میدن.
ناشناس۳۲۳۲۰۳۹۱۸:۴۱:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۳۰
اینترنشنال، بی بی سی، من و تو، صدای آمریکا و وووو...
ناشناس۳۲۳۲۱۵۰۲۳:۰۰:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۳۰
بهترنیست ببینیم تجزیه طلب ها با کی هم پیاله شدن؟
ناشناس۳۲۳۱۸۱۶۱۳:۱۸:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۳۰
دانشگاه بحثه ولی محل شعار و شو نیست این حرکات صرفا برای تشویش و ایجاد خوراک برای رسانه های دشمن است
ناشناس۳۲۳۱۸۴۰۱۳:۴۸:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۳۰
محل تبلیغ دشمنان ایران نیست.
ناشناس۳۲۳۱۸۴۳۱۳:۵۰:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۳۰
همه حتی کمونیستها آزادند در دانشگاه حتی تدریس کنند (وعده های اول انقلاب)
ناشناس۳۲۳۱۹۵۴۱۶:۰۳:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۳۰
کمونیست نه کسانی که علنا به جنگ مسلحانه رو اوردن تو هرکشور دیگه ای بودن از جفت پا اویزونشون می کردن
ناشناس۳۲۳۱۸۵۱۱۳:۵۷:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۳۰
دانشگاه محل بحثه، درست، اما : عاقبت به خیر نشد کسی که خودش را به نفهمیدن زد!
ناشناس۳۲۳۱۸۷۱۱۴:۲۲:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۳۰
حتی با تروریست ؟ یا طرفدارانشون ؟ بحث کردن قید و بند نداره ؟
ناشناس۳۲۳۱۸۸۹۱۴:۵۰:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۳۰
کدوم بحث..؟حالا نه خیلی جماعت اهل بحث هستن
ناشناس۳۲۳۱۹۰۹۱۵:۱۰:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۳۰
نه آقا از این خبرها نیست! ما اجازه نخواهیم داد اعضای فرقه‌های تروریستی در تهران جمع بشوند و در مورد موجودیت کشورمان بحث(!) کنند! ملت اشتباهی را انتخاب کرده‌اید برای این دودوزه‌بازی‌ها!
ناشناس۳۲۳۱۹۲۸۱۵:۴۵:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۳۰
دانشگاه جای تروریست ها نیست.
ناشناس۳۲۳۲۱۱۳۲۰:۴۹:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۳۰
این عزیزانی که در حمایت از کومله و داعش و مباحثه صحبت کردن هیچ درکی از مفهوم تروریستم ندارند. آرزو می کنم یک روز نصیبتان شود و در آمریکا زندگی کنید بعد از پور های روشنفکری بدید و نتیجه اون رو به ما هم اعلام کنید
ناشناس۳۲۳۲۳۳۸۱۰:۵۶:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۳۱
دانشگاه محل معرکه گیری نیست، چیزی که این کمونیست های ورشکسته از ان فرار میکنند گفتگوی علمی ایست!!! تجزیه طلبی هم ضد ملی است.
ناشناس۳۲۳۱۶۳۳۰۹:۱۷:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۳۰
پس نظرتون درباره اینکه برخی دانشجویان ایرانی در اروپا و آمریکا با حجاب و درود فرستادن بر امام خمینی دفاع از پایان نامه خود رو آغاز میکنن چیه؟ چرا اون کار در کشورهای غربی اشکال نداره؟
به آفرید۳۲۳۱۷۰۵۱۰:۳۵:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۳۰
اون دانشجوها طبق قانون همون کشور فعالیت می‌کنند ، خوبه میدونید اگر حجاب در جایی ممنوع باشه دانشجو اجازه ورد نداره با حجاب،
ناشناس۳۲۳۲۳۸۶۱۲:۳۱:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۳۱
پس به قانون ایران هم احترام بگذارید از جمله حجاب
ناشناس۳۲۳۱۷۰۶۱۰:۳۵:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۳۰
چه مقایسه سطحی، حجاب الزام آور دین هست و نه اختیاری(برعکس تفکرتان در ان کشورها که می‌گویند حجاب را کمتر کن و اینطوری در آن مکان حاضر شوید یعنی یک چیزی را از شما می گیرند دوم هم امام خمینی چه ربطی تجزیه طلبی داشت؟ مگر امام خمینی تجزیه طلب خواه اروپا بوده؟!! یا گفتن امام خمینی قدغن هست؟!!!
ناشناس۳۲۳۱۷۰۸۱۰:۴۳:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۳۰
حرف بی ربط زده اید. امام خمینی علیه کدام کشور اروپایی اقدام تروریستی انجام داده است؟ دانشجویی که در ابتدای کلامش بسم الله گفته و از یک شخصیت قدر قدرت کشورش تجلیل می کند هیچ شائبه خصومت با کشور میزبانش را نشان نمی دهد.
ناشناس۳۲۳۲۰۷۹۱۹:۴۵:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۳۰
آیا تجلیل از امام خمینی ترویج نگاه مثبت به او نیست ؟! آیا چنانچه نگاهها به سمت تفکر امام خمینی برود موجب تمرد دانشجویان و مردم جوامع غربی از قوانین خودشان و توجه به قوانین اسلام نمی شود !! آیا این نظر شما با آن نظری که می گویید دلیل دشمنی غرب با ما عقاید و دیدگاههای ما هست مغایرت ندارد ؟! اگر آمریکا وغرب از عقاید ما ترسی ندارند پس به چه دلیل این همه سال آن را بیان کرده ایم ؟!
ناشناس۳۲۳۲۳۸۹۱۲:۴۳:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۳۱
برگردید به حرف خودتان که آن کشورها مدعی سکولار هستند و نباید منعی درست کنند! در ضمن تفکر امام کشوری را هدف مستقیم قرار نداده ولی با کشورهایی که مستقیما ایران را هدف قراردادن را مقابله کرده
ناشناس۳۲۳۱۷۱۶۱۰:۵۷:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۳۰
اونا پروتوکول دانشگاه رو به هم زدند؟!!! واقعا فهم این عقل میخواد؟! ثانیا برو ببین اون ایرانی تو سوئد حتی اجازه نمیدادند اسم قاسم رو بیاره تو پایان نامه و اسم شهید مطهری رو بیاره
ناشناس۳۲۳۱۷۲۴۱۱:۰۶:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۳۰
یک نفر یاد کوتاه از حاج قاسم در پایان نامه اش در اروپا کرد ببینید بیچاره اش کردند.... حالا ا
ناشناس۳۲۳۱۷۵۹۱۲:۱۱:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۳۰
تو همون دانشگاه از تجزیه آمریکا صحبت کنید، ببینید چه بلایی سرتون میارن
ناشناس۳۲۳۱۸۲۸۱۳:۳۴:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۳۰
استدلالتان ضعیف است و سیاسی. امام خمینی علیه کدام کشور اروپایی اقدام تروریستی انجام داده است؟ دانشجویی که در ابتدای کلامش بسم الله گفته و از یک شخصیت قدر قدرت کشورش تجلیل می کند هیچ شائبه خصومت با کشور میزبانش را نشان نمی دهد. آیا دانشجوی ما در غرب لباس جدایی طلبان آن کشور را می پوشد؟
ناشناس۳۲۳۱۸۹۷۱۴:۵۹:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۳۰
امام خمینی مردم کشورهای غربی را نکشته. هر وقت در یک دولت اروپایی اجازه دادند دانشجویی با لباس نازی‌ها در جلسه دفاع حاضر شود و دفاعش را با درود بر هیتلر آغاز کند بیایید بحث کنیم.
ناشناس۳۲۳۱۶۳۶۰۹:۲۴:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۳۰
یک تجزیه طلب کمونیست منتسب به کرد در دانشگاه تهران با لباس تروریستهای پژاک سخنرانی میکنه این اسمش آزادی بیان نیست،میدان دادن به تروریستهای شیک پوش هستش...این قضیه رو با دید ملی نگاه کنید نه لج بازی سیاسی
ناشناس۳۲۳۱۶۴۶۰۹:۳۲:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۳۰
اینکارها زمینه سازی برای به آشوب کشیدن دانشگاه ها می باشد
مهدی بیات۳۲۳۱۶۵۰۰۹:۳۶:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۳۰
میشه بفرمایید حد و مرز آزادی کجاست؟ آزادی بنیاد و بنیانی دارد؟ این بنیان کجاست؟ از کجا شروع می شود؟
ناشناس۳۲۳۱۸۴۸۱۳:۵۵:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۳۰
حد و مرزش محدود نکردن آزادی و امنیت و ... دیگرانه! تجزیه طلبی به امنیت و آزادی من آسیب می‌زنه و از هر کسی که با تجزیه‌طلبی برخورد کنه به شدت دفاع می‌کنم!
جاسم۳۲۳۱۸۷۲۱۴:۲۳:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۳۰
یک کم بزرگتر بشی میفهمی فردی که طرفدار جانیان و‌کشتار کنندگان مردم مظلوم کرد بوده میاد همون لباس رو‌مبپوشه بعد اسمش ازادیه!! کمی تفکر و شناخت برای بعضی ها خوبه
ناشناس۳۲۳۱۶۵۸۰۹:۴۹:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۳۰
آقا، سیاست مماشات نداریم بلکه تبیین حدود آزادی های مشروع است. در مسئله حجاب (نه برهنگی) و انتخاب عقیده، آزادی عقیده را نمیتوان گرفت و تفتیش هم مجاز نیست. در بیان عقیده، حدود آزادی مثلا در مباحث علمی یک نوع تعریف دارد و هرجایی و به هر صورتی مجاز نیست اما شکل مواجهه با تخلافات آن از نوع اقدام عملی و جرایم کیفری نظیر قتل نیست. در عمل به عقیده در فضای عمومی، مطابق قانون و مبتنی بر منافع عمومی و ملی بسته به نوع و مراتب جرم اعمال قانون لازم است. در مورد تجزیه طلبی و تبلیغ و اقدام عملی در مورد آن مماشات در هیچ جای دنیا معنی ندارد. لازم نبود این همه بزرگنمایی هم بشه بنظرم
ناشناس۳۲۳۱۷۰۹۱۰:۴۳:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۳۰
عقیده شما هرچی هست برای خودتان محترم هست ولی وقتی در دید همه می آیید با شما برخورد می شود اگر ناقض قانون باشد حتی اگر در دید هم نباشید و جرمی مرتکب شوید باز در برخی موارد قانون می آید سر وقت شما
ناشناس۳۲۳۱۶۵۹۰۹:۵۰:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۳۰
چقدر در کشور ضعف مدیریتی و ساختاری وجود دارد که این جوانان به این گروهک ها پناه برده اند!!! مشکل از این جوان ها نیست از ضعف و عدم صداقت برخی مدیران است...
ناشناس۳۲۳۱۹۳۱۱۵:۴۶:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۳۰
تشریف ببرید کشورهایی که قوی و عزت مند می پندارید و ببینید که تعداد قابل توجه از جوانانشان دست به چه کارهایی می زنند استدلال شما ناظر به خودزنی و خودکم‌بینی است
عمران۳۲۳۱۶۶۱۰۹:۵۱:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۳۰
حمایت از تجزیه طلبان محکوم است و غلط است. اما تا جایی که تشویق به خشونت نباشد ‌و صدمه جانی و مالی به کسی نزند آزادی بیان است. آزادی بیان یعنی همین که افراد حرف غلط و درست را بشنوند و از عقل خود برای تشخیص درست از غلط استفاده کنند. در مورد پوشش هم پوشش ایشان خلاف عرفِ دانشگاهست اما خلافِ عرف کل جامعه نیست. متاسفانه برخی افراد عادت کردند فکر کنند که کل جامعه باید مطابق نظر آنها باشد و خودشان و نظر خودشان را «عرف» قلمداد میکنند.
ناشناس۳۲۳۱۷۰۷۱۰:۳۹:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۳۰
وقتی قانونی وجود دارد عرف معنا ندارد در ضمن عرف جامعه یعنی چی؟ بی حجابی عرف هست؟ خیلی در فضای مجازی می چرخی و به‌ همین دلیل نمی توانی درست تحلیل کنی
ناشناس۳۲۳۲۰۳۶۱۸:۳۲:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۳۰
شما تو فضای حقیقی جامعه اگه پاتو میزاشتی اونوقت میفهمیدی عرف جامعه چیه
ناشناس۳۲۳۲۱۷۳۰۰:۰۱:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۳۱
اتفاقا حرف ما حساب شده بود
سعید۳۲۳۱۸۲۶۱۳:۳۲:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۳۰
بابا تو از پاپ هم کاتولیک تری دمت گرم
ناشناس۳۲۳۱۸۵۸۱۴:۰۱:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۳۰
فرض کنیم یه نفر پایان‌نامه بده و از قاجاقجیان مواد مخدر دفاع کنه و همونجا مواد مصرف کنه، شما به این می‌گی آزادی بیان!؟!؟
ناشناس۳۲۳۱۹۳۶۱۵:۵۱:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۳۰
همونجا مواد مصرف کنه با از قاچاقچیان حمایت کنه ربطی به هم نداره. حرف زدن هیج اشکالی نداره خداوند به انسان عقل داده که هر حرفی را بشنوه و بررسی کنه. تنها چیزی که در آن تبعیض وجود نداشته همان عقلی است که خدا داده. همه از هر چه دارند ناراضی هستند تا به حال دیدید کسی بگوید خدا به من عقل کم داده؟ پس حداقل به داده خدا شک نکنید.
عمران۳۲۳۲۱۱۴۲۰:۵۰:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۳۰
«مصرف» مواد مخدر دیگر «بیان» نیست و طبق آزادی «بیان» طبقه بندی نمیشود و یک «عمل» است و نه «بیان». پایان نامه که قاعدتاً طبق اصولی با همراهی استاد راهنما و کمیته ی اساتید آماده میشود، ولی جواب سوال شما این است که «بله»! اگر کسی واقعا تحقیق کند و با همراهی اساتیدش به یک نتیجه ای برسد که مثلا حقوق متهمین به قاچاق مواد مخدر در موردی مثلا آیین دادرسی و یا دادگاهها یا قوانین مجازات زائل شده باید آزادی بیان این را داشته باشد که این را بیان کند. شاید نتیجه گیری او غلط باشد شاید هم درست بگوید و قوانین مجازات ما در مواردی اشتباه باشد. در هر صورت نباید از پیش حق آزادی بیان را از او گرفت.
ناشناس۳۲۳۱۸۵۹۱۴:۰۴:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۳۰
عرف جامعه یعنی اون چیزی که اکثریت جامعه از اون پیروی می‌کنن!
ناشناس۳۲۳۱۶۶۲۰۹:۵۲:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۳۰
آن استاد نما اخراج شود
ناشناس۳۲۳۲۰۵۲۱۹:۰۲:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۳۰
استادنما؟؟؟!!! لااقل یک چیزی بگویید که بگنجد!
ناشناس۳۲۳۱۶۶۳۰۹:۵۳:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۳۰
شما انتظار برخورد دارید ؟ بگیر و ببند تا کی؟؟
ناشناس۳۲۳۱۷۱۵۱۰:۵۶:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۳۰
تا وقتی دوستانت هستند!
ناشناس۳۲۳۱۸۵۶۱۳:۵۹:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۳۰
تا رفع فتنه!
ناشناس۳۲۳۱۶۶۶۰۹:۵۴:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۳۰
وقتی چشمان را به روی بی حیایی می بندن و با پوشش جلوی محارم و تو خونه ای می آیند بیرون وقتی حد شرعی دزدان را اجرا نمی کنند و هر بار بعد از دستگیری خطرناک تر و... قانون می شود کیلویی چند؟
ناشناس۳۲۳۱۶۷۱۰۹:۵۷:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۳۰
رییس دانشگاه و رییس حراست و اساتید داوز و مشاور و ... باید اخراج و بازجویی شوند
ناشناس۳۲۳۱۸۷۸۱۴:۲۸:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۳۰
کل دانشگاه را ببندند چطوره؟راضی می شوید؟
ناشناس۳۲۳۲۰۱۶۱۷:۴۳:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۳۰
کل دانشگاه را هم باید بست اگر ضررش از منفعتش بیشتر شود. همانطور که در انقلاب فرهنگی بستند و پاکسازی کردند و زباله‌ها را بیرون ریختند و ثمره‌اش رشد و پیشرفت علمی کشور شد تا اینکه دوباره در دوران به اصطلاح «اصلاحات» دوباره فاسدان و خائنان به درون دانشگاه‌ها خزیدند!
عمران۳۲۳۲۱۱۵۲۰:۵۴:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۳۰
عزیزم، دانشگاه متعلق به کشور و مردم است
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۳۲۴۲۶۱۳:۴۹:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۳۱
از نوع اظهار نظرتان بسیار متاسفم. اگر الف مقاله مستقلی درباره پیامدهای انقلاب فرهنگی و تعطیلی ۳/۵ ساله دانشگاه ها تهیه و درج نماید بهتر و مبسوط تر می توان کامنت داد. والله اعلم
علی اصقر۳۲۳۱۶۷۶۱۰:۰۲:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۳۰
برای فساد اقتصادی و ناکارآمدی هم همین جوری هستید؟
مهران۳۲۳۱۷۵۳۱۲:۰۰:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۳۰
جمع کنید این منطق مسخره رو هر اتفاقی می افته برای دزدی هم اینگونه هستید فکر کنم اگر کسی مزاحم شما هم بشه پلیس باید بگه اول دزد ها رو بگیرم بعد ...
ناشناس۳۲۳۱۷۱۰۱۰:۴۷:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۳۰
البته آزادی بیان موقعی معنی دارد که آزادی پس از بیان هم وجود داشته باشد وگرنه این که حتی استادی که اطلاع از ماجرا نداشته و صرفا اونجا بوده هم تعلیق بشه که دیگه آزادی بیان نیست.برخی انتظار دارند استاد هم با دانشجو سر مسائل عقیدتی درگیر بشه که اشتباه است.
ناشناس۳۲۳۱۷۱۴۱۰:۵۵:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۳۰
وقتی برای آزادی حد و مرز تعیین کردید آن موقع باید منتظر کوچکتر شدن این حد و مرز باشید
ناشناس۳۲۳۲۰۱۹۱۷:۴۵:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۳۰
آزادی برای انسان همیشه حد و مرز دارد. آنکه در آزادی‌اش لاقید است حیوان است!
ناشناس۳۲۳۲۳۴۲۱۱:۰۴:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۳۱
توجه ننمودی آزادی بیان و عقیده نه آزادی هر عملی
محمد۳۲۳۱۷۲۷۱۱:۱۱:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۳۰
نماینده مجلس ترکیه فقط به خاطر نام بردن از (کلمه کردستان ) از مجلس ترکیه برای همیشه اخراج شد . جرئت را باید از اینها گرفت . مگر ان دانشگاه مدیر گروه ندارد - داور پایاننامه ندارد - راهنمای پایان نامه ندارد - مگر قبلا پروپوزالشو ارائه نداده - و صددرصد دیدگاهها و نظریات این ....... در کلاسها مطرح شده و افکار خودشو عیان کرده . چطور چنین اجازه ای داده شده . مطمئن باشید که این ........ فرد دنباله دارد و حاشیه ای امن که لانه های فساد انها را باید با درایت بر چید .
سعید۳۲۳۱۷۲۸۱۱:۱۶:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۳۰
جمهوری اسلامی از ترس دو رسانه بی بی سی و اینترنشنال و چهار تا کلیپ اینستاگرامی، داره چنان خودش رو ضعیف نشون میده که هر ننه قمری به خودش اجازه میده که هر طوری که دلش خواست رفتار کنه و صحبت کنه. سیاست های غلط کشورداری کار رو به جائی رسونده که جلف و هرزه و تروریست الان دارن در قالب معترض و برانداز و اپوزوسیون در داخل کشور فعالیت می کنند. قاعده حکومت، کسب قدرت و قاعده قدرت، اعمال اون هست. در صورت عدم اعمال قدرت از طرف حکومت مرکزی، ملوک الطوایفی خواهد آمد. خود دانید.
ناشناس۳۲۳۱۷۳۳۱۱:۲۶:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۳۰
لباس پژاك يعني چي؟ مشخصات خاصي داره؟ يا منظورت اينه كه لباس كردها رو پوشيده؟
ناشناس۳۲۳۱۷۴۹۱۱:۵۵:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۳۰
وقتی چشم بر فساد ، اختلاس ، بی ادبی ، ناکارآمدی ، رانت شاسی بلند ، رانت آقازادگی برخی مسئولین می‌بندیم خب اینها هم به خود حق می‌دهند اینطور رفتار کنند
استاد دانشگاه۳۲۳۱۸۲۲۱۳:۲۷:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۳۰
سلام بنده خودم استاد دانشگاه هستم و دانشجویان زیادی پروسه دفاع از پایان نامه را با بنده طی کردند در این کیس متاسفانه نه به لحاظ شکلی نه مقررات دانشگاه نه استاندارد دفاع از پایان نامه و… هیچکدام رعایت نشده و به نحوی به جایگاه علم و دانش خدشه وارد شده که قبل از هرکسی مسیولان دانشگاه از رییس دانشگاه تا معاونت آموزش و‌تحصیلات تکمیلی و اساتید مسئول در پایان نامه اعم راهنما ‌مشاور وداوران و… همه مسئول هستند البته نوع مدیریت این جریان و رسانه ای کردن آن نیز حاکی است که اقدام فردی نیست و سازمان یافته است و الا گروهی مثل دژام که به هیچ اصول انسانی پایبند نیست و از زنان در این چند دهه به عنوان ابزار برای رسیدن به اهداف سازمانی بهره برده ‌بدترین نوع جنایت را نسبت به مخالفان خود اعمال کرده آمد که سوابق و‌مدارک ومسندات آن موجود است ارزش تبلیغ و … ندارد و‌خود مبلغ روسیاه ماجرا خواهد بود چرا که در هیچ نظامی خواه دینی خواه غیر دینی تبلیغ جنایت و‌جانیان مصداق آزادی بیان نیست .
ناشناس۳۲۳۱۸۲۹۱۳:۳۴:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۳۰
حضور این دخترک درمحیط دانشگاه، مانور دختران چپی و پیکاری در دانشگاه‌های ایران در سال 1358 را تداعی می کند.
حسن۳۲۳۱۹۳۲۱۵:۴۷:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۳۰
تا زمانی که یاد نگیریم که جواب سخن را با سخن باید داد، نخبه ترین جوانان این مرز و بوم رو به آغوش بیگانگان می‌فرستیم.
ابوالفضل۳۲۳۱۹۵۵۱۶:۰۳:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۳۰
به نظرتون ورود نهادهای امنیتی و قضایی تا کی میتونه جواب بده؟ اصلا تا حالا جواب داده؟؟؟چرا هرجا به مشکل بر میخورید میخواید امنیتی و قضایی برخورد کنید.
ناشناس۳۲۳۱۹۷۵۱۶:۳۴:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۳۰
انگار لباس کردی پوشیده فقط
ناشناس۳۲۳۲۰۳۱۱۸:۱۹:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۳۰
کدامیک از کامنت نویسان در اینجا از محتوای جلسه دفاعیه پایان نامه کوچکترین اطلاعی دارد؟ و آنانی که دفاع دانشگاهی داشته اند میدانند که آیا امکان طرح چنین موضوعاتی وجود دارد. ارجاع به عقاید و مواضع قبلی و‌جاری یکنفر دلیلی بر ارتکاب به جرم در همه جا نمیشود.
کاوه۳۲۳۲۰۸۴۲۰:۰۱:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۳۰
آقایان این نوع اعتراضات بخاطر نبود آزادی بیان است. ایشان به ایندنحو خواسته اعتراض خود را به نحوه اداره کشور نشان ندهد. سعی باید شود تا طبقه جوان و میانسال را که دوران حکومت پهلوی و اوایل انقلاب را بیاد ندارند طوری توجیه کرد که به افرادی مفید برای جامعه شان تبدیل شوند.
ناشناس۳۲۳۲۱۰۰۲۰:۲۷:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۳۰
جدیدا رفتم دانشگاه تهران شبیه همه چیز هست جز دانشگاه. ... از هویت اصلی خودش خارج شده
محمد۳۲۳۲۱۳۵۲۲:۲۱:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۳۰
اعیان و انصار این خانم در کوره ها و بیغوله های کوههای کردستان پی فرصت هستند تا زمینه نفوذ به کشور را پیدا کنند . امریکا با استقرار یک دولت کذائی نطفه غلطی را در منطقه بنیاد نهاد و بقیه کار رو سپرد به انگلیسی ها که سران اینها که در ابشخور و چمنزار خیانت لندن چرا میکنند و سیاست های سرویسهای جاسوسی را پیگیری کنند .
ناشناس۳۲۳۲۱۴۵۲۲:۳۱:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۳۰
دانشگاه با پول مالیات من معلم حق ندارد تجزیه طلب وتروریست پرورش دهد.....جای تروریست وتجزیه طلب زندان است وطناب دار
ناشناس۳۲۳۲۱۷۵۰۰:۰۴:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۳۱
مشکل را در جهت گیری های اساتید گروه انسان شناسی دانشگاه تهران بیابید که سالهاست تسهیل کننده فعالیت چنین افراد و گروههایی هستند.
ناشناس۳۲۳۲۲۲۶۰۴:۰۸:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۳۱
ایشا نه لباس کردی پوشیده نه لباس پژاک و خودش تصریح دارد بر این مطلب در متنی که در اینستاگرام منتشر کرده و نمی دانم چرا ما کاتولیک تر از پاپ می شویم اغلب متن پایان نامه اش را در کانال تلگرام منتشر کرده یه روایت دست اول از وضعیت تفاوت های هویت قومی در شهر نقده بین هموطنان کرد و ترک ساکن آنجا پایان نامه اش را هم با یاد مرحوم پیشه وری و مرحوم قاضی محمد آغاز کرده و بنا بر مستنداتی که در پایان نامه اش هست و مستندات تاریخی فراوان دیگر هیچ یک از این دو تن خواهان جدایی مناطق از ایران نبوده اند بلکه خواهان اجرای لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی و حداکثر نوعی خودمختاری بوده اند و منتقد مرکز گرایی شدید حاکم بر ساختار حاکمیت که بحث مفصلی می طلبد. انصاف داشته باشید لطفا
ناشناس۳۲۳۲۴۹۶۱۵:۳۰:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۳۱
هموطن عزیز آنچه در باب خودمختاری نوشتید بهانه بوده، دکتر جهانشاهلو افشار از نزدیکان پیشه وری می گوید در آخرین روزهایی که شوروی مجبور به دست کشیدن از آذربایجان شد، وقتی پیشه وری به کنسول شوروی اعتراض می کند، او پاسخ می دهد همان کسی که تو را آورد، الان می گوید باید بروی! باز شما معتقدید پیشه وری تجزیه طلب و متکی به اجنبی نبود؟!
ناشناس۳۲۳۲۲۶۰۰۷:۵۵:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۳۱
راهپیمایی بدون حمل سلاح ازاد است... خب چی شد؟؟ کجا اعتراض کنند؟
ناشناس۳۲۳۲۳۰۲۱۰:۱۵:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۳۱
دانشگاه بهترین مکان برای بحث و بررسی انواع عقاید و باورها است و جایی است که میشود گفت اکثر اندیشمندان و نخبگان و دانشمندان کشور در آنجا حضور دارند و بهتر است اجازه بدهیم همه بدون لکنت زبان در این محیط علمی هر چه میخواهد دلش بگوید و پاسخ هایش را از زبان استاتید بشنود
ناشناس۳۲۳۲۴۳۵۱۳:۵۸:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۳۱
متاسفانه این شخص تاریخ کشور خود را نمی شناسد (اگر نخواهیم او را تجزیه طلب بدانیم). شوروی پس از اشغال ایران در 1320 بدنبال تجزیه استان های آذربایجان و ضمیمه ان به آذربایجان شوروی بود (که قبلا در دوره قاجار به زور از ایران جدا کرده بودند). دفاع این شخص از پیشه وری کاملا مخالف منافع ملی کشور است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین