واکنش وزیر دفاع به احتمال درگیری نظامی در قفقاز/ نامه رئیسی به رهبری در انتقاد از تغییرات برنامه در مجلس

  4020622074 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش وزیر دفاع به احتمال درگیری نظامی در قفقاز/ نامه رئیسی به رهبری در انتقاد از تغییرات برنامه در مجلس

نامه رئیسی به رهبری در انتقاد از تغییرات برنامه در مجلس

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با شرق با انتقاد از کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، خروجی این کمیسیون را متفاوت از لایحه برنامه هفتم دولت دانست و گفت: «طبق خبرهایی که داریم دولت به شدت از خروجی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس ناراضی و شاکی است و رئیس‌جمهور در انتقاد و اعتراض به تدوین گزارش رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری نوشته است».

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس توضیح داد: «متنی که توسط رئیس کمیسیون تلفیق آماده شده و قرار است به صحن علنی مجلس بیاید، به دلایل مختلف توسط دولت قابلیت اجرائی ندارد، چراکه هم بار مالی و هم احکام غیربودجه‌ای دارد. ضمن اینکه متن لایحه دولت به طور کلی تغییر کرده است».

پورابراهیمی خبر داد: «از یک طرف این موضوع با مخالفت شدید دولت مواجه است و امکان اجرای آن را ندارد؛ از طرف دیگر فرایندهای اجرای آن قابل توجه است. یعنی ما احکامی در گزارش رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه داریم که اصلا در صحن مطرح نکرده‌ایم. اینکه این احکام از کجا آمده است؟ اصلا نمی‌دانیم! در گزارش رئیس که قرار است به صحن علنی بیاید، مصوباتی هم که در صحن داشته‌ایم حذف شده‌اند و نمی‌دانیم این مصوبات کجا رفته‌اند!».

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه همچنین برای اولین بار خبر داد: «همراه با برخی دوستان مشغول تهیه و تدوین نامه‌ای هستیم که موضوع گزارش رئیس کمیسیون تلفیق را از دستور کار خارج کنیم تا مجدد بررسی شود. از آنجایی که فوریت اصلاح قانون برنامه ششم در صحن رأی آورد و بعد از تصویب کلیات، امیدواریم زودتر خود آن تصویب شود؛ تا پایان سال برنامه توسعه ششم را داریم و سیاست‌های برنامه هفتم توسعه هم در اختیارمان است».

***

اظهارات جبلی درباره استفاده هنرمندان از آرشیو صداوسیما

به گزارش ایسنا، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه جلسه هیات دولت درباره استفاده شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور از آرشیو صداوسیما و تصمیم برای باز شدن درهای آرشیو به‌ روی برنامه‌سازان داخلی، گفت: من نمی‌خواهم وارد جزییات شوم اما متاسفانه مساله‌ی آرشیو صداوسیما قصه‌ی دردناکی دارد؛ من شخصا ورود نکردم اما در دوره‌های قبل اتفاقی که افتاده این است که منابع غنی آرشیو تصویری به هر نحو از کشور خارج شده و در اختیار شبکه‌های معاند قرار گرفته است. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که به لحاظ فنی و مدیریتی دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

وی در ادامه درباره اینکه درِ آرشیوهای چه زمانی بر روی مستندسازان و کارشناسان باز می‌شود تا مخاطبان از تلویزیون خودمان آنها را ببینند؟ اظهار کرد: هر تهیه‌کننده و تولیدکننده اگر طرحش به تصویب برسد، می‌تواند از آرشیو استفاده کند. ضمن اینکه خود شبکه‌های ما هم از این منابع غنی آرشیو در مناسبت‌ها به خوبی استفاده می کنند. شما شاهد هستید در مناسبت‌های مختلف و به ویژه ایام پیروزی انقلاب اسلامی منابعی داشتیم که حتی برای اولین بار استفاده شده است.  هر تهیه‌کننده‌ای نیاز به آرشیو داشته باشد ما در اختیارشان قرار می‌دهیم.

پیمان جبلی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تغییرات احتمالی در معاونت سیاسی، گفت: من درباره این مساله چیزی نشنیده‌ام. از این قبیل بحث‌ها در فضای مجازی زیاد است؛ شما هم سرتان را خیلی گرم این بحث‌ها نکنید.

***

واکنش رئیسی به شایعه آلودگی ذرت‌های همدان؛ شفاف‌سازی کنید

به گزارش ایرنا، در جلسه صبح امروز چهارشنبه هیئت دولت که به ریاست آیت الله رئیسی برگزار شد، محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی با اشاره به شائبه‌های مطرح شده در روزهای اخیر درباره مشاهده آلودگی در انبارهای نگهداری نهاده‌های دامی، گفت: نهاده‌های دامی و از جمله ذرت علاوه بر اینکه قبل از خرید از مبداء خارجی مورد آزمایش قرار می‌گیرند، در داخل کشور نیز قبل از ترخیص از گمرک مجددا به لحاظ اطمینان از فقدان آلودگی و فساد، آزمایش می‌شوند.

وزیر جهادکشاورزی در مورد سیلوهای همدان نیز گفت: به‌دنبال مسائل مطرح شده در این‌باره، این محموله سه بار از سوی اداره دامپزشکی مورد آزمایش قرار گرفت و علاوه بر آن، یک نمونه هم توسط دادگستری استان برای آزمایشگاه به مرجع استاندارد استان اصفهان ارسال شد که نتیجه همه آزمایش‌ها حاکی از فقدان آلودگی بود و فقط در یکی از سیلوها وجود قارچ بیش از حد مجاز مشاهده شد که محصول آن سیلو نیز با انجام فرآیندهای لازم قابل استفاده در تهیه خوراک دام خواهد بود.

رئیس جمهور ضمن قدردانی از پیگیری‌های صورت گرفته، بر ضرورت شفاف‌سازی دقیق، جامع و به‌هنگام نسبت به شائبه‌آفرینی‌ها تاکید و تصریح کرد: در استان‌ها همه مسائل در حوزه اجرا، باید با هماهنگی استاندار به عنوان نماینده عالی و تام ‌الاختیار دولت پیگیری شود. استانداران وظیفه دارند به مسائل و مشکلات همه بخش‌های اجرایی مستقر در استان نظارت و اشراف داشته و آنها را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند.

بهادری جهرمی درباره آلودگی ذرت‌های همدان: ذهن مردم را مشوش نکنیم

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی اختلاف نظرها در زمینه انبار ذرت همدان و فاسدشدن محصولات آن، اظهار کرد: کالاهایی که برای انبارها ذخیره‌سازی می‌شوند، مصرف دامی دارند. حجم واردات ما در حوزه کالاهای اساسی به شدت زیاد است، چراکه مصرف همه دام‌ها و طیور کشور است. این انبارها به شکل مستمر پر و خالی می‌شود و روال معمولی دارد.

وی افزود: همه واردات این بخش در بدو ورود به کشور از سوی سازمان‌های دامپزشکی و استاندارد ارزیابی لازم بهداشتی را طی می‌کند. وقتی در انبارها ذخیره می‌شود به صورت متناوب آزمایش‌های لازم در خصوص آن‌ها انجام می‌شود و طبیعی است که در این حجم گسترده گاهی آفت‌هایی هم وجود داشته باشد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در این زمینه هم روال معمول این است که آفت‌ها شناسایی و سم‌زدایی می‌شود و به استفاده دامی می‌رسد، بخشی هم ممکن است امکان سم‌زدایی نداشته باشد که به مصرف صنعتی مثل تولید الکل می‌رسد.

وی تصریح کرد: در همدان شش سیلو وجود دارد. اینکه یک سیلو از این میان - آن هم فقط در همدان و نه کل کشور - مشکلی داشته باشد و ما به سرعت ذهن مردم را با آن مشوش کنیم چندان جای پرداختن در این حد نداشته است و ندارد.

بررسی نهاده های فاسد در مجلس

به گزارش خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در قالب تذکری گفت: یکی از تکالیفی که در کمیسیون‌های مختلف وجود دارد به خبری برمی‌گردد که شب گذشته شنیدیم مبنی بر اینکه از 13 هزار تن نهاده در کشور 6 هزار تن فاسد شده است. وقتی این نهاده‌ها فاسد شود یا زیاد از حد بماند، اگر به دام داده شود مبتلا می‌شود سپس انسان نیز دچار مشکل شده بنابراین برای سلامت عمومی مضر است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس ادامه داد: ما این همه با کمبود نهاده مواجه هستیم ضمن اینکه دامداران و مرغداران از چند ماه قبل پول می‌سپارند تا برای آنها نهاده آورده شود در چنین شرایطی انباری در کشور کشف می‌شود که 6 هزار تن نهاده در آن فاسد شده است، در این وضعیت دستگاه‌های نظارتی و کمیسیون‌های مربوطه کجا هستند.

وی تصریح کرد: وقتی این میزان منابع کشور در عین نیاز شدید به آنها از بین برود شرکت پشتیبانی و وزیر جهاد کشاورزی باید پاسخگو باشند و باید مقصر مشخص شود آیا ما در قبال از بین رفتن این میزان بیت‌المال مسئولیتی نداریم.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: ان‌شاء‌الله کمیسیون کشاورزی به این موضوع عنایت داشته باشد و حتماً این مسئله را مورد بررسی قرار دهد.

***

واکنش وزیر دفاع به احتمال درگیری نظامی در قفقاز

به گزارش ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ جنگی در منطقه صورت نمی‌گیرد. موضع جمهوری اسلامی کاملاً مشخص است. آخرین ملاقاتی که از ستاد کل نیروهای مسلح در این زمینه برگزار شد، مواضع ما را کاملاً روشن کرد. به هیچ‌وجه تغییری در ژئوپلیتیک منطقه نمی‌پذیریم و این برای همه روشن است.

وی افزود: روندی که درحال بررسی آن هستیم نشان می‌دهد اتفاقی خاصی نخواهد افتاد.

وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی درباره اهمیت برگزاری کمیسیون مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: در این کمیسیون مباحث مربوط به همکاری‌های متقابل و مواردی که می‌تواند محل مذاکره باشد و تعاملاتی که می‌توانیم با یکدیگر داشته باشیم، مطرح می‌شود.

آشتیانی یادآور شد: ما با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان ارتباط نزدیکی داریم و هردو برای ما اهمیت دارند. تعاملات خود را نیز با هردو کشور ادامه خواهیم داد.

وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی درباره تمرکز نیروهای مسلح ایران در مرزهای شمال‌غرب کشور، اظهار کرد: ما در مناطق مرزی حتماً رزمایش‌هایی در طول سال برگزار می‌کنیم. رزمایش‌ها براساس برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود و در همه مناطق مرزی صورت می‌گیرد. این امر روند عادی خودش را پیش می‌برد.

***

 تحقیق و تفحص مجلس از نحوه فیلتر اینترنت و فیلترشکن کلید خورد

جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس در گفت وگو با عصر ایران گفت: بنده به اتفاق آقای نیک بین نماینده مردم کاشمر بحث‌ تحقیق و تفحص از نحوه فیلترینگ و اینکه چه کسانی پیشت قضیه فیلتر شکن ها هستند را کلید زده ایم.

این نماینده مجلس افزود‌: قاعدتا متولی امر در این زمینه نیز مجموعه وزارت ارتباطات است. آن چیزی که مشخص است این است که مجلس در بحث فیلترینگ اگر سوال و تحقیق و تفحصی دارد از مجموعه وزارت ارتباطات داشته باشد گرچه وزیر ارتباطات می گوید این داستان به من  ارتباطی ندارد و تصمیم ها جای دیگری گرفته می شود.

وی خاطر نشان کرد: خود دولت پشت داستان فیلترینگ است. وقتی مسئولان دولتی مصاحبه می کنند که این شرکت ها باید بیایند در ایران دفتر بزنند که ما اجازه فعالیت دهیم یعنی اینکه خودشان پشت فیلترینگ هستند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معتقدیم این شیوه اصلا جواب نمی دهد. الان هم آماری منتشر شده بود که 90  درصد افراد بین 15 تا 20 سال به وقت حضور در فضای مجازی از فیلتر شکن استفاده می کنند. این نشان می دهد روشی که در پیش گرفته ایم اشتباه است و باید این روند اصلاح شود. امیدواریم عزیزان این موضوع را درک کنند که بتوانیم مسیر درستی را برویم.

***

تاکید چندباره زارع‌پور بر رفع فیلتر گوگل پلی

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز صبح در حاشیه جلسه هیأت دولت در خصوص سرعت اینترنت گفت: در حال توسعه شبکه هسته‌ای و مودم مخابراتی هستیم انشاالله تا شش ماه آینده ۵۰ درصد ظرفیت لایه آی پی شبکه را اضافه می‌کنیم و تجهیزات جدید در شبکه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای شبکه در نصف شب‌ها حدود ۱ تا ۲ شب انجام می‌شود افزود: بعضی از مناطق ممکن است اختلال محدودی داشته باشند که این موضوع از قبل توسط شرکت ارتباطات زیرساخت اطلاع داده می‌شود.

وی در خصوص وضعیت رفع فیلتر سرویس گوگل پلی گفت: محدودیت‌های ایجاد شده در برخی از سرویس‌ها نیازمند بازنگری است و وزارت ارتباطات در حال پیگیری برای برداشته شدن محدودیت دسترسی به یک‌سری از سرویس‌هایی است که فلسفه ایجاد محدودیت شأن از بین رفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در برخی از سرویس‌ها امکاناتی به‌وجود آمده که نگرانی‌هایی که کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه داشته است برطرف شده و این‌ها قابلیت بازنگری دارد.

***

شورای رقابت: خودرو گران نمی‌شود 

سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص برخی گزارش‌ها از تصمیم شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو با تکذیب این گونه اظهارات گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد و تا تصمیم گیری بعدی اعضای شورا، آن هم با توجه به واقعیت‌های بازار، نرخ تورم و دیگر فاکتورهای مؤثر در قیمت تمام شده، کارگروه خودروی این شورا تصمیمات را پیشنهاد و اعضا شورا با توجه به همه فاکتورهای دخیل در بازار خودرو در خصوص اصلاح قیمت‌ها چه کاهش و چه افزایش تصمیم گیری می‌کنند. این امر در آینده نزدیک محتوم نیست.

وی با اشاره به اعلام قیمت ۵ محصول جدید از محصولات شرکت سایپا اظهار داشت: توجه کنیم که این محصولات شامل خودروهایی است که پیش از این در بازار وجود نداشته و با تأیید معاونت حمل و نقل وزارت صمت و تشخیص کارگروه شورا به عنوان محصولاتی جدید قیمت گذاری شده‌اند.

***

واکنش اسلامی به بیانیه تروئیکای اروپایی

به گزارش مهر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به بیانیه تروئیکا اروپایی علیه کشورمان در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: گزارش مدیرکل کاملاً مشهود است که دارای دو بخش برجامی و پادمانی است. در بخش برجامی طبیعی است که طبق قانون اقدام راهبردی و طبق ماده ۲۶ و ۳۶ برجام به دلیل عدم اجرای طرف مقابل، ما نیز بازگشت از تعهدات داشتیم و این واضح است.

وی افزود: سه کشور اروپایی نمی‌توانند از ما انتظار داشته باشند که به طور کامل برجام را اجرا کنیم ولی آنها تعهدات خود را انجام ندهند.

اسلامی تصریح کرد: اقدامات ما در راستای قانون اقدام راهبردی است.

معاون رئیس جمهور گفت: مادامی که طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل نکنند و تحریم‌ها کامل رفع نشود طبیعی است که ما همین روند را ادامه خواهیم داد.

اسلامی تصریح کرد: موارد پادمانی از ۴ مورد به ۲ مورد کاهش پیدا کرده است. در این زمینه ما در حال گفتگو و روشنگری هستیم و مدارک زیادی را به آژانس ارائه کردیم.

وی افزود: به هر حال ما در حال مواجهه با دشمنی هستیم و اساس شکل‌گیری این پرونده‌ها نیز متأثر از پرونده‌سازی و دشمنی است. ۲۲ سال است که اتهام می‌زنند و ما همواره صبورانه و با تعامل همراهی کردیم که ان‌شاءالله این را کامل برطرف کنیم.

 

 

دیدگاه کاربران

ی الف ب چه۳۲۲۳۶۵۲۲۲:۲۳:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
از ریاست جمهوری و بازرس ویژه ایشان درخواست میشود زیاده خوری ها در شبکه بانکی را پیگیری نمایند .... لطفا مقامات نظارتی را مجبور به ورود و رسیدگی بفرمایید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  7. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  8. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  9. دور باطلی که تمامی ندارد!

  10. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  11. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. تضادی عجیب و پر ابهام!

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  20. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  7. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  8. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  9. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  10. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  11. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  13. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  14. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  15. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  16. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  17. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  18. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  19. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  20. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  24. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  25. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

آخرین عناوین