نیویورک تایمز گزارش می دهد ...این آمریکای سرخورده!

گروه جهان الف،   4020621118 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

نیویورک تایمز در گزارشی می نویسد: «ملت آمریکا اکنون با ویرانی های زیادی رو به رو هستند. اگرچه تمامی این ویرانی ها تقصیر بایدن نیست با این حال، نمی شود از آن ها شانه هم خالی کرد. البته که بایدن و دولتش سعی دارند تا این ویرانی ها را ذیلِ ارائه آمارهای زیبا پنهان کنند و شانس خود جهت حضور مجدد در کاخ سفید در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا را بالا ببرند.»

...این آمریکای سرخورده!

به گزارش الف؛ "نیویورک تایمز" در گزارشی با اشاره به نتایج نظرسنجی های اخیر در آمریکا، به طور خاص به این نکته پرداخته که چیزی در حدود نیمی از مردم آمریکا از وضعیت اقتصادی کشورشان به هیچ عنوان راضی نیستند و آن را ضعیف ارزیابی می کنند و البته که میزان رضایت از بایدن نیز به پایین ترین سطح خود که زیر 40 درصد می باشد، سقوط کرده است. 

در این میان، روندهای عمومی نیز حاکی از سرخوردگی مردم آمریکا از مدل حکمرانی بایدن و تیم سیاست خارجی و اقتصادی وی در قدرت هستند. در این راستا، یک سوال عمده و محوری مطرح می‌شود: چرا مردم آمریکا از بایدن و عملکرد او ناامید شده اند و از آن رضایت ندارند؟ 

نیویورک تایمز در گزارش خود می نویسد:

«برخی از ناظران و تحلیلگران به ویژه آن هایی که به حزب دموکرات نزدیک هستند، علت سرخوردگی و ناامیدی مردم آمریکا از دولت بایدن را ناتوانی این دولت در اطلاع رسانی درستِ موفقیت ها و دستاوردهایش ارزیابی می کنند. با این حال، اینطور به نظر می رسد که برای مساله مذکور، توضیح ساده تری نیز وجود دارد: کلیت اخبار در آمریکا، واقعیت های خوشایندی را مخابره نمی کنند. آمریکایی‌ها در زندگی عادی و معمولی خود چیزهایی را می بینند که در تیتر اخبار رسانه ها و آمار و ارقام مختلف چندان به آن ها اشاره نمی شود. 

به عنوان مثال قیمت تخم مرغ در آمریکا در فاصله میان ماه های ژانویه تا مِی سال جاری تا 38 درصد افزایش پیدا کرده است. نان نیز شاهد افزایش 25 درصدی قیمت بوده است. مرغ تا 18 درصد و سوخت(بنزین) هم تا 63 درصد افزایش قیمت را از ژانویه سال 2021 به ثبت رسانده اند(بایدن در ژانویه سال 2021 به قدرت رسید). 

باید توجه داشت که تورم کنونی آمریکا و آنچه مردم این کشور در زندگی روزانه خود تجربه می کنند، به هیچ عنوان مساله مطلوبی نیست که دولت آمریکا بخواهد آن را برجسته سازی کند. در کنار این مساله، شاهد سقوط و تضعیف شدید نظم عمومی در خیابان های آمریکا هستیم. به عنوان مثال، در ماه آپریل گذشته، صدها نوجوان در شیکاگو اقدام به درگیری و تنش آفرینی کردند. 

در جریان این درگیری ها دو پسر گلوله خوردند. یک زوج جوان نیز مورد ضرب و شتم اوباش قرار گرفتند. با این همه، تنها 16 نفر بازداشت شدند. صحنه های مشابهی را در روزهای گذشته در نیویورک و بوستون نیز شاهد بوده ایم.  مکان هایی که افسران پلیس در جریان دو شورش خیابانی توسط نوجوانان و جوانان اوباش و بزهکار هدف حمله قرار گرفتند. 

یکی از چالش های جدی دیگری که مردم آمریکا به صورت روزانه با آن دست به گریبان هستند این نکته است که به راحتی می توان متوجه شد که کودکان حالشان خوب نیست. البته دلایل این مساله نیز متنوع و فراوان است. در این رابطه شبکه های اجتماعی می توانند چشم اندازهای روشنی را ارائه کنند. 

بسیاری از ناظران و تحلیلگران معقتدند که تعطیل شدن طولانی مدت مدارس در آمریکا که حتی دامنه آن تا روز صدمِ ریاست جمهوری بایدن نیز ادامه یافت، آسیب های مختلفی را به کودکان آمریکایی و روند رشد آن ها وارد کرده است. مساله ای که تاکنون گزارش های زیادی نیز با محوریت آن نوشته شده است. 

جدای از این مساله، مردم آمریکا تا حد زیادی جلوه های عینی بحران مرزی کشورشان را نیز پیش چشم دارند. در واقع، بحران مرزی در آمریکا به یک بحران ملی تبدیل شده است. در ماه مِی، دولت بایدن به این مساله اشاره داشت که سیاست های جدید این دولت به کاهش شدید شمارِ برخوردها با گشت های مرزی و مهاجران غیرقانونی ختم شده است. با این حال، تا ماه آگوست سال جاری، شمار مهاجرانی که که از مرز آمریکا عبور کرده و با خانواده خود بازداشت شده اند، رکورد 91 هزار نفر را به ثبت رساند. 

تنها در نیویورک، بیش از 57 هزار مهاجر به دنبال دریافت غذا و پناهگاه از نهادهای خدمات شهری هستند. موضوعاتی که همه و همه پیش چشم مردم آمریکا هستند. برخی ابراز نگرانی می کنند که بحران مهاجران در دولت بایدن ابعاد وخیمی گرفته و در نهایت به ایجاد مشکلات مختلف و گسترده سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی برای آمریکایی ها ختم خواهد شد. 

در این میان، این حس در مردم آمریکا ایجاد شده که جهان در دوره حضور بایدن در قدرت، تا حد زیادی به مکانی خطرناک‌تر تبدیل شده است. عقب نشینی خفت بار آمریکا از افغانستان و موضع ضعیف بایدن در برابر روسیه و چین، نمودهای عینی هستند که توجه افکار عمومی آمریکا را به خود جلب کرده اند. 

مجموعه این مساله یک واقعیت را تداعی می کنند: سرخوردگی کنونی مردم آمریکا از بایدن و دولتش کاملا قابل پیش بینی بود. 

آمریکایِ کنونی سرخورده است که رئیس جمهور آن به اندازه کافی برای سِمتی که در اختیار دارد، جوان و مفید نیست. او مدام زمین می خورد و انگار در حال سقوط است. بُهت کردن های وی و خوابیدنش در جلسات نیز جای سوال دارد. با این حال، نکته مهم این است که بایدن جایگزین مناسبی ندارد و بسیاری از ترس ترامپ و حضور مجدد یک رئیس جمهورِ جمهوری خواه در قدرت، به سمت بایدن گرایش پیدا کرده اند. در واقع آن ها از ترس بدتر به دام بد افتاده اند. 

مردم آمریکا چادرهای بی خانمان ها و یا معتادان این کشور را در شهرهای مختلف کشورشان به وضوح مشاهده می کنند. آن ها می بینند که مغازه ها و فروشگاه ها برای جلوگیری از دزدی از مغازه هایشان چه ترفندهای عجیب و غریبی را پیاده سازی می کنند. آن ها کودکان کار را در آمریکا می بینند و در عین حال گزارش های مختلف رسانه ها در مورد افزایش آمارهای مرتبط با سرقت مثلا خودرو را نیز می شنوند. آماری که در سال جاری منفجر شده و به نحو عجیبی رشد پیدا کرده است. 

ملت آمریکا اکنون با ویرانی های زیادی رو به رو است. اگرچه تمامی این ویرانی ها تقصیر بایدن نیست با این حال، نمی شود از آن ها شانی هم خالی کرد. البته که بایدن و دولتش سعی دارند تا این ویرانی ها را ذیلِ ارائه آمارهای زیبا پنهان کنند و شانس خود جهت حضور مجدد در کاخ سفید در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا را بالا ببرند.»

 

لینک: 

https://www.nytimes.com/2023/09/05/opinion/columnists/biden-unpopular-2024.html

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۲۱۹۵۳۰۰:۱۳:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
خوبی امریکا اینه که نیویورک تایمز این چیزهای رو مینویسه شما بتونین ترجمه کنید تا حالا از خودتون پرسیدین تو روسیه یا چین اصلا همچین امکانی وجود داره؟
ناشناس۳۲۲۲۶۸۵۱۲:۵۴:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
یه نگاه به روزنامه های اصلاح طلب بنداز بااین منطق کشور ما حتی از امریکاهم بیشتر به ازادی بیان اهمیت میده
ناشناس۳۲۲۲۰۲۲۰۳:۰۵:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
اول از همه این خبر خوبی برای ما نیست. با آمدن دوباره ترامپ اولین اتفاقی که در کشور ما خواهد افتاد جهش وحشتناک قیمت دلار خواهد بود . وضعیت و شرایط اقتصادی بسیار بدتر از این خواهد شد و فروش نفتی هم در کار نخواهد بود. بنابراین بیشتر از همه برای خودمون نگران باشید
ناشناس۳۲۲۲۰۳۸۰۳:۵۱:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
تو سرازیری وقتی قرار میگیری سر میخوری و تو امریکا پر از سرازیری شده است
ناشناس۳۲۲۲۰۴۰۰۳:۵۲:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
واقعا نمیدونم چرا اصلا ماباید این همه راجع به آمریکا بگیم ؟مگه این همه کشور تو دنیا هستن همشون که با آمریکا رابطه دارن دچار مشکل شدن ؟الان عربستان یا قطر یا کویت که با آمریکا رابطه دارن تو منطقه هم از نظر سیاسی حرف اول رو میزنن ومردمانشون دررفاه هستن چرا دچار مشکل نمیشن ؟علتش این هست که تو داخل باید برای ناکارامدیها یک دشمن داشته باشن که تقصیرها رو بندازن گردن اون ،دلار هزار تومنی تو ده سال بشه پنجاه هزار تومن تقصیر بی لیاقتی خدمتگزاران کشور نیست تقصیر دشمن هست
ناشناس۳۲۲۲۲۵۴۰۹:۱۱:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
این کشورها گفتی حرف اول رو می زنن؟؟؟ عزیزم در مورد رفاه مثلا مردم کشور عربستان، تو اینترنت شهرهای فقیر عربستان و عبارات مانند این رو بزن تا با فیلم و مدرک بفهمی همه در رفاه نیستن.
ناشناس۳۲۲۲۱۰۰۰۶:۵۳:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۲۲
یه نظر سنجی از ایران هم میزاشتین بد نبود!!!
ناشناس۳۲۲۲۱۹۱۰۸:۳۱:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
از نظر غرب گدایان ایرانی خیر آمریکا عالی هست!
معلم۳۲۲۲۹۶۴۱۵:۰۲:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۲۲
الگوی شرق کدایان ونزوئلا و کره شمالی است.
ناشناس۳۲۲۲۲۵۷۰۹:۱۵:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۲۲
امریکا نرخ بیکاری زیر چهار درصد دارد.
ناشناس۳۲۲۲۷۲۷۱۳:۱۸:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۲۲
در ایران زیر صفره نرخ بیکاری چون نیروی کار نیست یه مشت جوان فکر کردن میتونن مدیر و مدیر عامل باشن هیچ کاری نمیکنن
ناشناس۳۲۲۲۲۵۹۰۹:۱۷:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۲۲
انها خودشان را نقد مي كنند تا اصلاح كنند.
ناشناس۳۲۲۲۵۲۵۱۱:۳۰:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۲
با این اخبار سیاهی که سالهاست صداوسیما و رسانه‌های اصول گرا در مورد آمریکا منتشر می کنند ،اصولا دیگر نباید اثری از آمریکا می بود !!!
ناشناس۳۲۲۲۸۲۲۱۴:۱۰:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۲۲
شما از وجود 57 هزار مهاجر توی نیویورک به این بزرگی می نالید؟!!! توی ایران فقط شش میلیون افغان زندگی می کنند، مثل بقیه مردم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین