• چین رئیس ایالات‌متحده است

    چین رئیس ایالات‌متحده است

    دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده اظهار کرد که در حال حاضر چین رئیس ایالات‌متحده است.

  • سایت عبری: دولت بایدن تصمیمی برای اعمال محدودیت‌های نظامی بر اسرائیل ندارد   

    سایت عبری: دولت بایدن تصمیمی برای اعمال محدودیت‌های نظامی بر اسرائیل ندارد   

    سایت عبری زبان واللا به نقل از چهار مسئول آمریکایی گزارش داد که واشنگتن در این مرحله قصد اعمال تحریم کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی ندارد.

  • لاپوشانی یک اختلاف

    لاپوشانی یک اختلاف

    گروه جهان الف،

    «اگرچه آمریکایی ها همچنان به صورت تمام و کمال از رفتارها و رویه های صهیونیست ها در قالب جنگ غزه حمایت می کنند و همه نوع همدستی را نیز با اشغالگران صهیونیست در این زمینه انجام می‌دهند، با این حال، لاپوشانی اختلاف نظرها میان دو طرف به مساله ای تبدیل شده که مورد اشاره بسیاری از تحلیلگران و استراتژیست های بین المللی، قرار گرفته و می گیرد.»

  • جنگ غزه و شکاف های درونِ جهان غرب

    جنگ غزه و شکاف های درونِ جهان غرب

    گروه جهان الف،

    «به تازگی نشریه "نیویورک تایمز" اعلام کرده که به نسخه ای از یک نامه دست یافته که در قالب آن، قریب به ۸۰۰ مقام آمریکایی و اروپایی، به صراحت از سیاست رسمی دولت آمریکا در قالب جنگ غزه انتقاد کرده اند و خواستار پایان‌بخشی به سیاست های مغرضانه و استانداردهای دوگانه در این رابطه شده‌اند.»

  • ۲ نکته مهم در مورد حمله به نظامیان آمریکایی در اردن

    ۲ نکته مهم در مورد حمله به نظامیان آمریکایی در اردن

    مقاومت عراق به واسطه حمله اخیر به پایگاه نظامیان آمریکایی در اردن، هم تا حدی انتقام حملات اخیرِ آمریکایی ها به مواضع خود را گرفت و هم این پیام را به آن ها رساند که واشنگتن در چهارچوب معادلات منطقه ای، ابتکار عمل را در دست ندارد و همین مساله می تواند سناریوهای مرگباری را برای آن رقم بزند. موضوعی که برای دولت بایدن به شدت هزینه‌زا است.

  • رونمایی از حاکمان حقیقی آمریکا !

    رونمایی از حاکمان حقیقی آمریکا !

    گروه جهان الف،

    هیچ عجیب نیست اگر بگوییم که حاکمان واقعی آمریکا، دلالان اسلحه و شرکت های تسلیحاتی این کشور هستند. کنشگرانی که با طیف متنوعی از بازیگران فعال در کاخ سفید، کنگره آمریکا و حتی وزارت خارجه این کشور، پیوندهای نزدیکی دارند و با آن ها قراردادهایی دارند که عملا برایشان منافع مالی قابل ملاحظه‌ای را به همراه دارد.

  • بن بست های بایدن!

    بن بست های بایدن!

    گروه جهان الف،

    گویی سیاست خارجی بایدن در رابطه با یمن نیز همچون سیاست آن در رابطه با معادله جنگ غزه و یا جنگ اوکراین، در بن‌بستی گرفتار شده که این دولت در قالب آن صرفا در حال دست و پا زدن و وقت خریدن برای خود است. 

  • حکایت دو دروغگویِ بزرگ!..

    خبرگزاری الجزیره گزارش می دهد؛ حکایت دو دروغگویِ بزرگ!..

    گروه جهان الف،

    خبرگزاری الجزیره در گزارشی می نویسد: «بایدن با ترامپ هیچ فرقی ندارد. او نیز مثل ترامپ دروغ می گوید و البته که در عمل به وظایفش و انجامِ کارهای درست، انفعال و سوعملکردِ زیادی را از خود نشان داده و می‌دهد.»

  • «ما کَر و کوریم!»

    «ما کَر و کوریم!»

    گروه جهان الف،

    سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تازگی گفته است که دولت آمریکا هیچگونه شواهدی دال بر اینکه رژیم اسرائیل در نوار غزه دست به نسل کشی و یا پاکسازی قومیتی می زند، پیدا نکرده است. مضحک اینکه وی افزوده است که البته دولت آمریکا در این رابطه، تحقیقات جامع و مستقلی را هم انجام نداده است!

  • ۳ نکته در مورد یک تغییر لحنِ معنادار

    ۳ نکته در مورد یک تغییر لحنِ معنادار

    گروه جهان الف،

    «به تازگی مقام های ارشد حوزه سیاست خارجی و امنیت ملی دولت بایدن اعلام کرده اند که آمریکا "تا جایی که بتواند" به حمایت از اوکراین ادامه می دهد. این در حالی است که در ماه های ابتدایی جنگ اوکراین و حتی تا همین اواخر، دولت بایدن به صراحت اعلام می کرد که آمریکا "تا زمانی که جنگ اوکراین ادامه یابد"، از کیِف در جنگ علیه روسیه حمایت می کند.»

  • دولت بایدن باز هم کنگره را برای فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی دور زد

    دولت بایدن باز هم کنگره را برای فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی دور زد

    برای دومین بار در ماه جاری، دولت بایدن کنگره آمریکا را دور زد تا فروش اضطراری تسلیحات به رژیم صهیونیستی را تایید کند؛ آن هم در شرایطی که تل‌آویو با وجود انتقاد فزاینده بین‌المللی به حملاتش علیه حماس در غزه ادامه می‌دهد.

  • تحقیر آمریکا در دریای سرخ

    تحقیر آمریکا در دریای سرخ

    ائتلاف ساخته و پرداخته دست آمریکا در دریای سرخ در عرض چند ساعت منهدم شد و جای خود را به یک ساختار هندسی - امنیتی نامتقارن و شکست‌خورده داد. قبل از اعلام شکل‌گیری این ائتلاف مداخله‌گرانه، برخی استراتژیست‌های غربی به دولت بایدن درباره رویاپردازی کاخ سفید در دریای سرخ و باب‌المندب هشدار داده و در تایید این انذار، به مقاومت ۹ ساله یمنی‌ها در جنگ با سعودی‌ها و امارات اشاره کردند.

  • وقتی اوکراین قربانی سیاست های آمریکا می شود...

    پایگاه خبری "گلوبال تایمز" گزارش می دهد؛ وقتی اوکراین قربانی سیاست های آمریکا می شود...

    گروه جهان الف،

    پایگاه خبری "گلوبال تایمز" در گزارشی می نویسد: «در چهارچوب جنگ روسیه و اوکراین، کشور اوکراین و بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، قربانی سیاست ها و رویکردهای منفعت طلبانه آمریکا و رقابت هایِ حوزه سیاست داخلی این کشور هستند. مساله ای که روز به روز ابعاد روشن‌تر و عینی‌تری را از خود به نمایش می‌گذارد.»

  • دولت بایدن مردم آمریکا را در عمل انجام‌شده قرار داد

    ماریا زاخارووا:دولت بایدن مردم آمریکا را در عمل انجام‌شده قرار داد

    سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که بخش قابل توجهی از مردم آمریکا هیچ تمایلی به حمایت از اوکراین و پمپاژ پول به این کشور ندارند و دولت آمریکا به خودش زحمت نظرسنجی هم نمی‌دهد!

  • دولت بایدن طرفدار دکترین مرد دیوانه است

    فواد ایزدی:دولت بایدن طرفدار دکترین مرد دیوانه است

    رفتار ایالات متحده در مخالفت با اقدام دبیر کل سازمان ملل در استناد به بند ۹۹ منشور این سازمان و همچنین وتو قطعنامه مربوط به آتش بس فوری در غزه حاکی از ماهیت غرب و آمریکا و بی صداقتی آن‌ها نسبت به موضوعات حقوق بشری است.

  • واکنش تند جمهوری‌خواهان آمریکا به اقدام تازه دولت بایدن در رابطه با ایران

    واکنش تند جمهوری‌خواهان آمریکا به اقدام تازه دولت بایدن در رابطه با ایران

    تمدید معافیت‌های عراق از تحریم‌های ایران توسط واشنگتن برای پرداخت هزینه‌های واردات انرژی عراق از ایران با انتقاد جمهوری‌خواهان آمریکا از سیاست‌های دولت این کشور در قبال ایران روبه‌‎رو شد.

  • رمزگشایی از بازی منافقانه آمریکا در بحبوحه جنگ غزه

    نشریه "نِیشن/The Nation" گزارش می دهد: رمزگشایی از بازی منافقانه آمریکا در بحبوحه جنگ غزه

    گروه جهان الف،

    نشریه نِیشن در گزارشی می نویسد: «اگر دولت بایدن واقعا در موضع گیریهای به ظاهر انساندوستانه خود با محوریت جگ غزه مصمم است، بهتر است از اهرم های در دسترس اش علیه اسرائیل استفاده کند و زمینه را برای برقراری آتش‌بس فراهم سازد. آمریکا باید اعطای کمک های نظامی به اسرائیل را متوقف کند. در شرایط کنونی، تسلیحات آمریکایی و کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل، اصلی ترین محرک های تداوم جنگ غزه به شمار می آیند.»

  • دولت بایدن معتقد است نتانیاهو دوام نمی‌آورد

    دولت بایدن معتقد است نتانیاهو دوام نمی‌آورد

    مقام‌های کنونی و پیشین دولت آمریکا به پالتیکو گفتند که رئیس جمهور این کشور و دستیارانش باور دارند که نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی فرصت زیادی را برای حضور در قدرت ندارد.

  • درخواست قانون‌گذاران جمهوری‌خواه و دموکرات از دولت بایدن برای تحریم ایران

    درخواست قانون‌گذاران جمهوری‌خواه و دموکرات از دولت بایدن برای تحریم ایران

    قانون‌گذاران هر دو حزب آمریکا از دولت جو بایدن خواسته‌اند تا ایران را به دلیل حمایت از حماس تحریم کند.

  • کنگره درباره ادعای «مذاکرات مخفی» دولت بایدن با ایران تحقیق می‌کند

    کنگره درباره ادعای «مذاکرات مخفی» دولت بایدن با ایران تحقیق می‌کند

    مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد تحقیقاتی را برای بررسی مذاکرات مخفی دولت بایدن با ایران راه‌اندازی می‌کند.

  • عادی‌سازی روابط اسرائیل-عربستان؛ معامله ای پا در هوا !

    پایگاه خبری میدل ایست آی گزارش می دهد؛عادی‌سازی روابط اسرائیل-عربستان؛ معامله ای پا در هوا !

    پایگاه خبری "میدل ایست آی" در گزارشی می نویسد: «عربستان و اسرائیل به خوبی می دانند که اگر بخواهند به نحوی باثبات به عادی سازی روابط خود اقدام کنند، بایستی ترتیبی دهند تا مساله فلسطین و ظلمی که اسرائیل به فلسطینی ها روا می دارد و رویه های آپارتایدی این رژیم علیه ملت فلسطین، برای همیشه خاتمه یابد. البته که دولت آمریکا نیز باید این مساله را درک کند.»

  • اکونومیست: کدام دیوانه ای ریاست بر مجلس نمایندگان آمریکا را می پذیرد؟!

    اکونومیست: کدام دیوانه ای ریاست بر مجلس نمایندگان آمریکا را می پذیرد؟!

    گروه جهان الف،

    اکونومیست در گزارشی می نویسد: «جمهوری خواهان، ترتیبات لازم را جهت انتخاب رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا به پیش می برند. در این میان، یک سوال مهم و محوری مطرح است: چه کسی از آمادگی ذهنی کافی جهت تصدی سِمت مذکور برخوردار است و آیا اینکه هنوز انسان دیوانه ای وجود دارد که بخواهد این سِمت را به عهده گیرد؟»

  • خشم مخالفان دولت بایدن از توافق با تهران

    خشم مخالفان دولت بایدن از توافق با تهران

    در پی مخالفت شدید جمهوریخواهان و مخالفان دولت دموکرات جو بایدن با توافق تبادل زندانیان میان تهران- واشنگتن و آزاد سازی وجوه مسدود شده ایران در کره جنوبی، برخی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را با هدف جلوگیری از سفر دارندگان گذرنامه آمریکایی به ایران ارائه کرده اند.

  • ۳ حقیقت تلخ برای دولت بایدن در رابطه با ایران

    ۳ حقیقت تلخ برای دولت بایدن در رابطه با ایران

    «ایران هم از منظر سلبی و هم ایجابی، شرایطی را در منطقه ایجاد کرده که معادلات جاری در آن، تا حد زیادی در نقطه مقابل منافع راهبردی آمریکا است. معادله ای که در کلیت خود یک سرگیجه بزرگ را برای واشنگتن و مخصوصا دولت بایدن تداعی می کند.»

  • جمهوری‌خواهان: توافق دولت بایدن با ایران، نشان‌دهنده ضعف آمریکاست

    جمهوری‌خواهان: توافق دولت بایدن با ایران، نشان‌دهنده ضعف آمریکاست

    کارشناسان نظامی و امنیتی آمریکایی از توافق دولت «جو بایدن» برای تبادل زندانیان با ایران را که آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی نیز به عنوان بخشی از آن انجام شد، با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، «توافقی بد» تلقی کردند.

  • ...این آمریکای سرخورده!

    نیویورک تایمز گزارش می دهد...این آمریکای سرخورده!

    گروه جهان الف،

    نیویورک تایمز در گزارشی می نویسد: «ملت آمریکا اکنون با ویرانی های زیادی رو به رو هستند. اگرچه تمامی این ویرانی ها تقصیر بایدن نیست با این حال، نمی شود از آن ها شانه هم خالی کرد. البته که بایدن و دولتش سعی دارند تا این ویرانی ها را ذیلِ ارائه آمارهای زیبا پنهان کنند و شانس خود جهت حضور مجدد در کاخ سفید در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا را بالا ببرند.»

  • دولت بایدن همه قراردادهای اجاره نفت و گاز باقی‌مانده در آلاسکا را لغو کرد

    دولت بایدن همه قراردادهای اجاره نفت و گاز باقی‌مانده در آلاسکا را لغو کرد

    دولت بایدن در اقدامی که خشم جمهوری‌خواهان را برانگیخت، هفت قرارداد اجاره نفت و گاز باقی‌مانده در پناهگاه ملی حیات وحش آلاسکا را در روز چهارشنبه لغو کرد.

  • حرص و طمع، آمریکا را می بلعند!

    پایگاه خبری-تحلیلی گلوبال تایمز گزارش می دهد؛ حرص و طمع، آمریکا را می بلعند!

    گروه جهان الف،

    گلوبال تایمز در گزارشی می نویسد: «گزارش ها نشان می دهند که برنامه و طرح بودجه‌ای بایدن، خواستار تخصیص چیزی در حدود ۴۵ میلیارد دلار به مساله تغییرات اقلیمی در قالب سالِ مالی ۲۰۲۳ است. این در حالی است که در دوره زمانی مشابه، وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) تنها مبلغی بالغ بر ۱.۷۷ تریلیون دلار را در میان شش بخش فرعی خود توزیع کرده است.»

  • چرا آمریکا نباید در باتلاق توافق امنیتی جدید با عربستان گرفتار شود؟

    اندیشکده کوئینسی گزارش می دهد؛ چرا آمریکا نباید در باتلاق توافق امنیتی جدید با عربستان گرفتار شود؟

    گروه جهان الف،

    «آمریکا نباید بی دلیل خود را درگیر یک رقابت منطقه ای فرسایشی کند و جریانی را تقویت کند که در نهایت به هیچ عنوان در راستای منافع خودِ آن نیز نیست. در عین حال، باید توجه داشت که اسرائیلی ها صرفا به دنبال انعقاد یک توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا نیستند. آن ها یک توافق امنیتی میان اسرائیل و آمریکا را نیز می خواهند. توافقی که کاملا معطوف به ایران باشد.»

  • پیام های توافق اخیر ایران و آمریکا

    پیام های توافق اخیر ایران و آمریکا

    گروه جهان الف،

    «در مواجهه با زورگویان جهانی، جز با زبان اقتدار نمی توان منافع ملی را استیفا کرد. در این فضا، بارها و بارها وقوع تجربیات مختلف تاریخی نشان داده است که مسائلی نظیر حقوق و قوانین بین المللی نیز از دیدِ کشورهایی نظیر آمریکا و یا کشورهای اروپایی، صرفا اهرم هایی هستند که هر زمان بخواهند، از آن ها صرفا در راستای اهداف و منافع خود سواستفاده می کنند.»

  • عربستان سعودی و معمای عادی‌سازی روابط با اسرائیل!

    پایگاه خبری میدل ایست مانیتور بررسی می کند؛ عربستان سعودی و معمای عادی‌سازی روابط با اسرائیل!

    گروه جهان الف،

    پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی می نویسد: «اکنون توپ در زمین عربستان سعودی است. اینکه سعودی ها چه کاری انجام خواهند داد، تحت تاثیر مولفه های مختلفی است و درست به همین دلیل، تصویر آینده چندان روشن نیست. با این همه، صرفا یک چیز کاملا واضح است: روابطِ در حال تحول میان اسرائیل و عربستان سعودی از آن چیزی که در ظاهر به نظر می رسد، به مراتب پیچیده تر است.»

  • پرده ای جدید از ماجراجویی های عجیب و غریب دولت بایدن!

    پرده ای جدید از ماجراجویی های عجیب و غریب دولت بایدن!

    گروه جهان الف،

    «اساسا دولت کنونی آمریکا، توانایی تحمل هزینه ها و خسارت های سنگین هرگونه رویارویی و تقابل احتمالی با ایران را با توجه به چالش های قابل توجه داخلی و خارجی خود ندارد. مساله ای که البته در نوع خود بیش از پیش از ماهیت تبلیغاتی اقدام اخیر دولت بایدن در طرح این گزاره که نیروهای آن باید در کشتی های تجاری حاضر در خلیج فارس و تنگه هرمز حاضر شوند، پرده برداری می‌کند.»

  • غرب و لاپوشانی واقعیت ها در جنگ اوکراین!

    اندیشکده کوئینسی گزارش می دهد؛غرب و لاپوشانی واقعیت ها در جنگ اوکراین!

    گروه جهان الف،

    اندیشکده کوئینسی در گزارشی می نویسد: «تشدید تلفات جنگ(که بر اساس برخی ارزیابی ها شامل ۳۵۰ هزار اوکراینی و روسی می شود)، حاکم شدن رکود اقتصادی قابل توجه بر اروپا، بحران فزاینده غذایی در آفریقا، برجا‌ماندن ده ها هزار مینِ زمینی منفجر نشده و البته تشدید تهدیدات و خطرات مرتبط با وقوع یک جنگ هسته ای، همه و همه یک نکته را به ما گوشزد می کنند: زمان گفتگو و مذاکره فرا رسیده است.»

  • دروغی به اسم "پیوندهای ناگسستنی" آمریکا و اسرائیل!

    پایگاه خبری میدل ایست مانیتور بررسی می کند: دروغی به اسم "پیوندهای ناگسستنی" آمریکا و اسرائیل!

    پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی می نویسد: «پیوند به اصطلاح مقدس اسرائیل و آمریکا، حتی از سوی خود دو طرف نیز جدی گرفته نمی شود. با این همه، اینکه بگوییم آمریکا نزدیکترین متحد اسرائیل است، مساله چندان مهمی نیست زیرا اسرائیل بعید است که بتواند به این زودی ها جایگزین قابل توجهی را برای حمایت های کورکورانه واشینگتن از خود پیدا کند.»

  • جلوگیری دولت بایدن از تحقیقات کنگره درباره «مرخصی» رابرت مالی

    جلوگیری دولت بایدن از تحقیقات کنگره درباره «مرخصی» رابرت مالی

    دولت آمریکا از تحقیقات کنگره این کشور درباره مرخصی نماینده ویژه آمریکا درباره ایران جلوگیری کرده است.

  • دیپلمات بدنام در دولت بایدن!

    دیپلمات بدنام در دولت بایدن!

    گروه جهان الف،

    اندیشکده کوئینسی در گزارشی می نویسد: «بدون تردید انتصاب افرادِ جنایتکاری نظیر "الیوت آبرامز" به مناصب مهم در دولت بایدن، دورویی و نفاق آن در تعهدش به شعارهایی نظیر دموکراسی و حقوق بشر را آشکار‌تر از همیشه می کند. مشکل اصلیِ سیاست خارجی آمریکا این است که افراد خارجِ از منظومه آن، به سختی می توانند صحت و درستی ادعاهای دولت آمریکا در این حوزه را باور کنند.»