مصائب دریافت ویزا

گزارش بازرگانی، 208909،   4020620030

دریافت ویزا

شما برای سفر به کشورهای خارجی و مهاجرت دائم و غیر دائم به آن‌ها نیاز به اخذ ویزا دارید. دریافت ویزا معمولا با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه است و ممکن است بارها درخواست شما برای اخذ ویزا رد شود. بنابراین برای جلوگیری از دوباره کاری و صرفه جویی در هزینه و زمان بهتر است از ابتدا با مصائب، چالش‌ها و عواملی که باعث رد ویزای شما خواهد شد، آشنا شوید. در سایت https://www.alibaba.ir/visa/canada نیز می‌توانید اطلاعات کامل و جامعی را به دست آورید.

ریجکت شدن ویزا به چه معنا است؟

ریجکت شدن ویزا به معنای آن است که کشور مقصد درخواست شما برای ورود به آن را رد کرده است. بنابراین در این حالت شما نمی‌توانید چه به صورت چند روزه و مسافرتی و چه طولانی مدت به کشور مورد نظرتان وارد شوید. علت ریجکتی ویزا با توجه به نوع ویزای درخواستی می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه با علت‌های مختلف ریجکت شدن هر کدام از انواع ویزا بیشتر آشنا خواهیم شد.

علت ریجکتی ویزای تحصیلی

همان‎طور که می‌دانید ویزای تحصیلی یکی از پرطرفدارترین انواع ویزا است که افراد برای تحصیل در دانشگاه‌های دیگر کشورها نسبت به اخذ آن اقدام می‌کنند. ریجکتی ویزای تحصیلی می‌تواند بسیاری از برنامه‌های شما را به هم بریزد، بنابراین بهتر است قبل از درخواست ویزا تمامی چالش‌های آن را بدانید. از جمله علت‌های اصلی ریجکتی ویزای تحصیلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ریجکت شدن ویزا

وضعیت مالی ضعیف متقاضی

برای اخذ ویزای تحصیلی، شما باید تمکن مالی مورد نظر کشور مقصد را داشته باشید، در غیر این صورت ویزای تحصیلی شما رد خواهد شد.

کشور مبدا

جالب است بدانید برخی کشورها برای تائید ویزای تحصیلی کشور مبدا را نیز در نظر می‌گیرند. برای مثال برای برخی کشورهای مبدا مانند ازبکستان، افغانستان و کنگو به سختی ویزای تحصیلی تائید می‌شود.

سوابق تحصیلی ضعیف

یکی از فاکتورهای مهم در اخذ ویزای تحصیلی، یک رزومه تحصیلی خوب است. برای مثال شما باید مقاله، چاپ کتاب، نمرات بالا، ثبت اختراع در رزومه تحصیلی خود داشته باشید تا کشور مقصد ویزای تحصیلی شما را تائید کند.

مشخص نبودن هدف متقاضی

برای اخذ ویزای تحصیلی اغلب کشورها، شما نیاز به مصاحبه حضوری خواهید داشت. یکی از اهداف این مصاحبه حضوری مشخص شدن هدف شما از مهاجرت غیر دائم است. اگر مصاحبه کننده تشخیص دهد هدف شما برای مهاجرت خوش گذرانی و نه تحصیل است، ویزای شما را ریجکت خواهد کرد.

وجود موارد مشکوک درباره متقاضی

کشور مقصد تحقیقات جامعی راجع به شخص درخواست کننده انجام خواهد داد. در صورت مشاهده موارد مشکوک مانند سو پیشینه، موارد مشکوک در شغل و درآمد، وضعیت سلامت و موارد دیگر، احتمال رد ویزای تحصیلی بسیار زیاد است.

علت ریجکتی ویزای کاری

بسیاری از افراد متقاضی دریافت ویزای کاری کشورهای دیگر هستند. برای اخذ این ویزا نیز باید شرایط مخصوص به آن را داشته باشید. از جمله عللی که باعث ریجکتی ویزای کاری می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سابقه کاری بد

برای اخذ ویزای کاری، کشور مقصد سوابق شغلی فرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر شخص سابقه کاری بدی داشته که منجر به اخراج یا محرومیت او شده باشد، ویزای کاری تائید نمی‌شود.

ویزا کانادا

ارائه اطلاعات نادرست

شما برای دریافت هر نوع ویزا باید اطلاعات مهمی را پر کنید. در صورتی که هرکدام از اطلاعات عنوان شده واقعی نباشد، کشور مقصد متوجه آن شده و ویزای شما را ریجکت می‌کند.

عدم مهارت کافی

شما زمانی ویزای کاری یک کشور مقصد را دریافت خواهید کرد که مهارت بالایی برای شغل مورد نظر داشته باشید. اگر کشور مقصد تشخیص دهد شما مهارت کافی برای شغل را ندارید، ویزای شما تائید نخواهد شد.

نداشتن بودجه کافی برای اقامت

برای اقامت در کشور مورد نظر شما باید حداقل مبلغ مورد نظر برای اقامت در کشور مقصد را دارید. عدم تمکن مالی مورد نیاز باعث ریجکتی ویزا خواهد شد.

علت ریجکتی ویزای شینگن و ویزای سفر

ویزای شینگن نیز مانند انواع دیگر ویزاها می‌تواند به دلایلی ریجکت شود. در ادامه به تعدادی از این عوامل اشاره شده است.

  • ارائه مدارک ناقص
  • مشکلات امنیتی
  • عدم تمکن مالی
  • عدم اثبات بازگشت از کشور مقصد

پس از ریجکتی ویزا چه کنم؟

در صورتی که ویزای شما از هر نوع ریجکت شود، چهار هفته زمان دارید که نسبت به این حکم اعتراض کنید. شما می‌توانید به صورت کتبی اعتراض خود را به سفارت کشور مورد نظر ارائه کنید. همچنین اگر دوست یا آشنایی در کشور مقصد دارید، می‌توانید از او بخواهید که از حق شما دفاع کرده و به ریجکتی ویزا اعتراض کند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر می‌توانید از سایت https://www.alibaba.ir/visa/canada نیز استفاده کنید.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

آخرین عناوین