رونمایی از اتحاد جهانی سوخت‌های زیستی

  4020619018

نخست وزیر هند، عصر امروز در حاشیه نشست گروه ۲۰ در دهلی نو، از تشکیل «اتحاد جهانی سوخت‌های زیستی» رونمایی کرد؛ اتحادی که به عنوان یک مجمع جهانی برای کمک به افزایش تقاضا و انتقال فناوری برای تولید انرژی‌های سبز در تقابل با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) فعالیت می‌کند.

رونمایی از اتحاد جهانی سوخت‌های زیستی

به گزارش ایرنا از ای ان آی، نخست وزیر هند، نارندرا مودی، «اتحاد جهانی سوخت‌های زیستی» را با حضور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل، آلبرتو فرناندز رئیس جمهور آرژانتین و جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا راه اندازی کرد.

این اتحاد با برنامه‌ریزی هند مفهوم‌سازی شده و به عنوان یک مجمع جهانی برای کمک به افزایش تقاضا و انتقال فناوری برای تولید سوخت‌های زیستی و افزایش تجارت در نظر گرفته شده است.

مقامات هندی پیش از این ابراز نگرانی کرده بودند که روسیه، چین و عربستان سعودی به دلیل منافع خود و دلایل ژئوپلیتیکی با این اقدام مخالفت کنند.

یک مقام آگاه هندی گفت: تولیدکنندگان سوخت فسیلی مانند عربستان سعودی و روسیه دوست ندارند چنین اتحادی در مقیاس بزرگ اتفاق بیفتد زیرا این مخالف منافع آنها است.

وی افزود: چین به هر حال دوست ندارد هند در گفتمان آب و هوا کشور دیگری، پرچمداری را به دست بگیرد.

پیش از این ۱۹ کشور از جمله کشورهای عضو گروه ۲۰ و غیر عضو آن نسبت به اقدام هند، آمریکا و برزیل ابراز علاقه کرده بودند اما پیشنهاد برای اتحاد، اجماع نظر کافی بین همه کشورهای عضو گروه ۲۰ ایجاد نکرده است.

این اتحاد که به دستور هند مفهوم‌سازی شده است، به عنوان یک مجمع جهانی برای کمک به افزایش تقاضا و فناوری در نظر گرفته شده است. انتقال برای تولید سوخت های زیستی و افزایش تجارت.

هند همچنین به دنبال افزایش تولید سوخت زیستی خود از طریق منابع مختلف در تلاش برای کاهش وابستگی وارداتی خود به سوخت است در حالی که گروه اوپک پلاس برای بالا نگه داشتن قیمت ها به کاهش متوالی تولید متوسل شده است.

به گزارش ایرنا، گروه بیست (جی۲۰) یک ائتلاف قدرتمند به منظور همکاری های اقتصادی بین المللی است. این گروه نقش مهمی در شکل‌دهی، تقویت ساختار و تصمیم‌گیری جهانی در تمام مسائل مهم اقتصادی بین‌المللی ایفا می‌کند. این ائتلاف در پی بحران اقتصادی و مالی جهانی در سال ۲۰۰۷ به سطح سران کشورها/دولت ها ارتقا یافت و در سال ۲۰۰۹ به عنوان «مجمع برتر همکاری های اقتصادی بین المللی» معرفی شد.

اتحادیه اروپا، آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلستان و ایالات متحده آمریکا ۲۰ عضو گروه ۲۰ هستند که در بین ۲۰ اقتصاد برتر جهان قرار دارند.

اجلاس سران گروه ۲۰ هر سال با یک ریاست دوره ای برگزار می شود. گروه ۲۰ در ابتدا بیشتر بر مسائل کلان اقتصادی متمرکز بود، اما از آن زمان به بعد دستور کار خود را به تجارت، توسعه پایدار، بهداشت، کشاورزی، انرژی، محیط زیست، تغییرات آب و هوا و مبارزه با فساد گسترش داد.

رییس دوره‌ای گروه ۲۰ مسئول گردآوری دستور کار گروه ۲۰ با مشورت سایر اعضا و در پاسخ به تحولات اقتصاد جهانی است، هند از ۱ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ ریاست گروه ۲۰ را بر عهده دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  13. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. درباره توبه تتلو

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  19. تضادی عجیب و پر ابهام!

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  22. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  23. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  24. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  25. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

آخرین عناوین