پایگاه خبری-تحلیلی گلوبال تایمز گزارش می دهد؛ حرص و طمع، آمریکا را می بلعند!

گروه جهان الف،   4020531005

گلوبال تایمز در گزارشی می نویسد: «گزارش ها نشان می دهند که برنامه و طرح بودجه‌ای بایدن، خواستار تخصیص چیزی در حدود ۴۵ میلیارد دلار به مساله تغییرات اقلیمی در قالب سالِ مالی ۲۰۲۳ است. این در حالی است که در دوره زمانی مشابه، وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) تنها مبلغی بالغ بر ۱.۷۷ تریلیون دلار را در میان شش بخش فرعی خود توزیع کرده است.»

حرص و طمع، آمریکا را می بلعند!

به گزارش الف؛ پایگاه خبری-تحلیلی "گلوبال تایمز" در گزارشی با اشاره به وقوع بزرگترین آتش‌سوزی کل تاریخ آمریکا در هاوایی(در روزهای اخیر) و ناتوانی دولت آمریکا در مواجهه موثر با این بحران، به طور خاص به این نکته پرداخته است که اساسا دولت بایدن اولویت چندانی را برای مقابله با چالش های مرتبط با بحران تغییرات اقلیمی ندارد و عجیب اینکه این دولت از طریق همکاری همه جانبه با صنایع و شرکت های تجاری آمریکایی، عملا به تشدید بحران تغییرات اقلیمی که نمودهای مخرب خود را در قالب وقوع آتش سوزی های مرگباری نظیر آتش‌سوزی در هاوایی نشان می دهد، کمک هم می کند. موضوعی که آسیب های جدی را به مردم این کشور وارد می کند.  

پایگاه خبری گلوبال تایمز در گزارش خود می نویسد:

«هفته گذشته، آمریکا شاهد آتش سوزی ویرانگر در ایالت هاوایی این کشور بود. بر اساس گزارش های مختلف، شمار کشته شدگان این حادثه، به بیش از 100 نفر رسیده که این مساله عملا آتش سوزی مذکور را به مرگبارترین آتش سوزی در کل تاریخ آمریکا تبدیل کرده است. 

پیشتر در سال 2018، آتش سوزی گسترده ای نیز در کالیفرنیای آمریکا به وقوع پیوست با این حال، تلفات و خسارت های آتش سوزی اخیر در هاوایی را از خود برجا نگذاشت. منابع آگاه اعلام کرده اند که هنوز از سرنوشت هزاران نفر دیگر نیز در بحبوحه آتش سوزی در ایالات هاوایی اطلاعاتی در دسترس نیست. این حادثه فاجعه بار، بیش از هر زمان دیگری نیاز فوری به اقدامات موثر آمریکا در حوزه مسائل آب و هوایی را برجسته کرده است. 

علت آتش سوزی در ایالت هاوایی در دست بررسی است. البته که در این رابطه تئوری های توطئه زیادی نیز مطرح می شود. تئوری هایی که بعضا به این دلیل مطرح می شوند تا از نقش مسائل اقلیمی در وقوع این حادثه بکاهند و یا حداقل تصویری مبهم را از آن عرضه کنند. ما می دانیم که ایالت هاوایی به صورت عادی و طبیعی، در طول تابستان و فصل گرما شاهد آتش سوزی هایی است با این حال، شمار حوادث طبیعی که البته کنترل هم می شوند، در سال های گذشته به شدت افزایش یافته و عملا وضعیت وخیمی را در دهه های گذشته ایجاد کرده است. در این رابطه ناظران و تحلیلگران از چهار برابر شدنِ شمار حوادث آتش سوزی در فصل گرما در ایالت هاوایی خبر می دهند.

یکی از مولفه های مهم در این زمینه، همانگونه که نشریه نیویورک تایمز مطرح کرده، افزایش گونه های گیاهی و طبیعی قابل اشتعال در هاوایی است که به دلیل تضعیف فعالیت های کشاورزی در این ایالت، گسترش قابل توجهی را پیدا کرده اند. 

در عین حال، این نکته نیز روشن است که بخش های قابل ملاحظه ای از ایالت هاوایی در سال های اخیر با پدیده خشکسالی رو به رو بوده و کاهش ریزش های جوی نیز سندی دیگر بر جدی مساله بحران تغییرات اقلیمی در این ایالت است. به هر حال، از هر منظر هم که به فاجعه اخیر در هاوایی و علل زیربنایی آن بنگریم، عوامل انسانی از نقش مهمی در رقم زدن یکچنین فجایعی برخوردار هستند. 

مساله ای که حاکی از این واقعیت است که سیاستگذاران باید اقداماتی را در دستورکار قرار دهند تا مطمطئن شوند که فجایعی از این دست در آینده دیگر اتفاق نخواهند افتاد. 

با این حال، مهم است که در مورد این موضوع به صورت جزئی تری بحث شود. متاسفانه بحران تغییرات اقلیمی و افزایش قابل توجه درجه حرارت هوا که اکنون به مساله ای عادی در عصر ما تبدیل شده، روز به روز ماهیت وخیم‌تری را به خود می گیرد. این بدان معناست که باید راه حل هایی مطرح شوند تا امنیت انسان ها در قالب این واقعیت های جدیدِ پیرامون حیات بشر تضمین گردد. 

در حالی که وقوع برخی آتش سوزی ها غیرقابل پیشگیری و کاملا طبیعی هستند، با این حال، آن هایی که تاثیرات مخربی نظیر آتش سوزی اخیر در هاوایی دارند، بایستی به دقت مطالعه شوند و از وقوع مجدد آن ها جلوگیری شود. مقام های محلی در ایالت هاوایی به خوبی می دانستند که مناطقی که اخیرا در این ایالت طعمه آتش سوزی مرگبار شد، کاملا از استعداد و زمینه های لازم و قابل توجه جهت بروز فاجعه برخوردار بوده اند. 

با این حال، متاسفانه آن ها هیچ اقدام موثری را انجام ندادند. کارشناسان آمریکایی اخیرا در گفتگو با نیویورک‌تایمز گفته اند که اقداماتی نظیر ایجاد ایجاد آتش شکن، ایجاد پوشش های گیاهی که در مقابل آتش مقاوم‌تر هستند و همچنین حضور مدیتریت شده دام در پهنه پوشش گیاهی، همه و همه کمک می کنند که تا حدی زمینه های وقوع آتش سوزی در آینده رفع شود. اقدامات ساده ای که دولت آمریکا هیچ توجهی به عملیاتی کردنِ آن ها نداشته است. 

ایالت هاوایی در شرایط کنونی وضعیت نامناسبی دارد و به شدت با مشکلات بودجه ای دست و پنجه نرم می کند. مقام های این ایالت تاکنون بارها و بارها از کمبود منابع مالی برای آن ابراز گلایه کرده اند. بر اساس گزارش های مختلف، بخش های مختلف آمریکا به هیچ عنوان از آمادگی کافی جهت مقابله با عوارض مختلف پدیده تغییرات اقلیمی برخوردار نیستند. حتی منابعی مالی که در حوزه مقابله با بحران تغییرات اقلیمی در آمریکا اختصاص داده می شود نیز به نحو مناسبی در این کشور تقسیم نمی شوند. 

اینطور گفته می شود که اولویت های یک کشور در سند بودجه آن قابل مشاهده است. اگر این مساله را مد نظر قرار دهیم، این نکته آشکار می شود که آمریکا اهمیت بسیار کمی را برای مسائل اقلیمی و بحران در این حوزه قائل است. گزارش ها نشان می دهند که برنامه و طرح بودجه ای بایدن، خواستار تخصیص چیزی در حدود 45 میلیارد دلار به مساله تغییرات قالیمی در قالب سالِ مالی 2023 است. 

این در حالی است که در دوره زمانی مشابه، وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) مبلغی بالغ بر 1.77 تریلیون دلار را در میان شش بخش فرعی خود توزیع کرده است. آمریکا باید به توصیه های کارشناسان توجه بیشتری نشان دهد و بودجه مسائل اقلیمی اش را افزایش دهد و از این طریق، از وقوع مرگ و میرهای قابل اجتناب که محرک اصلی آن ها مسائل اقلیمی است، تا جای ممکن جلوگیری کند. 

دولت آمریکا جدای از اینکه زیرساخت های لازم را جهت مقابله با تبعات و پیامدهای مخرب و فاجعه بار بحران تغییرات اقلیمی فراهم نمی کند، عملا با رویه ها وسیاست های نادرست خود، ابعاد فاجعه را گسترده تر هم می‌کند. جالب اینکه این دولت عملا با شرکت ها و صنایع مختلف آمریکایی جهت پیشبرد برنامه های مخربشان که عملا بحران تغییرات اقلیمی را تسریع می کند، همراهی نیز می کند. 

بسیاری در آمریکا امید دارند که پس از وقوع شدیدترین آتش سوزی در کل تاریخ آمریکا(آتش سوزی در هاوایی که به تازگی رخ داده)، دولت آمریکا رویه سخت گیرانه تری را در رابطه با شرکت های تجاری و صنایع مختلف که بحران تغییرات اقلیمی را با فعالیت های مخرب خود وخیم تر می کنند، در پیش گیرد. 

با این حال، انتظار داشتنِ یکچنین چیزی از جو بایدن به عنوان سیاستمداری که زمانی گفته بود "هیچکس نباید انتظار داشته باشد که در دروه حضور او در قدرت، تغییرات قابل توجهی رخ دهد"، اندکی غیرواقع بینانه است. به طور کلی موتورهای حرص و طمع، در حالِ بلعیدن آمریکا هستند و دولت این کشور نیز هیچ کاری انجام نمی‌دهد.»

 

لینک: 

https://www.globaltimes.cn/page/202308/1296309.shtml

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    آخرین عناوین