عرضه رایگان آثار نامناسب فرهنگی در یک سکوی کتاب الکترونیک

  4020530005

آثار جنسی غیرمجاز رایگان در یک سکوی عرضه کتاب الکترونیک به صورت رایگان و بدون شابک برای رده سنی نوجوان منتشر می‌شود. این اثر تنها نیست، بلکه مجموعه‌ای از این نوع‌ آثار کمیک به راحتی در دسترس مخاطب قرار می‌گیرد.

عرضه رایگان آثار نامناسب فرهنگی در یک سکوی کتاب الکترونیک

به گزارش فارس، از وقتی کتاب الکترونیک در سکوها و فضای مجازی توانست برای خود بنا به دلایل اقتصادی و ... جایگاهی در میان مخاطبان پیدا کند از همان زمان نیز مدیریت، پیگیری و برخورد با آثار و منتشرکنندگان آثار غیرمجاز در فضای مجازی نیز به فراموشی سپرده شد. امروز می‌توانید هر کتابی را در راسته انقلاب پیدا کنید؛ چون در آن‌جا هر اثر نایاب و کمیابی پیدا می‌شود. البته اگر پیدا نکردید، خیلی نگران نباشید، چون هر آن‌چه بخواهید در فضای مجازی و کانال‌ها موجود است و می‌توانید به راحتی آن‌ها را از پیامرسان‌ها دانلود کنید و به هر جور محتوایی دسترسی داشته باشید.

«موضوع کتابفروشی‌ها، دستفروشی‌های کتاب و به ویژه فروش مجازی کتاب، باید زیر نظر مدیریت کامل قرار بگیرد.» این درخواستی بود که محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هشتمین آئین معرفی شهرهای دوستدار کتاب از یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگیش داشت. مدیریت به این معنا نیست که وزارت ارشاد به طور کامل این امر را اداره کند، بلکه این امر چند وجه امنیتی، صنفی و حقوقی دارد که قرار است این موضوع در کارگروه ساماندهی بازار کتاب در معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی پیگیری شود.

این کار به تازگی شروع شده و دومین جلسه کارگروه نیز در هفته گذشته برگزار شد. در این جلسه طراحی‌های عملیاتی برای نظارت بر بازار فیزیکی و مجازی و برخورد با پدیده تکثیر، توزیع و فروش غیرقانونی انجام شد که در روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین مقرر شد جلسات «کارگروه ساماندهی بازار کتاب» به صورت ۲ هفته یک‌بار در معاونت امور فرهنگی با محوریت دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی برگزار شود. 

بازار مجازی کتاب را ساماندهی کنید

وقتی عنوان کارگروه ساماندهی بازار کتاب را می‌شنویم، اولین نکته‌ای که به ذهنمان می‌رسد این است که باید خیابان انقلاب و پستوهایش را بررسی و کتب غیرمجاز چاپ شده را ضبط کند، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که کتاب‌های الکترونیک منتشرشده در فضای مجازی چه می‌شود.

آثاری که دسترسی بهش بسیار راحت‌تر از آن است که بخواهیم به سمت خیابان انقلاب راه بیفتیم، بگردیم و خرید کنیم. علاوه بر دسترسی راحت‌تر، این نوع آثار می‌تواند با جذابیت‌های گرافیکی بهتری نسبت به کتاب چاپ شده به دست مخاطب برسد.

در کنار کانال‌های موجود در فضای مجازی با گردشی دغدغه‌مندانه در برخی از سکو‌های کتاب الکترونیک نیز می‌توانیم کتبی را پیدا کنیم که شاید در نگاه اول به لحاظ محتوایی مشکلی نداشته باشند، اما با نگاهی دقیق در خواهیم یافت که پر از نکات ضدتربیت ایرانی و اسلامی است که می‌تواند نوجوان و جوان را متوجه فضای تحریک‌آمیز جنسی کند. آثاری که حتی در سکوی مورد نظر شابک ندارد، اما به صورت رایگان منتشر می‌شود.

آثار جنسی در سکویی که مجوز دارد!

تصویری که بالاتر مشاهده می‌کنید یکی از همین آثاری است که در سکوی کتاب الکترونیک به صورت رایگان و بدون شابک برای رده سنی نوجوان منتشر می‌شود. این اثر تنها نیست، بلکه مجموعه‌ای از این نوع‌ آثار کمیک به راحتی در دسترس مخاطب قرار می‌گیرد. اگر چه ناشر محتوای ترجمه شده کتاب را مثلاً اسلامیزه و بومی‌سازی کرده، اما با توجه به برخی از داستان‌ها متوجه می‌شویم، متن ترجمه یا نوشته شده با تصویر مغایرت فاحشی دارد، اما چون تصاویر جذاب‌تر است، مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

با قانون‌شکنی برخورد خواهد شد

پیگیری تخلفات آثاری که چاپ می‌شوند، راحت‌تر است. چون در انتها می‌توان به چاپخانه‌دار و ناشری رسید که آثار غیرمجاز را منتشر می‌کنند، اما در فضای مجازی این امر بسیار سخت است و همت چند برابری مسؤولان را می‌طلبد تا بتوانند این آثار غیرمجاز و ضاله را در فضای مجازی مدیریت کنند.

یاسر احمدوند درباره این موضوع توئیتی زد و طی آن اعلام کرد: «انتشار کتاب بدون مجوز در هر شکل و بستری رفتاری غیرقانونی و غیرمتعهدانه است. با قانون‌شکنی برخورد خواهد شد.» 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین