انتقاد دستیار رئیسی از مجازات سنگین برای بی‌حجابی/ تاکید طحان‌نظیف بر شفافیت مالی نامزدهای انتخابات مجلس

  4020521060 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقاد دستیار رئیسی از مجازات سنگین برای بی‌حجابی/ تاکید طحان‌نظیف بر شفافیت مالی نامزدهای انتخابات مجلس

انتقاد دستیار رئیسی از مجازات سنگین برای بی حجابی

سکینه‌سادات پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفتگویی با فرهیختگان داشته که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید:

«-من هیچ نقشی در لایحه عفاف و حجاب نداشتم؛ در هیچ سطحی نقش نداشتم. لایحه‌ای که از دولت رفت 15 ماده بود و تقریبا 9 ماده برای قوه قضائیه و 6 ماده برای دولت است و در مجلس 70 ماده شده. من هم مثل همه دیدم و درباره آن نظر دارم و معتقدم در حوزه عریض و طویل کردن و تورم قانونی بحث دارد. ما برای 32 نهاد قانونی تعیین‌تکلیف کردیم و مجدد در این لایحه یک‌سری دستگاه‌ها را درگیر کردیم.

در حوزه جرم‌انگاری من معتقدم خیلی جاها در تعارض با قانون اساسی و سایر قوانین ماست. تناسب جرم و مجازات خیلی جاها رعایت نشده است، خیلی‌ جاها اصل شخصی بودن مجازات‌ها مخدوش شده مثلا صراحتا برای راننده‌های تاکسی اینترنتی جرم‌انگاری شده که اگر خانمی بی‌حجاب داخل ماشین این راننده بنشیند مجازات می‌شود.

من معتقدم این لایحه خیلی کار دارد و امیدوارم اصل 85 نشود. پیشنهاد می‌کنم که در جلسات علنی این لایحه بررسی شود تا مردم بشنوند چه اتفاقی می‌افتد. از نخبگان درمورد این قانون سوال شود و نظرات‌شان را بخواهند.

این قانون در مجلس به 70 ماده رسیده و این 70 ماده را اجازه دهند در یک درگاه عمومی قرار گیرد و نخبگان و مردم و به‌خصوص زنان در این باره نظر بدهند. ما الان زن مجتهده داریم. ما در جهان تشیع دو زن مجتهده داریم. اینها باید نظر بدهند. معتقدم این لایحه اگر با همین کیفیت یعنی با این 70 ماده‌ای که دیدم تصویب شود مساله‌ای که دنبال آن است که حل کند (که اساسا یکی از کارکردهای قانون باید ناظر به حل مساله باشد) را حل نمی‌کند...

-[درباره زنانی که در اتفاقات سال گذشته دستگیر شدند] قبول دارم تعداد زیادی از این افراد فریب خوردند. در آن عفوی که مقام‌معظم‌رهبری دادند تقریبا می‌توان گفت همه افرادی که مدنظر شماست را شامل شد. بنا به جایگاهی که دارم تلاش‌هایی در این زمینه کردم.

آخرین مورد هم همین موضوع دو خبرنگار خانم بود. تلاش کردم در دادگاه آنها حضور داشته باشم. مستحضر هستید قوه قضائیه قوه مستقلی است اما من با رئیس‌ کل دادگستری استان تهران صحبت کردم، با آقای صلواتی هم صحبت کردم اما چون دادگاه غیرعلنی بود، قدری کار سخت‌تر شد. با توجه به اینکه من از قوه دیگری بودم، تمایل داشتم در این دادگاه شرکت کنم که میسر نشد.»

***

اعتدالیون در انتخابات شرکت می‌کنند

غلامرضا نوری‌قزلجه، نماینده اصلاح‌طلب مجلس یازدهم درباره پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس به دنیای اقتصاد گفت: «همه عقلای سیاسی کشور در حال حاضر علاقه‌مند هستند که ثبت‌نامی صورت بگیرد و آنهایی که می‌توانند بیایند و ثبت‌نام کنند. این موضوع شاید در میان اعتدال که به عقلانیت هم معروف است پر‌رنگ شود؛ اما جریان خاصی ملاک نیست و افرادی که دلسوز هستند و عاقلانه فکر می‌کنند توصیه‌شان این است که باید الان ثبت‌نام و در انتخابات شرکت کرد...

من می‌دانم و از افراد مختلف شنیده‌ام که آقای روحانی، آقای لاریجانی و آقای جهانگیری، افراد و اطرافیانشان را برای ثبت‌نام در انتخابات تشویق می‌کنند، اما از اینکه چه تعدادی ثبت‌نام می‌کنند و اینکه خودشان ثبت‌نام می‌کنند یا خیر اطلاع دقیقی ندارم.

معتقدم زمان باقی مانده برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس یک زمان طلایی است. اگر بخواهیم برای سرنوشت کشور نقش ایفا کنیم؛ هر کسی که احساس می‌کند که می‌تواند نقشی ایفا کند و شرایط لازم را دارد، باید برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کند.

من هم ثبت‌نام می‌کنم و حتی در حوزه انتخابیه‌ام دوست دارم کسانی‌که فکر می‌کنند می‌توانند برای مجلس دوازدهم مفید باشند و به کشور کمک کنند، حتما باید ثبت‌نام کنند و پیش‌داوری در خصوص تایید صلاحیت نداشته باشند. امیدواریم که نظر حاکمیت و دستگاه‌هایی که انتخابات را اجرا و نظارت می‌کنند مانند سایر دلسوزان باشد و به خاطر نظام، ایران و برون‌رفت از مشکلات و فضاهایی که در حوزه‌های مختلف به ویژه در مسائل اقتصادی و معیشتی داریم، نظر مساعدی را اعمال کنند.»

***

راهبرد جبهه اصلاحات، خودکشی از ترس مرگ است

مهدی شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در هم میهن نوشت: «نباید بگذاریم صندوق رأی در حافظه جامعه فراموش شود. باید بکوشیم موضوع انتخابات در جامعه زنده بماند. عدم شرکت ما در انتخابات، پیکر نیمه‌جان انتخابات را احیا نمی‌کند و تأثیری در تغییر رفتار جناح حاکم نخواهد داشت.

صرفاً از اهمیت انتخابات در جامعه می‌کاهد. موقعیت اصلاح‌طلبان در سپهر سیاست را بیش از این به حاشیه خواهد برد. محدودیت‌ها و برخوردها با ایشان را افزایش خواهد داد. کشور را بیشتر در معرض تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی قرار خواهد داد.

بروکراسی کشور را بیشتر از عقلانیت دور می‌کند و در یک کلام، وضع زندگی مردم را سخت‌تر خواهد کرد. اساساً میزان مشارکت مردم در انتخابات، مسئله جناح حاکم نیست!

چون مدت‌هاست که آنها راهبرد «یک نتیجه تضمین شده در ازای از دست دادن مشارکت بخش‌های مهمی از جامعه» را برگزیده‌اند. اما در رابطه با اصلاح‌طلبان چه؟ آیا سخت‌تر شدن زندگی مردم، یا افزایش مخاطرات بین‌المللی کشور، مسئله اصلاح‌طلبان هست؟

ساده‌ترین پاسخ این است که اصولگرایان حاکم یا ایده‌پردازان و طراحان حاکمیت یکدست را مقصر شرایط کشور معرفی کنیم. خُب، گام بعدی چیست؟ عدم شرکت در انتخابات یا انفعال در معرفی کاندیدا به جامعه، چه تأثیری در تغییر شرایط نامطلوب کشور دارد؟ ما چه ایده و ابتکار و کنشگری و خلاقیتی در بهبود اوضاع با علم به محدودیت‌ها و سدهای موجود داریم؟

از نظر نگارنده، راهبرد منفعلانه جبهه اصلاحات، خودکشی از ترسِ مرگ است. اصلاح‌طلبان کسی را تشویق به ثبت‌نام نمی‌کنند، چون پیش‌بینی‌شان این است که جناح حاکم آنها را ردصلاحیت می‌کند. احتمالا زبان اصولگرایان گویا خواهد بود که شما که اساساً کسی را در انتخابات کاندیدا نکردید، چگونه مدعی هستید که انتخابات آزاد نبوده است و بر چه مبنایی قصاص قبل از جنایت می‌کنید؟»

***

ظرفیت‌های سیاسی و اجتماعی محسن هاشمی برای اصلاح‌طلبان
 

فردا نوشت: «محسن هاشمی حمایت کامل حزب کارگزاران را با خود دارد. از سوی دیگر او چهره‌ای معتدل است که هیچ گروهی زاویه خاصی با او ندارد. هاشمی همچنین چهره‌ای عملگرا محسوب می‌شود که گرچه حزب و جناح سیاسی‌اش مشخص است اما خودش سعی می‌کند چهره‌ای تکنوکرات از خود نشان دهد مانند رویکرد کلی حزبش یعنی کارگزاران سازندگی.

او البته از نام پدرش هم بی‌بهره نیست و به هر حال هاشمی‌دوستان می‌توانند به سمت پسرش یعنی محسن هاشمی گرایش داشته باشند. افزون بر اینها اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری1400 نشان دادند که هاشمی را تا سر حد نامزدی ریاست‌جمهوری هم قبول دارند. با این اوصاف محسن هاشمی از میان خود اصلاح‌طلبان ظرفیت‌هایی دارد اما همه ماجرا همین نیست.

هاشمی محدودیت‌هایی هم دارد؛ از جمله آنکه به صفت فردی سرمایه اجتماعی خاصی ندارد. یعنی اگر همه حمایت‌های حزبی و جناحی را کنار بگذاریم، او خودش رأی ویژه‌ای ندارد؛ به نوعی او چهره است اما چهره‌ای بی‌رأی که صرفا کارکرد مثبت لیستی برای اصلاح‌طلبان خواهد داشت. او بیش از آنکه میان مردم مقبولیت داشته باشد، میان نخبگان سیاسی جبهه اصلاحات مقبولیت دارد.

البته هاشمی یک ظرفیت مهم دارد که اصلاح‌طلبان روی آن حساب ویژه باز کرده‌اند؛ آنکه او نسبت به دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب بی‌مشکل‌تر است؛ یعنی اصلاح‌طلبان از حالا می‌توانند روی تأییدصلاحیت او حساب باز کنند و البته به نظر می‌رسد که هاشمی قدرت چانه‌زنی بدی هم نداشته باشد و بتواند برای دیگر اصلاح‌طلبان با نهادهای تصمیم‌ساز چانه‌زنی کند.»

***

آخرین تغییرات لایحه عفاف و حجاب: پلیس به میدان بازمی گردد

فرهیختگان نوشت: «لایحه عفاف و حجاب، لایحه‌ای مملو از شبهه و ایراد، هم از منظر اهل فن حقوق و هم اجتماع، راهی خانه ملت شد تا نمایندگان مردم با شور و نظر نسبت به آینده آن تصمیم‌گیری کنند. لایحه‌ای که خود به‌تنهایی تمام شاخصه‌های بی‌میلی و توجهی جامعه نسبت به خودش را داشت، از جرایم سنگین و عجیب تا نامشخص بودن پشتوانه علمی و پژوهشی که مبنای نگارش هر طرح و لایحه‌ای است اما حالا اخبار نگران‌کننده‌تری هم به گوش می‌رسد.

آن طرح اصلی (راستش را بخواهید خودمان هم خسته شدیم از بس درباره طرح و لایحه‌ای عجیب نوشتیم و همان طرح و لایحه تازه‌به‌دوران‌رسیده، خودش دستخوش تحولات بنیادین و مدام این تغییرات تکرار شد و هربار ما مجبور به نقد چیزی شدیم که از اول بد بود، اما مدام بدتر شد و حتی دیگر نمی‌دانستیم برای مخاطب چطور مشخص کنیم که دقیقا درباره کدام ورژن از طرح یا لایحه حرف می‌زنیم، القصه اینکه بر ما ببخشید.) خود مجموعه‌ای از ایرادات و انتقادات بود، با حداقلی‌ترین امتیازات و مزیت‌ها مثل کوتاه شدن دست پلیس از مواجهه کف خیابان با مردم (یعنی مسیری که سال‌ها طی شده بود و ماحصلش ماه‌ها درگیری کف خیابان‌های کشور شد) حالا اما خبری از مجلس رسیده مبنی‌بر اینکه امیرحسین بانکی‌پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس با ایجاد تغییراتی در لایحه عفاف و حجاب علی‌رغم کاهش میزان جرایم، دوباره پای پلیس را به مساله باز کرده و این در یک جمله یعنی روز از نو، روزی از نو!

این همه تحلیل و بررسی و کشف ایراد و انتقاد و ارائه پیشنهاد، سر آخر به جای اینکه آن قبلی را سر و سامانی بدهند، یک چیزی هم رویش گذاشتند و بد را بدتر کردند. نگفته هم نماند که آنقدر آش مواجهه قانونی با بی‌عفتی در جامعه را شور کردند که یکی از نویسندگان و چهره‌های اصلی لایحه نخست هم آن را گردن نمی‌گیرد و به دستکاری‌های مجلس هم منتقد است.»

***

توضیح درباره وضعیت آذر منصوری

عبدالله مرادی مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور در گفت‌وگو با ایرنا درباره فعالیت دبیرکل منتخب حزب اتحاد ملت گفت: در مورد حزب اتحاد ملت، در سابقه گذشته کمیسیون، این اقدام یکبار صورت گرفته بوده و با توجه به اینکه آذر منصوری در گذشته دارای سوءپیشینه کیفری موثر بود و طبق نظر دستگاه قضاء واجد محرومیت شناخته می‌شد، در گذشته کمیسیون رأی داد و او را از عضویت حزبی مؤثر به عنوان یکی از ارکان حزب، منع کرد.

سخنگوی کمیسیون ماده 10 احزاب ادامه داد: اما در دور اخیر مجمع عمومی حزب اتحاد ملت که در اسفندماه سال گذشته انجام شد، استعلامات لازم را از دستگاه قضایی درخواست کردیم که آیا همچنان دارای سوءپیشینه کیفری موثر منصوری همچنان وجود دارد یا نه؛ هنوز در کمیسیون به جمع‌بندی نرسیدیم. به محض اینکه استعلام قضایی واصل و در کمیسیون تصویب شود، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

***

تاکید طحان‌نظیف بر شفافیت مالی نامزدهای انتخابات مجلس

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفتگویی با مهر داشته که بخش هایی از آن را می خوانید:

«-سال ۹۸ قانونی درباره شفافیت منابع مالی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در همان مرحله اول شورای نگهبان آن را تأیید کرد و حتی رفت و برگشتی هم با مجلس نداشت. آن قانون جزو معدود اقداماتی بود که در آن زمان و در راستای اجرای سیاست‌های کلی انتخابات به تصویب رسید اما فرصت اجرا پیدا نکرد؛ علتش این بود که آن مصوبه مربوط به بهمن سال ۹۸ و نزدیک به انتخابات مجلس یازدهم بود، اما عملاً فرصت اجرا پیدا نکرد.

ما در جلساتی که از ابتدای سال داشتیم، به مسئولان وزارت کشور متذکر شدیم که قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، قانون جاری کشور است و در انتخابات پیش‌رو باید مبنای عمل باشد و از الان برای اجرای آن باید تمهیدات لازم را فراهم نمود...

-در ماده ۳۰ این مصوبه به صورت شفاف آمده است که حق دانستن دلایل و ارائه دفاعیات و توضیحات داوطلب در مراحل بررسی لازم است لحاظ شود...

-ما صلاحیت داوطلبان را در هر دوره‌ای مجدداً بررسی می‌کنیم، یعنی همه افرادی که در انتخابات ثبت نام می‌کنند از جمله نمایندگان فعلی مجلس، نمایندگان سابق مجلس و افرادی که برای اولین بار ثبت نام می‌کنند، از سوی شورای نگهبان صلاحیت آنان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. ممکن است فردی ردصلاحیت شده باشد و یک بار دیگر تأییدصلاحیت شود و برعکس؛ نسبت به ردصلاحیت فردی که قبلاً تأیید صلاحیت شده است... البته در قانون اخیر عنوان ردصلاحیت حذف شده است ما الان با سه عنوان تأییدصلاحیت، عدم تأییدصلاحیت و عدم احراز مواجه هستیم و این هم یکی از اصلاحات جزئی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است.»

***

منافقین با اخراج از آلبانی به کانادا می‌روند

به گزارش تسنیم، سران گروهک تروریستی منافقین در حال تدارک برای انتقال مقر این گروهک از آلبانی به کانادا هستند.

به‌گفته منابع آگاه امنیتی، گروهک منافقین پس از ناکام ماندن در کسب موافقت دولت فرانسه برای پذیرش بخشی از عناصر خود در قرارگاه اور سوراواز، لابی‌های خود در دولت کانادا را فعال کرده است و طبق هماهنگی شکل‌گرفته مقرر شده است در گام اول عناصر دارای اقامت یا پاسپورت موقت کانادا از آلبانی به این کشور منتقل شوند.

دولت کانادا که سیاست دشمنی با ایران را در سال‌های اخیر دنبال کرده است، به محلی برای پناه دادن به اختلاس‌گران بزرگی نظیر محمود خاوری و جریان‌های دشمن ایران تبدیل شده بود که حالا به‌نظر می‌رسد قرار است به پناهگاه جدید شناخته‌شده‌ترین گروهک تروریستی علیه ایران نیز تبدیل شود.

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۸۴۶۶۷۲۰:۴۱:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۲۱
با اجماع سه قوه، قانونی برای حجاب و عفاف را تصویب شود. وضعیت الان خوب نیست.
ناشناس۳۱۸۴۸۳۰۲۳:۲۰:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۲۱
وقتی در قرآن کریم ،در اسلام ،و توسط پیامبر و ائمه ،جریمه ای برای بی حجابی در نظر گرفته نشده ،شما چرا و به استناد کدام (جریمه و حد شرعی )برای بیحجابی جریمه صادر میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۱۸۵۲۴۴۰۹:۲۶:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۲۲
وقتی در اسلام، بی حجابی حرام است کسی که علنا آن را انجام می دهد و باعث ترویج آن می شود مستحق مجازات است.
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۸۵۱۱۶۰۷:۴۴:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۲۲
در رابطه با حجاب و عفاف ذکر یک مثال خالی از فایده نیست؛ باید یاد بگیریم چگونه بچه درس نخوان را درسخوان کنیم! با نوشتن قانون و تک ماده و تبصره گذاشتن ها شاید تحرکی ایجاد کنیم اما کافی نیست و نخواهد هم بود. یاد بگیریم بدانیم که شیوه های تشویقی بهتر و بیشتر از شیوه های تنبیهی و بازدارنده جواب می دهند. باید شرایط درس خواندن را بهبود و تسهیل ببخشبم و البته یک نکته اهم و اساسی را هم با وجود مهیا سازی ولو همه شرایط فراموش نکنیم که درس نخوان برای اینکه درسخوان شود باید در او ایجاد انگیزه و رغبت نماییم که متاسفانه در خیلی مسائل و امور مدتهاست نه تنها ایجاد نکرده ایم بلکه آن اندک انگیزه و رغبت های موجود را هم به انحای مختلف از بین برده ایم. والله اعلم
ناشناس۳۱۸۵۴۳۶۱۱:۰۲:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۲۲
با توجه به گستاخ شدن عوامل اصلی بی حجابی و بی بندوباری که با شعار زن زندگی آزادی جامعه را به سمت بی بندباری سوق دادند هرچه سریعتر باید نسبت به برخورد با اشاعه دهندگان اقدام نمود
ناشناس۳۱۸۵۴۶۰۱۱:۱۵:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۲۲
بی حجابی و بی بند باری نوعی از بیماری است که در مردان با بی غیرتی و در زنان با بی عفتی بروز و ظهور می نماید.
ناشناس۳۱۸۴۷۹۸۲۲:۵۷:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۲۱
پلیس خوب. پلیس بد.
ناشناس۳۱۸۴۹۱۶۰۰:۳۶:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۲۲
این لایحه حجاب را افرادی که نوشتند با حقوقدانها مشورت نکردند.
ناشناس۳۱۸۴۹۱۹۰۰:۳۹:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۲۲
لایحه حجاب چیزی است که همه با دست پس می زنند و پا پیش می کشند من نبودم، من نخواندم ، مجلس بود سرکار خانم به مجلس که امیدی نیست، یک عده آدم جمع شده اند دور هم و هر روز یک مسئله به مشکلات اضافه می کنند ولی شما که در دولت هستید مسئول نیستید؟ هیچ قدرتی هم ندارید؟ چرا فرار می کنید از موضوع؟ هم می خواهید اینطرف راضی باشد و هم آنطرف ، نمی شود
ناشناس۳۱۸۴۹۴۲۰۰:۵۵:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۲۲
خدایش یه استدلال محکم بیارید که کجای قرآن مقدس گفته شده که اگه حجاب نداشته باشید میرید به جهنم؟!!
ناشناس۳۱۸۵۳۷۵۱۰:۴۰:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۲۲
عزیزم اولا وقتی طبق قرآن، حجاب واجب است یعنی بی حجابی حرام است پس باعث عذاب می شود. دوما قرآن بیشتر، کلیات را بیان می کند و اگر می خواست جزئیات را بیان کند باید 100 جلد می شد پس تفسیر و بیان جزئیات دین به عهده پیامبر (ص) و امامان (ع) گذاشته شده.
ناشناس۳۱۸۴۹۹۴۰۲:۵۱:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۲۲
میگه زن مجتهده بیاد لایحه رو ببینه نظر بده ! خوب مسلما تایید میکنه دیگه !
ناشناس۳۱۸۵۰۷۹۰۷:۰۳:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۲۲
چرا باید اصلاح طلبان ریسک ثبت نام و رد صلاحیت را قبول کنند؟ با توجه به عملکرد بسیار ضعیف روحانی در اواخر دوره ریاست جمهوری اش طرفداران اصلاحات از اصلاح طلب نماها خسته شده اند یعنی همان کسانی که شما دوست دارید به اسم اصلاح طلب جا بزنید . در حقیقت این حاکمان هستند که باید تصمیم بگیرند نه اصلاح طلبان
ناشناس۳۱۸۵۱۲۹۰۷:۵۹:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۲۲
همه فكر و ذكر مجلس شده حجاب .
امید۳۱۸۵۲۱۹۰۹:۰۳:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۲۲
لطفا برای دروغ گویی هم جریمه های سنگین تعیین کنید که جزو گناهان کبیره هستش.
ناشناس۳۱۸۵۲۹۵۰۹:۵۷:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۲۲
جرم طبری که دزدی از بیت المال و فساد در سیستم قضایی بود جمع شد حالا برای بی حجابی که در قرآن هیچ جریمه ای ندارد کیسه دوخته آید!
ناشناس۳۱۸۵۳۹۴۱۰:۴۹:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۲۲
حجاب ودیگر هیچ........
ناشناس۳۱۸۵۶۰۵۱۲:۱۹:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۲۲
بی حجابی شده یک وسیله برای انحراف افکار عمومی از وضعیت اسفبار مدیریت اقتصادی کشور . اما مردم آگاه هستن .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. من عجله ندارم!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. دور باطلی که تمامی ندارد!

  10. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  19. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  20. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  25. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  20. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  24. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  25. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

آخرین عناوین