بهترین فصل سفر به شیراز چه زمانی است؟

گزارش بازرگانی، 200461،   4020521033

بهترین فصل سفر به شیراز چه زمانی است؟

شیراز از آن دسته از شهرهایی است که هر گوشه‌کناری از آن را نگاه بیندازید، با پدیده‌ای شگفت‌انگیز از تاریخ مواجه خواهید شد. این شهر جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و تفریحی بسیار را در دل خود جای‌داده است و همین تنوع، باعث شده به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری سالانه میزبان تعداد قابل‌توجهی توریست داخلی و خارجی باشد. چنانچه می‌خواهید در سفرتان به شیراز اقامت راحتی را تجربه کنید، هتل هما شیراز گزینه خوبی برایتان خواهد بود.



چه موقع به شیراز سفر کنیم؟

بهترین زمان سفر به شیراز چه موقع است؟ این یکی از پرتکرارترین سؤالات مسافران است. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که شیراز در هر فصلی زیبایی منحصربه‌فردی دارد؛ اما در برخی از فصول سال این شهر به بهشتی روی زمین تبدیل می‌شود و همین امر باعث می‌شود سیلی از جمعیت برای گشت‌وگذار به شیراز سفر کنند.

بررسی آب‌‌وهوای شیراز

قبل از هر چیزی بهتر است آب‌وهوای شیراز را موردبررسی قرار دهیم تا بدانیم در هر فصل انتظار چه هوایی از شیراز باید داشته باشیم.

شیراز یکی از شهرهای جنوبی کشورمان بشمار می‌رود که از آب‌وهوای گرم و خشک برخوردار است. همچنین میزان بارندگی در شیراز زیاد نیست و مردمان این استان در طول سال یک یا دو بار شاهد بارش برف هستند. درنتیجه شیراز زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و خشکی را تجربه می‌کنند.

به‌طورکلی شیراز مانند سایر شهرهای کشورمان، یک شهر چهارفصل است که در هر فصل از آب‌وهوای متفاوتی برخوردار است. ازآنجایی‌که شرایط آب‌و‌هوایی در کیفیت سفر می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. توصیه می‌شود قبل از سفرتان به شیراز، وضعیت آب‌وهوای را بررسی کنید.



بهترین فصل سفر به شیراز چه زمانی است؟

شیراز تنها یک مقصد گردشگری نیست بلکه این شهر بهترین دانشگاه‌ها و مراکز درمان در خود جای‌داده است از همین رو بسیاری از افراد به هدف تحصیل، درمان یا حتی تجارت به این شهر سفر می‌کنند. پس شاید برای برخی از مسافران، فصل و زمان سفر اهمیت چندانی نداشته باشد؛ اما اگر هدفتان از سفر به شیراز تفریح و گشت‌وگذار است بهتر است فصل مناسبی را انتخاب کنید تا بتوانید از تک‌تک لحظاتتان در شیراز به‌خوبی استفاده کنید.

شیراز در بهار

با فرارسیدن فصل بهار، آب‌وهوای دلپذیر با نسیم بهاری در شیراز حاکم است. معمولاً در این فصل افراد با پیدا کردن کوچک‌ترین فرصت، چمدان خود را می‌بندند و به سمت شیراز حرکت می‌کنند. به همین دلیل شهر شعر و شاعر، در فصل بهار شلوغ‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند.

شیراز در فصل بهار به خاطر شکوفه‌های بهارنارنج، حال‌وهوای دیگری به خود می‌گیرد. اگر تابه‌حال تجربه سفر به شیراز در فصل بهار را داشته باشید، می‌دانید در این فصل با هر نسیم خنک عطر خوش بهارنارنج در کل شهر می‌پیچد و این عطر و بو را در هیچ جای دیگر نمی‌توان پیدا کرد.

باغ‌ها تاریخی و بسیار زیبای شیراز از آن دسته از جاذبه‌هایی که نمی‌توان در سفر به شهر شیراز از آن گذشت. در فصل بهار علاوه بر آب‌وهوای معتدل و دل‌انگیز، باغ‌های شیراز مثل باغ ارم، باغ دلگشا، باغ عفیف‌آباد، باغ نارنجستان قوام و... با سرسبزی و شادابی به زیباترین شکل خود درمی‌آیند. طبیعت آرام و فوق‌العاده زیبای باغ‌های شیراز، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

سفر به شیراز در فصل بهار، قطعاً یکی از بهترین تجربه‌هایتان خواهد بود. اگر قصد دارید چند روز بهاری خود را در شیراز بگذرانید، حتماً به فکر اقامتگاه مناسبی باشید زیرا برخی مسافران، چادرهای مسافرانی را برای اقامت ترجیح می‌دهند؛ اما در نظر داشته باشید، فصل بهار زمان مناسبی برای چادر زنی نیست چراکه ممکن است با بارش باران بهاری غافلگیر شوید. در شیراز هتل‎های گوناگونی برای اقامت راحت وجود دارد؛ با رزرو هتل بزرگ شیراز (https://www.iranhotelonline.com/shiraz-hotels/هتل-بزرگ/) یک اقامت امن و راحتی را تجربه کنید.





شیراز در تابستان

همان‌طور که گفتیم شیراز ازجمله شهرهای جنوبی کشورمان بشمار می‌رود؛ پس در فصل تابستان باید انتظار افزایش دما و هوای گرم داشته باشیم. شهر زیبای شیراز در فصل تابستان روزهای گرمی را تجربه می‌کند، اما بااین‌حال شیراز یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری برای سفرهای تابستانی است.

اگر هدفتان از سفر به شیراز بازدید از جاذبه‌های دیدنی است بهتر است سفر به این شهر در فصل تابستان اصلاً توصیه نمی‌شود. چراکه نور داغ خورشید و گرمای طاقت‌فرسا شما را خسته و کسل می‌کند و باعث می‌شود نتوانید به‌خوبی از اماکن دیدنی شهر دیدن کنید.

اگر به هر دلیل مجبور شدید در روزهای گرم تابستان به شیراز سفر کنید، حتماً مراقب باشید تا مبادا گرمازده شوید. همچنین برخی از جاذبه‌های طبیعی شیراز مثل آبشار مارگون، تنگه بستانک، گردشگاه میان کتل و دریاچه هفت برم به دلیل وجود آب، در تابستان از آب‌وهوای نسبتاً خنکی برخوردار است که گزینه خوبی برای تفریح و آب‌تنی برای روزهای گرم تابستان خواهد بود.

به‌طورکلی اگر طاقت تحمل گرما را ندارید، دور سفر به شیراز در تابستان را خط بکشید یا اینکه اواخر تابستان را برای سفر انتخاب کنید، زیرا دیگر از گرمای نفس‌گیر خبری نیست.

شیراز در پاییز

شیراز در پاییز

پس از بهار می‌توان گفت، بهترین زمان برای سفر تفریحی به شیراز، فصل پاییز است. با فرارسیدن فصل پاییز، هوای خنک و دل‌نشین جای خود را به هوای گرم سوزناک تابستان می‌دهد. اغلب افراد فکر می‌کنند بهترین زمان برای سفر به شهر شاعران بزرگ، فصل بهار است؛ اما این شهر، خنک‌ترین و معتدل‌ترین هوا را در روزهای پاییزی تجربه می‌کند.

باغ‌های معروف شیراز که از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند در فصل پاییز با پوشیدن لباس نارنجی، جلوه خاصی از طبیعت را به نمایش می‌گذارند. تماشای طبیعت آرام پاییزی و خش‌خش کردن روی برگ‌های خشک قطعاً لذت وصف‌نشدنی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

اگر فصل پاییز را برای گشت‌وگذار در شیراز انتخاب می‌کنید، حتماً منطقه تخت جمشید و پاسارگاد را در اولویت قرار دهید اگر هنگام بازدید از جاذبه‌های طبیعی شیراز، باران‌های موسمی و کم مزاحم شما شدند، توصیه می‌شود برنامه خود را تغییر دهید و سری به بازارهای شهر مثل بازار وکیل بزنید. البته مساجد تاریخی و موزه‌ها نیز گزینه خوبی برای بازدید می‌باشند.

علاوه بر آب‌وهوای معتدل و دلپذیر پاییزی، در این فصل به دلیل بازگشایی مدارس، تقاضا برای سفر به شیراز کاهش می‌یابد، درنتیجه خبری از شلوغی و ازدحام در جاذبه‌های گردشگری شیراز نیست. اگر حوصله شلوغی وصف‌های طولانی را ندارید، روزهای پاییزی بهترین زمان برای سفر به شهر زیبای شیراز است.





شیراز در زمستان

شیراز با جذابیت‌های بی‌نظیری که دارد همواره میزبان گردشگران زیادی است؛ اما با فرارسیدن سرما و فصل زمستان کمتر کسی به فکر سفر به شهر شیراز است؛ و همین باعث شده در فصل زمستان، شیراز روزهای بسیار خلوتی را سپری کند. اگر در روزهای سرد زمستان نیاز به سفری آرام داشتید تا با خود خلوت کنید، قطعاً شیراز یکی از بهترین گزینه‌ها برایتان خواهد بود. شما می‌توانید در برف قدم بزنید و شعرهای سعدی و حافظ را زمزمه کنید یا اینکه به حضرت حافظ تفأل بزنید.

شاید سفر به شیراز در روزهای سرد و برفی زمستان کار عجیبی باشد، اما قطعاً یکی از خاطره‌انگیزترین تجربه‌هایتان خواهد بود.

یکی از بهترین ویژگی‌های سفر به شیراز در فصل زمستان، استشمام عطر گل نرگس است. در روزهای سرد زمستانی عطر خوش گل‌های نرگس، در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر می‌پیچد. لازم به ذکر است فقط در زمستان می‌توانید در شیراز از بوی گل نرگس بهره‌مند شوید.

بااینکه شهر شیراز در جنوب کشورمان واقع‌شده است؛ اما مانند سایر شهرهای کشورمان در زمستان با کاهش دما مواجه است و معمولاً میانگین دما 5 درجه سانتی‌گراد است. اگر قصد دارید در زمستان به شیراز سفر کنید، علاوه بر کاهش دما ممکن است با بارش باران و برف روبه‌رو شوید، پس به‌اندازه کافی لباس گرم، کلاه و شال در چمدانتان قرار دهید.

اگر به اسکی و ورزش‌های زمستانی علاقه‌مند هستید، بین ماه‌های دی و بهمن کوه‌های اطراف شیراز پوشیده از برف می‌شود. یکی از بهترین تفریحاتی که در شیراز می‌توانید تجربه کنید، اسکی در مجموعه پولاد کف است. در این مجموعه علاوه بر ورزش اسکی، امکانات دیگری همچون تله‌کابین، بالابر و هتل نیز در نظر گرفته‌شده است. اگر در زمستان به شیراز سفر کردید، حتماً سری به پیست اسکی پولاد کف بزنید.


شیراز در زمستان

ارزان‌ترین زمان سفر به شیراز چه موقع است؟

همه ما دوست داریم علاوه بر سفر باکیفیت، سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌ای را تجربه کنیم. اگر شما هم می‌خواهید سفر ارزانی به شیراز داشته باشید، بهتر است بدانید بهترین زمان برای سفر ارزان، روزهای خلوت سال است.

معمولاً در زمان پیک سفر که تقاضا برای سفر به شهر شیراز افزایش می‌یابد یا تردد مسافران در این شهر زیاد می‌شود، هزینه‌های سفر مثل رزرو هتل و اقامتگاه، بلیط اتوبوس، قطار هواپیما، خورد‌وخوراک، ورودی بناهای تاریخی و... گران می‌شود.

پیک سفر شیراز، فصل بهار محسوب می‌شود؛ زیرا به دلیل هوای بهاری و عطر بهارنارنج، گردشگران زیادی از راه دور و نزدیک عازم شیراز می‌شوند. پس اگر هزینه‌های سفر برایتان اهمیت دارد، سفر به شیراز در فصل بهار با توجه به افزایش هزینه‌ها گزینه خوبی نخواهد بود.

در روزهایی که کمتر کسی به فکر سفر به شهر زیبای شیراز است، تعداد گردشگران در این شهر کاهش می‌یابد. درنتیجه هزینه‌های سفر مثل هتل و بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما با افت قیمت مواجه می‌شود.

روزهای پاییز و زمستان خلوت‌ترین روزهای شیراز بشمار می‌رود و گردشگران کمتری به این شهر سفر می‌کنند و سفر در این فصول، یک سفر مقرون‌به‌صرفه است. پس اگر به دنبال سفر ارزان و متفاوت به شیراز هستید، بهتر است سفرتان را به ایام غیر پیک مثل پاییز و زمستان موکول کنید.



سفر به شهر زیبای شیراز در تعطیلات نوروز

با فرارسیدن سال نو و تعطیلات نوروزی، شیراز با شکوفه زدن درختان و هوای دلپذیر بهاری، به استقبال سال جدید می‌رود. بی‌شک در این ایام شهر شاعران بزرگ، حال‌وهوای خاصی به خود می‌گیرد. افرادی که دوست دارند تعطیلات سال نو را با خاطره خوش شروع کنند به شیراز سفر کنند و با نیت خیر در کنار حضرت حافظ سالی سرشار از اتفاق‎های خوب از او بخواهند.

اما نکته‌ای که باید در سفر به شهر شیراز در تعطیلات نوروز، توجه داشته باشید، این است که در روزهای تعطیل سال نو شیراز مملو از مسافر و گردشگر است که برای تفریح و گشت‌وگذار به این شهر سفرکرده‌اند بنابراین در هر گوشه‌کناری از شهر شلوغی و ازدحام برقرار است که این امر باعث شده برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی شیراز باید در صف‌های طولانی انتظار بکشید.

چنانچه شلوغی زیاد برایتان آزاردهنده است، سفر به شهر شیراز در ایام نوروز اصلاً توصیه نمی‌شود و بهتر است ایام خلوت سال را برای سفر انتخاب کنید.

لازم به ذکر است با توجه به افزایش تقاضای گردشگران برای سفر به شیراز در تعطیلات نوروز، مسافران نباید انتظار سفر اقتصادی در این ایام داشته باشند.



بهترین زمان برای خرید در شیراز

شاید سفر به شیراز تنها به هدف خرید در میان مسافران رایج نباشد، اما ازآنجایی‌که این شهر در نزدیکی مناطق آزاد و بازارهای مرزی قرارگرفته است، بازارها و مراکز تجاری این شهر بسیار پررونق هستند و مسافران در این مراکز خرید می‌توانند تجربه لذت‌بخشی را از خرید در مراکز خرید شیراز داشته باشید.

در شیراز هم مانند دیگر شهرهای کشورمان، قبل از عید نوروز جنب‌وجوش زیادی برقرار است. بهترین زمان برای خرید ارزان در شیراز حراج‌های نوروزی و حراج‌های پایان فصلی مثل اواخر تابستان است. همچنین شما علاوه بر تفریح می‌توانید خرید جذابی را در مراکز خرید شیراز مثل مرکز خرید خلیج‌فارس، ستاره خلیج‌فارس و بازار مرکز تجربه کنید.



روز شیراز چه روزی است؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید، شیراز تنها شهر ایران است که یک روز از تقویم را به خود اختصاص داده است. ازآنجایی‌که شیراز ازلحاظ تاریخی و فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است، 15 اردیبهشت‌ماه در تقویم ایرانی روز شیراز نام‌گذاری شده است. شهر شیراز در اردیبهشت مانند بهشتی روی زمین است، به همین دلیل پانزدهمین روز از این ماه را به‌عنوان روز شیراز در سراسر شیراز جشن می‌گیرند.

روز شیراز فرصت بسیار خوبی برای سفر به شهر شیراز است؛ چراکه در این روز جشنواره‌ها و مراسم‌های باشکوهی برگزار می‌شود که زمان خوبی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ مردمان خونگرم شیراز است. یکی از زیباترین مراسمات در روز شیراز به پرواز درآوردن بالن می‌باشد.

سفر به شیراز، در 15 اردیبهشت‌ماه، شاید سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای نباشد، اما در این زمان به‌قدری شور و هیجان در شهر برقرار است که ارزش سفر کردن دارد.



سخن پایانی

شهر پرآوازه شیراز با تاریخ و فرهنگ غنی یکی از بهترین مقاصد گردشگری بشمار می‌رود که هر ایرانی باید حداقل یک‌بار گشت‌وگذار در این شهر را تجربه کند. شهر شیراز با زیبایی منحصر‌به‌فردش، در هر فصلی جلوه شگفت‌انگیزی از خود را به نمایش می‌گذارد. اگر تاکنون به شیراز سفر نکردید توصیه می‌کنم مقصدی بعدی سفرتان را شیراز شهر شعر و ادب را انتخاب کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین