معاون اول قوه قضائیه: برای برخورد با بدحجابی ۹ قانون داریم

  4020516065 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول قوه قضائیه گفت: از سال ۱۳۶۴ به بعد ۹ قانون در رابطه با بدحجابی و قوانین بسیاری نیز در وزارتخانه‌ها وجود دارد که همه خاک می‌‌خورند؛ امروز که میخواهیم قانون را بروز رسانی کنیم نباید اصلاً منتظر آن قانونی باشیم که در مجلس در حال تدوین است.

معاون اول قوه قضائیه: برای برخورد با بدحجابی ۹ قانون داریم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیین تودیع و معارفه رؤسای کل دادگستری استان زنجان با حضور حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی تقدیر و حجت الاسلام علی فرجی بر حق به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان زنجان معرفی شد. هفته گذشته حجت‌الاسلام صادقی نیارکی به عنوان رئیس کل دادگستری استان گیلان منصوب شد.

حجت‌الاسلام علی فرجی برحق از قضات برجسته آذربایجان شرقی بوده و ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان شرقی در کارنامه کاری وی دیده می‌شود. دی ماه سال 96 هم وی به عنوان قاضی نمونه استان انتخاب شده بود و مورد تقدیر حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حجت الاسلام محمد موحدی‌آزاد دادستان وقت انتظامی قضات قرار گرفته بود.

حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه در این برنامه اظهار داشت: دشمن می‌خواهد مردم را به دو گروه باحجاب و بی حجاب تقسیم کند در حالی که مردم ایران همه متدین و ایثارگر هستند و به کشورشان و دینشان علاقه دارند؛ همه مردمان خودمان هستند و همین مردم درجنگ با اتحاد خودشان در مقابل دشمن دفاع کردند؛ این دختر و پسرهای جوان فرزندان خودمان هستند و نباید اجازه بدهیم دشمن با نفوذ خود بخواهد جامعه را دو قطبی کند.

وی با بیان اینکه باید حواسمان باشد که مبادا در زمین دشمن بازی کنیم، عنوان کرد: دشمن هر روز بهانه‌ای برای حجاب درست می‌کند که یکی از آنها موضوع برخورد با بی‌حجابی است و همه در خصوص موضوع حجاب در طول چهل و اندی سال کوتاهی کردیم.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: از سال 1364 به بعد 9 قانون در رابطه با بدحجابی و قوانین بسیاری نیز در وزارتخانه‌ها وجود دارد که همه خاک می‌‌خورند؛ امروز که می‌خواهیم قانون را بروز رسانی کنیم نباید اصلاً منتظر آن قانونی باشیم که در مجلس در حال تدوین است چون ما همین الان قانون داریم.

وی در ادامه به مشکل معیشتی کارکنان قوه قضائیه در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: برخی‌ها خیال می‌کنند که از مشکلات معیشتی کارکنان قوه قضائیه خبر نداریم ولی اینطور نیست و از تمام مکشلات مالی و معیشتی آنان با خبریم.

مصدق اضافه کرد: هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره، ریاست قوه به موضوع رفع مشکلات معیشتی و رفاهی کارکنان ورود نکرده است و در حال رفع کردن مشکلات هستیم. یکی از این مشکلات، مشکل مسکن کارکنان است که کارهای مهمی در راستای حل مشکلات مسکن در حال انجام است.

وی با تقدیر از زحمات پنج ساله حجت‌الاسلام نیارکی در ریاست کل دادگستری زنجان گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمان وی در زنجان رخ داد که بنده به نوبه خود از آقای نیارکی تشکر می‌کنم و امیدوارم در سمت جدیدشان در استان گیلان موفق باشند.

مصدق در ادامه، رئیس جدید دادگستری زنجان را فرد متدین و مدیر لایق توصیف کرد و گفت: آقای فرجی برحق رزمنده دوران دفاع مقدس، جانباز و ایثارگر هستند. یک ویژگی بی نظیری که وی دارد این است که 25 سال به عنوان ریاست قضایی نیروهای مسلح دو استان بودند که 22 سال آن در استان آذربایجان شرقی و سه سال آن در استان اردبیل بود. کمتر مدیری در کشور وجود دارد که 22 سال در یک سمت باقی بماند و وی علاوه بر این دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور نیز بود.

وی اضافه کرد: از آقای فرجی انتظار داریم با همفکری قضات و مجموعه اداری دادگستری، همکاری با استاندار، شورای تأمین، فرماندهان نظامی و انتظامی، دادگستری استان زنجان را بیش از پیش به سمت پیشرفت هدایت کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۷۸۵۶۱۱۹:۲۷:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۱۶
با توجه به اینکه با شبیخون فرهنگی مواجه هستیم لازم و ضروری است نیروی مردمی بسیج تمام قد به میدان بیاید
ناشناس۳۱۷۹۰۱۴۰۸:۱۶:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۱۷
از شبیخون اصلی غافل شدید. شبیخون اصلی فساد و اشرافی گری بین مسوولان است که هیچ درمانی هم ندارد .
ناشناس۳۱۷۸۸۹۲۰۰:۴۸:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۱۷
شما هی بگید حجاب ما می‌خونیم اقتصاد خراب و فساد گسترده
ناشناس۳۱۷۸۹۶۲۰۶:۳۴:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۱۷
مردم طبق قانون مسلمان نشدند و نمیشوند.
ناشناس۳۱۷۸۹۶۳۰۶:۴۵:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۱۷
برای مجازات از بین بردن محیط زیست ، ربا خواری ، ویژه خواری ، امضای طلایی ، مفاسد اقتصادی ، رشوه و ..... قانونی هم داریم ؟
ناشناس۳۱۷۸۹۸۷۰۷:۳۴:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۱۷
اداره مملکت و کنترل گرانی و تورم و مبارزه با مفاسد و سومدیریت ها و ناتوانی دولت در بهبود معیشت و تامین انرژی همه اش تحت الشعاع مبارزه با بی حجابی قرارگرفته و مثل اینکه مسئولان اصلا متوجه وخامت اوضاع و نارضایتی و خشم و ناامیدی مردم از اوضاع اقتصادی و مدیریتی کشور نیستند !!!
ناشناس۳۱۷۸۹۹۷۰۷:۴۸:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۱۷
پس چرا اجرا نمی کنید؟
ناشناس۳۱۷۹۰۰۹۰۸:۱۲:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۱۷
اولین جا در قوه قضاییه هست که خاک می خورد یعنی جایی که باید اجرای قانون در اولین باشد تا سایر جاها حواسشان جمع کنند و به همین خاطر به علت ترک فعل باید بازخواست شوید
ناشناس۳۱۷۹۰۱۷۰۸:۱۸:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۱۷
انسان ها ازاد افریده شده و حق زندگی خود را دارند حجاب اختیاری است نه اجباری
ناشناس۳۱۷۹۰۲۰۰۸:۱۹:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۱۷
دیگه وقت حرف زدن نیست وقته عمله کشور داره میشه اروپا بیشتر زنان در تهران وکرج کشف حجاب کردن تا کی میخواید حرف بزنید بهتر عمل کنید بساط بی حجاب ها رو جمع کنید اینجا کشور امام زمانه چقدر شهید دادیم تا کشورمون به اینجا رسیده وعده ای بی حجاب که معلوم نیست از کی پول می گیرن که بی حجابی رو ترویج بدن تو جامعه چهر ه شهر ها رو زشت وزننده کردن یکی از قوانینه کشور ما حجابه وکسی که از قوانین سرپیچی کنه مجرمه همه کشورها قانونهایی تو کشورشون دارن قانونه کشور ماهم حجابه مماشات وسکوت تاکی چرا با خانمی که امر به معروف کرده باید اونطوری برخورد بشه کتک بخوره مگه جامعه ما بزرگتر نداره مگه قانونه جنگله که هرکس از راه می رسه بزنه دیگری رو وبره من به عنوان یه زن ویه مادر که چادری هم هستم ناراحت وغمگینم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین