انتقاد شریعتمداری از عدم برخورد با کشف حجاب/ وعده‌های دادستان جدید کشور

  4020515050 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقاد شریعتمداری از عدم برخورد با کشف حجاب/ وعده‌های دادستان جدید کشور

مجلس لایحه حجاب را در پیش چشمان مردم بررسی نمی‌کند

ابوالفضل عمویی، سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با تسنیم، در تشریح نشست صبح امروز این فراکسیون، اظهار داشت: نمایندگان بر رسیدگی سریع‌تر به لایحه عفاف و حجاب تاکید داشتند و درباره نحوه بررسی آن، با توجه به اینکه این لایحه، 70 ماده دارد و پیشنهادهای زیادی برای مواد آن ثبت شده است، پیشنهاد شد که این لایحه به صورت اصل 85 بررسی شود و برمبنای همین اصل اجرای قانون هم از لحاظ زمانی محدود و آزمایشی باشد. 

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، گفت: این پیشنهاد به صورت استمزاجی مورد رای گیری در فراکسیون قرار گرفت و 73 درصد از اعضا با ادامه رسیدگی این لایحه براساس اصل 85 قانون اساسی موافقت کردند.

براساس اصل 85 قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می کند به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس

معین الدین سعیدی، نماینده چابهار در گفت‌وگو با ایلنا درباره جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان با یک رای گیری استمزاجی با اصل ۸۵ شدن لایحه عفاف و حجاب موافقت کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه عزیزان ما یک رای گیری استمزاجی کردند که لایحه عفاف و حجاب را شامل اصل ۸۵ کنند و بدون اینکه به صحن بیاید و همه نمایندگان نظراتشان را اعلام کنند مانند طرح صیانت به یک کمیسیون مشترک می‌رود و بدون اینکه مردم در جریان جزئیات قرار بگیرند روی آن بحث می‌کنند.

سعیدی تاکید کرد: این رأی‌گیری استمزاجی به نظر من نگرانی‌ها را در این مسئله بیشتر می‌کند چرا که جامعه احساس می‌کند فارغ از چشم و نگاه آنها در کمیسیون مشترک بررسی خواهد شد و همان اتفاقی که برای طرح صیانت افتاد در این لایحه هم اتفاق خواهد افتاد بدون این که نطرات کارشناسی قاطبه نمایندگان اتخاذ شود.

این‌نماینده مجلس درباره تعداد آرا اخد شده در این رأی‌گیری استمزاجی گفت: ۱۷۱ رای موافق دادند یعنی حدودا بالای ۷۴ درصد نمایندگان موافق اصل ۸۵ شدن لایحه عفاف  و حجاب بودند و تنها ۴۰ نفر مخالفت کردند.

اعلام وصول تقاضای بررسی لایحه عفاف و حجاب مطابق اصل 85

محمد رشیدی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه  تقاضای عده‌ای از نمایندگان و دستور ریاست محترم مجلس مبنی بر رسیدگی به لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل 85 قانون اساسی در اجرای ماده 164 آئین نامه داخلی مجلس را اعلام وصول کرد.

درصورت تصویب این پیشنهاد در صحن علنی لایحه حجاب، به جای بررسی در صحن، در یک کمیسیون مشترک بررسی خواهد شد و پس از بررسی در این کمیسیون، مستقیماً‌ به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و به صحن علنی نخواهد آمد.

درخواست بررسی لایحه حجاب در کمیسیون مشترک هفته آینده در مجلس به رأی گذاشته می‌شود

احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره پیشنهاد تعدادی از نمایندگان برای بررسی لایحه عفاف و حجاب براساس اصل 85 قانون اساسی گفت: احتمالاً درخواست 85ی‌شدن لایحه عفاف و حجاب در جلسه هفته آینده مجلس به رأی گذاشته می‌شود و در صورت موافقت نمایندگان با این درخواست، کمیسیون مشترک برای بررسی لایحه عفاف و حجاب تشکیل می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: سازوکار پیشنهادی برای کمیسیون مشترک بررسی لایحه عفاف و حجاب به این صورت است که نفرات عضو در آن باید از میان 2کمیسیون قضایی و فرهنگی باشد.

گفتنی است پیش از این در مجلس یازدهم دو طرح جنجالی را مطابق اصل 85 رسیدگی کرده است. اولی طرح جوانی جمعیت بود که اثرات سوء عدم رسیدگی در صحن و مواد عجیب این قانون اکنون بر همگان هویدا شده و دیگری نیز طرح صیانت بود که به عملا به فرجام درستی نرسید هرچند در عمل  برخی مفاد آن به بهانه اعتراضات و اغتشاشات سال گذشته اجرایی شد.

شاید علاوه بر پنهان کاری از مردم، عجله برای رسیدن به یک قانون جدید در دستور کار مجلس باشد. نکته ای که از قضا معنای آن در یادداشت امروز حسین شریعتمداری هم آمده است.

انتقاد شریعتمداری از عدم برخورد با کشف حجاب

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «نزدیک به ۱۰ ماه از پیدایش پدیده پلشت کشف حجاب می‌گذرد و متاسفانه در این مدت شاهد مقابله چندانی با آن نبوده‌ایم!

انفعال مسئولان محترم در قبال پدیده کشف حجاب در حالی است که به وضوح می‌دانند‌، کشف حجاب علاوه‌بر آنکه حرام شرعی و حرام قانونی است، پدیده‌ای عفت‌سوز و خانواده‌برانداز نیز هست از این روی، مقابله جدی با این هنجار‌شکنی از یکسو برای نجات فریب‌خوردگان و از سوی دیگر برای پاک‌سازی جامعه از توطئه بدخواهان، ضروری‌تر از آن است که تساهل و انفعال در آن جایی داشته باشد.

اکنون سؤال این است که ا‌نفعال ده ماهه با چه توجیه قانونی و منطقی صورت پذیرفته است؟! و آیا این ا‌نفعال در اجرای نص صریح قانون، مصداق روشنی از «‌ترک فعل‌» نیست و مرتکبان مشمول بازخواست نمی‌باشند؟! 

ا‌نفعال در اجرای قانون و مقابله با کشف حجاب... این پرسش را پیش می‌کشد که مگر برای مقابله با کشف حجاب قانون نداشته و نداریم؟! و اگر این هنجار‌شکنی در قوانین جاری پیش‌بینی و جرم تلقی شده، چرا به اجرا در نیامده است؟! 

کجای این توجیه را می‌توان قابل قبول و منطقی دانست که اجرای قوانین موجود را متوقف کنیم تا لایحه جدید به تصویب مجلس برسد؟!

اگر قوانین موجود را ناکافی و یا ناقص می‌دانیم، این نقیصه احتمالی با افزودن یک یا چند تبصره قابل حل بوده و هست. بنا‌بر‌این تهیه و تدوین لایحه‌ای بلند بالا با ۷۰ ماده و ۸۸۳۶ کلمه چه ضرورتی داشته است؟!

بحث و بررسی لایحه‌ای با این متن طولانی، چه میزان وقت می‌برد؟! و در این فاصله طولانی تکلیف مقابله با کشف حجاب چه می‌شود؟!"

 

گفتنی است که بررسی برجام در کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی بیش از ۴۰ روز به درازا کشید اگرچه در نهایت نیز نتیجه بررسی‌ها و زحمات هوشمندانه دکتر زاکانی (نماینده وقت مجلس و ریاست کمیسیون ویژه که از همه سلیقه‌ها برای اظهار نظر دعوت کرده بود‌)، کنار گذارده شد و برجام را در زمانی کوتاه تصویب کردند!...و شد آنچه نباید می‌شد!

متن برجام شامل ۵۴۴۲ کلمه بود -تقریباً نصف متن لایحه ۷۰ ماده‌ای حجاب و عفاف- و برخی از نمایندگان آن دوره مجلس به اعتراف خودشان، متن برجام را نخوانده بودند! البته این احتمال در مجلس کنونی دور از انتظار است.

در این زمینه شایان ذکر است از فروردین ماه پلیس و نهادهای مختلف مقابله هوشمند با کشف حجاب را در دستور کار قرار دادند. هر روز از تلویزیون تصاویری از مترو و فرودگاه پخش می شد که نشان میداد بدون روسری به افراد خدمات نمی دهند.

از 25 تیرماه هم گشت های خودرویی و پیاده پلیس مشغول مبارزه با کشف حجاب هستند. در همین مدت هم احکام مختلفی در دستگاه قضا مطابق قوانین فعلی برای این پدیده صادر شد که برخی از آنها با انتقادات رئیس دستگاه قضا مواجه شد. 

***

دستور رئیسی برای سرعت اینترنت به نتیجه نرسید؟

عصرایران نوشت: « روز هفتم تیر 1402 ، رئیس جمهور محترم دستور داد برای حل مشکل کندی اینترنت ، کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شود و حداکثر تا یک ماه آینده راهکار دهد.

اینک یک ماه و یک هفته از آن روز می گذرد و مردم ایران، همچنان درگیر " اینترنت افتضاح " هستند و بخشی از جنگ اعصاب روزانه شان مربوط به شاهکار دولتمردانی است که زمام اینترنت را در دست دارند و هر جور که دل شان می خواهد رفتار می کنند.

حال سوال این است که چه بر سر دستور شخص اول دولت آمده است؟»

***

توصیه وزیر کشور به داوطلبان نمایندگی مجلس

وزیر کشور به کسانی که متقاضی حضور در میدان رقابت های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند، توصیه کرد: مهلت قانونی برای پیش ثبت نام را از دست ندهند و تاکید کرد فرصت یک هفته‌ای تعیین شده قابل تمدید نیست.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره آغاز فرآیند پیش ثبت نام انتخابات مجلس از روز ۱۶ مرداد گفت: پیش ثبت نام از داوطلبان، طبق قانون انتخابات مجلس به مدت یک هفته انجام می شود و کسانی که تمایل به داوطلبی نمایندگی دارند باید از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: البته اگر فردی خواست، می تواند در این مرحله پیش ثبت نام انجام دهد اما در مرحله نهایی ثبت نام مشارکت نکند.

وزیر کشور تاکید کرد: این مهلت یک هفته‌ای قابل تجدیدنظر نیست و توصیه ما به همه کسانی که داوطلب هستند و یا تمایل دارند در این کار ملی حضور داشته باشند، ثبت نام کنند.

***

وعده‌های دادستان جدید کشور

طی مراسمی با حضور مقامات قضایی و کشوری و لشکری، رئیس قوه قضاییه پس از مشورت و اخذ نظر از تمامی قضات دیوان عالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری را به سمت ریاست این دیوان منصوب کرد. 

همچنین با نظر مشورتی قضات دیوان عالی و حکم رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌آزاد که تاکنون عهده‌دار ریاست دادگاه انتظامی قضات بود، جایگزین حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری در سمت دادستان کل کشور شد.

در این مراسم از خدمات و زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی‌مقدم در سمت ریاست دیوان عالی کشور نیز تقدیر به عمل آمد و وی به عنوان مشاور عالی رئیس قوه قضاییه منصوب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد در این مراسم طی سخنانی ضمن اشاره به ارتقاء سطح قانون‌مداری در کشور، گفت: التزام به قانون برای همگان یک ضرورت است و نقض قانون از سوی هیچ فردی پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه احیاء برخی از مصادیق حقوق عامه، همچون حقوق فضای مجازی، محیط زیست، منابع طبیعی، اراضی ملی و هوای پاک، در اولویت اقدامات دادستانی کل کشور قرار دارد، تصریح کرد: بالا بردن کیفیت اقدامات ضابطان و بهبود عملکرد آنها، در زمره برنامه‌های پیش روی دادستانی کل کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد گفت: قانون یک معروف مهم است و ارتقاء قانون‌مداری در کشور به سرعت در حال شکل گرفتن و توسعه یافتن است؛ التزام به قانون برای همه یک ضرورت است و نقص قانون از سوی هیچ کس پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه احیای برخی از مصادیق حقوق عامه باید در اولویت قرار گیرد، گفت: حقوق فضای مجازی که به نظر بنده اکنون به یک حق عمومی تبدیل شده است، حقوق منابع طبیعی، محیط زیست، اراضی ملی و هوای پاک، همه و همه از مصادیق حقوق عامه هستند و باید این حقوق همچون حقوق خصوصی محترم شمرده شوند.

دادستان جدید کل کشور با بیان اینکه آرای قضایی از کلان شهر‌ها گرفته تا شهر‌های کوچک در کانون ارزیابی نخبگان و افکار عمومی قرار دارند فلذا دادستان‌های سراسر کشور باید به همه پرونده‌ها نگاه ملی داشته باشند، تصریح کرد: فرآیند تشکیل پرونده‌های قضایی بدون نقش ضابطین قضایی به نتیجه نهایی نخواهد رسید و از همین روی، بالابردن کیفیت عملکرد و اقدامات ضابطان در مواقع مختلف، ضامن حفظ حقوق شهروندی خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد افزود: از همه اختیارات دادستان‌های کل سراسر کشور جهت تامین آزادی‌های مشروع جامعه استفاده خواهم کرد.

***

پلیس آلبانی کنترل مقر منافقین را در دست گرفت

به گزارش تسنیم، در پی فشار بیشتر آلبانی به منافقین مستقر در مقر اشرف3 در تیرانا، پلیس این کشور محدودیت‌های جدیدی را برای کنترل این مقر اعمال کرده است که بر اساس آن، هیچ‌کس بدون اجازه پلیس حق ورود و خروج در این اردوگاه را ندارد.

این درحالی است که طی روزهای گذشته، دولت آلبانی، مریم رجوی سرکرده این گروهک را که هم‌اکنون در فرانسه حضور دارد، نیز به این کشور ممنوع الورود کرده است.

"ادی راما" نخست‌وزیر آلبانی نیز یک ماه قبل، در مصاحبه‌ای با شبکه آلمانی "اشپیگل" گفته بود که گروهک منافقین نمی‌توانند از آلبانی برای جنگ علیه ایران استفاده کنند.

***

تحقیق و تفحص های مجلس چه نتیجه ای داشته است؟

به گزارش خانه ملت، احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده فریمان در نطق میان دستور نشست علنی امروز مجلس در خصوص عملکرد قوه مقننه، گفت:  ضمن تشکر از تلاش های همکارانم در وضع قوانین خوب در حوزه تقنینی، در حوزه نظارتی انتقادات جدی بدان وارد است. بر اساس اصل 76 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در حیطه انجام وظایف نظارتی خود حق تحقیق در تمام امور کشور را دارد که متاسفانه دخالت بیجای برخی دستگاهها وارگان ها برای جلوگیری از تحقیق وتفحص و بی نتیجه گذاشتن آن عملا بازوی نظارتی مجلس را قطع کرده است. امروز باید پاسخ این سوال را به موکلین خود بدهیم که ده ها تحقیق و تفحص کلید زده شده در مجلس یازدهم به کجا رسیده است وچه نتایجی داشته است؟  

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: همکاران گرامی و هیات رییسه محترم،  در مدت باقی مانده از مجلس یازدهم ضمن جمع بندی تحقیق و تفحص های در جریان، بحران هایی مانند بحران مدیریت منابع آب را باید در صدر اولویت های نظارتی خود قرار دهیم چرا که یقین دارم کوتاهی ما در نظارت و همچنین کوتاهی دستگاه های مسئول در مواردی همچون بحران مدیریت منابع آب در آینده نزدیک جای هیچ گونه جبرانی نخواهد داشت و صدمات بزرگی را به کشورمان وارد خواهد کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۷۷۸۸۱۱۰:۳۶:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۱۶
برجام بی فرجام 20 دقیقه ای در مجلس تصویب شد تصویب لایحه عفاف و حجاب چقدر زمان می برد ؟!
ایرانی۳۱۷۷۹۷۴۱۲:۰۵:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۱۶
انتقاد شریعتمداری از عدم برخورد با کشف حجاب؟؟ جناب شریعتمداری یک مقدرای هم به فکر رانت و اختلاس و .....باشید حجاب برای مردم اولویت ندارد سفره و شکم زن و بچه هایشان دارای اولویت است
امیرعلی۳۱۷۹۲۷۹۱۱:۴۲:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۱۷
کاربر ایرانی مروج بی حجابی که خیلی برنامه ریزی شده چیزی رو به چیز دیگه که اصلا ربطی نداره ربط می دی!؟ ۱۰ ماهه پدیده پلشت و نوظهور که در نبود گشت ایجاد شد قبحش شکست برای اولین بار در طول حیات نظام خبر داری توی این ۱۰ ماه چندتا خانواده تازه ازدواج کرده از هم پاشد!؟ خبر داری چندتا خونواده ویران شد!؟ نفوذی های مروج طرح و برنامه ریزی ترویج بی حجابی تا صحبت از مقابله با این پدیده خانواده براندار میشه می ریزن توی کامنتها بحث رو عوض می کنن حواسها رو پرت می کنن به رانت و اختلاس و اقتصاد کاملا با برنامه ریزی.
ناشناس۳۱۷۹۳۹۲۱۲:۵۳:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۱۷
اگر در لایحه جدید نقش پررنگی به سازمان مردمی بسیج ندهند این لایحه عفاف و حجاب هم به سرنوشت قوانین قبل دچار میشود دستگاه های دولتی حقوق بگیر انگیزه لازم و عزت نفس لازم را برای اجرای صحیح قوانین عفاف و حجاب ندارند و سازمان بسیج باید به کمک همه دستگاه ها بیاید و آنها را شاداب و فعال نگهدارد
ایرانی۳۱۷۹۹۰۷۲۰:۱۵:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۱۷
عزیز دل برادر یعنی فروپاشی خانواده ها جدیدا وبدلیل تعدادی بی حجاب صورت گرفته؟؟؟!!! نه بیکاری،نه فقر ونبودفرهنگ وودخیل نیست.
ناشناس۳۱۷۹۳۲۸۱۲:۰۵:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۱۷
اتفاقا حجاب برای مردم اولویت دارد کار دیگه رسیده به کشف مانتو و کشف حجاب برهنگی و چندین خانواده ویران شد این ۱۰ ماه ،
منصور۳۱۷۹۳۸۸۱۲:۵۰:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۱۷
شما کجا زندگی میکنی ازدواجی که با بی حجابی از هم بپاشه بهتر که بپاشه.
ناشناس۳۱۸۱۲۴۳۱۶:۱۹:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۱۸
با بی حجابی مخالفم. ولی خانواده های ویران شده بخاطر سستی ایمان وروان پریشی طرف بوده آدم مومن ودین دار با دیدن این چیزها خانواده اش را رها نمیکنه .
مبین۳۱۷۹۵۹۷۱۵:۰۳:۰۹ ۱۴۰۲/۵/۱۷
اتفاقا حجاب اولویت ما خانواده هاست .
ناشناس۳۱۸۱۱۲۶۱۵:۱۰:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۱۸
اتفاقا ممنون از اعتراض شریعتمداری همیشه به موقع تذکر میدهد در مورد هز چیزی که کشور را به خطر می اندازد اتفاقا حجاب الویت اکثریت زنان مومن ومعتقد وخدا شناس وباحیا است این موصوع از نان شب مهمتر است زنان مومن همیشه ترجیح دادند یه لقمه نان ساده بخورند ولی عفیف باشند.
ناشناس۳۱۷۸۳۲۸۱۶:۵۵:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۱۶
اینترنت رو عمدی دچار اختلال کردن یا واقعا مشکلی هست؟
ناشناس۳۱۷۹۰۰۵۰۸:۰۰:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۱۷
الان مشکل مملکت حجاب است ؟
علی۳۱۷۹۲۸۹۱۱:۴۶:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۱۷
آره نفوذی مروج بی حجابی با برنامه ریزی میای کامنت می دی مشکل حجابه، مشکل دیگه مثل قبل فقط دوتار مو نیست کار دیگه با مماشات ۱۰ ماهه از این حرفها گذشته در نبود گشت رسید به کشف حجاب و مانتو و تی شرت تاپ نیم تنه و برهنگی و بی بندوباری
رضا۳۱۷۹۰۱۵۰۸:۱۶:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۱۷
خدا وکیلی جلوی بی حجابیها بی بند وباریها مشروب سرقت و.... رو به شدت بگیرید .
ناشناس۳۱۷۹۰۶۰۰۸:۵۷:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۱۷
اول مشکلات اقتصادی ملت را حل کنید بعد فکر حجاب مردم باشید .
ناشناس۳۱۷۹۲۲۷۱۱:۱۶:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۱۷
این نوع برخورد با حجاب و عفاف بسیار غلط و بد بین کننده است. نتیجه عکس حاصل خواهد شد.
ناشناس۳۱۷۹۳۱۷۱۲:۰۲:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۱۷
نفوذی مروج فتنه کشف حجاب حنات دیگه رنگی نداره
ناشناس۳۱۷۹۲۹۵۱۱:۴۹:۰۹ ۱۴۰۲/۵/۱۷
کاش آنقدر که فکر حجاب و لایحه دادن هستین.. به رگ غیرتتون بر می‌خورد فکر معیشت مردم بودین .
مبین۳۱۷۹۵۸۸۱۴:۵۹:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۱۷
دوست عزیز این آدمهایی که الان بدحجاب می آیند بیرون مشکل اقتصادی دارند یا عقده حقارت که شما معتقدی باید مشکل اقتصادی را برطرف کرد
شکرالله۳۱۷۹۳۰۹۱۱:۵۶:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۱۷
به دیدگاههای کارشناسان دلسوز به دیدگاههای مختلف آیات عظام توجه کنید از کارهای بیهوده و بی نتیجه دست بردارید به خدا نتیجه عکس دارد با جریمه و بگیر ببند قضیه حل نمیشه .
ناشناس۳۱۷۹۳۷۰۱۲:۳۶:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۱۷
چون تصویب قانون حجاب وعفاف قراردادن مردم رودرروی هم است وقرارنیست کسی ازمسئولین پاسخگو باشندپس بهتراست درپستوی مجلس تصویب گرددنه درصحن.
مژگان۳۱۷۹۵۸۳۱۴:۵۸:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۱۷
ما که برخوردی با این بدحجاب‌ها ندیدیم وگرنه اینقدر پر رو و خیال جمع بیرون نمی آمدند اینقدر مطمئن هستند که کسی باهاشون کاری نداره که دیگه روسری هم دور گردنشان نیست
ایرج۳۱۷۹۵۹۲۱۵:۰۱:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۱۷
جناب شریعتمداری کاش یکم از فقر.اعتیاد.بیکاری.گرانی.طلاق. و....حرف میزدی
ناشناس۳۱۷۹۶۸۰۱۶:۲۵:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۱۷
امکانات ازدواج جوانان رافراهم کنند از نظر مسکن واشتغال خود جوانان ومرد مواظب جنبه اخلاقی قضایا هستند.
بچه کرج۳۱۷۹۷۸۸۱۸:۱۷:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۱۷
اینا به هر مشکلی خودشون دارن رسیدگی میکنند. مشکل اقتصادی و سفره خالی نداشتن درآمد مرغ ۱۱۰ هزار تومنی گوشت ۵۰۰ هزار تومنی تخم مرغ دانه ای ۳ هزار تومنی و.... و.... و.... اینا مشکل مردم عادی هستش مشکل اینا نیست .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین