درخواست رئیس سازمان محیط زیست برای تشکیل پایگاه ملی اطفای حریق

  4020504042

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، از درخواست این سازمان برای تشکیل پایگاه ملی اطفای حریق در سطح کشور خبر داد.

درخواست رئیس سازمان محیط زیست برای تشکیل پایگاه ملی اطفای حریق

به گزارش ایسنا، علی سلاجقه در حاشیه نشست امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، بیان کرد: آتش سوزی در میانکاله روز گذشته اتفاق افتاده است متاسفانه بیشتر در این قسمت شاهد اقدامات عمدی هستیم. از روز گذشته نیروهای محیط بانی،  نیروهای منابع طبیعی و سایر دستگاه های مرتبط وارد عمل شدند. هلوکوپتر نیز تا آخر وقت رسید. امروز نیز از دولت درخواست داشتیم که اگر بتوانیم یک پایگاه اطفای حریق ملی تشکیل شود تا این مسائل بهتر دنبال شود. درخواست ما این است که  این پایگاه به صورت کلی در کشور تشکیل شود.

وی در ادامه اظهار کرد: شرایط تغییرات اقلیمی به سمت و سویی می رود که ما از این به بعد هم کاهش بارش را داریم و هم افزایش دما را خواهیم داشت. در کل دنیا نیز این اتفاق افتاده و این آتش سوزی ها در حال رخ دادن است. اگر پایگاه ملی اطفای حریق شکل بگیرد، گام بزرگی در کنترل این حوادث برخواهیم داشت.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، تصریح کرد: چند روز گذشته آتش‌سوزی در مریوان را داشتیم که خاموش شد. اما بحثی که الان وجود دارد آتش سوزی در چند منطقه کهگیلویه و بویراحمد است که چند نقطه محدود نیز می باشد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا این آتش سوزی‌ها دیر خاموش می‌شوند؟ بیان کرد: ما از لحاظ تجهیز نیروهای خود مشکلی نداریم اما گاهی آتش‌سوزی در مناطق صعب‌العبور اتفاق می‌افتد که خوشبختانه مردم نیز همکاری خوبی دارند. من از مردم تشکر و خواهش می‌کنم هم در مصرف آب و هم در بحث آتش‌سوزی که در جنگل‌ها اتفاق می‌افتد، همکاری داشته باشند. در بحث تامین هلکوپترهایی که باید آتش را خاموش کنند، لازم است که دستگاه‌های نظامی ورود کنند و باید از محل بحران اعتباراتی به آن‌ها تعلق گیرد تا این اتفاق بیافتد. ما در تلاش هستیم تا پایگاه ملی اطفای حریق شکل بگیرد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسشی درباره اظهاراتی مبنی بر این‌که اگر میانکاله مجوز محیط زیستی ندارد پس چرا مصوبه دولت دارد؟  بیان کرد: دولت موضوعی را مصوب می کند. اما بحث مجوز محیط زیستی بعد از مصوبه دولت است. بعد از این‌که دولت مصوب کرد باید کارهای اداری آن انجام شود. سال 91 و92 هیات وزیران هرگونه بارگذاری صنعتی که آلاینده باشد در شمال کشور را ممنوع کرد. سال 99 نیز از طریق کمیسیون اقتصادی دولت پیش می برند. در حالی که حتما باید در قالب کمیسیون زیربنایی و محیط زیست دولت دنبال شود. مصوبه دولت  در خصوص میانکاله در کمیسیون اقتصاد است. بزرگ ترین علامت سوال اینجا است.

وی افزود: مصوبه طرح های توسعه ای دولت حتما باید از طریق کمیسیون زیربنایی و محیط زیست باشد. اما مصوبه میانکاله در کمیسیون اقتصاد دولت است. استاندار نیز برای اجرایی این پروژه نمی‌ تواند مقابل دولت قرار گیرد. این پروژه مصوبه محیط زیست ندارد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای مقابله با آلودگی هوا در تهران در دستور کار قرار دارد؟ بیان کرد: در شرایط جوی کنونی و  باتوجه به کاهش بارش‌ها در این فصول با آلودگی مواجه هستیم. اما خوشبختانه تعداد روزهای آلوده ما نسبت به سال قبل خیلی کاهش داشت. اما الان پدیده گرد و غبار است که خیلی از نقاط کشور را تحت تاثیر قرار داده است. از طریق کشور افغانستان و منطقه سرخس و کشور ترکمنستان است که این پدیده کشور را تحت تاثیر قرار داده است، ما قبلا پیگیری کردیم و حضوری به کشور ترکمنستان رفته و با مسئولان آنان صحبت کردیم. طرح های مشترکی باید  اجرایی کنیم. دستگاه های مسئول نیز باید به وظایف خود عمل کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین