پایان ماه‌عسل دولت و مجلس؟

گروه سیاسی الف،   4020503068 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

اختلاف دولت و مجلس به نقطه‌ای رسیده که ارگان رسانه‌ای قوه‌مجریه، محمدباقر قالیباف را آماج طعنه‌های خود قرار می‌دهد که و به‌نظر می‌رسد رابطه مطلوبی که برخی آن را به ماه عسل تعبیر می‌کردند، در حال اتمام است.

پایان ماه‌عسل دولت و مجلس؟

به گزارش الف، برخلاف تصوری که پیش از تشکیل دولت سیزدهم در خصوص تعامل همه‌جانبه مجلس یازدهم با آن می‌رفت، شرایط موجود حاکی از آن است که آرام‌آرام اختلاف‌ها در حال خودنمایی است.

یکی از موضوعاتی که موجب آشکار شدن اختلافات شده و مجلس را به تکاپوی استیضاح وزیر کشور انداخته، بحث برکناری محمدرضا غلامرضا، معاون سیاسی احمد وحیدی است که با وجود سپری‌شدن چندین هفته از آغاز این نزاع، طرفین همچنان بر موضع خود اصرار می‌ورزند؛ نزاعی که ریشه‌های آن به ابلاغ بخشنامه‌ای مربوط می‌شود که فحوای آن عدم همراهی استانداران، فرمانداران، بخشداران و معاونین آنان با نمایندگان مجلس به‌دلیل شائبه‌های انتخاباتی بود.

وحیدی همچنان معاون سیاسی خود را حفظ کرده و مجلس شرط عدم استیضاح وزیر کشور را برکناری غلامرضا عنوان می‌کند و حالا این ماجرای اختلاف ابعاد تازه‌ای به‌خود گرفته است.

رئیس‌مجلس صورت‌مسئله را پاک می‌کند

حل‌وفصل نشدن این موضوع باعث شده تا ارگان رسانه‌ای دولت انتقاداتی جدی را به رئیس مجلس وارد کند. روزنامه ایران با انتقاد از محمدباقر قالیباف نوشت: «رئیس‌مجلس صورت مسأله ماجرای تهدید وزیر کشور به استیضاح و اعمال فشار برای جابه‌جایی معاون سیاسی این وزارتخانه را پاک کرده است. محمدباقر قالیباف اگرچه در جلسه علنی 25 تیرماه از پایان مهلت احمد وحیدی برای برکناری معاونش سخن گفته بود، در جلسه دوم مرداد مجلس در جریان پاسخ به اخطار قانون اساسی یکی از نمایندگان، اساساً منکر خواست مجلس برای مداخله در انتصابات وزارت کشور شد و گفت: «ما هرگز به حاشیه نمی‌رویم. مشکل مردم برای ما مهم است و افرادی که در بیرون دنبال تهمت زدن به مجلس هستند تا بگویند ما دغدغه فردی داریم بدانند که چنین چیزی نیست.»

وی در این جلسه در پاسخ به سمیه محمودی نماینده شهرضا که پیگیر سرنوشت طرح سؤالش از وزیر و چرایی عدم حضور وزیر در جلسه علنی بود، روایت کاملاً متفاوتی از ماجرا را مطرح کرد و اظهار داشت: «وزیر کشور ابتدا شفاهاً علت عدم حضور خود را اعلام کرد که ما نپذیرفتیم سپس کتباً فرصت خواست که موافقت شد و ۱۰ روز فرصت دادیم.»

قالیباف در این باره ادامه داد: «وزیر کشور از من خواست تا وساطت کنم، یک هفته تا ۱۰ روز فرصت دهیم تا معاون سیاسی را جابه‌جا کند اما مجلس هیچ وقت نخواست معاون سیاسی برکنار شود. من هم در جلسه غیرعلنی از نمایندگان خواستم که اجازه حل این مشکل را بدهند.»

این اظهارات در حالی مطرح شد که قالیباف پیش‌تر در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مطرح‌کننده استیضاح وزیر گفته بود: «خود وزیر کشور هم با من قبل از حضور در نشست غیرعلنی صحبت کرد و قول داد که معاون سیاسی‌اش جابه‌جا می‌شود. لذا جمعه به وزیر کشور اعلام کردم زمانی که قول داده بودید به اتمام رسیده است و قرار شد این جابه‌جایی انجام شود. اگر این قول وزیر کشور انجام نشد، من بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس پیگیری خواهم کرد.»

این روزنامه در ادامه انتقادات خود نوشته: «انداختن توپ موضع‌گیری‌های انجام شده علیه معاون سیاسی وزیر کشور و بخشنامه‌ای که او برای صیانت از سلامت انتخابات ابلاغ کرده بود در زمین احمد وحیدی و پاک کردن صورت مسأله و انکار آنچه از متن مذاکرات اخیر مجلس در این باره در رسانه‌ها منتشر شده در حالی است که اقدامات بر مبنای همین صورت مسأله همچنان از سوی برخی نمایندگان در جریان است. از جمله خبرگزاری «خانه ملت» وابسته به مجلس در خبری به نقل از علی حدادی نوشت: «استیضاح وزیر کشور در کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها اعلام وصول شده و در حال بررسی است.» این خبرگزاری روز یکشنبه هم به نقل از شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نوشته بود: «وزیر کشور به مجلس قول برخورد با معاونش را داد اما ظاهراً عده‌ای او را به مقاومت در برابر نمایندگان توصیه کردند و در نهایت استیضاح وحیدی به جریان افتاد.» اظهاراتی که نشان می‌دهد مدیریت عالی مجلس به جای پاک کردن صورت مسأله و انکار اعمال فشار باید به انذار نمایندگانی بپردازد که قصد دارند از ابزار قانونی استیضاح برای پیگیری یک خواست فراقانونی و بی‌ارتباط با مسائل و مشکلات کشور استفاده کنند.»

طعنه مستقیم به قالیباف!

انتقادات روزنامه ایران به همین‌جا ختم نمی‌شود و این رسانه به‌شکل صریح و تندتری شخص محمدباقر قالیباف را آماج طعنه‌های خود قرار داده است.

ارگان رسانه‌ای دولت در قالب ارائه گزارش نتایج مراکز افکارسنجی با کنایه به قالیباف گفته: «بررسی‌های مراکز افکارسنجی نشان‌دهنده تضعیف جایگاه مجلس بواسطه رفتار برخی از نمایندگان در میان مردم است، تا جایی که بسیاری از ایرانیان حتی نام رئیس مجلس را هم نمی‌دانند. براساس یک نظرسنجی معتبر بیش از ۵۳ درصد مردم گفته‌اند که اسم رئیس مجلس را نمی‌دانند! همچنین در پاسخ به پرسش درباره رضایت از مجلس، بیش از ۶۸ درصد مردم گفته‌اند اصلاً از مجلس رضایت ندارند یا کم رضایت دارند. هرچند 12 درصد هم اعلام کرده‌اند که به مقدار زیاد و خیلی زیاد از مجلس رضایت دارند.»

اختلافی که دودش به چشم مردم می‌رود

اختلافات دولت سیزدهم و مجلس یازدهم پیش از این هم هویدا شده بود؛ در مسائل مختلفی چون بودجه، سیاست‌های بانک‌مرکزی، استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین و ... که در عالم سیاست کاملاً طبیعی و قابل‌پیش‌بینی است اما مورد اخیر سطح اصطکاک را به‌جایی رسانده که رسانه‌رسمی دولت، کنایه‌های تند و تیزی را به شخص رئیس‌مجلس وارد می‌کند و به‌نظر می‌رسد برخلاف تصورات قبلی، رابطه دولت و مجلسی که خط‌مشی سیاسی‌شان همسو است، به‌سمت شکراب‌‌شدن می‌رود.

در شرایط کنونی که آحاد مردم نیازمند همکاری گسترده قوای مقننه و مجریه و اتخاذ سیاست‌های حمایتی برای عبور از این تلاطم‌های اقتصادی هستند، دود این اختلافات که بوی مطامع‌سیاسی از آن‌ها به مشام می‌رسد، به چشم مردم می‌رود.

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۶۱۵۴۹۰۸:۳۱:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۴
روزنامه ایران، وابسته به دولت، شماره دیروز: 52% مردم نام رئیس مجلس را نمی دانند.
ناشناس۳۱۶۱۶۷۳۱۰:۴۶:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۴
جالب نیست که نمایندگان اینقدر برای خدمت تشنه هستند که تمام کار و زندگیشون شده انتخابات دوره بعد.
ناشناس۳۱۶۲۱۵۹۱۷:۴۱:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۴
برخی نمایندگان دنبال استانداران وفرماندارانی هستن همسو باشند
ناشناس۳۱۶۱۵۵۳۰۸:۳۶:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۴
تعامل تا حدی درست هست درست بودنش اختلاف نظر داشتن است تا ایرادها برطرف گردد یکی از عقب ماندگی مملکت همین موافق بودن نظرات سازمانها و ارگانها نسبت هم است
ناشناس۳۱۶۲۲۱۴۱۸:۴۵:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۴
مجلس باید اسامی کسانی را که خودروی رانتی بنام خود و دیگران گرفتند منتشر نمایند مردم قبل از انتخابات باید از اسامی آنها آگاهی یابند
ناشناس۳۱۶۱۵۵۸۰۸:۴۳:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۴
با ارفاق زیاد مجلس چندتا گل خورده تازه این اماری هم که دادن خیلی خیلی محبت امیز بوده. هرچند کارنامه رقیب که خودش واویلا است
Abdi۳۱۶۱۵۶۸۰۸:۵۹:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۴
آیا این اختلافات گره اقتصادی مردم را بدتر نمیکند ، پس کجا رفت وعده هایی که میدادید ؟
ناشناس۳۱۶۱۵۷۱۰۹:۰۱:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۴
وزیر کشور باید برکنار بشه
ناشناس۳۱۶۱۷۰۹۱۱:۲۴:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۴
چون می خواهد جلوی رانت بازی را بگیرد؟!!!
ناشناس۳۱۶۱۸۸۱۱۳:۳۳:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۴
خیر چون کارآمدی ندارد
رجبی۳۱۶۲۰۱۰۱۵:۱۷:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۴
معلومه که چقدر جلوی رانت خواری رو گرفته!!!
ناشناس۳۱۶۱۵۹۶۰۹:۲۵:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۴
آقای رئیسی ترمز روزنامه ایران را بکشد
ناشناس۳۱۶۱۹۳۹۱۴:۳۰:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۴
روزنامه ای که ترمز داشته باشد اصلا روزنامه نیست یک بولتن داخلی است،
ناشناس۳۱۶۲۰۷۶۱۶:۱۰:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۴
اتفاقا روزنامه ایران بولتن دولته. بولتن دولت از هر دو جناح.
ناشناس۳۱۶۲۲۲۰۱۸:۵۱:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۴
اقای رئیسی اول باید ترمز گرانی رو بکشه
علی۳۱۶۱۶۱۸۰۹:۴۶:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۴
چرا واقعا اقای وحیدی و اقای قالیباف قبل از نماینده مجلس و وزیر کشور سپاهی هستند و باید با هم دوست باشند
ناشناس۳۱۶۱۶۴۴۱۰:۰۹:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۴
زماني كه از نظاميان در دولت استفاده مي كنيد انتظار چنين رفتارهايي را بايد داشته باشيد مجلس در راس امور است.
ناشناس۳۱۶۱۷۳۹۱۱:۴۴:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۴
اول تکلیف را با خودت مشخص کن که آیا نامزد برای انتخابات از امکانات دولتی استفاده کند یا نه اگر نه که این هیچ اگر بله پس قبلا چرا دم از این چیزها می زدید که دولت‌ها دارند سو استفاده می کنند برای رای جمع کردن برای طیف مطلوب خود؟
ناشناس۳۱۶۱۶۵۹۱۰:۲۹:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۴
از نظر من دعوای زرگری که میگن همینه
ناشناس۳۱۶۱۶۹۷۱۱:۱۸:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۴
دولت و مجلس با حداقل آرا همینه
ناشناس۳۱۶۱۶۹۸۱۱:۱۸:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۴
کدام همسویی بیشترین آماج به وزرا در دولت‌ها توسط این مجلس به این دولت روانه رفته که خیلی آن ها هم سیاسی و منافعی بوده
ناشناس۳۱۶۱۷۳۵۱۱:۳۹:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۴
نزدیک انتخاباته پس ممکنه مجلس نشینان هر حرفی بزنند.
ناشناس۳۱۶۱۷۷۳۱۲:۲۲:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۴
نه در مجلس نه در دولت از نخبگان وطن پرست استفاده نمیشه برای همین راه اصلی که توسعه کشور است گم می شود.
ناشناس۳۱۶۲۰۵۹۱۵:۵۲:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۴
بله در زمان اقای روحانی و خاتمی اوج استفاده از وطن پرستان بود بخصوص جناب زنگنه و آخوندی که یکی تا تونست صنعت نفت رو‌نابود کرد دیگری افتخارش بعد از شش سال وزارت مسکن خانه نساختن بود
ناشناس۳۱۶۲۱۱۳۱۶:۴۱:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۴
شما راست ميگي!اصلا کسی از روحاني دفاع نکرده!ولی شما به من بگو؟مرغ چند؟کوشت چند؟ماکارونی چند؟تن ماهي چند؟
ناشناس۳۱۶۱۷۹۷۱۲:۳۸:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۴
عرصه سیاست عرضه رقابته نه رفاقت.
ناشناس۳۱۶۱۸۲۶۱۳:۰۰:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۴
باید مردم بدانند نظرات متفاوت وپی گیری مسائل ودادن ایده های متفاوت باعث پیشرفت میشود نه این مدل یک دستی که در مورد هر چیز اشتباه ودرست همه موافق میباشند چون اشتباهات زیاد بود شده وضع حال مردم
ناشناس۳۱۶۱۸۲۷۱۳:۰۰:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۴
وزير بايد تسليم دخالت نمايندگان نشود بخشنامه معاون سياسي كاملا به حق ومانع استفاده از امكانات دولتي در تبليغات نمايندگان ميشود بيش از ٨ ماه از عمر مجلس باقي مانده نمايندگان دنبال دور بعد هستند
ناشناس۳۱۶۱۸۶۰۱۳:۲۴:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۴
حرکت دولت ومجلس مثل حرکت دو تیغه یک قیچی است گرچه مخالف هم حرکت می کنند ولی هدف واحد دارند .
رزمنده ۸ سال۳۱۶۱۸۶۳۱۳:۲۵:۰۳ ۱۴۰۲/۵/۴
فقط این را میدانم که هر دولتی که سر کار است تمام تلاشش است که مملکت پیشرفت کند و مردم در رفاه باشند و از طرفی همان دولت پس از پایان کارش همه تلاشش این است که مملکت پیشرفت نکند ومردم در رنج وفلاکت بسر ببرند.
مسعود۳۱۶۱۸۷۱۱۳:۲۹:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۴
پایان جنگ زرگری... انتخابات مجلس نزدیک هست و خودشون را میخوان دلسوز مردم نشون بدن...
بهرام۳۱۶۱۸۸۶۱۳:۳۸:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۴
کم کار ترین و بد ترین دوره نمایندگان مجلس همین دوره بوده است.
ناشناس۳۱۶۱۹۳۵۱۴:۲۹:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۴
بله، چون همه مردم رو بیمه کرد، قانون واردات رو تصویب کرد در خودرو، وزیر صمت رو استیضاح کرد، قانون اقدام متقابل درباره برجام رو تصویب کرد، و....ولی چون عکس با موگرینی ننداخت، حضرتعالی ناراحت شدید
ناشناس۳۱۶۲۰۷۳۱۶:۰۹:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۴
درمورد آن وزیر صمت بدترین رفتار را کردن آن هم وزیری که نسبتا موفق بود.
ناشناس۳۱۶۲۰۱۷۱۵:۲۰:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۴
اتفاقا بهترین مجلس بوده جدای از برخی حواشی و کارهای غلط ولی فقط مالیات بر دلالی که تصویب کردن این سنگ بنای چند دهه تورم بالا را شکستند و نتیجه آن را خواهید دید البته در صورت تائید شورای نگهبان و اجرای آن
تورم زده۳۱۶۱۸۹۳۱۳:۴۳:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۴
مطالبه گری جانبازان و ایثارگران ، معلمان ،بازنشستگان و اعتراضات صنوف مختلف و چالشهای اقتصادی و ضرر و زیان مردم ناشی از کاهش ارزش پول ملی ،تورم کمر شکن ، بیکاری و کاهش قدرت خرید مردم نمونه های علل نارضایتی و ....ملت است که اراده ای برای حل معضلات کشور وجود ندارد....
کیان۳۱۶۱۹۰۲۱۳:۵۶:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۴
بخشنامه ای که غلامرضا تدوین کرده کاملا بجا و در جهت عدالت هست تا نماینده های مجلس نتونن با استفاده از جایگاه فعلیشون برای دور بعد تبلیغ کنن ولی چیزی که خیلی جای تاسف داره این هست که بعضی برنامه ها که برای کشور لازم است تا تعیین شود ،سالهاست در مجلس خاک میخوره و هیچ تمایلی برا نتیجه دادن بهشون نیست ،ولی تا یک قضیه بر علیه منافع خود نماینده ها پیش میاد به سرعت برق عمل میکنن و وزیر رو میکشن مجلس و بحث استیضاح رو پیش میبرن.
علی۳۱۶۱۹۱۵۱۴:۰۹:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۴
انتخابات نزدیکه و مسوولین تشنه ی قدرت
ناشناس۳۱۶۱۹۲۲۱۴:۲۰:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۴
ظاهرا دعوای زرگری جهت گرم کردن تنور انتخابات آغاز شده !!
ناشناس۳۱۶۱۹۳۱۱۴:۲۵:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۴
متأسفم به حال این مجلس.
ناشناس۳۱۶۱۹۳۸۱۴:۳۰:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۴
حق با وزیر کشور است. مجلس واقعا دارد دغل بازی در میاورد... چرا غلامرضا با اون بخشنامه درست برکنار شود؟!
منصور۳۱۶۱۹۵۹۱۴:۴۱:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۴
اولا بیشتر مردم قالیباف و وزیر کشور را میشناسند هردو در یک باند. ناکارآمدی هردو هم معلومه. اینکه معاون وزیر کشور چه بخشنامه ای را صادر کرده ونمایندگان منقلب شدن بخاطر خدمت نیست. با توجه به درآمد بسیار خوب نماینده ها. در نتیجه دوست دارند دوباره نماینده بشن .
ناشناس۳۱۶۱۹۶۶۱۴:۴۵:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۴
هر دوی مجلس و دولت، هر دو یک تیم هستند که کاملا هوای همدیگه را دارند و اشتباهات و خلاف های همدیگه را لاپوشانی می کنند، تو کدوم دولت اینهمه اشتباه بوده، مجلس چه برخوردی کرد؟ منافع و امنیت مردم و مملکت را فدای حمایت و لاپوشانی تخلفات همدیگه کردند
ناشناس۳۱۶۱۹۷۱۱۴:۴۸:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۴
سردار وحیدی حرف درستی زده. انگار آقایان مجلسی طاقت حرف حقیقت رو ندارند.
ا..ش۳۱۶۱۹۸۵۱۴:۵۹:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۴
از خبر اصلی که نمایندگان نباید ازامکانات دولت برای تبلیعات دور بعد استفاده کنند اطلاعی نداشتم ومتعجب بودم که مجلس برای استیضاح معاون وزیر کسور اینگونه پافشاری میکند.
رابین۳۱۶۱۹۹۹۱۵:۰۶:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۴
چیزیکه مشخصه اینکه اینهادرهرصورت درپی منافع خودشون هستن.
احمد۳۱۶۲۰۶۰۱۵:۵۶:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۴
ای کاش مشکل اقتصادی وتورمی که واقعا کمرمردم راشکسته نیز اینقدر برای مجلس مهم بود این آقایان نماینده بفکر آینده وبقای خودشون هستند وکسی بفکر ملت بدبخت وفلک زده نیست
ناشناس۳۱۶۲۲۲۴۱۸:۵۳:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۴
دولت قانونشکنی می کنه و مجلس سکوت نتیجه اش شده مشکلات اقتصادی
بی نام۳۱۶۲۲۴۰۱۹:۱۶:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۴
جنگ زرگری راه انداختن .. همین
رضا یی .۳۱۶۲۲۶۳۱۹:۵۲:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۴
سلام و عرض ادب . در تعجبم که چرا بعضی از عزیزان فکر می کنند که مجلس و دولت باید کاملا هماهنگ باشند . اگر این چنین باشد هیچ وقت هیچ چیز در ست نمی شود . باید مجلس در عین همکاری با دولت ، قاطعانه مقابل کم کاریها و بی قانونی های دولتیان با بایستد وار حقوق مردم دفاع کند . من متاسفم ، وقتی یک نماینده ای در حوزه وظیفه نما یندگی حرف حقی می زند ، توبیخ و تنبیه می شود . و هیچ نمایند ه ای هم اعتراض نمی کند . الخیرو فی ما وقع
ناشناس۳۱۶۲۲۸۸۲۰:۲۶:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۴
اختلاف یا ماه عسل چه فرقی برای مردم دارد؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین