تاکید سردار نقدی بر اولویت اقدامات فرهنگی در زمینه حجاب/ انتقاد فضائلی از سیاست خارجی نژادپرستانه یک جریان سیاسی

  4020424033 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تاکید سردار نقدی بر اولویت اقدامات فرهنگی در زمینه حجاب/ انتقاد فضائلی از سیاست خارجی نژادپرستانه یک جریان سیاسی

تاکید سردار نقدی بر اولویت اقدامات فرهنگی در زمینه حجاب

به گزارش فارس،‌ سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در همایش گوهرهای فاطمی نیروهای مسلح طی سخنانی گفت: مشکل حجاب مسئله‌ای است که امروز رسیدگی به آن خواست مردم ما و یک مطالبه عمومی ملت ماست.

معاون هماهنگ کننده کل سپاه افزود: توجه مردم هم بیشتر به سمت نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است. اما، اگر یک برآورد دقیقی بخواهیم انجام دهیم حل این مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم بر عهده دستگاه‌های فرهنگی کشور است. ما باید دستگاه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور را مورد مواخذه قرار دهیم که چرا به وطیفه خودشان عمل نکردند و دستگاه‌های رسانه‌ای باید پاسخگو باشند چرا که این مسئله فطری و منطقی را نتوانستند در جامعه جا بیاندازند.

سردار نقدی بیان کرد: حیا و عفاف در فطرت انسان نهادینه شده است و برای تبلیغ این امر کار سختی نداریم. ما امروز در معرض بیش از ۳۰۰ رسانه خارجی هستیم که به زبان فارسی علیه ملت ما تبلیغ می‌کنند و ما دست دشمن را برای مسموم کردن فکر مردم باز گذاشتیم و باید برای خنثی کردن اثر آن‌ها کار کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه  تصریح کرد:‌جامعه ما یک جامعه پاک نهاد است و به‌خوبی نشان داد مقابل عملیات بزرگی که کشورهای مرتجع و قدرتهای غربی با سرمایه گذاری سنگین و در مدت زمان طولانی انجام دادند اقبالی ندارد اما این میزان از بی حجابی هم برای ام القرا جهان اسلام زیبنده نیست.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه در پایان تصریح کرد: ما یقین داریم که مشکلاتی که دشمن با یک کار سنگین سه ساله و نقشه مدون ایجاد کرده است، ملت ما همراه است و بانوان ما بخوبی نشان دادن که این حرکت را نمی پسندند و باید در این مسیر با نقشه حرکت کنیم و باید دست به دست هم بدهیم و مهمترین وظیفه به عهده دستگاه‌های فرهنگی کشور است.

***

انتقاد فضائلی از سیاست خارجی نژادپرستانه یک جریان سیاسی

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ‌ونشر آثار رهبر انقلاب در فارس نوشت: «چندی است با پدیده نژاد پرستی در حوزه سیاست‌خارجی کشورمان مواجهیم!

یک جریان سیاسی خاص که اتفاقا در دهه اول انقلاب پرچمدار مبارزه با غرب بود و دیگران را بخاطر مقابله با رفتارهای افراطی خود، به آمریکایی بودن متهم می کرد، در سه دهه اخیر با چرخش ۱۸۰ درجه ‌ای، آنچنان دلباخته ارتباط با غرب شده ‌ که سیاست خارجی کشور را بدلیل تعامل با کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا،مورد نقد و حتی حمله قرار می دهد!

این رویکرد که بدلیل برخورداری از دو ویژگی تعصب و تبعیض، آنرا " سیاست خارجی نژاد پرستانه " می ‌نامم، همه دنیا را در تعداد محدودی از کشورهای غربی خلاصه می کند.

این تفکر، فرصت های بکر و متنوع در نقاط مختلف جهان را نادیده می گیرد و محو رنگ و لعاب چند کشور آمریکایی و اروپایی شده، تا پای وابستگی پیش می رود و این در حالیست که غرب  سیر نزولی و قهقرایی را طی می کند.

این جریان راسیست، هر دولتی از جمله دولت فعلی را که از چنبره دلبستگی به غرب رها شده باشد و در سیاست خارجی خود رویکرد تعامل با جهان ( از جمله کشورهای غربی ) را مبنا قرار داده باشد و جهان را پنج قاره ببیند، مورد ریشخند و تمسخر قرار می‌دهد.

این نژاد پرستان، سفیدپوستان چشم آبی و موبور را هرچند هیچ نفعی برای ایران و ایرانی نداشته باشند و تاریخ پر باشد از خیانت و جنایتشان در حق ملت ما و دیگر ملت‌ها، بر رنگین پوستان کشورهای دیگر ترجیح می دهند و همواره با دریوزگی بدنبال آن هستند که این چند کشور به آنها گوشه چشمی بیندازند.

نژاد پرستی در سیاست خارجی همانقدر مذموم و ناشایست است که در دیگر حوزه‌ها.

این نگاه نژادپرستانه موجب از دست دادن فرصت های واقعی بسیار و دل بستن به فرصت های سرابی بوده و خواهد بود.»

***

انتقاد روزنامه اصولگرا از مجازات‌های عجیب برای بی‌حجابی

فرهیختگان نوشت: «روز گذشته تصویر یکی از احکام صادرشده از سوی دادگاه برای کشف حجاب یک خانم منتشر شد. در حکم آمده بود، به‌دلیل کشف حجاب هنگام رانندگی باید 31 میلیون ریال به‌جای دوماه حبس تعزیری پرداخت شود، همچنین متهم به یک ماه کار در غسالخانه(شستن میت) محکوم شده است.

حتی معتقدان به لزوم رعایت حجاب به‌عنوان قانون و تاکید به جنبه عمومی آن، واکنش‌های منفی نسبت به این حکم در فضای مجازی داشتند، زیرا اولین پرسشی که مطرح می‌شود این است، چنین حکمی دقیقا چه تناسبی با فریضه الهی و دینی حجاب دارد و تا چه میزان حتی ممکن است چه از لحاظ جنبه قانونی و چه دینی، فرد را ملزم به رعایت حجاب کند؟

انجام اعمال مرتبط با غسل و کفن میت، بر دیگران واجب کفایی است و پاداش معنوی بسیاری در روایات و احادیث برای غسل‌دهنده نقل شده است. مساله ما این است که چرا باید یک مساله مستحب دینی، دربرابر قانون‌شکنی یا ترک یک فعل دینی قرار بگیرد و آن‌گونه جلوه داده شود که غسل میت جزای یک کار سوء و قانون‌گریزی است؟...

شاید نتوانیم بگوییم که به‌طور قاطع چنین حکمی، نشان از بی‌برنامگی است اما به هرحال این سوال به میان می‌آید که صدور این حکم چگونه می‌تواند در پایبندی به حجاب و جلوگیری از کشف حجاب، تاثیر مثبت داشته باشد؟

یا حتی برگزاری تجمع‌ها یا گردهمایی‌هایی با عنوان حجاب شوق چند نفر را برای رعایت حجاب اسلامی و پایبندی به آن در جامعه برانگیخت؟...

واقعیت آن است که تصمیمات و برنامه‌های اجرا‌شده درخصوص مساله حجاب، نه از بعد اجتماعی، نه بعد قانونی و نه حتی شرعی، کمکی به التزام به این مساله از سوی بانوان نکرده است.

اکنون هم ممکن است همین اتفاق بیفتد و شاید کمتر زنِ کم‌حجابی پیدا خواهد شد که بیاید و بگوید من به دلیل جریمه چند‌صد‌تومنی، محجبه شده‌ام یا به دلیل فلان گردهمایی حجاب در ورزشگاه آزادی تصمیم گرفتم که در جامعه، پوششم را براساس دین اسلام پیش ببرم.

حتی کمتر کسی هم ممکن است پیدا شود که از ترس گشت ارشاد، باحجاب شده باشد...

حکمی مانند ارائه خدمات عمومی در غسالخانه به‌عنوان مجازات عدم رعایت حجاب، تا چه میزان پروژه دشمن را شکست می‌دهد؟ چقدر افراد را به رعایت شئونات اسلامی در اجتماع ترغیب می‌کند و آیا راهکار مناسبی برای مقابله با حجاب، به حساب خواهد آمد یا خیر؟»

***

ادامه ماجرای 100 دانشجوی متقلب در کنکور 1400

سازمان سنجش در اطلاعیه ای اعلام کرد: هیچ دانشجو یا داوطلب شبهه‌دار آزمون‌های سراسری در سال‌های ۱۴۰۰ و ماقبل آن که رأی قطعی مبنی بر محکومیت از هیئت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری دریافت کرده‌اند تاکنون امکان ادامه تحصیل در دانشگاه را نداشته و از ورود آنان به دانشگاه جلوگیری شده است.


همچنین بر اساس این اطلاعیه؛ در مورد داوطلبان مشکوک به تخلف در سال ۱۴۰۱، با توجه به طرح و تصویب قانون استفساریه ماده ۱۱ این‌گونه داوطلبان قبل از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری و حتی در بعضی موارد قبل از انتخاب رشته، تفهیم اتهام صورت گرفته و در نتیجه هیچ کدام در فرایند اعلام نتایج آزمون قرار نگرفته و به عنوان داوطلب به وضعیت آنها رسیدگی شده است. به این ترتیب یکهزار و ۴۵ نفر داوطلب دارای شبهه در سه نوبت دعوت به آزمون مجدد شدند که فقط ۱۳۵ نفر حد نصاب علمی را کسب کرده و به دانشگاه‌ها معرفی شده‌اند و مابقی با رأی قطعی هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری به‌عنوان مردود علمی شناخته شدند؛ بنابراین همانگونه که در مصاحبه اخیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفته شد در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ بر اساس قانون استفساریه عمل شده است و هیچ داوطلب شبهه‌داری که حکم محکومیت از هیئت تجدید نظر دریافت کرده است به‌عنوان دانشجو به دانشگاه راه نیافته است.

توپ در زمین یکدیگر 

تسنیم نوشت: «ادعای تحصیل 1000 دانشجوی متقلب در رشته مهندسی و پزشکی کنکور 1400 ابتدا از سوی یکی از خبرگزاری های رسمی کشور (فارس) مطرح و عنوان شد چون احراز تقلب‌ این افراد طولانی شده و بعد از ثبت‌نام آن‌ها در دانشگاهها نتیجه قطعی مشخص شده بود، امکان برخورد با این افراد وجود نداشت...

طبق سخنان وزیر علوم در کنکور 1400 و قبل از شروع دولت جدید، نتیجه کنکور حدود 1000 نفر بر اثر معیارهای سنجش، مشکوک به تقلب بوده اما چون فرایند بررسی طولانی شده و این افراد هنگام فراخوان بررسی تقلب‌شان، دانشجو شده بودند، طبق استفساریه مجلس، چون قانون صرفاً برای «داوطلبان» است نه «دانشجویان» در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند.

وزیر علوم با تایید تقلب، استفساریه مجلس را دلیل ثبت نام داوطلبان متخلف  کنکور می داند؛ استفساریه ای که دست سازمان سنجش را برای آزمون مجدد از داوطلبانی که حالا دانشجو شدند را می بندد...

️ اما روز گذشته حجت الاسلام پژمان فر، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اطلاعیه ای توپ را به زمین وزارت علوم و سنجش انداخته و دلیل سخنان وزیر علوم درباره استفساریه مجلس را برداشت غلط از این استفساریه می داند و در عین حال تاکید می کند سازمان سنجش باید در مهلت مقرر نتایج تقلب را بررسی می‌کرده تا از زمان آن نگذرد و وزارت علوم هم پس از آن اجازه ثبت‌نام در دانشگاه را به این افراد ندهد.»

انتقاد رسانه اصولگرا از وزیر علوم

مشرق درباره این موضوع نوشت: «موضع نادرست وزیر علوم موجب بروز شبهات بسیاری در سطح جامعه شد که می‌طلبد نهادها و مسئولان ذیربط نسبت به این قضیه حساسیت بیشتری به خرج بدهند.

در این بین البته مقولاتی مثل نامه‌نگاری رئیس کمیسیون اصل 90؛ اگرچه یک اقدام مثبت است اما کافی نیست و درباره این رخداد سوء که مجددا تأکید می‌شود سبب ایجاد تلقی‌های بدی در کشور شده است؛ واکنش‌ها و نیز برخوردهای قانونی بیشتری با شخص آقای وزیر که موضع نادرست گرفته و با دانشجویان متقلب لازم است.

لازم به تأکید است که بروز پدیده "دانشجویان فحاش" در اغتشاشات سال گذشته و در پیامد آن ظاهر شدن بلیّه "دانشجویان متقلب" به هیچ وجه شایسته محیط علمی و دانشگاهی کشور نیست و بایستی اذعان کرد که این هر دو پدیده حاصل ناکارآمدی مسئولان امر و بی‌حسّی و کرختی نهادهای ناظر هستند.»

***

لایحه واردات خودروهای کارکرده تایید شد

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب جلسه مورخ بیست و هشتم خرداد ماه یک هزار و چهارصد و دو مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۱۴/ ۰۴/ ۱۴۰۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. لذا مصوبه واردات خودروهای کارکرده هم توسط شورای نگهبان تایید شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره صدور رای در دیوان عدالت در خصوص میثم لطیفی و انتقاد برخی مبنی بر اینکه این رای  مغایر با قانون اساسی است، نظر شورای نگهبان در این زمینه چیست؟ گفت: سطح این بحث اختلاف برداشت از قانون عادی است نه قانون اساسی.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: هم دیوان عدالت و هم  دولت برداشت‌های متفاوتی از قانون دارند و کار باید از مجاری قانونی دنبال شود و ساز و کارهای قانونی مورد استفاده گیرد. یکی از آنها می تواند بحث استفساریه از مجلس باشد  زیرا بحث اختلاف بر سر قانون عادی است و تفسیر آن بر عهده مجلس است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه سخنگوی جبهه اصلاحات اعلام کرده که شورای نگهبان گفته مشارکت اصلا اهمیتی ندارد؟  گفت: هیچ کس در شورا چنین چیزی نگفته است. ما بارها گفتیم مشارکت مهم است و همه دستگاه ها برای مشارکت حداکثری باید تلاش کنند و مکررا بر آن تاکید کردیم البته گفتیم مشارکت عوامل مختلفی دارد و باید به همه عوامل توجه شود و این کار برعهده همه دستگاه هاست.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: حتی ما  بر بحث اصلاح قانون انتخابات تاکید داریم زیرا اصلاح قانون انتخابات بر بهبود ساز و کارهای انتخاباتی کمک می کند لذا در افزایش مشارکت تاثیر دارد. کسانی که این حرفها را می زنند باید پاسخگو باشند.

دستور اژه‌ای برای بازبینی در ابطال حکم لطیفی

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، در پی رأی اخیر هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ناظر بر ابطال انتصاب «میثم لطیفی» به ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور به سبب مغایرت این امر با ماده ۴۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، دستور اعمال «ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری» ناظر بر رسیدگی مجدد را صادر کرد.

از قرار معلوم، رئیس‌جمهور فعلی نیز تقاضای تفسیر اصل ۱۲۶ قانون اساسی را از شورای نگهبان درخواست کرده است.

لازم به ذکر است، به موجب ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری، چنانچه رئیس قوه قضائیه یا رئیس دیوان یا بیست نفر از اعضای هیأت عمومی، هر یک از آرای هیأت عمومی یا آرای قطعی هیأت‌های تخصصی را اشتباه یا مغایر قانون تشخیص دهند، رئیس دیوان موضوع را جهت رسیدگی مجدد به هیأت عمومی ارجاع می‌دهد. در صورتی که هیأت عمومی رأی صادره را اشتباه یا مغایر قانون تشخیص دهد، نسبت به نقض آن و صدور رأی صحیح اقدام می‌کند.

***

تشکیل وزارت بازرگانی در دستور کار مجلس

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت وگو با ایرنا، درباره آخرین وضعیت "لایحه تشکیل وزارت بازرگانی"، تصریح کرد: این لایحه در مجلس شورای اسلامی مقداری با تأخیر اعلام وصول شد و پس از اعلام وصول در کمیسیون اجتماعی مطرح و طی دو جلسه با ایجاد تغییراتی که دولت هم با آن موافق بود، به تصویب رسید.

وی در ادامه بیان کرد: این لایحه چندین هفته است که در دستور کار مجلس قرار دارد، امیدواریم هفته جاری در اولویت بررسی در صحن علنی قرار گرفته و به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: برخی نمایندگان نسبت به این لایحه تردیداتی مطرح کردند که دولت به سرعت اعلام کرد، تردیدی وجود ندارد. نظر رئیس جمهور بر این است که این لایحه نهایی و ابلاغ شود.

حسینی درباره شایعات اخیر مبنی بر ایجاد تغییرات و جابه جایی در کابینه دولت گفت: صحت ندارد و فعلا خبری نیست اگر تصمیمی گرفته شود بلافاصله اعلام و همه از آن مطلع خواهند شد گاهی رسانه ها به شایعات دامن می‌زنند.

***

تبلیغات محیطی سریال‌های تلویزیونی چه معنایی دارد؟

فرهبختگان نوشت: «دیدن بیلبوردهای تبلیغاتی سریال‌های تلویزیون در سطح شهر شوک عجیبی بود. فیلم‌ها و سریال‌های شبکه نمایش خانگی اگر چنین تبلیغاتی بکنند عجیب نیست...

نصب بیلبوردهایی که آگهی تبلیغاتی برای تماشای یک سریال هستند عمل کاملا واکنشی است که نشان می‌دهد صداوسیمایی‌ها متوجه شده‌اند مشکلی پیش آمده، اما عمق و ریشه آن را درک نکرده‌اند و کاری هم که به‌عنوان واکنش به این موضوع انجام دادند از همین عدم درک نسبت به ریشه‌های موضوع برآمده است.

اگر فیلم یا سریالی که مخاطب قرار است برای دیدنش پول بپردازد در بیلبوردهای شهری تبلیغ شود این پیام روانی را به مخاطب می‌دهد که داریم تبلیغ می‌کنیم تا کالایمان را بفروشیم اما اگر برای تبلیغ اثری که نمایش آن مجانی است پولی پرداخت شود و روی بیلبوردهای شهری برود این پیام ضمنی به مخاطب داده می‌شود که داریم برای دیده شدن کارمان خواهش و تمنا می‌کنیم.

این را می‌شود جنبه‌ای نمادین از عمده رفتارهای صداوسیما در نظر گرفت که هنگام رقابت با شبکه نمایش خانگی، فضای مجازی و سایر رقبای رسانه‌ای سر می‌زند. آنها ابتدا به‌شدت گارد می‌گیرند و سعی می‌کنند با انحصار جلوی ورود رقیب بیگانه را بگیرند. از این جهت رفتارشان با شبکه‌های ماهواره‌ای، پلتفرم‌های اینترنتی و فضای مجازی یکسان بود. در مرحله بعد که دیدند این انحصار جواب نمی‌دهد در دام تقلید از همان رقبای پیش‌رونده می‌افتند...

فقط همین مانده بود که صداوسیما یعنی بزرگ‌ترین بنگاه فروش آگهی تبلیغاتی در ایران تقلید از رقبایش را تا جایی ادامه بدهد که با فراموش کردن ماهیت وجودی‌اش بیاید و به دیگران پول بپردازد تا سریال‌های مجانی‌اش را برای مخاطبان تبلیغ کنند.»

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۴۴۵۰۹۲۱:۲۱:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۲۴
با توجه به اینکه ما از قبل قانون عفاف و حجاب و احکام دین مبین اسلام را داشته و داریم لذا مطرح کردن تصویب لایحه و قانون جدید وقت کشی و با اسم رمز کار فرهنگی کردن می خواهند جامعه را افسار گسیخته تر و یله و رها نمایند اکنون که با شبیخون فرهنگی تحت عنوان زن زندگی آزادی که همان ولنگاری بی بند باری است مواجه هستیم باید نیروی مقاومت بسیج بصورت قانونمند و با احکام ضابط قضایی به عرصه مبارزه با شبیخون فرهنگی بصورت تمام قد وارد شود والسلام عزت مستدام
ناشناس۳۱۴۴۵۲۱۲۱:۲۷:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲۴
برادر گرانقدر و عزیز سردار محترم بسیجی جناب نقدی ما اکنون با شبیخون گسترده فرهنگی مواجه شده ایم و این قابل کتمان نیست لذا میطلبد که نیروی مقاومت بسیج بطور قانونمند ضابط قضایی شوند و تمام قد وارد عرصه مبارزه با شبیخون فرهنگی شوند
ناشناس۳۱۴۴۷۱۷۰۰:۱۶:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۲۵
قوه تقنین و قضا و اجرا وضع حجاب و عفاف را دریابید
ناشناس۳۱۴۴۵۳۰۲۱:۳۳:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۲۴
نکته بسیار بسیار مهم مه در امر عفاف و حجاب مغفول مانده است و اصلا به آن توجه نمی شود از دست رفتن و کاستن غیرت به اصطلاح مردان است که اجازه می دهند نوامیس آنها خود را به دیگران عرضه کنند لذا برای کار فرهنگی کردن برای عفاف و حجاب باید به این موضوع اهمیت ویژه داد ....
ناشناس۳۱۴۴۵۵۹۲۲:۰۱:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۲۴
مردم باید بدانند همینطور که نماز واجب است و اگر نخوانند گناه کرده اند یکی از واجبات در اسلام امر به معروف و نهی از منکر است که اگر انجام ندهند گناه کرده اند. اگر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به شیوه صحیح در جامعه زنده بشود خیلی از معضلات حل می شود.
ناشناس۳۱۴۴۸۵۲۰۶:۱۰:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۲۵
امر به معروف و.. نخست نسبت به حاکمیت باید انجام بشود نه اینکه حاکمیتی تورم درست کند و کشور را به این روز برساند و طلبکار مردم باشد
سینا۳۱۴۴۵۶۰۲۲:۰۲:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۲۴
به نظرم در بحث حجاب با یک نوع تعارف و بطور بد بینانه، با یک نوع پنهان کاری درباره نیت ها مواجهیم.
ناشناس۳۱۴۴۶۰۶۲۲:۴۰:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۲۴
قضیه اصلی در مورد سیاست خارجی این است که مشکل رابطه ما با غرب یا کشورهای اروپایی و آمریکا لاینحل مانده است و مردم و جناحها خواهان حل آن و رابطه متوازن هستند. وگرنه از ارتباط با سایر کشورها همیشه بوده و خوب است اما این روابط جایگزین رابطه غرب و حلال آن مشکل نیستند.
ناشناس۳۱۴۴۶۲۵۲۳:۰۲:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲۴
آزمون آزموده ها خطاست...
ناشناس۳۱۴۴۶۴۰۲۳:۱۵:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۲۴
تا وقتی زن را می آورید در محیط مردان نامحرم که کار کنند کار فرهنگی جواب خواهد داد که اعتقادات حجاب درست شود؟!!
ناشناس۳۱۴۴۷۱۰۰۰:۰۶:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۲۵
آقای پژمانفر رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اول از همه باید تخلف نمایندگانی که رانت خودرویی داشته اند را مشخص کنند سپس تقلب در دانشگاه ها را
ناشناس۳۱۴۴۸۲۰۰۴:۵۸:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۲۵
( سردار نقدی: ما باید دستگاه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور را مورد مواخذه قرار دهیم که چرا به وطیفه خودشان عمل نکردند. ) این دو دستگاه را به تنهائی متهم نکنید. دهها نهاد فرهنگی وابسته به حوزه ها و طلاب و امامان جمعه و جماعات و سازمان تبلیغات و بسیاری دیگر از بودجه عمومی ارتزاق میکنند که کار تبیین فرهنگ اسلامی را برعهده دارند .
ناشناس۳۱۴۴۹۳۸۰۸:۱۷:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۲۵
فرهیختگان نوشت: «روز گذشته تصویر یکی از احکام صادرشده از سوی دادگاه برای کشف حجاب یک خانم منتشر شد. در حکم آمده بود، به‌دلیل کشف حجاب هنگام رانندگی باید 31 میلیون ریال به‌جای دوماه حبس تعزیری پرداخت شود، همچنین متهم به یک ماه کار در غسالخانه(شستن میت) محکوم شده است.... با این کارها مطمئن باشید بانوان با حجاب نمی شوند.
ناشناس۳۱۴۴۹۸۵۰۸:۵۲:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۲۵
آقای فضائلی ؟ در سال 1400 اعلام شد روسیه 40 میلیارد دلار در صنعت نفت ایران سرمایه گذاری کرده آیا یک دلار برای پروژه های نفتی وارد ایران شده ؟ چرا باور نمی کنید روسیه رقیب شما در بازار نفت و گاز است ! اعلام شد هواپیمای سوخو 35 به ایران دادند! چرا باور نمی کنید به خاطر رضایت اسرائیل روسیه هیچ سلاح پیشرفته ای به ایران نمی دهد ! چرا به رقابت روسیه در دریای خزر و حتی آذربایجان با ایران اشاره نمی کنید !
ناشناس۳۱۴۵۰۰۶۰۹:۱۱:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۲۵
در مورد تقلب ها تاکید میکنم در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین تقلب رخ داد و تک تک ان دانش آموزان الان دانشجو هستند. و هیچ اتفاقی برایشان نیفتاده است.
ناشناس۳۱۴۵۰۰۷۰۹:۱۱:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۲۵
مخالف بگیر و ببند برای حجاب هستم. کشور را دوباره ملتهب نکنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  2. تضادی عجیب و پر ابهام!

  3. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  4. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  5. دیدار روحانی با وزرا و معاونان دولت یازدهم و دوازدهم

  6. رادان: برهنگی و عریانی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست

  7. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  8. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  9. اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی

  10. پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

  11. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  12. بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد

  13. مسعود اسکویی درگذشت

  14. انصارالله یمن فیلم حمله پهپادی خود به کشتی آمریکایی را منتشر کرد

  15. حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

  16. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

  17. دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

  18. خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله!

  19. واکنش رئيس صدا و سیما به موضوع عفاف و حجاب

  20. اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟

  21. رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد

  22. زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود

  23. بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو/ دردسر ته سیگار مسافران

  24. ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق

  25. لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ دانشجویان بازداشت شدند

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  22. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  15. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  16. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  17. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  18. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  24. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  25. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

آخرین عناوین