تیم ملی والیبال به کوبا هم باخت/ پایان لیگ ملت‌ها برای ایران با ۱۰ شکست!

  4020419015 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود از لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ مقابل کوبا شکست خورد تا با ۱۰ باخت و ۲ برد به کار خود در این رقابت‌ها پایان بدهد.

تیم ملی والیبال به کوبا هم باخت/ پایان لیگ ملت‌ها برای ایران با ۱۰ شکست!

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود از لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ امشب (یکشنبه، ۱۸ تیر) به مصاف کوبا رفت و سه بر دو ( ۲۵ بر ۲۲، ۲۶ بر ۲۸، ۲۵ بر ۲۳، ۲۸ بر ۳۰ و ۱۵ بر ۱۰) شکست خورد.

این دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که ایران در رتبه ۱۳ و کوبا در رتبه ۱۵ این رقابت‌ها قرار داشتند. به این ترتیب ایران از مجموع ۱۲ دیدار خود در این مسابقات ۱۰ باخت و ۲ برد ثبت کرد و به کار خود پایان داد. 

ترکیب تیم ملی ایران: سیدمحمد موسوی، بردیا سعادت، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، محمد ولی‌زاده و محمدرضا موذن

سرمربی: بهروز عطایی (به دلیل عدم صدور ویزای آمریکا برای عطایی، علیرضا طلوع‌کیان مربی تیم ملی هدایت ملی‌پوشان را برعهده دارد)

ترکیب تیم ملی کوبا: لیوان تابوآدا دیاز، خاویر اوکتاویو کونسپسیون روخاس، آلبرتو پدروسو گاریگا اندریل، آنخل لوپز کاسترو میگوئل، رومن گارسیا آلوارز یوندر، لازارو مرگارجو هرناندز اوسنیئل و خسوس هرئرا جایمه 

سرمربی: نیکولاس ارنستویووس کوفینی

ست اول: ۲۵ بر ۲۲ کوبا

ایران اولین امتیاز ست را گرفت و در چند امتیاز ابتدایی هم جلو بود اما کوبا پس از آن‌که بازی را به تساوی کشاند، در ادامه ست پایاپای با ایران پیش رفت. حمله خوب کوبا و دفاع و توپ‌گیری ضعیف ایران باعث شد تا کوبا ۲۱ بر ۱۹ پیش بیفتد و طلوع‌کیان درخواست وقت استراحت کند اما کوبا برتری خود را حفظ کرد و ست را ۲۵ بر ۲۲ برنده شد.  

ست دوم: ۲۸ بر ۲۶ ایران

کوبا در شروع ست دوم بهتر کار کرد و ۵ بر ۲ جلو افتاد. طلوع‌کیان اولین وقت استراحت خود را گرفت تا روند امتیازگیری کوبا را متوقف کند. موسوی با تک دفاع و در ادامه اسپک قدرتی خود بازی را برای ایران در امتیاز ۱۱ به تساوی کشاند. اسفندیار و شریفی دو امتیاز پیاپی کسب کردند تا ایران ۱۴ بر ۱۳ جلو بیفتد و حریف درخواست وقت استراحت کند. ایران چند امتیاز از حریف جلو افتاد اما با اشتباهاتی که داشت کوبا اختلاف امتیاز را به یک رساند و در حالی که ملی‌پوشان کشورمان ۲۱ بر ۲۰ جلو بودند، طلوع‌کیان وقت استراحت گرفت. موسوی سرویس خود را به تور زد و اسپک سعادت هم بدون برخورد به دفاع کوبا به بیرون رفت تا حریف بازی را در امتیاز ۲۴ به تساوی بکشاند. ایران سه امتیاز پیاپی گرفت و در نهایت ست را ۲۸ بر ۲۶ برنده شد.

ست سوم: ۲۵ بر ۲۳ کوبا

رقابت دو تیم در این ست نزدیک بود. در حالی‌که بازی در امتیاز ۶ برابر پیش می‌رفت موذن دریافت خوبی انجام داد و توپ را به منطقه یک‌سوم زمین ایران رساند که چند ملی‌پوش کشورمان حضور داشتند اما به شکل عجیبی هیچکدام توپ را دریافت نکردند و امتیاز هفتم برای کوبا به دست آمد. ایران نتوانست برتری امتیازی خود را حفظ کند و زمانی که ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران بود، طلوع‌کیان وقت استراحت گرفت. بردیا سعادت به بطری آب معدنی کنار زمین خورد و به همین دلیل بازی لحظاتی متوقف شد تا ملی‌پوشان کشورمان با هم زمین را خشک کنند. با ورود تیم‌ها به زمین کوبا ۱۹ بر ۱۸ پیش افتاد. کوبا به یک امتیاز برای برد ست نیاز داشت که اسپک بازیکن ایران به بیرون از زمین رفت. داور هم امتیاز را به کوبا داد اما بازیکن این تیم تایید کرد که توپ به دستش برخورد کرده است. در نهایت کوبا این ست را ۲۵ بر ۲۳ برد.  

ست چهارم: ۳۰ بر ۲۸ ایران 

دو تیم در شروع این ست امتیاز به امتیاز پیش رفتند تا این‌که عملکرد دفاعی خوب کوبا این تیم را ۱۰ بر ۸ جلو انداخت و ایران وقت استراحت گرفت. در حالی که کوبا ۱۸ بر ۱۷ جلو بود، بین دو تیم رالی شکست گرفت که  اسپک پرقدرت لوپز با وجود فاصله‌ای که از تور داشت، در زمین ایران جای گرفت و حساب کار ۱۹ بر ۱۷ به سود کوبا شد. حساسیت بازی در امتیازات پایانی به اوج رسیده بود و دو تیم امتیاز به امتیاز پیش رفتند. در نهایت ملی‌پوشان کشورمان ۳۰ بر ۲۸ برنده شدند و کار را به ست پنجم کشاندند. 

ست پنجم: ۱۵ بر ۱۰ کوبا 

ایران ست را بد شروع کرد و ۵ بر یک عقب افتاد و طلوع‌کیان برای توقف روند امتیازگیری کوبا وقت استراحت گرفت. در نهایت تیم ملی ست را ۱۵ بر ۱۰ شکست خورد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۳۴۳۷۴۱۰:۳۹:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۱۹
اصلا هیچ برنامه ای نداشتند
ایرانی۳۱۳۴۹۵۷۱۶:۱۵:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۱۹
داورزنی و عطایی غیرت داشته باشند و بلافاصله استعفا می دهند!!!!!!!!!!!!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین