طرح اصلاح قانون نظام وظیفه مسکوت شد

  4020411068

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طرح اصلاح قانون نظام وظیفه فعلاً در مجلس مسکوت مانده تا ببینیم لایحه دولت و پیشنهادات ستادکل برای اصلاح قانون سربازی به کجا می‌رسد.

طرح اصلاح قانون نظام وظیفه مسکوت شد

ابراهیم عزیزی در گفتگو مهر، در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت دفاع مبنی بر اینکه لوایح «مهارت‌آموزی سربازان» و «اصلاح قانون نظام وظیفه» در دستورکار دولت قرار دارند و ظرف یک یا دو ماه آینده به مجلس ارسال می‌شوند، اظهار داشت: اصلاح قانون نظام وظیفه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که مجلس و دولت باید با هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح این کار را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشمولان خدمت سربازی غایب یا فراری هستند که باید زودتر تعیین تکلیف شوند، گفت: قانون نظام وظیفه باید اصلاح شود و این قانون نیازمند نگاه جامع و به‌روز است، چرا که پاسخگوی بخشی از نیازهای جامعه و جوانان نیست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید نگاه ما به موضوعات و ساختار دفاعی کشور واقع بینانه باشد و حتماً باید توجه ویژه‌ای به تهدیدات و نیازهای دفاعی کشور داشته باشیم و لازم است حوزه دفاعی و امنیتی خود را تقویت کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکسری اصلاحات ضروری باید در قانون نظام وظیفه صورت گیرد که تقویت بنیه دفاعی کشور هم باید در آن لحاظ شود. نیروی انسانی مهمترین رکن تقویت بنیه دفاعی کشور است و با این رویکرد، هم مجلس و هم دولت به دنبال اصلاح قانون نظام وظیفه هستند.

عزیزی تاکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم اصلاح قانون نظام وظیفه را به صورتی که هم تأمین کننده برخی از مطالبات جوانانمان باشد و از طرف دیگر نیروهای مسلح را دچار کمبود و مشکل نکند، عملیاتی کنیم. هنوز نمی‌توان درباره مفاد و مواد لایحه دولت برای اصلاح قانون نظام وظیفه صحبت کرد و باید منتظر ماند تا ببینیم دولت لوایح مربوط به سربازی را کی و با چه مفادی به مجلس ارائه می‌کند.

وی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس، گفت: علاوه بر لوایح دولت، برخی از نمایندگان مجلس طرح اصلاح قانون نظام وظیفه را ارائه کردند و در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی‌های مقدماتی روی این طرح انجام شد و قرار بر این بود که با توافق با ستاد کل نیروهای مسلح این طرح را به قانون تبدیل کنیم. از طرف دیگر و با توجه به اینکه دولت اعلام کرده است در این باره می‌خواهد به مجلس لایحه ارائه دهد، طرح اصلاح قانون نظام وظیفه با آنکه برخی از مفاد آن به تصویب کمیسیون رسیده، فعلاً مسکوت مانده تا ببینیم لایحه دولت و پیشنهادات ستاد کل برای اصلاح قانون سربازی به کجا منتهی خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر دولت و ستاد کل نیروهای مسلح در ارسال لوایح مربوط به اصلاح قانون سربازی به مجلس تسریع کنند، حتماً مجلس هم در بررسی این موضوع سرعت می‌دهد، چرا که اصلاح قانون نظام وظیفه یکی از موضوعات بسیار مهم و ضروری است و مجلس روی آن اصرار دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  23. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین