فراتر از مضحکه!

سعید ونکی، گروه ورزشی الف،   4020406118 ۶۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
فراتر از مضحکه!

در لابلای اخبار روزمره و مرور آنان، خبری به چشمم خورد که حسی توامان از تعجب و خشم را درونم پدیدار کرد؛ «خودروی وارداتی بازیکنان ملی‌پوش به گمرک رسید.»

ماجرا چیست؟ همه چیز به هفتم آذرماه سال‌گذشته باز می‌گردد؛ شب قبل از بازی با آمریکا و اهدای حواله واردات خودرو به بازیکنان با هدف تزریق روحیه؛ اقدامی که برای ایجاد انگیزه و کسب موفقیت موثر نبود اما برای بازیکنان منفعت بسیاری داشت.

تیم‌ملی در یکی از بدترین نمایش‌های تاریخ خود در جام‌جهانی حسی جز سرافکندگی برای ایرانیان به ارمغان نیاورد اما در مقابل، این رقابت‌ها برای بازیکنان عواید قابل‌توجهی به همراه داشت؛ پاداش سکه‌های طلا و حواله واردات خودروی خارجی بخشی از این تحفه‌های اخد شده بود؛ پاداش‌های دلاری که بماند!

حالا برخی عزاداران و ماتم‌زدگان دیروز مردم و واردکنندگان امروز، خودروهای میلیاردیشان به گمرک رسیده؛ خودروهایی که یک حلقه از لاستیکش به اندازه دستمزد سه‌ماهه یک کارگر است و چه حکایت عجیبی است؛ هر که به ارزش‌های این کشور پشت‌پا می‌زند، مواهب بیشتری هم نصیبش می‌شود!

صحنه‌های تحقیرآمیز جام‌جهانی از خاطرمان نمی‌رود، امتناع بازیکنان از خواندن سرود ایران فراموش شدنی نیست و بازکردن پای سیاست به مسئله‌ای ملی و سر تعظیم فرودآوردن مقابل فشارهای رسانه‌ای که پای حاشیه‌ها را به تیم‌ملی باز کرد، از خاطرمان پاک نخواهد شد.

همان کسانی که ژست ماتمشان را در فوتوشوت‌های فیفا پنهان نمی‌کردند، امروز پیش‌قراول دریافت خودروهای آن‌چنانی شده‌اند و این دوگانگی‌ها حس خشم درونی‌ام را دوچندان می‌کند.

اگر این داغداران از دوگانگی‌هایشان دست می‌شستند، رفتار دیروزشان قابل توجیه بود اما مشکل جایی است که برخی می‌خواهند هم از توبره بخورند و هم از آخور!

ماتم‌زده‌اند و به خاطر عزاداری کمتر پوزش می‌طلبند اما در برداشتن از طعام‌های سر سفره مضایقه نمی‌کنند! 

حاشا به این غیرت و عدالت که در زمانه تنگدستی خلق، تحفه‌ها به سوی کسانی سرازیر است که قدر و ارزش این پیراهن و پرچم را نداسته و سیاه‌ترین روزهای ورزش ایران را رقم زدند؛ جماعتی که پس از غریو عده‌ای بی‌وطن در خیابان‌های شهر بعد از شکست ایران، سکوت کرده و به توجیه روی آوردند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۱۶۲۲۴۰۹:۰۷:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۷
عجیبه این یادداشت در سایت شما
ناشناس۳۱۱۶۲۷۴۰۹:۳۹:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۷
جالبه. اونوقت میگن چرا ارز گران میشه. طرف با ۲۰۰ هزار دلار اورده ۷۰۰ هزار دلار نقد میکنه و خارج میکنه
ناشناس۳۱۱۶۴۶۳۱۲:۰۴:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۷
خداوکیلی هر مقام و مسئولی که میتونه با این حرامخوارها مقابله و مبارزه کنه و نمیکنه در حق مردم ظلم می کنه
ناشناس۳۱۱۶۲۷۶۰۹:۴۱:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۷
حالا کی ماشین ۲۵ میلیاردی را میخره؟ همونها که وامهای هزار میلیاردی به شرکتی که خودشون تاسیس کردند میدن و بعد هم بر نمی گردونن
ناشناس۳۱۱۶۷۱۰۱۴:۳۷:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۷
به عنوان یک رسانه وظیفه دارید برید اون مسئولی که این مجوزها رو اهدا کرده بپرسید چی پیش خودش فکر کرده و چرا اینکارو کرده بصیرت واقعی اینجا باید خودش رو نشون بده سرنوشت یه کشور دست مسئولین هست اینکه توقع داشته باشم که کسی سواستفاده نکنه واقعا یه خیال خامه این بازیکنا مثل هر انسان دیگه ای از پول بدشون نمیاد واسه رسیدن بهش هم از توبره میخورن هم آخور!
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۱۱۶۲۷۸۰۹:۴۳:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۷
اگر کشور شیر تو شیر نباشد باید در آمد همه آحاد جامعه کف و سقف داشته باشد نه اینکه تا فردی شهرتی یافت به راحتی بتواند بیت المال را تاراج کند قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها هر چه سریعتر برای همه آحاد جامعه باید اجرایی شود
ناشناس۳۱۱۶۴۶۸۱۲:۰۷:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۷
خدا مسئولانی که به اینها این امکان رو دادن رو به حق امام حسین به بدترین شکل مجازات کند
ناشناس۳۱۱۶۲۹۳۰۹:۵۰:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۷
البته اینجور مجوزها امنیت روانی مردم و جامعه را به هم نمی زند ولی مطرح کردن ان در فضای مجازی نگران کننده هست
ناشناس۳۱۱۶۳۱۴۱۰:۰۱:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۷
یه بازیکن فوتبال و یه هنرپیشه به واسطه‌ی خیانت پاداش هم باید بگیره؟
ناشناس۳۱۱۶۳۵۵۱۰:۲۶:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۷
وقتی در عدم خواندن سرود ملی به جای توبیخ پاداش می‌دهند.... این هم روی آن!!
ناشناس۳۱۱۶۷۴۵۱۵:۰۵:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۷
پاداش نبوده رشوه بوده که در بازی بعد بچه های حرف گوش کنی باشن و سرودم بخونن
ناشناس۳۱۱۶۳۸۰۱۰:۵۵:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۷
البته مشکل نویسنده با وارد کردن ماشین و سود هنگفت بازیکنان نیست مشکلش اینه که چرا اون موقع خوب بازی نکردند و سرود ملی نخواندند.
ناشناس۳۱۱۶۴۳۸۱۱:۳۴:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۷
اگر خوب بازی می کردند و سرود ملی می خواندند نوش جون شان ولی وقتی عرق ملی و غیرت ندارند و ابرو ریزی کردند نباید پاداش بگیرند.
ناشناس۳۱۱۶۴۰۹۱۱:۱۹:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۷
با این نتایج فاجعه بار تیم ملی مقابل انگلیس و امریکا نباید به بازیکنان پاداش بدهند.
ناشناس۳۱۱۶۴۴۲۱۱:۳۹:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۷
می شه بگید چرا عجیبه؟!!!
ناشناس۳۱۱۶۴۵۹۱۱:۵۸:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۷
اقای ونکی خودروی رانتی نمایندگان چی شد دیدین اسامی رو اعلام نکردن دیدین دارن سعی میکنن با گذشت زمان مردم یادشون بره
ناشناس۳۱۱۶۶۷۲۱۴:۱۶:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۷
از آقای ‌ونکی درخواست میشود طی مقاله ای در الف خواهان اعلام اسامی نمایندگانی که از خودروی رانتی استفاده کرده اند باشند تا مردم بتوانند در آینده انتخاب های بهتری برای مجلس داشته باشند
ناشناس۳۱۱۶۷۲۸۱۴:۵۲:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۷
عموم مردم هم رانتی گرفتن منتشر کن جناب یک طرفه که نمی شود
ناشناس۳۱۱۶۴۸۰۱۲:۱۷:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۷
چرا عجیبه؟ حرف نادرستی زده مگه؟ عین واقعیت نیست؟ تازه باید یه پاراگراف اضافه میکرد با مقایسه‌ای بین جوایز میلیاردی و حواله واردات و دستمزدهای نجومی فوتبالیست‌ها و تمام ورزشکاران دیگه، اونم در شرایطی که در رشته‌های دیگه میرن مدال طلای جهان رو میارن و جایزه قابل توجهی نمیگیرن و فوتبالیست‌ها در سطحی هستن که فقط اگه به جام جهانی برسن، دیگه کن‌فیکون شده و جوایز میلیاردی میگیرن!!!
ناشناس۳۱۱۶۶۸۹۱۴:۲۹:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۷
چرا خب؟
ناشناس۳۱۱۶۸۵۹۱۶:۲۷:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۷
من نفهمیدم مخاطب این مقاله کی بود؟‌ از یک طرف به بازیکن می زد که سرود نخونده!‌ از اون طرف به مسئولی می زد که جوایز ملیاردی به خاطر بازی باخته با آمریکا می دهند.
ناشناس۳۱۱۶۲۳۴۰۹:۱۲:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۷
به این میگن محدودیت را به فرصت تبدیل کردن.... ابتدا بازار را انحصاری می کنیم... بعد کمبود بوجود می اید. بعد برای رفع کمبود و محدودیت رانتها را به نور چشمها برای تطمیع ارایه می کنیم.
ناشناس۳۱۱۶۳۹۷۱۱:۰۹:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۷
اکثر فوتبالیست ها اقامت در خارج از کشور دارن و فقط برای پول ساختن به ایران میان
ناشناس۳۱۱۶۲۳۸۰۹:۱۵:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۷
چند وقت دیگه مجوز ورود یک کتری برقی غربی به پای کارها داده میشه تا از تفاوت قیمتش در بازار استفاده کنتد تا دل نخودی ها و ووریاها و مخالفان شرق گرایی را بسوزانند.
ناشناس۳۱۱۶۲۳۹۰۹:۱۶:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۷
اقای ونکی. شما که بیشتر از مردم از سیستم حمایت می کنید. چرا به شما مجوز نمیدن؟
ناشناس۳۱۱۶۸۵۷۱۶:۲۴:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۷
آقای ونکی، از چی تعجب کردید؟ کدوم مسئول این جوایز را و به چه مناسبت به آنها داده است؟ خودتان می گید بازی با آمریکا.. به نظر شما برای چه کسی برد مقابل آمریکا اینقدر مهم است؟
ناشناس۳۱۱۶۲۴۱۰۹:۱۸:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۷
خلاصه لجبازی با مردم و داغ کردن انها شده نماد اقتدار مدیریتی! هر چه بیشتر مردم انتقاد کنند کمتر باید توجه شود. این رمز مدیریت کلان کشور هست.
ناشناس۳۱۱۶۲۴۶۰۹:۱۹:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۷
هر که با ما باشد همه جوره برکت را به او تزریق می کنیم و وای اگر بخواهد از ما نباشد.... کل پیام این چنین اقداماتی در این چند ده سال
ناشناس۳۱۱۶۳۴۸۱۰:۲۱:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۷
واسه همینه امثال فرخ نژادها و مهنازها ،علی کریمی ها و...... رو تو فقر و فلاکت نگهداشتن اما تا دلت بخواد به امثال شهید عجمیان رانت دادن!!!! نخیر داداش منافع سیستم تا بوده مال ضد انقلابیها بوده تا انقلابیهای اصیل که همیشه گوشت دم توپ بودن
ناشناس۳۱۱۶۲۴۸۰۹:۲۱:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۷
این رفتار ناشی از حضور مدیران رنگین کمانی در بدنه مدیریت نظام است. همانند اصلاح طلبانی که هم از توبره میخورن هم از آخور. هم ژست اپوزوسیون و زاویه داشتن با نظام میگیرن و مخالف ولایت فقیه و شورای نگهبان هستند و هم اینکه دوست دارن تو همین ساختار سیاسی پست و مقام و منصب داشته باشند و بیش از 30 سال قدرت و دولت رو در اختیار داشتن. به واقع طنز تلخی است که نمونه اش در هیچ جای جهان وجود ندارد.
ایرانی۳۱۱۶۲۵۰۰۹:۲۳:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۷
با تشکر از نویسنده محترم باید گفت حاشا به غیرت مسئولین که مردم مظلوم و بی گناه از شدت فقر و نداری از زندگی فقط نفس کشیدنش رو دارن و در مقابل یک عده مفت خور تازه به دوران رسیده که هیچ سودی، تاکید می کنم هیچ سودی برای مردم کشورشون ندارن و دستمزدهای خارجیشونم حتی برای رفاه و پیشرفت کشور از بانک های خارجی به داخل نمیارن، روز به روز به ثروت باد آوردشون بیشتر میکنن، بهرحال ما که توقعی از برخی از این فوتبالیست ها بابت داشتن غیرت نداشتیم!
ناشناس۳۱۱۶۵۰۴۱۲:۳۸:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۷
واقعا با شما موافقم. واقعا اگر فوتبال نباشه چی میشه؟ این پول هنگفت رو نمیشه خرج بچه هایی کرد که شب گرسنه می خوابن؟ یک توپ انداختن اون وسط 25 نفر دنبالش میدوند!!!!! به جای اینهمه هیجانی که برای این بازی نشون میدین برین مطالعه بکنید و ببینید استعمار پیر چطور پشت سر این ماجرا ایستاده و آدم ها رو در سراسر دنیا اسیر یک توپ بی قابلیت کرده.
ناشناس۳۱۱۶۲۵۲۰۹:۲۴:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۷
اقای ونکی. شما که یادداشتهای انچنانی برای دفاع از کارکرد سیستم می نویسی باید بدانی غیر ممکن هست مسئولینی قابل دفاع باشند ولی این همه اسیب و بی عدالتی باشد.
ناشناس۳۱۱۶۳۵۸۱۰:۲۸:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۷
همه چیز را قاطی هم نفرمایید، با تشکر
ناشناس۳۱۱۶۲۵۴۰۹:۲۵:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۷
قصد تطهیر ملی پوشان را ندارم چرا که از نظر من فوتبال ایران چه به لحاظ ساختار مدیریتی چه به لحاظ فرآیند بازیکن سازی و پرورش استعدادهای حقیقی تمیز نیست اما حقیقت اینه که فوتبالیستها در همه جای دنیا از این مواهب بهره مند میشن منتها چون سیاست ایران رو به کشوری استثنایی بدل کرده تا جایی که فقر در سرزمین ثروتمند ایران عادی سازی شده این اتفاقات عجیب بنظر میرسه. توصیه میکنم بجای نوشتن این مطالب از کسانی انتقاد کنید که ره آورد سیاستهاشون برای این سرزمین فقر بوده. بد نیست به یاد بیاریم که در حالیکه همزمان عربستان داره به تنهایی سطح فوتبال آسیا رو جابجا میکنه و در عرصه سیاسی هم افقهای عجیب و غریبی برای آینده خودش ترسیم کرده ما داریم سر موضوعات کاملا بدیهی مجادله میکنیم و به سر و کله هم میزنیم
ناشناس۳۱۱۶۳۶۱۱۰:۳۲:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۷
اولا با این کارها فوتبال عربستان فکر نکن خیلی چیری در بیاید چون باید ذاتی باشد و نه صرفا خریدنی دوم هم اینکه خرج های نجومی و اشرافی گری برای بازیکن و فوتبال که هیچ منفعت خاصی ندارد و فقط به خاطر پر بیننده بودن آن هست و نه چیز دیگر و حال رشته های کمتر دیده شده کمتر پرداختی نشان از بی عدالتی هست
ناشناس۳۱۱۶۴۲۶۱۱:۳۰:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۷
همین فوتبال چهره عربستان رو در افکار عمومی جهان بهبود داده فکر نکن سیاستمداران عربستان دنبال پیشرفت فوتبال هستند هدف اصلی اونها بهره برداری سیاسی از فوتبال هست و این یعنی استفاده درست از داشته ها.
ناشناس۳۱۱۶۵۹۵۱۳:۳۱:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۷
ما هم فقط از خود فوتبال حرف زدیم و نه سیاست!
ناشناس۳۱۱۶۴۲۵۱۱:۲۹:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۷
اگر این روش خطا در همه جای دنیا هست باید ایران هم باشد؟ چرا به پاکبان یا کارگری که در سرما و گرما انجام وظیفه می کند یا سربازی که جانش را در سراوان برای امنیت به خطر می اندازد چنین پاداشی نمی دهند! هر کس باید انجام وظیفه کند؟
ناشناس۳۱۱۶۸۰۸۱۵:۵۰:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۷
این روش خطا نیست به شرطی که فوتبال خصوصی باشد خودش بالذات و به دلیل درآمد سرشار حاصل از تماشاگر و اسپانسر و حق پخش تلویزیونی و تبلیغات هزینه فوتبالیست را تامین میکند سودآوری هم دارد خطا این است که فوتبال دولتی باشد و هزینه ها از بیت المال پرداخت شود.
ناشناس۳۱۱۷۰۴۵۱۹:۲۳:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۷
کل روش فوتبال خطاست، چون یک بازیکن فقط برای توپ زدن چند صد میلیون درآمد دارد و تعادل اقتصادی را به هم می زند. اما در مورد تیم ملی خطا ملی هست چون در این صورت بدون چنین پاداشهایی کسی نمی خواهد به تیم ملی راه یابد یا نمی خواهد نتیجه مثبت یا پیروزی حاصل کند.
ناشناس۳۱۱۶۲۶۳۰۹:۳۰:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۷
بسیاری از ورزشهای دیگر واقعا محرومند. از جمله ورزشهای رزمی که به فرهنگ ما هم بسیار نزدیکند و گسترش آنها در کشور فوائد بسیاری دارد.
اوکی۳۱۱۶۲۸۲۰۹:۴۴:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۷
واقعا که این تیم فوتبال ثابت کرد تیم ملی ایران نبود.
محسن۳۱۱۶۲۸۹۰۹:۴۷:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۷
به بانوی نایب قهرمان قایقرانی آسیا چای ساز میدند به این فوتبالیستها جایزه بعضا چند میلیارد تومانی، ایکاش فوتبال رو رها کنند و هرینه ش رو صرف کشتی و والیبال و رشته های دیگه بکنند
ناشناس۳۱۱۶۳۱۸۱۰:۰۴:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۷
تنها امام علی ع بود که شمع را برای کار شخصی خاموش نمود .
ناشناس۳۱۱۶۳۱۹۱۰:۰۵:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۷
اینهم یک چشمه ازکارهای نسنجیده دولت بوداگربجای حاتم بخشی بیمورداین نازپروردگان راگوشمالی میدادندوازخواب بیدارشان میکردندنه تنهابرای فوتبالیستهای ملی بلکه برای سایرجوانانی که دراین رشته آرزوهادارندمفیدولازم بود
علی کریمی۳۱۱۶۳۲۳۱۰:۰۷:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۷
جناب آقای ونکی شبیه اتفاقاتی که در طول جام جهانی پیرامون تیم ملی فوتبال افتاد در بسیاری از حوزه ها به وفور اتفاق می افتد که همه آنها معلول یک سری دلایلی هستند که مسئولان کشورمان بر آنها چشم بسته.
ناشناس۳۱۱۶۵۶۲۱۳:۱۳:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۷
فساد ناشی از عدم شفافیت است. در اکواریوم شیشه ای همه چیز پیداست حتی الودگیها.
علی۳۱۱۶۳۲۵۱۰:۰۸:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۷
مشکل از بازیکن نیست، مشکل از فدراسیون و ساختار ورزش است. وقتی که رییس فدراسیون آقای تاج با وجود داشتن پرونده های نجومی نظیر ویلموتس و... همچنان با شامورتی بازی و چشم پوشی نهادهای نظارتی مجدداً روی صندلی فدراسیون می نشیند و مجدداً اسب بازنده و دلالی بنام کی‌روش که امتحانش را پس داده به عنوان سرمربی انتخاب می کند، بیش از این از سلبریتی های ورزشی انتظار نمی رود.
ناشناس۳۱۱۶۳۳۸۱۰:۱۶:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۷
شما اصلا اصل ماجرا را نگرفتی. دولت به اینها چیز خاصی نداده بلکه حق گمرکی که از بقیه میگرفته از اینها نگرفته. یعنی در اصل شما به جای اینکه الان رگ گردنت بزنه بیرون باید برای کسانی که به خاطر خودروی بی کیفیت زیر خاک هستن میزد بیرون.
ناشناس۳۱۱۶۳۷۳۱۰:۵۰:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۷
من نمی‌دانم تعرفه گمرکی و عوارص آن که می شود بالای 100 درصد از این ها می گیرند یا نه ولی الان بحث در مورد این هست که چه لزومی دارد این کارها
222222۳۱۱۶۳۵۱۱۰:۲۲:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۷
جناب ونکی عزیز این جور حواله ها و پاداشها در این مملکت کم نیست نمیخوام بگم این کار برای فوتبالیستها درسته نه این حواله رو همین رییس فدراسیون داده ولی یه کم در عمق این مساله فرو بری میبینی از مجلس گرفته تا دیگران از این امتیازها گرفته اند.
ناشناس۳۱۱۶۳۵۳۱۰:۲۵:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۷
دنیا بر اساس نابرابری و ناعدالتی شکل گرفته حال ممکن هست بیشتر و یا کمتر ببینید
ناشناس۳۱۱۶۳۶۵۱۰:۳۹:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۷
در خوشبینانه ترین حالت حقوق سه ماه یک کارگر میشه سی میلیون پول یک حلقه لاستیک هم نمیشه وعده ما پل صراط با باعث و بانیان این همه ظلم و تبعیض
ناشناس۳۱۱۶۳۶۶۱۰:۴۱:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۷
پس مشخص شد چه ببازیم چه ببریم بازیکنان پاداش می گیرند. در کجای جهان چنین رسمی هست؟ میشه نام اون کشور هم ببرید؟ چون مسئولین عادت دارند تا می خواهند کار اشتباه خود را توجیه کنند نام یک کشور را برای مقایسه می برند.
ناشناس۳۱۱۶۳۹۴۱۱:۰۶:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۷
بیت المال واسه نجومی بگیران فوتبالیست ها و .....
ناشناس۳۱۱۶۴۱۶۱۱:۲۳:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۷
یک سؤال! چرا در کشور ایران همه برای انجام وظیفه و تعهدی که دارند پاداش می خواهند و طلبکار هستند؟ خوب تلاش کردن و وارد تیم ملی شدن یک افتخار هست و برنده شدن یک وظیفه
ناشناس۳۱۱۶۴۸۵۱۲:۲۱:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۷
بیت المال هست بابا این بیت المال صاحب داره همینجوری بذل و بخشش نکنین
ناشناس۳۱۱۶۴۹۵۱۲:۳۰:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۷
براى شكست خفت بار از انگليس و امريكا بهشون جايزه دادين ؟
حمید۳۱۱۶۵۱۱۱۲:۳۹:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۷
باعث شرمساری هست در مملکتی که این هم جوان شهید شدند برا استقلال این کشور .همچین کارهایی میشه.
پیمان حبیبی۳۱۱۶۵۲۵۱۲:۴۹:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۷
من راضی نیستم دولت بیت المال را اینگونه خرج می کند.
ناشناس۳۱۱۶۵۴۵۱۳:۰۵:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۷
واردات ماشین امکانی است که باید همه مردم داشته باشند چرا به جای اینکه بگوییم ما هم باید این اجازه را داشته باشیم دنبال گرفتن این اجازه از این چند نفر هستیم یک عیب بد در مردم میتونه این باشه که به جای اینکه دنبال گرفتن حق خودشان باشند در پی به زیر کشیدن بقیه باشند (ناشی از پایین بودن عزت نفس است)...فوتبالیستها همه جای دنیا درست یا غلط از امکانات بالایی برخوردارند دنبال حق خودمان باشیم.
ناشناس۳۱۱۶۵۶۷۱۳:۱۷:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۷
متأسفانه فساد و رانت و حروم‌خوری توی مملکت به یک امر عادی تبدیل شده. فقط منحصر به فوتبال نیست.
حسين۳۱۱۶۷۱۷۱۴:۴۱:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۷
پاداش ميلياردي براي باخت به انگليس و امريكا و پاداش. 5 ميليوني به طلاي تكواندو. فرياد مسلمانيشان هم گوش فلك را كر كرده.
ناشناس۳۱۱۶۷۳۳۱۴:۵۸:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۷
دعا میکنم خداوند به همه این ملت آنقدر ثروت بده که کسی از داشته کس دیگه خشمگین نشه و دعا میکنم خداوند به مسئولین ما آنقدر توانایی ذهنی و عملی و قلبی بده که برای اداره کشور نظام اقتصادی و اداری منصفانه را پیاده کنند.
ناشناس۳۱۱۶۷۸۷۱۵:۴۰:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۷
ظاهرا مشکل نویسنده محترم اصلا باخت نیست و اون رو فقط به عنوان چاشنی استفاده کرده. مشکلش مسایل حاشیه ای هست .
ناشناس۳۱۱۷۳۸۳۲۳:۲۹:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۷
متاسفانه رانت و حق خوری و ظلم به اقشار ضعیف جامعه از قبیل کارگران ، کارمندان و معلمان در این مملکت دیگر امر عادی شده است.
ناشناس۳۱۱۷۸۳۳۰۹:۳۴:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۸
سردار ازمون رنجرور وارد کرده ۸ میلیارد پرداخت کرده ۵۰ میلیارد میفروشه یعنی ۴۲ میلیارد سود برده آخه این کجاش درسته به خاطر چی اینکه در جام جهانی گل نزد و افتضاح بود. مردم هم باید پراید و تیبا سوار شن و گوشت چرخ کرده شن
ناشناس۳۱۱۸۲۸۲۱۳:۱۹:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۸
یک سوال ساده! آیا عملکرد افتضاح تیم ملی در این جام جهانی، ارزش و لیاقت دریافت چنین پاداش هایی رو داشت؟!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. حالا زمان مذاکره است

  3. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  4. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  6. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  7. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  8. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  9. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  10. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  11. انتخاباتی حساس، حیاتی و سرنوشت‌ساز

  12. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  13. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  14. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  15. خوشحالی مجری شبکه ۱۴ اسرائیل از خبر شهادت رئیس جمهور ایران

  16. اطلاعیه ستاد کل درباره حضور ناموفق پهپاد ترکیه در ایران 

  17. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  18. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  19. لنگرگاه جمهوری اسلامی در بحران‌ها کجا است؟!

  20. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  21. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  22. سخت، اما گذرا...

  23. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  24. خاری در چشم دشمنان

  25. از کوه خواری تا سیل غافلگیرانه در مشهد

آخرین عناوین