واکنش علم‌الهدی به بررسی لایحه حجاب در مجلس/ مبادا لایحه صیانت از بی‌حجابی به تصویب برسد

  4020305049 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مجلس لایحه ای تصویب نکند که افراد همانطور که اگر کمربند ایمنی نبندند، جریمه مالی می‌شوند، و اگر شعائر دین را زیر پا بگذارند و ارزش های اخلاقی جامعه را فدای امیال نفسانی کنند، فقط تعزیر مالی در انتظارشان باشد.

واکنش علم‌الهدی به بررسی لایحه حجاب در مجلس/ مبادا لایحه صیانت از بی‌حجابی به تصویب برسد

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید‌احمد علم‎الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد،اظهارداشت: امروز نخستین جمعه‎ ای است که در دهه کرامت قرار گرفته و از این جهت حائز ویژگی‎های بسیار بااهمیت و کرامت ویژه ‎ای است.

وی افزود: در دهه کرامت به دلیل توجه خاص به ساحت مقدس امام هشتم(ع)، برای همه ما این توجه به وجود می‎‌آید که خدام این حرم مطهر تا چه حد مکرم و مخلص هستند. زمانی که شما قصد ورود به این بارگاه را دارید، اذن دخول می‎خوانید، تصریح می‎کنید که «وَ أَسْتَأْذِنُ خَلِیفَتَکَ الْإِمَامَ الْمَفْرُوضَ عَلَیَّ طَاعَتُهُ وَ الْمَلائِکَةَ الْمُوَکَّلِینَ بِهَذِهِ الْبُقْعَةِ الْمُبَارَکَةِ ثَالِثا» و پس از خدا و رسول، از امام و خادمان درگاهش که فرشتگان موکل بر این بقعه متبرک هستند، اجازه می‎خواهید. بر همین اساس، خدام حرم مطهر رضوی هم‎نشین این ملائکه هستند و اعم از برادر و خواهر، بدل آن فرشتگانی هستند که از طرف خدا موکل این بارگاه نورانی قرار داده شده‎اند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همواره افراد زیادی به‎دنبال خادمی حضرت هستند اما امور آن‎ها مقدر نمی‎ شود زیرا امام هشتم خودشان باید بخواهند که چه کسی خدمت این حرم را به جا آورد و لباس خادمی حضرت را بر تن کند. بر همین اساس، شما برادر و خواهری که در این بارگاه نورانی مشغول خدمت هستید باید به‎ خوبی قدر بدانید و بر خدمت خود اهتمام داشته باشید زیرا امام هشتم شما را انتخاب کرده و آن لحظه هم که مشغول امور خدمتی خود هستید، این امر را به امام رضا(ع) بگویید و از حضرت بخواهید که هم‎عرض دنیا، در آخرت هم شما را هم‎نشین وجود اقدس امام هشتم(ع) قرار دهد.

وی ادامه داد: در روایت آمده که مرد ثروتمندی از شیعیان امام صادق(ع) به حضرت مراجعه کرد و به خادم امام تصریح داشت که همه اموال خود را به او می‎دهد تا در عوض، جای خدمتی خود را به آن مرد بدهد اما خادم حضرت نپذیرفت زیرا امام صادق(ع) به آن‎ها فرمود که هرکس در دنیا هم‎نشین اهل بیت(ع) باشد، در آخرت نیز هم‎نشین آن ها خواهد بود.

آیت الله علم ‎الهدی ضمن تمجید از خدمات آستان قدس رضوی در عرصه محرومیت‎زدایی گفت: به برکت مدیریت یک تولیت عالم، روحانی، باسواد، مدیر و مدبر به همراه اخلاص خادمان آستان مقدسه رضوی از عالی ‎ترین مرتبه تا رتبه‎های دیگر است که چنین نظام خدمتی منسجم و فوق ‎العاده منظمی وجود دارد.

وی ابراز کرد: این زیرساخت از گذشته ایجاد شده بود و اکنون تقویت شده تا در نتیجه آن، امروزه حوزه فعالیت و خدمت در حرم مطهر به جغرافیای نورانی این بارگاه محدود نشود، خدمات آستان قدس نه ‎فقط در سطح شهر بلکه حتی در سایر بلاد نیز گسترده باشد، تولیت معزز آستان قدس به صورت هفتگی در سطح شهر تردد می ‎کند و به‎خصوص در مناطق حاشیه شهر، به همشهریان امام هشتم(ع) سرکشی دارد. این خدمات ارزشمند در عرصه‎های مختلف پزشکی، معیشتی و رفاهی متجلی شده تا جایی که خدام امام هشتم در طول 10 روز، پنج هزار سرویس دندانپزشکی به خانواده‎های فقیر ارائه کرده‎اند و امیدواریم این اخلاص خدام بارگاه منور رضوی، موردتوجه ذات اقدس امام هشتم(ع) قرار بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه کل کشور، مُلک امام هشتم است، تصریح کرد: مهم این است که ما در سطح کشور امام رضاشناس باشیم. امام رضا(ع) محدود به این آستانه مقدس یا این استان نیست بلکه کل کشور متعلق به امام رئوف است. عزیزانی که چه در مجلس چه در دولت و چه در دستگاه قضا فعالیت دارند، بدانند که همه خادم امام رضا(ع) هستند و بدانند که خدمتشان باید شایسته حضرت باشد و قلب آقا را شاد کند.

وی تأکید کرد: عزیزانی که در دولت هستند، توجه کنند که زندگی و معیشت مردم را چه طور اداره می‌کنند. این مردم رعیت امام رضا(ع) هستند و این کشور، مُلک امام رضا(ع) است. آن‎هایی که در عرصه فرهنگ و تبلیغ دین فعالیت دارند به همراه آن‎هایی که در مجلس قانون‎گذاری می‌‎کنند و نظارت را برپا می‎دارند، طوری کار نکنند که وجود اقدس علی ابن موسی‎الرضا(ع) رنجیده‎ خاطر شوند.

امام جمعه مشهد با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رهبری در این دیدار دو اشاره مهم داشتند؛ اولاً آن که رهبری معظم انقلاب که در نخستین سال عمر مجلس یازدهم، آن را انقلابی می‎دانستند، در سومین سال هم آن را انقلابی خواندند. علاوه بر این، تأکید کردند که سال آخر می‎تواند سال استمرار سرافرازی مجلس باشد و نمایندگان باید برای تحقق این هدف تلاش کنند.

وی افزود: در روزهای اخیر، مجلس درحال بررسی لایحه حجاب و عفاف است. آیا این لایحه حجاب است یا لایحه صیانت از بی‎حجابی؟ امروز همه دین، موقعیت و ارزش اجتماعی ما به حجاب گره خورده است، مجلس با آگاهی از این موضوع، لایحه‌‎ای تصویب نکند که افراد همان‎طور که اگر کمربند ایمنی نبندند، جریمه مالی می‎شوند، به همین ترتیب اگر هم شعائر دین را زیر پا بگذارند و ارزش‎های اخلاقی جامعه را فدای امیال نفسانی کنند، فقط تعزیر مالی نامتناسب در انتظارشان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند شما نمایندگان سرافراز وارد مجلس شده‎اید، باید سرافراز هم از آن خارج شوید پس عزیزان من این‎طور نباشد که آیندگان بگویند اینها قصور کردند. رهبر معظم انقلاب خودشان فرموده بودند که کاشفان حجاب نمی‎دانند پشت این ماجرا چیست و اگر بدانند که پشت آن، چه افراد، جریان‎ها و دستگاه ‎هایی قرار گرفته اند، حجاب از سر بر نمی‌دارند زیرا بسیاری از آن‎ها اهل نماز و تضرع هستند.

وی ادامه داد: عزیزان و برادران، بنشینید بررسی کنید ببینید چه چیزی را تصویب می کنید. در مسئله حجاب اگر کشف حجاب نهادینه شود و حجاب براندازی شود، بسیاری از مسائل زیرپا گذاشته می شود. این کشور، مُلک امام رضا(ع) است. اینطور نشود که به جای لایحه حجاب، لایحه صیانت از بی‌حجابی به تصویب برسد.

آیت الله علم ‎الهدی تصریح کرد: خوشبختانه معاونت علمی حوزه علمیه خراسان، اخیراً این لایحه را به نقد و بررسی گذاشتند و واکاوی آن را به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارسال خواهند کرد. امیدوارم این بررسی و تحلیل در راستای کمک به مجلس برای تعالی و پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب موثر واقع شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۶۳۳۲۳۱۶:۲۳:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۵
جالب هست بعد چندین بار تذکر و جریمه هیچ چیز دیگری برای این قانون شکنان پیش بینی نشده در حالی کمترین آن منع خدمات حضوری و یا از روی کارت ملی باید باشد بعد آن جریمه، زندان رفتن که بماند
ناشناس۳۰۶۳۴۹۰۱۹:۰۵:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۵
چرا یک بار بین موافقان حجاب اجباری و مخالفان مناظره برگزار نمی‌شود تا استدلال فقهی دو طرف شنیده شود؟
ناشناس۳۰۶۳۵۸۷۲۰:۴۸:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۵
فقهی؟؟!!! فقه حجاب مشخص هست چه در سنی چه شیعی
معلم۳۰۶۳۳۵۲۱۶:۵۳:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۵
موضوع به این مهمی که جنبه شرعی ان بسیار مهم است باید ابتدا به تایید رهبر معظم انقلاب برسد تا با توجه به فتوای تاریخی حضرت امام ره مبتی بر اینکه فتوا تایع شرایط زمان و مکان است مورد بررسی قانونی قرار کیرد.
ناشناس۳۰۶۳۴۱۵۱۷:۵۲:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۵
احکام شرعی تابع زمان نیست
ناشناس۳۰۶۳۶۱۳۲۱:۱۴:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۵
چرا داداش احکام ثانویه تابع شرایط زمان و مکان است
ناشناس۳۰۶۳۷۸۹۰۰:۲۵:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۶
حجاب جز قوانین ثابت هست
ناشناس۳۰۶۳۸۳۲۰۱:۳۷:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۶
قابل تغیر مثلا برای مواد مخدر هست که چه مقدار حکم اعدام دارد و یا اصلا اعدام نداشته باشد چون جز احکام اسلامی نیست و بر اساس استنباط هست ولی حجاب جز احکام دین هست و غیر قابل تغییر
امیر حسین سلطان/تهران۳۰۶۳۳۶۴۱۷:۱۲:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۵
حجاب صد در صد به فرهنگ جامعه وابسته است و اگر فرهنگ جامعه به هر دلیلی معقول و یا حتی نامعقول دستخوش تغییر و نوسان گردد به نوبه خود بر این کیفیت حجاب تاثیرگذار است و لذا لایحه و طرح و قانون و هرآنچه صرفا از موضع قوه قهریه و قدرت اعمال گردد معلوم نیست نتیجه اش لزوما و توفیقا بهبود وضعیت فعلی حجاب در جامعه باشد! مضافا اینکه لایحه فوق از کانال دو قوه قضایی و مجریه نیز گذر کرده است و لایحه ای دست ساز افراد نیست که امام جمعه محترم این چنین درباره اش قضاوت می کنند! و من الله التوفیق
ناشناس۳۰۶۳۴۶۱۱۸:۳۰:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۵
حتما مواد مخدر هم آزاد شود چون فرهنگ آن چه غلط یا درست افزایش یافته و مصرف می شود، این تفکر خاص لیبرالی هست که چه عمد یا غیر عمد باید ایجاد بشه
ناشناس۳۰۶۳۳۶۵۱۷:۱۲:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۵
متاسفانه مماشات زیادی صورت گرفت و زمان زیادی از دست رفته
ناشناس۳۰۶۳۵۵۲۲۰:۱۴:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۵
مردم عادی به این چیزهای حاشیه ای زیاد فکر نمیکنن مهم اقتصاد و معیشت هست
ناشناس۳۰۶۳۶۱۶۲۱:۱۹:۲۱ ۱۴۰۲/۳/۵
یک سوال ساده چرا بابت این مورد حاشیه آشوب راه انداخته شد؟!!!
ناشناس۳۰۶۳۴۴۶۱۸:۱۸:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۵
مملکت رو نباید به هم بریزیم
ناشناس۳۰۶۳۵۶۸۲۰:۲۴:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۵
متاسفانه وضعیت اقتصادی و فساد اقتصادی به بی حیایی و بی عفتی گره خورد و گره زدند
ناشناس۳۰۶۳۷۷۴۰۰:۰۵:۵۴ ۱۴۰۲/۳/۶
فکر میکردم با فساد و اختلاس و ربا و دزدی گره خورده است. امروز رقم اختلاس در شهرداری را دیدید؟
ناشناس۳۰۶۳۷۰۰۲۳:۰۴:۱۵ ۱۴۰۲/۳/۵
مثبت منفی ها به نوعی نظرسنجی است.
ناشناس۳۰۶۳۷۵۸۲۳:۵۷:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۵
حضرت ایت الله امروز ارزشهای دین فقط به حجاب محدود نشده است. ارزشهای دین یعنی مقامات جمهوری اسلامی ساده زیست وبی الایش باشند. ارزشهای دینی یعنی جامعه بسمت عدالت نسبی پیش برودو تبعیض درجامعه رخ نشان ندهد. ارزشهای دین یعنی اگر کسی ازبیت المال دست درزای کرد دستانش قطع شود. بله باید حجاب درکشورنهادینه شود حضرت ایت الله ایا می دانی امروز هربانوی عفیفه ای نمیتواند برای خودش لباس مانتو تهیه کند؟ چون تولیدکنندگان پوشاک مانتویی برای بانوان عفیفه نمی دوزند.
ناشناس۳۰۶۳۸۷۳۰۳:۱۹:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۶
حجاب واجب است، ولی فکر نمیکنم در قرآن مجازاتی برای عدم رعایت آن وضع گردیده باشد، ولی برای دزدی و اختلاس و احتکار و گران فروشی و فساد مخصوصا فساد خواص مجازاتهای سنگینی مانند بریدن دست دزد در قرآن آمده است. این لجبازی با حجاب که صد در صد اشتباه هست، نتیجه رفتار و اعمال و زندگانی تجملاتی و لاکچری و افسانه ای برخی مسئولین کشور است.
دل سوخته مثل زمینهای سیستان۳۰۶۳۸۹۲۰۴:۵۵:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۶
فکر آب باش که سیستان داره میسوزه آقای علم الهادی درحال حاضر بزرگترین ثواب رساندن آب هیرمند به داخل ایران هست والسلام
مریم۳۰۶۳۹۵۱۰۷:۴۳:۰۰ ۱۴۰۲/۳/۶
بی‌حجابی مساوی با بی عفتی وانحطاط اخلاقی در جامعه است چون با مسائل دینی اهمیت نمیدهند.
زهرا۳۰۶۳۹۵۷۰۷:۴۸:۱۳ ۱۴۰۲/۳/۶
اینایی که روسری میپوشن وموهاشون ازپشت وجلو کامل مشخصه یه وقت فکر نکنند حجاب دارن خدارو شکر کنید که باهمین حجاب مسخرتون بهتون کاری ندارن اگه ناشکری کنید خدا یک بلاهایی برشما نازل میکنه که پشیمان می شوید.
فلانی۳۰۶۳۹۵۹۰۷:۴۹:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۶
مسئولان محترم شما ولی امر مردم نیستید. بلکه خدمتگزار مردم و مجری مطالبات اونها هستید. حتی اگر مردم در حقیقت اشتباه کنند.
ناشناس۳۰۶۳۹۸۵۰۸:۱۵:۳۵ ۱۴۰۲/۳/۶
پولهای باد اورده ثروتمندان صرف فسادو فحشا میشود و بعضی از مردم مستضعف نان شب ندارند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین