واکنش وزیر ارشاد به خبر دروغ ممنوع‌الکار شدن چند خواننده/ ادعای کیهان در خصوص مخالفت شمخانی با برجام/ مقایسه سفر روحانی به اندونزی با رییسی

گروه سیاسی الف،   4020303107 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش وزیر ارشاد به خبر  دروغ ممنوع‌الکار شدن چند خواننده/ ادعای کیهان در خصوص مخالفت شمخانی با برجام/ مقایسه سفر روحانی به اندونزی با رییسی

مقایسه سفر روحانی به اندونزی با رییسی

سفر سید ابراهیم رئیسی به کشور اندونزی و امضای توافق‌نامه‌های مختلف بین طرفین و دستاورد احتمالی که در آینده به همراه دارد، باعث شده تا روزنامه جوان با مقایسه سفر رئیس دولت سیزدهم و سفرهای حسن روحانی و محمدرضا عارف به این کشور، انتقاداتی را به این دو چهره وارد کند.

این روزنامه نوشته است: «اردیبهشت سال ۹۴، حسن روحانی رئیس‌جمهور وقت ایران به اندونزی رفت، اما عزیمت روحانی به اندونزی، به منظور شرکت در مراسم شصتمین سالگرد تأسیس کنفرانس کشور‌های آسیا- آفریقا بود و سفری دو‌جانبه محسوب نمی‌شد.

از سویی تشریفات و مدل سفر روحانی به اندونزی موجب انتقاداتی شد. حسن کامران که آن زمان نماینده مردم اصفهان در مجلس بود، از تریبون مجلس انتقادات خود را مطرح کرد. او با اشاره به اشتیاق برخی مسئولان برای انجام سفر‌های خارجی، گفت: «دیروز جلسه هیئت نظارت بر سفر‌های خارجی کارکنان دولت را داشتیم؛ مثلاً در سفر رئیس‌جمهوری به اندونزی، ۳۸ نفر درخواست داشتند. ۹ تا کم کردیم یعنی ۲۹ نفر همراه رئیس‌جمهوری رفتند که البته به نظر من ۲۹ نفر هم زیاد است. مثلاً گفتیم دو پزشک نرود، یک پزشک برود. خدمه ویژه نرود، ولی گفتند یکی باید باشد غذا را چک کند که مسموم نباشد. ۱۲ نفر خبرنگار و عکاس بودند، نیرو‌های امنیتی ایرادی ندارد، این‌ها توجیه دارد؛ ولی این همه خبرنگار و عکاس نیاز نیست. مترجم اشکالی ندارد، برخی چیز‌ها لازم است و برخی چیز‌ها نیاز نیست.»

جالب آنکه همین حسن روحانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و زمانی که هنوز محمدرضا عارف را مجبور به انصراف از کاندیداتوری به نفع او نکرده بودند، سفر تفریحی سال‌های قبل عارف به اندونزی را دستمایه انتقاد از او و تلاش برای حذفش کرد. روحانی با انتقاد از سفر‌های پرهزینه و بی‌فایده برخی مسئولان به کشور‌های خارجی گفت که «عدالت یعنی وقتی یک مسئول یک هواپیمایی برمی‌دارد، فقط زن و بچه‌های خود و خبرنگاران را همراه خود به سفری نبرد، بلکه کارآفرینان را در آن سفر به همراه داشته باشد؛ باید از ترکیه یاد بگیریم که وقتی مقامی از این کشور به‌جایی سفر می‌کند ۱۰۰ تا ۲۰۰ کارآفرین را همراه خود می‌برند...»

سال ۱۳۸۴ روزنامه جمهوری اسلامی که در دوره اصلاحات از حب هاشمی و بغض تخریب هاشمی توسط اصلاح‌طلبان، منتقد خاتمی شده بود، در یک افشاگری نوشته بود که یکی از کارکنان سفارت ایران در جاکارتا با ارسال نامه‌ای از ولخرجی‌های عارف در سفر به اندونزی خبر داده است. اینکه عارف ۶۰ نفر را با خود به سفر آورده بود به‌رغم اینکه فقط ۳ نفر از آنان از جنبش عدم تعهد دعوت رسمی داشتند! در این نامه با اشاره به حضور همسر عارف با چهار همراه، استفاده از بنز‌های آخرین‌مدل استیجاری، سکونت در هتل‌های گران‌قیمت، خرید‌های کلان و بی بندو باری بعضی از اعضا این هیئت اشاره شده بود.

جالب آنکه روحانی در سفر سال ۹۴ به اندونزی به جای هواپیمای ریاست جمهوری، با یک ایرباس برجامی به اندونزی رفت که فخر برجام را بفروشد، اما عملاً آن سفر آورده‌ای برای ایران نداشت.»

******

بندهای ضد کارگری برنامه هفتم توسعه

انتشار متن لایحه برنامه هفتم توسعه که در بخش‌هایی از آن قانون کار و قانون تامین اجتماعی زیر ضرب رفته و به حقوق نیروی کار خدشه وارد شده، مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته. خبرگزاری ایلنا در این خصوص نوشته است: «به اعتقاد برخی کارشناسان، برنامه‌ی هفتم، برنامه‌ای «کارفرما محور» است و با نگاه تعدیلی و لیبرالی تنظیم شده است. در برنامه هفتم، ظلم فاحشی به کارگران و نیروی انسانی شده. توقع بیشتری از دولت می‌رفت اما متاسفانه این برنامه با رویکرد سرمایه‌داری خشن و غیرحمایتی تنظیم شده است.

باید از طراحان این برنامه پرسید چطور توقع دارید کارگر جوان و تحصیلکرده سه سال با نصف حداقل دستمزد در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها کار کند. همین امروز شهرک‌های صنعتی با کمبود نیروی کار ماهر مواجهند چون دستمزد قانونی ناکافی‌ست و برایشان نمی‌صرفد. از این گذشته، با کارگران بی‌انگیزه و بی‌رغبت و فراری از کار، چطور می‌خواهید به رونق تولید برسید؟ آیا چند دهه مقررات‌زدایی تا امروز جواب داده است؟»

******

رعایت قانون حجاب، شرط دریافت خدمات

وزیر کشور گفت: «خدمات برای همه مردم است، اما برای دریافت آن باید قوانین مربوطه رعایت شود. یکی از این قوانین قید شده، رعایت حجاب است.»

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت اظهار داشت: « هیچ کس از خدمات محروم نمی شود. همه مردم خدمات را دریافت خواهند کرد و برای دریافت آن باید آن قانون و شرایطی را که دولت گفته، مد نظر باشد. برای دریافت هریک از خدمات باید قوانین مربوط به آن را رعایت کنند و یکی از این قوانین رعایت حجاب است.»

******

کیهان:‌ شمخانی ضد برجام بود!

اخیراً برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب با انتشار گزارش‌هایی اظهار کرده‌اند که یکی از عوامل اصلی خداحافظی علی شمخانی با دبیری شورای‌عالی امنیت‌ملی، ترس تندروها از احیای برجام بوده است.

همین مسئله واکنش روزنامه کیهان را به دنبال داشته و این روزنامه نوشته است: «تلاش افراطیون غربگرا برای مصادره آقای شمخانی برای مطلوب خویش است و حال آنکه وی، مرزبندی‌های جدی با این جریان داشت. به‌عنوان مثال در ماجرای برجام، او هر چند در ابتدا (و در کلیت ماجرا) نگاه خوش‌بینانه داشت، اما بعدها به منتقد جدی روند توافق و خسارات آن تبدیل شد و فراتر از آن، در دبیرخانه شورا نقش مؤثری در هماهنگی سه قوه برای تصویب نهایی قانون اقدام متقابل مجلس ایفا کرد.

در حالی که روحانی و برخی اطرافیانش بی‌اعتنا به عبرت‌ها و خسارت‌های برجام، مجدداً دنبال توافق به هر قیمت با آمریکا بودند و اگر همکاری مجلس و دبیرخانه شورا نبود، قطعاً خسارت‌های اقتصادی و سیاسی و امنیتی به مراتب بزرگ‌تری برای کشور رقم خورد.

شمخانی مرداد ۹۸ در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز گفته بود که امضای برجام اشتباه بود؛ ما نباید آن را امضا می‌کردیم. مذاکره با آمریکا بی‌فایده است. ما بیش از این اجازه نداریم که فرصت ملت ایران را صرف روندهای بی‌حاصل کنیم. اروپایی‌ها از ما خواستند از برجام خارج نشویم. ما پذیرفتیم تا به اروپا فرصت بدهیم که نشان دهد توان تصمیم‌گیری مستقل را دارد. اروپا اگر در پرداخت هزینه‌های حفظ برجام مردد است، باید بداند که ایران معطل آنها نخواهد ماند.»

******

واکنش وزیر ارشاد به خبر  دروغ ممنوع‌الکار شدن چند خواننده مطرح

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «عده‌ای به جای اینکه از فعالیت‌های فرهنگی خوشحال باشند، ناراحت‌اند و نان عده ای در ایجاد التهاب است.»

محمدمهدی اسماعیلی، در خصوص انتشار خبر ممنوع‌الکار شدن تعداد زیادی از خوانندگان اظهار داشت: «این را باید شبکه رسانه ای ما بررسی کند که چطور امکان دارد تصمیمی گرفته نشده اما رسانه ای می‌شود. اینها مقررات خاصی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و ترتیبات روشنی برای بررسی وجود دارد و اگر مشکلی باشد به افراد اعلام می شود. در چنین موضوعاتی مخفی کاری نداریم. من دیروز از همه بخش‌ها خواستم که به شایعه سازی رسانه ای پایان دهند و اجازه ندهند که افرادی با انگیزه‌های مختلف، ایجاد التهاب کنند.»

وی ادامه داد:‌ «حوزه فرهنگ و هنر و رسانه قواعد روشنی دارد و متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ مثل هر صنفی ممکن است افرادی تخلف کرده باشند که به آن رسیدگی می شود و جمع بندی آن به فرد اعلام می شود. اینها جز شایعه سازی رسانه ای چیزی نیست و من از اساس این نوع خبرسازی ها را رد می کنم. هنرمند و فرهنگ دوستان موارد را از طریق اعلام رسمی وزارتخانه و نهادهای متولی پیگیری کنند.

بسیاری از خوانندگان نیز اعلام کردند که چنین چیزی نیست. الان فعالیت‌های فرهنگی عادی شده و این افراد به جای اینکه خوشحال باشند عده‌ای ناراحت هستند که فعالیت فرهنگی و هنری در حال انجام است. نان عده ای در ایجاد التهاب است.»

******

توضیحات سخنگوی دولت درباره فرش‌های مفقودی سعدآباد

موضوع مفقود‌شدن فرش‌های کاخ سعدآباد که مربوط به سال‌های گذشته بوده و اخیراً مطرح شده، واکنش سخنگوی دولت را به دنبال داشت.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت اظهار کرد: «این موضوع قدیمی بوده است. این دولت چون هر کدام از فسادهایی که روی زمین مانده و پیگیری نشده را دنبال می‌کند، خودش متهم می‌شود. از رسانه‌ها خواهش می‌کنم روشن باشند که چه کسی شاکی و چه کسی متهم است. دولت شاکی است و تخلفاتی که چه در گذشته و چه در دوره حاضر رخ دهد را باید پیگیری کرد.»

******

لایحه جدید عفاف و حجاب دارای ایرادات متعددی است

لایحه ارائه‌شده قوه‌قضاییه به دولت در خصوص حجاب، موجب انتقادهای فراوانی در سطوح مختلف شده است.

حسن نوروزی، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس در این باره به فارس گفت: «لایحه عفاف و حجاب در 9 ماده توسط قوه قضائیه تدوین شده تا از طریق دولت به مجلس ارائه شود.در این لایحه 9 ماده‌ای، توهین به افراد بدحجاب تحت عنوان تذکر و امر به معروف ممنوع شده و در صورت بروز چنین مسئله‌ای، فرد بدحجاب می‌تواند از فرد توهین‌کننده شکایت کند.»

وی اظهار داشت: «در این لایحه آمده که به فردی که بدحجاب یا بی‌حجاب است و یا بخشی از بدن خود را برهنه کرده تا دو بار تذکر داده می‌شود و در مرحله سوم جریمه نقدی درجه 8 که تا سقف یک‌میلیون تومان است برایش درنظر گرفته می‌شود و در مرحله چهارم به قوه قضائیه معرفی خواهد شد. همچنین در این لایحه آمده چنانچه کشف حجاب در داخل خودرو صورت گیرد پس از دوبار تذکر در مرحله سوم، خودرو به مدت 7 روز توقیف خواهد شد.»

نوروزی افزود: «در مورد سلبریتی‌ها که مرتکب کشف حجاب کنند، مجازات‌ها برای آنها سخت‌تر می‌شود و محرومیت یکساله برای فعالیت‌ حرفه‌ای‌شان برای آنها درنظر گرفته خواهد شد. همچنین جرائمی برای تولیدکنندگان و واردکنندگان لباس‌های نامناسب و بدن نما در این لایحه درنظر گرفته شده است. علاوه بر این، در این لایحه آمده کسانی که در دستگاه‌های دولتی و عمومی غیردولتی مراجعه می‌کنند و حجاب را رعایت نمی‌کنند به آنها خدمات ارائه نشود.»

وی درباره کیفیت این لایحه گفت: این لایحه دارای ایرادات متعددی است. ابتدا اینکه در تناقض با ماده 638 قانون مجازات اسلامی است چرا که در این ماده قانونی تصریح شده که مجازات برای فرد بی‌حجاب درنظر گرفته شود و حرفی از تذکر در آن نیامده است.

علاوه براین، در این لایحه بین مصادیقی همچون بدحجابی، بی‌حجابی، کشف حجاب، برهنگی بدن و امثال آن تکفیک قائل نشده و علاوه بر این جرائم نقدی درنظر گرفته شده برای آن بازدارنده نیست. از این گذشته در این لایحه آمده که توهین به بدحجاب تحت عنوان تذکر ممنوع است. در این شرایط فرد بدحجاب می‌تواند هرگونه تذکری را توهین تلقی و با جمع کردن تعدادی شاهد از دوستان خود علیه آمر به معروف اقامه دعوی کند.»

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی تاکید کرد: «چنانچه کلیات این لایحه در مجلس به تصویب برسد، ما در بررسی جزئیات حتما ایرادات و نواقص آن را برطرف خواهیم کرد.»

******

ما نیازمند روسیه یا روسیه نیازمند ما؟!

علی مطهری، از نمایندگان ادوار مجلس و چهره نزدیک به جریان اصلاحات اخیراً در یک مصاحبه اینترنتی گفته است: «ما یکی از اقمار روسیه شده‌ایم!» او همچنین با کنایه به همکاری‌های ایران و روسیه اظهار داشته: «روسیه به اوکراین تجاوز کرده است.» مطهری در ادامه اظهارات خود نیز ادعا می‌کند که ایران علاقه شدیدی به روسیه دارد!

این ادعاها، واکنش سایت مشرق را به دنبال داشته و این رسانه با انتقاد از سخنان مطهری نوشته است: «از آقای مطهری که اهل تحلیل و فلسفه هستند بعید بود که ندانند فرق است بین همکاری‌های استراتژیک و چرخیدن یک قمر به دور یک سیاره! بماند که این روسیه است که هواپیماهایش را در ایران اورهال می‌کند و کمک‌های ایران در ابعاد مختلف موجب تغییر بازی به نفع او شده است.

در بحث جنگ اوکراین هم اگرچه ایران صراحتا اعلام کرده که موافق جنگ بعنوان اولویت اول نیست اما نباید اقدام پیشدستانه روسیه برای جلوگیری از نفوذ ناتو و آمریکا به منطقه که متضمن منافع ایران هم بود را ندیده گرفت.

به هر حال آقای مطهری یا می‌دانند که اوکراین قرار بود تبدیل به پادگان بزرگی نظامی و میکروبی آمریکا و ناتو شود و این خلاف منافع ایران اسلامی بود یا نمی‌دانند؟! و البته ای‌کاش که ندانسته این حرف‌ها را مطرح کرده باشند.

و اما علاقه به روسیه! این یک اصل ساده در دیپلماسی است که دوست و دشمن دائمی وجود ندارد (الّا درباره رژیم صهیونیستی) و چیزی که سطح روابط یک کشور را تعیین می‌کند منافع ملی است. جدای از این، ایران اسلامی، امروز تبدیل به یک هژمونی بزرگ در جهان شده است و هژمونی‌های بزرگ نیز در صورت رعایت منافع معقول یکدیگر، ناگزیر از همکاری هستند. یعنی نمی‌توان یک قدرت جهانی بود اما مثل کمونیست‌های شوروری عملکردی تک‌روانه داشت.

بلکه همین همکاری‌هاست که جزو مقوم اصول هژمونیک است و یک حاکمیت هژمون را در مسیر پیشرفتش یاری می‌رساند. حال روا نیست که عده‌ای این عقلانیت‌های اصولی و بدیهی را ندیده بگیرند بر مبانی مصرّحی مثل همکاری‌های هژمونیک و تحصیل منافع ملی کشور بگویند "علاقه شدید به فلان کشور"!

از آقای مطهری بعنوان کسی که برآمده از یک بیت شریف و متصّف به عقلانیت و فلسفه هستند هرگز این انتظار نمی‌رود که در مسیر عوا‌مزدگی و همرنگی با جماعت به هر قیمتی، گام بردارند.»

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۶۱۲۱۴۲۱:۵۵:۰۸ ۱۴۰۲/۳/۳
یه کلام از حسن روحانی حساب کشی بشه. از کل مسئولین فعلی و قبلی حساب کشی بشه. این همه خبرنگار هست هر کدوم از یه مسئول قبلی یا فعلی بپرسه.
ناشناس۳۰۶۱۳۵۳۲۳:۵۶:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۳
تنها یکی از کارهای تاسف انگیز دولت یازدهم و دوازدهم برای در هم پیچیدن طومارش کافی بود یعنی اگه کشور دیگه‌ای بود استیضاح میکردن و برای همیشه از بدنه‌ی اداره‌ی کشور عزل میشدن اما چه کنیم که اینجا ایرانه و همه با هم مماشات دارن
ناشناس۳۰۶۱۴۳۸۰۱:۱۱:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۴
چرا روحانی و به اصطلاح مدیرانش و سه نون اقتصادیش (.....) نوبخت نیلی نهاوندیان بخاطر صدمات جبران ناپذیری که به کشور وارد کرده اند و مردم هم طی طوماری محاکمه اینها را از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درخواست کرده اند محاکمه نمی شوند
ناشناس۳۰۶۱۹۶۶۱۳:۳۶:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۴
اگه نوبخت همسانسازی را اجرا نمیکرد، اکنون بازنشستگان دولتی سخت تر بودند. البته با توجه به تصویب ادامه آن در بودجه پارسال، با وجود تصویب اعتبار آن، اینکار توسط میرکاظمی انجام نشد!
ناشناس۳۰۶۱۵۲۶۰۶:۳۳:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۴
اینکه به طور مکرر گرانی در معیشت مردم رخ می‌دهد و مسئولان وعدۀ بهبود اوضاع در آینده را می‌دهند، پذیرفتنی نیست.
ناشناس۳۰۶۱۵۳۰۰۶:۳۸:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۴
چرا هیچ اراده‌ای برای توقف گرانی‌ها در دولت و مجلس دیده نمی‌شود؟
ناشناس۳۰۶۱۵۳۳۰۶:۴۱:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۴
به آقای رییسی عرض می‌کنم 2 سال است که رییس جمهور هستید. چرا در این مدت کاری برای کولبران کشور نکردیده اید؟؟
ناشناس۳۰۶۱۵۳۴۰۶:۴۲:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۴
آیا مسئولان در دل شب در خلوت با خدای خود به خاطر سوءمدیریت‌ها برای مردم و کشور گریه می کنند؟!
ناشناس۳۰۶۱۵۴۷۰۷:۰۰:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۴
مناظره اخیر مصطفی میرسلیم و جلال رشیدی کوچی نمایندگان مجلس در برنامه تهران ۲۰ درباره موضوع جنجالی خودرو، بازتاب گسترده ای داشت. از جمله ساعت ۶ میلیاردی در تصاویر تلویزیونی در دستان مصطفی میرسلیم دیده می شود، جلب توجه می کند!!!
نماینده حامی خودروسازان۳۰۶۱۵۴۸۰۷:۰۲:۳۸ ۱۴۰۲/۳/۴
ساعت مچی مصطفی میرسلیم در مناظره اخیر تلویزیونی، یک برند لوکس سوئیسی به نام پَتِک فیلیپ است که بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دلار (۵ تا ۶ میلیارد تومان) قیمت دارد!!! https://fararu.com/fa/news/635809/%D8
ناشناس۳۰۶۱۵۵۱۰۷:۰۷:۳۵ ۱۴۰۲/۳/۴
هنوز تابستان نشده، برق ما در سعادت آباد در 3 روز گذشته 3 بار و هر بار به مدت 2 ساعت قطع شده است.
حسین۳۰۶۱۶۱۲۰۸:۳۱:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۴
... اگر قرار حساب کشی باشد احمدی نژاد مقدم تر است تا برسیم به روحانی
ناشناس۳۰۶۱۲۲۰۲۲:۰۳:۵۲ ۱۴۰۲/۳/۳
به قانون حجاب در خیابان رسیدگی کنید
ناشناس۳۰۶۱۴۳۶۰۱:۰۵:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۴
به دزدی ها و اختلاس ها و زورگیری ها چی؟در مورد اونا اعتراضی نداری؟
ناشناس۳۰۶۱۵۳۷۰۶:۴۶:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۴
دولتمردانی که کشور را به این وضع انداخته‌اند باید جوابگو باشند.
ناشناس۳۰۶۱۵۳۹۰۶:۴۷:۵۰ ۱۴۰۲/۳/۴
عملکرد مسئولانی که ترک فعل دارند باید مورد رسیدگی قرار گیرد.
ناشناس۳۰۶۱۲۲۳۲۲:۰۵:۱۵ ۱۴۰۲/۳/۳
افراد مشهوری که زبان گویای دشمن شدن نباید دیگر در فضای کشور مجوز داشته باشند
ناشناس۳۰۶۱۲۲۷۲۲:۰۸:۲۴ ۱۴۰۲/۳/۳
با گرم شدن هوا باز هم شاهد چرخاندن سگ‌ها در معابر عمومی، پارک‌ها و تفریح‌گاه‌هایی هستیم که برای استفاده همه مردم است. فرزندان بسیاری از مردم این سرزمین به دلیل نجاست سگ و آلودگی‌های فراوان آن از استفاده از فضاهای تفریحی محروم شده‌اند. کودکان و خیلی از خانم‌ها هم ذاتا از سگ می‌ترسند و احساس امنیت خود را در معابر عمومی از دست داده‌اند.
سعداله۳۰۶۱۶۴۶۰۹:۱۹:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۴
۴۵ سال ترویج فرهنگ اسلامی این است نتیجه اش که افراد بخشی از پول و درآمدشان را خرج سگ و گربه و ... میکنند. قبل از انقلاب سگ فقط برای نگهبانی نگهداری میشد و از گربه بازی و سایر موارد خبری نبود. ما را چه شده !!؟؟
ناشناس۳۰۶۱۸۷۴۱۲:۱۵:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۴
نتیجه رسوخ فرهنگ غربی و وقتی خواسته شد جامعه از حالت سنتی هم خارج شود....
ناشناس۳۰۶۱۲۲۹۲۲:۰۸:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۳
فرزندان ما اکثرا در مقاطع میان پایه هستند و مدارس دولتی محدود در محل زندگی‌مان حتی ظرفیتی برای ثبت‌نام ایشان ندارند. خارج از محدوده هم که ثبت‌نام نمی‌کنند. شهریه‌ مدارس غیر‌دولتی هم دو برابر شده است و ما توان پرداخت چنین شهریه‌های بالایی را نداریم.
ناشناس۳۰۶۱۲۳۹۲۲:۱۶:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۳
مسئولین فکر کنند وقتـی ۷۰ درصد درآمد کارگران برای هزینه مسکن صرف می‌شـود واقعا یک کارگر بـا30 درصد باقیمانده چگونه می‌تواند با این هزینه‌های سـنگین تا پایان ماه دوام بیاورد؟
ناشناس۳۰۶۱۲۴۳۲۲:۱۷:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۳
چرا برخی نانوایی‌های بربری وسنگک بیشتر نان‌هایی که به مشتریان خود می‌فروشند نان کنجدی است و ساده ندارند و مردم را مجبور به خرید نان کنجدی می‌کنند. چرا نظارتی نیست؟
ناشناس۳۰۶۱۳۵۵۲۳:۵۹:۲۶ ۱۴۰۲/۳/۳
بنده چند بار در ساعات اداری به شماره های فراوانی که برای پیگیری این موضوع اعلام شده زنگ زدم اما کسی برنداشت! شاطر هم با بی ادبی و طلبکاری جواب می دهد!!
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۰۶۱۴۴۵۰۱:۱۸:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۴
در صورتی که طبق دستورالعمل اداره بهدآشت عمومی نانوایان حق استفاده از کنجد را بر روی نان دارند ولی از آنجا مه سود هنگفتی در اینکار است نانوایان از کنجد استفاده می کنند و باید تعداد بیشتری نان را در دستگاه کارتخوان وارد کرد که خود اینکار باعث ایجاد آمار واقعی پخت نان میشود
امیر حسین سلطان/تهران۳۰۶۱۲۴۷۲۲:۲۰:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۳
شعار نه شرقی نه غربی در انقلاب اسلامی مبنای ارزیابی ها از چگونگی روابط مان با دیگر کشورهاست. .............................
ناشناس۳۰۶۱۴۸۸۰۴:۲۳:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۴
عالی فرمودید بنظر من ما باید اولا رابطه اقتصادی و سیاسی با همه کشورها هم در شرق و هم در غرب را حفظ کنیم و توازن بین ابرقدرتها را هم مد نظر داشته باشیم. اصل هر رابطه ای را نیز بر مبنای منافع کلان ملی و صلح در نظر بگیریم.
ناشناس۳۰۶۱۴۴۰۰۱:۱۲:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۴
امروز 3 تا از خوانندگان حرف های وزیر ارشاد را بشدت تکذیب کردند و کماکان از ممنوع الکاری خودشون خبر دادند.یکی جواب بده که هنرمندان درست میگن یا وزیر؟!
احسان۳۰۶۱۵۴۰۰۶:۵۴:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۴
ایران عضو شانگهای فرقی به حال مردم بدبخت و بیچاره کرد مگه؟! چه بهره لازم برده نشده
ناشناس۳۰۶۱۵۴۳۰۶:۵۶:۱۳ ۱۴۰۲/۳/۴
اشتباه شما این است که شخصیت عقلانی و فلسفی شهید مطهری را به علی مطهری هم تسری می‌دهید! ولی متاسفانه ایشان در هردو جنبه ضعیف است.
ناشناس۳۰۶۱۶۶۳۰۹:۲۸:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۴
کم کم داریم میرسیم به سال‌های آخر اما هنوز ترجیع بند روحانی از زبان نیفتاده او ناکار آمد بود شما چه کردین؟
ناشناس۳۰۶۱۶۹۵۰۹:۵۳:۰۸ ۱۴۰۲/۳/۴
اقای وزیر ارشاد .....خود خوانندهای گفتن ممنوع الکارن ...
ناشناس۳۰۶۱۷۱۰۱۰:۰۳:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۴
و اما علاقه به روسیه! این یک اصل ساده در دیپلماسی است که دوست و دشمن دائمی وجود ندارد (الّا درباره رژیم صهیونیستی) و چیزی که سطح روابط یک کشور را تعیین می‌کند منافع ملی است...
ناشناس۳۰۶۱۷۷۰۱۰:۴۳:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۴
بیمه را اجباری کنید .که چیز بهتری است
ناشناس۳۰۶۱۷۷۳۱۰:۴۶:۴۳ ۱۴۰۲/۳/۴
شما هم ظاهرا خیلی اعتماد به روسیه و پوتین دارید . واقع بین باش
ناشناس۳۰۶۱۹۳۳۱۳:۰۶:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۴
روسیه رسما و علنی به کشور مستقلی که بعد از فروپاشی شوروی مرزهایش را رسما تایید کرده تجاوز کرده
PP$$$PP۳۰۶۲۲۲۹۱۷:۲۷:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۴
«ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ»
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین