چنبره صهیونیسم بر اقتصاد جهان

گروه جهان الف،   4020303085

سیطره یهودیان صهیونیست بر اقتصاد آمریکا و اروپا از ادوار گذشته تاکنون موجب شده آنها به راحتی با دور زدن قوانین اقتصادی، انواع تخلفات مالی همچون جعل و کلاهبرداری را در این کشورها مرتکب شوند.

 چنبره  صهیونیسم بر اقتصاد جهان

به گزارش الف، از سده‌های گذشته تاکنون یهودیان به واسطه پراکندگی و آوارگی در عرصه‌ای وسیع همواره در کشورهای مختلف جهان و به ویژه جوامع اروپایی به عنوان شهروند درجه 2 محسوب می‌شدند. اما آنها در هر کجای جهان بلافاصله خود را با شرایط موجود وفق داده و به ویژه مهارت بالایی در فعالیت‌های اقتصادی داشتند، به ویژه بعد از قرن نوزدهم و استقرار شمار زیادی از یهودیان در اروپا.

در این میان یهودیان صهیونیست با توجه به ایدئولوژی خود همواره بر این باور بوده‌اند که همه اموال جهان متعلق به آنهاست و به همین دلیل تلاش کردند تا از هر روش ممکن به ثروت‌اندوزی و استفاده از منابع جهان بپردازند. بنابراین آنها در هر جامعه‌ای که استقرار یابند نفوذ به مراکز اقتصادی و تجاری و در دست گرفتن نبض بازار و ثروت آن جامعه را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند.

«ورنر سومبارت» اقتصاد دادن و جامعه‌شناس آلمانی در کتاب «یهودیان و حیات اقتصادی مدرن» می‌نویسد: از قرون گذشته یهودیان عاملان و کارگزاران انجام تجارت در سرزمین‌های تحت استعمار به حساب می‌آمدند و همان‌ها بودند که سرازیر شدن نقره به کانال‌های جدیدی را که هلند، انگلستان، فرانسه و آلمان باز کرده بودند، هدایت می‌کردند. همچنین محدودیت‌هایی که یهودیان در طول تاریخ با آن‌ها روبرو بوده‌اند، اثر بارزی بر رشد اقتصادی و کسب و کارشان نگذاشته است. این در حالی است که در بسیاری از کشورها و شهرها طی دوسه سده گذشته، مقررات محدودکننده یهودیان در عرصه صنعت و تجارت تا حد زیادی بی‌اعتبار بوده و عملاً به اجرا در نمی‌آمدند.

در این میان نفوذ اقتصادی یهودیان صهیونیست و لابی صهیونیسم در آمریکا بسیار قابل توجه است  و یهودیان صهیونیست مقیم این کشور در مهمترین نهادهای مالی و اقتصادی ایالات متحده حضور دارند و بخش عمده‌ای از تجارت و اقتصاد آمریکا را به انحصار خود در آورده‌اند.

به موازات نفوذ یهودیان صهیونیست در ارکان اقتصادی اروپا و ایالات متحده، میزان جرایم و فساد مالی آنها همچون جعل، کلاهبرداری و قاچاق و ... نیز افزایش یافت. این امر دولت‌ها را بر آن داشت تا قوانین خاصی برای محدود کردن یهودیان صادر کنند اما همانطور که اشاره شد این قوانین نتوانست مانع آنها شود. عمده فعالیت اقتصادی یهودیان صهیونیست در این کشورها مربوط به نقل و انتقال پول بود و از آنجایی که نظام مالیاتی مشخصی در قرون گذشته در اروپا و آمریکا وجود نداشت، یهودیان صهیونیست به راحتی می‌توانستند تخلفات مالی همچون قاچاق و کلاهبرداری انجام دهند.

آمار نشان می‌دهد که در دهه 60 قرن گذشته حدود 50 درصد از تخلفات مالی یهودیان صهیونیست در اتحاد جماهیر شوروی سابق انجام شده است. علاوه بر آن گروه‌های یهودی صهیونیست از بارزترین قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در آمریکا و اروپا محسوب می‌شوند.

پایان قرن نوزدهم شاهد یکی از مهمترین رسوایی‌های مالی یهودیان صهیونیست در فرانسه بود که موجب فروپاشی شرکت کانال «پاناما» شد و این اتفاق، بزرگترین سقوط مالی در تاریخ فرانسه محسوب می‌شود.

در دهه هفتاد قرن گذشته «برنارد کورنفلرد» تاجر آمریکایی یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک در سوئیس با نام “IOS” تاسیس کرد و موفق به جذب سرمایه‌گذاران از بیش از 100 کشور شد و ارزش پول سپرده در این شرکت در آن زمان به بیش از 2 میلیارد دلار رسید. علت جذب این حجم از سرمایه گذاری در شرکت مذکور به دلیل توانایی مالی آن نبود؛ بلکه به دلیل تجربه‌ای بود که در قاچاق پول و ارز به ویژه در کشورهای جهان سوم داشت. 

برهمین اساس مقامات مالی اروپا و سوئیس نگران اقدامات کورنفلرد شدند.  این شرکت نهایتا بعد از کاهش ارزش برخی از دارایی‌های آن و سقوط بازار سهام آمریکا از هم پاشید. برنارد کورنفلرد با فردی به نام «تپور پنحاس روزنباوم» ارتباط داشت که درگیر یک رسوایی مالی بزرگ بود.

روزنباوم یک یهودی مجارستانی الاصل بود که پدرش یک خاخام صهیونیست محسوب می‌شد و خود او نیز بعدا در مدارس مذهبی درس خواند تا خاخام شود. وی یکی از وابستگان کنگره جهانی یهود و عضو جنبش صهیونیسم به شمار می‌رفت که بعد از تاسیس رژیم موقت اسرائیل در دهه 40 قرن گذشته، یک شرکت بازرگانی سوئیسی-اسرائیلی تاسیس کرد.

این یهودی صهیونیست، بانکی به نام «بانک اعتباری بین‌المللی» در سوئیس تاسیس کرده بود که با سپرده‌های یهودیان فرانسوی و مافیای آمریکایی که منابع مالی نامعلومی داشتند اداره می‌شد. این پول‌ها از طریق شعبه بانک مذکور در باهاما به حساب شرکت برنارد کولنفرد واریز می‌شد. بانک روزنباوم همچنین خدمات مالی متعددی در قالب وام‌های غیرقانونی در اختیار شرکت مذکور قرار داده و میلیون‌ها دلار کارمزد دریافت می‌کرد.

روزنباوم همچنین بودجه مالی برخی از شرکت‌های رژیم صهیونیستی از شرکت «کوربوریشن اسرائیل» را تامین می‌کرد و عضو هیئت مدیره آن بود. این یک شرکت سرمایه‌گذاری بود که توسط تعدادی از یهودیان صهیونیست ثروتمند به ریاست «البارون ادموند دی روچلد» تاسیس شد. روزنباوم 20 میلیون دلار از سرمایه بانک اعتباری بین‌المللی را بدون اجازه سهامداران آن به حساب این شرکت واریز کرده و سپس آن را به لیختن اشتاین انتقال داده و برای پروژه‌های شخصی خود استفاده کرد.

بعد از افشای رسوایی‌های مالی روزنباوم در 14 پرونده، او به 15 سال زندان محکوم و بانک وی در سوئیس تعطیل شد اما توانست با وثیقه‌ای به ارزش  2 میلیون دلار آزاد شود.

چندی قبل نیز خبرگزاری یونایتد پرس آمریکا به نقل از مقامات دادگستری این کشور اعلام کرد که یک خاخام صهیونیست به اتهام اخاذی 4 میلیون دلار از یک صندوق سرمایه‌گذاری برجسته ایالات متحده بازداشت شده بود.

 منابع آگاه اعلام كرده‌اند كه «ميلتون بالكاني» خاخام صهیونیست تلاش داشته تا از صندوق تامين سرمايه گذاري «اس‌اي‌سي كاپيتال ادوايزرز» اخاذی کند. بر اساس شكايتي كه مطرح شده است، بالكاني نمايندگان اين صندوق سرمايه‌گذاری را تهديد كرده بود كه با همكاری يكي از زندانيانی كه به فعاليت‌های تجاری غير قانونی مشهور است تلاش خواهد كرد كه براي اين صندوق مشكل آفرينی كند. 

این‌ها نمونه‌هایی از دست داشتن  یهودیان صهیونیست در جرایم مالی، قاچاق، کلاهبرداری و جعل در اروپا و آمریکا هستند اما با این وجود یهودیان صهیونیست همچنان بر اقتصاد غرب سیطره دارند.

 

 

 

 

 

 

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

    2. تضادی عجیب و پر ابهام!

    3. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

    4. دیدار روحانی با وزرا و معاونان دولت یازدهم و دوازدهم

    5. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

    6. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

    7. رادان: برهنگی و عریانی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست

    8. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

    9. اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی

    10. انصارالله یمن فیلم حمله پهپادی خود به کشتی آمریکایی را منتشر کرد

    11. پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

    12. حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

    13. بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد

    14. دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

    15. خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله!

    16. واکنش رئيس صدا و سیما به موضوع عفاف و حجاب

    17. اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟

    18. مسعود اسکویی درگذشت

    19. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

    20. بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو/ دردسر ته سیگار مسافران

    21. ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق

    22. لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ دانشجویان بازداشت شدند

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. من عجله ندارم!

    3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

    6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

    9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

    10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

    11. دور باطلی که تمامی ندارد!

    12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

    15. برای این عکس شما تیتر بزنید

    16. تضادی عجیب و پر ابهام!

    17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

    18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

    21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    22. سقوط در آغوش پهلوی!

    23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

    25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    آخرین عناوین