«رولت روسی» روحانی!

سعید ونکی، گروه سیاسی الف،   4020218097 ۳۰۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

نوع کنش‌ورزی این روزهای حسن روحانی، تداعی‌کننده بازی «رولت‌ روسی» است که شاید در نهایت منجر به حذف خودخواسته او از صحنه سیاست منجر شود.

«رولت روسی» روحانی!

به گزارش الف، حسن روحانی این روزها به متکلم وحده تبدیل شده؛ به هر بهانه‌ و مناسبتی مدیران دولت خود را جمع و برای آن‌ها نطق می‌کند؛ نقطه ثقل صحبت‌های او هم برجام است؛ برجامی که لنگرگاه او و دولتش بودند؛ با مرگ برجام دولت اعتدال هم به خاموشی گرایید. 

روحانی بر خلاف سال گذشته که در اوج التهابات سکوت پیشه کرده بود، در ماه‌های اخیر به شکل دیگری رفتار می‌کند؛ او وارد گود شده، در قامت اپوزیسیون درون نظام سخن می‌گوید، منتقد وضع موجود است و مواضع خود را به اصلاح‌طلبان رادیکال بیش از پیش نزدیک می‌کند.

رئیس دولت پیشین به گونه‌ای موضع می‌گیرد که همواره فاقد اختیار برای اداره کشور بوده و دست‌اندازهای موجود، مانع رسیدن دولت اعتدال به اهداف خود شده است. اما اظهارات او، یک وجه پنهانی را در دل خود دارد که شیخ دیپلمات عامدانه سعی در مستتر نگه داشتن آن دارد.

امید ناتمام به برجام نافرجام!

قابل انکار نیست که تکیه‌گاه اصلی دولت روحانی برجام بود؛ نوزادی که «نارس» متولد شد و بسیار زود از دنیا رفت. اما امید شیخ دیپلمات به برجام تمامی ندارد و در ذهن او برجام، کلید گشایش مشکلات کشور تلقی می‌شود.

او اخیراً در جمع وزرا و مدیران دولت خود گفته:«من امیدوار بودم که مسئله برجام در اسفند ۹۹ یا فروردین ۱۴۰۰ حل شود تا دولتی که بر سر کار می‌آید، دچار این مشکل بزرگ نباشد. برای احیای برجام همه چیز تمام شده و آماده بود. حتی موفق شدیم از طرف‌های مذاکره امتیاز خروج سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی و لغو تحریم دفتر رهبری و نهادهای مربوط به ایشان را بگیریم که وقتی آن را به مقام معظم رهبری گزارش دادم، ایشان خیلی خوشحال شدند. اما متاسفانه این امکان فراهم نشد.»

صحبت‌های او ناظر به این مسئله است که همه چیز از سوی آمریکا مهیا بود و صرفاً مخالفت و سنگ‌اندازی جریان‌هایی داخل حاکمیت مانع احیای برجام بود؛ اظهارنظری ناقص از شخصیتی که روزی صاحب عالی‌ترین مقام اجرایی کشور بود.

این افق دید محدود و تنگ‌نظری روحانی مانع مواجهه با واقعیت است. شیخ دیپلمات نمی‌خواهد بپذیرد که پس خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ۹۷، توافق هسته‌ای قرار نبود دیگر به نقطه گذشته خود بازگردد. او توانایی روبروشدن با این مسئله را ندارد که برای آمریکا بازگشتی در کار نبوده و در همان مذاکرات سال ۹۹ که به آن استناد می‌کند، یانکی‌ها خواستار امتیازات بیشتر بودند؛ مسئله‌ای که در اواخر تابستان سال گذشته و در خلال مذاکرات دولت کنونی هم مشاهده و زیاده‌های آمریکا، مانع از امضای توافق بین طرفین شد. اما روحانی سعی دارد توپ را به زمین خودی انداخته و دیگران را مقصر به بار ننشستن «ابرپروژه» خود جلوه دهد.

واکسن هم کار ما بود!

اظهارات رئیس دولت اعتدال محدود به برجام نیست؛ او گریزی به ماجرای واکسن کرونا و واردات آن در دولتش زده و گفته: «ما واکسن کرونا به اندازه کافی آماده کردیم و رقم بالایی را سفارش دادیم.» این جمله چه معنایی دارد؟ اینکه شروع واکسیناسیون گسترده از اوایل پاییز، آن هم با واردات عمده واکسن‌های چینی محصول تدابیر دولت وی بود!

اما کیست که نداند هم خود روحانی و اعضای دولت او سلامت جامعه را به پروژه‌های نافرجامی چون برجام و FATF گره زده بودند. آیا کسی غیر از رئیس دولت بود که در اردبیهشت‌ماه ۱۴۰۰ و یک ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: «این‌طور نیست که واکسن در دنیا فراوان باشد. واکسن سوهان قم نیست که از درب هر مغازه‌ای رد شوی، شما را دعوت به خرید کنند.» 

چه کسی جز سخنگوی دولت دوازدهم بود که خرید واکسن را منوط به پذیرش FATF کرده بود؟ این‌ها گوشه‌ای از حقایق فراموش شده ای است که حسن روحانی به آن اذعان نکرده و سعی کرده از ضعف‌ و نقصان دولت کنونی به نفع خود بهره‌برداری کند.

رولت روسی روحانی!

هر قدر زمان می‌گذرد، شیخ دیپلمات مواضع رادیکال‌تری اتخاذ می‌کند؛ گریزی به رفراندوم می‌زند، حاکمیت را مقصر به نتیجه نرسیدن برجام قلمداد می‌کند، دستاوردهای دیگران به نام خود سند می‌زند و حتی در مواقعی رویکردهای پوپولیستی اتخاذ می‌کند.

اما باید پرسید چرا روحانی این روزها فعال‌تر شده و در حال برگزاری گعده و نطق‌های مختلف است؟ به راستی او چه در سر دارد؟ با در نظر گرفتن انتخابات مجلس در اواخر امسال، آیا او سودای رسیدن به قدرت را در سر می‌پروراند؟

با توجه به محدودیت سنی برای کاندیداتوری مجلس، دور از ذهن است که شیخ دیپلمات وارد این کارزار انتخاباتی شود اما اصلاً بعید نیست در قامت رهبری جریان اعتدال، به دنبال فرستادن نمایندگان خود به ساختمان بهارستان باشد و خود برای ۱۴۰۴ در نقش ناجی ظاهر و برای تصاحب صندلی ریاست قوه مجریه آماده گردد.

اما جدا از این مسئله، نقشی که حسن روحانی برای خود تعریف کرده، ممکن است به قیمت بر باد رفتن تمام تجربه و حیثیت سیاسی وی تمام شود؛ عملکرد ضعیف او و دولتش و شرایطی که برای کشور رقم زدند نیاز چندانی به توضیح ندارد و اگر دوباره خود و یا سیاسیون نزدیک به او در صدد تصاحب مجدد قدرت باشند و با عدم اقبال عمومی مواجه شوند، اندک اعتبار باقی‌مانده او بر باد خواهد رفت. به واقع اگر هدف از کنش‌ورزی‌های اخیر او کسب قدرت باشد و در این مسیر شکست بخورد، این نوع از سیاست‌ورزی وی حکم «رولت روسی» را برای شیخ اعتدال خواهد داشت. 

 

دیدگاه کاربران

سعید۳۰۳۵۱۳۵۰۹:۱۳:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
آقای روحانی در زمان دولت ترامپ خیرالموجودین بود و کشور را خوب اداره کرد. اگر امثال دولت احمدی نژادها و رئیسی ها بودند کشور شکست میخورد ... امسال بهار تورم و مهار تولید است.
ناشناس۳۰۳۵۲۲۳۱۰:۲۴:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دلار ۱۰ برابر کرد کجا خوب اداره کرد؟
ناشناس۳۰۳۵۲۷۵۱۰:۵۳:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دولت روحانی خسارت محض بود میانگین رشد اقتصادی کشور در 8 سال گذشته صفر بود 4 سال پیاپی تورم 65 درصدی داشت قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو را 10 برابر افزایش داد و اقتصاد را ته دره بُرد.
ناشناس۳۰۳۵۳۱۸۱۱:۲۰:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
رکورد فساد با رقم بی سابقه 92 هزار میلیارد تومان در دولت دوازدهم شکسته شد.
ناشناس۳۰۳۵۴۴۰۱۲:۳۲:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اصلاح طلب، اصولگرا مدتها است که برای مردم مهم نیستند. رانت خودرویی مجلس و دولتی که ادعای مدیریت آنچنانی داشتند، نقطه عطفی مهم است.
ناشناس۳۰۳۵۴۵۳۱۲:۳۸:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
. دولت رییسی = دولت شعار = دولت وعده = دولت دستور
ناشناس۳۰۳۵۶۸۷۱۵:۲۷:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
رکورد‌های دولتی رئیسی: سریع‌ترین و بیشترین نرخ بهای دلار سریعترین و بیشترین رشد قیمت مسکن سریعترین و بیشترین رشد قیمت تورم و دیروز، رکورد تاریخی سقوط بورس!!!
ناشناس۳۰۳۵۶۹۴۱۵:۳۱:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
با اینکه دفترچه بیمه درمانی دارم ولی به هر پزشکی که مراجعه می‌کنم آزاد ویزیت می‌کنند. بسیاری از داروها را هم بیمه پول آنها را نمی دهد. پس حق بیمه‌هایی که هر ماه از حقوق ما کسر می‌کنند چه می‌شود؟
ناشناس۳۰۳۵۷۰۱۱۵:۳۴:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
داروهای اساسی بیماران اعصاب و روان به ویژه مبتلایان به صرع مانند قرص پریمیدون و کپسول فنی تفریین چند ماه است که در داروخانه‌ها پیدا نمی‌شود و مشکلات زیادی برای این بیماران و خانواده‌های آنان به وجود آورده.
ناشناس۳۰۳۵۷۰۳۱۵:۳۵:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
با افزایش 40 درصدی تعرفه نظام مهندسی و 300 درصدی عوارض شهرداری چگونه می‌توان باور کرد که قیمت مسکن پایین بیاید؟
ناشناس۳۰۳۵۷۰۶۱۵:۳۷:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
فساد 92 هزار میلیارد تومانی در تاریخ ایران بی سابقه بود.
ناشناس۳۰۳۵۷۰۹۱۵:۳۸:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی 8 سال شعار داد و هیچ کاری برای بهبود اقتصاد کشور و معیشت مردم نکرد.
ناشناس۳۰۳۵۷۱۲۱۵:۳۹:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
آقای ر رییسی! آیا قیمت‌های نجومی مسکن، خودرو، دارو، میوه، مصالح ساخاتمانی...... به تحریم ها مرتبط است؟ پس چه شد آن هم شعار و وعده؟
ناشناس۳۰۳۵۷۱۷۱۵:۴۱:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
وقتی یک دانش‌آموز 7 ساله پس از 9 ماه تحصیل باید حساب پس بدهد چگونه است که دولت و مجلس فعلی پاسخگو نیستند؟
ناشناس۳۰۳۵۷۲۰۱۵:۴۳:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
سامانه دریافت نظرات مردمی دستگاه قضایی حدود شش ماه است می‌گوید در حال بروزرسانی است!!!
ناشناس۳۰۳۵۷۲۹۱۵:۴۶:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
عملکرد فوق العاده ضعیف روحانی باعث شد تا تعداد اراء همتی از اراء باطله کمتر شد.
ناشناس۳۰۳۵۸۳۱۱۷:۰۹:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
حناچی شهرداری تهران را با 85 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل داد با اینهمه بدهی نباید انتظار کاهش عوارض شهرداری را داشت !
ناشناس۳۰۳۵۸۳۴۱۷:۱۱:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
وقتی یک دانش اموز 7 سال پس از 9 ماه تحصیل باید حساب پس بدهد چطور دولت روحانی پس از 2 سال پاسخگو نیست ؟!
ناشناس۳۰۳۵۸۳۶۱۷:۱۳:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
در دولت روحانی هم داروهای اعصاب از قبیل فلوکستین در داروخانه ها یافت نمی شد و مشکلات زیادی برای بیماران ایجاد شده بود.
ناشناس۳۰۳۵۸۵۸۱۷:۳۰:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کرد حالا بهتره سکوت نماید.
ناشناس۳۰۳۵۸۶۰۱۷:۳۱:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۳۰۳۵۸۶۶۱۷:۳۴:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دولت روحانی بجز قرض و بدهکاری و بی اعتباری در سطح بین المللی چیزی بجای نگذاشت.
ناشناس۳۰۳۵۸۷۴۱۷:۳۸:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی با وعده لغو تحریمها و کاهش قیمت ها سرکار اومد اما تحریمها دو برابر و قیمت دلار و سکه و ماشین و موبایل غیره 10 برابر شد.
ناشناس۳۰۳۵۸۹۰۱۷:۴۸:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی اینکاره نبود و اقتصاد مملکت را به فنا داد.
ناشناس۳۰۳۶۰۱۹۱۹:۳۵:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دیپلماسی دولت روحانی در تراز جمهوری اسلامی و تامین کننده منافع ملی نبود.
ناشناس۳۰۳۶۰۳۹۱۹:۵۲:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی ضعیف ترین حاکم تاریخ ایران بود و مملکت را به قهقرا برد.
ناشناس۳۰۳۶۰۴۵۱۹:۵۸:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دولت روحانی در برجام و وزارت خارجه خلاصه شده بود و مابقی وزارتخانه ها تقریبا ;تعطیل بودند.
ناشناس۳۰۳۵۳۷۴۱۱:۴۹:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
مطرح کردن این بحث، فقط و فقط برای تحت شعاع قرار دادن و لاپوشانی موضوع خودروهای رانتی و سوء مدیریت دولت فعلی است.
ناشناس۳۰۳۵۴۴۱۱۲:۳۲:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
تخلف 50 میلیارد تومانی خودرو در مقابل تخلف 6400 میلیارد تومانی مدیران بانک مرکزی دولت روحانی که همین دو روز پیش دادگاهش برگزار شد تقریبا هیچ است.
ناشناس۳۰۳۵۴۶۲۱۲:۴۳:۲۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
قرارداد کرسنت زنگنه بیش از 53 میلیارد دلار به کشور خسارت وارد کرده رانت 50 میلیارد تومانی خودرو در مقابل فساد کرسنت همچون قطره در مقابل اقیانوس است.
ناشناس۳۰۳۵۵۹۶۱۴:۱۹:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
خودرو رانتی همه می گیرند یعنی هرکس ثبت نام کند در ضمن آن قبلی ها به حرف آمدن که جواب داده می شود
ناشناس۳۰۳۵۳۷۷۱۱:۵۰:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
100 رحمت به دولت روحانی.
ناشناس۳۰۳۵۴۳۸۱۲:۳۰:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
5 سال پی در پی تورم داریم و مقصر اصلی اون دولت بی تدبیر روحانی است.
ناشناس۳۰۳۵۴۸۴۱۳:۰۳:۲۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
بزرگترین فساد اقتصادی در دولت روحانی تحت عنوان خصوصی سازی صورت گرفت که ده ها هزار میلیارد تومان اموال ملت در شرکت های هپکو و هفت تپه ؛ ماشین سازی تبریز ، الومینیوم المهدی , کشت و صنعت مغان و برخی شرکت های بزرگ استان کرمانشاه و خراسان به غارت رفت.
ناشناس۳۰۳۵۵۳۵۱۳:۴۹:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
هنوز صف های طویل گوشت و مرغ و روغن و واکسن و قطعی های مکرر برق در دوره روحانی را فراموش نکردیم !
ناشناس۳۰۳۵۳۷۹۱۱:۵۱:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دولت رییسی رکورددار بیشترین نرخ تورم در ایران بعد از جنگ جهانی دوم است!
ناشناس۳۰۳۵۴۰۰۱۲:۰۹:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
به استناد کدام آمار همچین فرمایشی میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۰۳۵۴۲۳۱۲:۲۳:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
بالاترین تورم تاریخ ایران برای دهه 20 شمسی هست با 100 درصد بعد دولت روحانی در ماه شهریور 1400 زمان تحویل با 60درصد
ناشناس۳۰۳۵۴۳۷۱۲:۲۹:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دولت رئیسی رکورد صادرات غیرنفتی را با رقم بی سابقه 53 میلیارد دلار در سال گذشته شکست و ارز حاصله را به کشور اورد کاری که روحانی با وجود برجام نتوانست بکند.
ناشناس۳۰۳۵۴۴۳۱۲:۳۳:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دولت روحانی رکورددار جهش ارز و تورم در 75 سال اخیر است .
ناشناس۳۰۳۵۷۱۴۱۵:۴۰:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی همه رکوردهای قبلی را با فاصله زیاد جابجا کرد بعید میدانم کسی بتواند رکورد او را بشکند.
ناشناس۳۰۳۵۸۰۳۱۶:۵۱:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
حتی تورم خرداد سال قبل هم افزایش یافت به خاطر دولت قبل بود که ارز رانتی حذف شود
ناشناس۳۰۳۵۳۸۰۱۱:۵۲:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
رییسی به وعده های انتخاباتیش عمل نکرد.
ناشناس۳۰۳۵۶۲۸۱۴:۳۶:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
رئیسی 6 سال برای عمل کردن به وعده های خود فرصت دارد روحانی چرا در مدت 8 سال به وعده های خود عمل نکرد ؟!
ناشناس۳۰۳۵۶۹۲۱۵:۳۰:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اولین وعده واکسن بود و مهمترین وعده اصلاح اقتصادی که دارد آرام آرام انجام می گیرد
ناشناس۳۰۳۵۷۷۸۱۶:۲۸:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
با این دلارهای که بابت نفت وارد میکنه پس چرا این همه دلار باز گرانی داریم
ناشناس۳۰۳۵۵۲۷۱۳:۴۲:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
کمیته های مجازات باید کسانی را که به کشور خیانت کردند مجازات نمایند
ناشناس۳۰۳۵۶۴۵۱۴:۴۸:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
محاکمه روحانی و برخی مدیران دولتش که مردم طی طوماری از کمیسیون اصل 90 مطالبه کردند به کجا رسید ؟! عدم رسیدگی به تخلفات و ترک فعل های مسئولان باعث سلب اعتماد مردم می شود.
ناشناس۳۰۳۵۶۹۷۱۵:۳۳:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
با برکناری وزیر صمت کار تمام نشده است. باید دستگاه قضایی به پرونده او با دقت ورود کند. مردم منتظر اقدام دستگاه قضایی‌اند.
ناشناس۳۰۳۵۷۹۳۱۶:۴۳:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
رانت خودرو در اوائل سال 1400 در دولت روحانی صورت گرفت وزیر صمت دولت قبل باید توبیخ بشود.
ناشناس۳۰۳۵۶۹۹۱۵:۳۳:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
می‌خواستم از دولتمردان درخواست بکنم در مدت باقی‌مانده از عمر دولت هیچ مصاحبه‌ای نکنند. وقتی حرف می‌زنند وضعیت کشور بدتر می‌شود .
ناشناس۳۰۳۵۷۹۵۱۶:۴۴:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی باید اظهار نظر نکند و اجازه بدهد که خرابی های 8 ساله گذشته را اواربرداری و بازسازی بکنند.
ناشناس۳۰۳۶۱۱۳۲۰:۵۷:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
بد نیست یاد بگیریم از خودمان مایه بگذاریم و نظر بدهیم و مقلد دیگران لااقل در نظر دادن نباشیم. خسارت محض!!! متوجه می شوید چه می گویید؟! بسیار متاسفم.
ali۳۰۳۸۲۱۹۰۱:۲۱:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۲۱
اینایی که میگی چقدر شبیه به عملکرد 2 ساله دولت سیزدهم است
ناشناس۳۰۳۵۲۹۸۱۱:۰۸:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی از سال 92 وعده رفع تحریم ها و ارتقاء رتبه پاسپورت ایرانی و تقویت ارزش پول ملی را می داد اما هیچکدام عملی نشد و در حد شعار باقی ماند.
ناشناس۳۰۳۵۵۳۷۱۳:۵۰:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
در زمان روحانی ارزش پول ملی به یک دهم تقلیل یافت و رتبه پاسپورت ایرانی 15 پله سقوط کرد و تحریم ها بیش از دو برابر افزایش یافت.
ناشناس۳۰۳۵۶۱۰۱۴:۲۷:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
کمیته های مجازات مردمی برای کسانی که ثروت ملت را غارت کرده اند باید تشکیل و تصمیمات انقلابی برایرآنها گرفته شود
ناشناس۳۰۳۵۳۰۱۱۱:۱۱:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
در دوره روحانی از طرف امریکا و اروپا تحریم بودیم با چین و روسیه و حتی عربستان و امارات هم رابطه نداشتیم و منزوی بودیم اکنون با عضویت در شانگهای و اوراسیا و بریکس و تعامل با 15 کشور همسایه از انزوای بین المللی خارج شدیم.
ناشناس۳۰۳۵۳۵۲۱۱:۳۸:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اعتراف تلخ ظریف به تخریب روابط با چین : ظریف در اخرین گزارش برجام به کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد اگر در مورد ضرورت کار متوازن با شرق و غرب به یک اجماع ملی رسیده بودیم و با خوش خیالی دوستان دوران سختی را در سراب طمع سرازیر شدن شرکت های غربی از خود نرنجانده بودیم دوستان مان سرخورده نمی شدند و در دوران سختی رهایمان نمی کردند.
ناشناس۳۰۳۵۴۸۶۱۳:۰۶:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی درک درستی از سیاست خارجی و روابط بین الملل نداشت و با خوش بینی مفرط به غرب اقتصاد ایران را نابود کرد.
ناشناس۳۰۳۵۵۷۴۱۴:۰۸:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
ظریف متوجه شد که خوش بینی به غرب سراب بود اما روحانی هنوز متوجه نشده است .
ناشناس۳۰۳۵۳۵۴۱۱:۳۹:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
جناب! دوستان شما با به آتش کشیدن سفارت عربستان موجب قطع ارتباط دو کشور شدند! لااقل اینقدر هوش به خرج بده که اینو در مثالاتت نیاری!
ناشناس۳۰۳۵۶۰۷۱۴:۲۵:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
ضعف و انفعال دولت روحانی در ماجرای منا که باعث شهادت 500 نفر از زائرین ایرانی شد دلیل تسخیر سفارت عربستان بود.
مانی۳۰۳۵۵۰۶۱۳:۲۶:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
در 7 سال دوره روحانی قیمت ارز و کالا و... حدود 10-8% سالانه اضافه میشد و نهایتا به 4200 تومان رسید.ولی حتی درسال 1400 هم که وضع ارز به هم ریخت،قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی و...افزایش نداشت و با ارز 4200 تومانی تامین شد.
ناشناس۳۰۳۵۶۱۲۱۴:۲۸:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
در سال 92 دلار 3 هزار تومان برنج 4 هزار تومان مرغ 5 هزار و گوشت 20 هزار تومان بود تا سال 99 قیمت همه اقلام بیش از 10 برابر شد.
ناشناس۳۰۳۵۷۲۱۱۵:۴۳:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی هم قصد رابطه با عربستان ودیگر کشورهای منطقه را داشت اما این خود جوشان بودند که از سفارت عربستان بالا رفتند و آن را کشور وهابی و تروریست نامیدید !!
ناشناس۳۰۳۵۷۹۹۱۶:۴۷:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی در قضیه کشته شدگان منا بسیار ضعیف عمل کرد و باعث خشم مردم و بالا رفتن از دیوار سفارت عربستان شد.
حامد۳۰۳۷۷۵۶۱۹:۰۱:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۲۰
بهتر بدونی پیمان شانگهای هم میوه درختی بود که روحانی کاشت و دولت رئیسی میوه اش رو چید رابطه با عربستان هم از صدقه سری تندروهای افراطی مخالف روحانی بود که باعث قطع رابطه شدند تورم هم در ۴ سال اول تک رقمی یا پایین تر از ۲۰ درصد بود که در این دولت از همون اول نزدیک صد شد ودر حال جریان است
سید۳۰۳۸۱۱۶۲۳:۴۲:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۲۰
از انزوا خارج شدیم که مرغ۸۵تومان گوشت۴۵۰وروغن۴۰۰تومان است.
ali۳۰۳۸۲۲۵۰۱:۳۰:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۲۱
در دولت روحانی قرارداد 25 ساله با چین بسته شد در مورد روابط با کشور روسیه هم که ید طولایی داریم و ربطی به دولتها نداره چون خود روسیه خودش. و مقید به فضولی در مورد مسائل داخلی و برون مرزی ایران می‌دونه . در مورد کشور عربستان بهتره مطالعه کنی بینی چه کسانی باعث قطع رابطه شدند.کشورهای حوزه خلیج فارس مثل قطر و عمان و امارات هم که در زمان دولت روحانی بارها و بارها میز میانجی گری با دولتهای غربی برگزار شد.
ناشناس۳۰۳۵۳۹۵۱۲:۰۲:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
با توجه به اینکه محرز شده است که تخلفات و فسادهای کلانی در دولت قبل صورت گرفته چرا قوه قضاییه با مسئولان دولت قبل مماشات می کند ؟!
ali۳۰۳۸۲۳۰۰۱:۳۷:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۲۱
چقدر ساده اید روحانی هر کاری کرد کارهاش و معایبش انگشت کوچیکه احمدی نژاد هم نبود احمدی نژاد قهر کرد خونه نشین شد ووو
ناشناس۳۰۳۶۶۳۴۰۸:۴۲:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۲۰
الان چی؟
ناشناس۳۰۳۸۲۱۴۰۱:۱۹:۲۷ ۱۴۰۲/۲/۲۱
رییسی دلار 23 تومان تحویل گرفت و امروز دلار در بازار آزاد 54 هزار تومان بسته شد امروز یک شانه تخم مرغ 107 هزار تومان خریده شد عوام به گذشته نگاه نمی‌کنند و سفره امروز خود را می‌بینند نگاه به گذشته و تکرار مکررات از خصلت سیاست مداران گریز از حقیقت است برای من کارگر دوران روحانی بهتر بود حداقل دخل و خرج تا حدودی به هم می خورد ولی امروز چنین توازونی وجود ندارد .
ناشناس۳۰۳۵۲۴۰۱۰:۳۶:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
از فضای دروغین رسانه ای که برای شما ساختن بیرون بیا، فقط برای نمونه عرض می شود ارز 4200 خودش به تنهایی برای چند سال تورم 40درصدی درست کرد
ناشناس۳۰۳۵۳۳۳۱۱:۲۹:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
خوبی یا خودتو زدی بخواب؟ دلار 28500 رو نمیبینی ؟
ناشناس۳۰۳۵۳۵۷۱۱:۴۱:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
و اکنون به دلار ۲۸۵۰۰ تومانی تبدیلش کردین!
ناشناس۳۰۳۵۶۲۳۱۴:۳۲:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
28500 موقتی است عزیزم برای کمتر فشار آوردن به مردم در ضمن برخلاف 4200 که برای کل اقتصاد بود این ارز برای کالاهای محدود، هرچند اگر برای مدت طولانی باشد می شود همان ارز 4200
ناشناس۳۰۳۵۷۳۷۱۵:۵۳:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
پاسخ صحیح تر این هست که به‌خاطر افزایش قیمت در خرداد در حذف آن ارز ، افزایش قیمت دلار در آخر سال دیگر کمتر باید اعمال می شد در کالاهای اساسی تا فشار کمتر بیاید، هرچند اگر این ارز 28500درست نمی شد دلار بازار آزاد هم زیر 45 هزار می بود
ناشناس۳۰۳۵۶۳۲۱۴:۳۸:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
پرداخت ارز 28500 محدود است اما متاسفانه در دولت قبل با ارز 4200 غذای سگ و گربه وارد کردند.
ناشناس۳۰۳۵۵۳۱۱۳:۴۶:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
در دوره روحانی صف های مرغ و واکسن طولانی تر از صف انتخابات بود !
ناشناس۳۰۳۵۷۹۶۱۶:۴۶:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اکنون به علت گرانی مرغ، صف مرغ نداریم!
ناشناس۳۰۳۵۸۳۷۱۷:۱۶:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
صف مرغ بدلیل کمبود بود الان الحمدلله کمبود نداریم.
ناشناس۳۰۳۶۰۵۱۲۰:۰۲:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
بله صف بود اما مرغ به دست قشر مستضعف می رسید الان اگه صف نیست نه به خاطر وفور بلکه به دلیل گرانی هست !
ناشناس۳۰۳۶۰۸۱۲۰:۲۲:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
خدا شاهده خودتون هم میدونید چی خوبه و چی بد ولی امان از غرور
ali۳۰۳۸۲۳۱۰۱:۴۳:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۲۱
لااقل یه مرغی بود حتی در صف باقیمت مناسب به‌ دست مردم نیازمند برسه الان که از برکت دولت سیزدهم مرغ کیلویی 75 هزار تومان از سفره خیلی‌ها پر کشیده اینکه الان مردم صف نمی‌کشند رو میبینی ولی دلیلش رو نمیدونی مهم این است که خرید مرغ با این قیمت هم آرزو شده و از سفره مردم پرزده راستی تخم مرغ هم شد شانه ای 107 هزار تومان به قول روحانی علی برکت الله
ناشناس۳۰۳۵۲۴۷۱۰:۳۹:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
عملکرد دولت احمدی نژاد 100 درصد از دولت روحانی بهتر بود در دولت دهم دلار فقط 2 هزار تومان گران شد اما در دولت دوازدهم 25 هزار تومان گران شد.
ناشناس۳۰۳۵۳۳۶۱۱:۳۰:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
احمدی نژاد و تیمش عوام گرا بودند.
ناشناس۳۰۳۵۷۰۰۱۵:۳۳:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
عوامفریبی اون بود که طرف میگفت انچنان رونقی ایجاد کنم که مردم احتیاجی به یارانه نداشته باشند !
ناشناس۳۰۳۵۹۲۰۱۸:۱۴:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
حتمامنطورتون اینه که به فقرا هم اهمیت می داد ونمی گذاشت همه ثروت مملکت را ثروتمند هاپولی کنن
ناشناس۳۰۳۶۰۲۵۱۹:۳۷:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی بی ادب بود به منتقدین دلسوز بیش از 50 مرتبه با الفاظ زشت توهین کرد.
ناشناس۳۰۳۵۳۴۴۱۱:۳۴:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
عزیز دل برادر یادت رفته ایشون می گفتن تحریم ها کاغذ پاره هست، مناظره ۹۲ رو ببینید و ببینید دکتر ولایتی چیا گفته بود.
ناشناس۳۰۳۵۶۱۸۱۴:۳۱:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
احمدی نژاد میگفت قطعنامه ها کاغذ پاره هستن و هیچ نقشی در تحریم ها ندارند و درست میگفت زیرا خود روسیه که حق وتو دارد و هیچ قطعنامه ای برعلیه اش صادر نمی شود تحت تحریم است.
ناشناس۳۰۳۵۶۷۱۱۵:۱۳:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دکتر ولایتی: حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
ناشناس۳۰۳۵۳۷۱۱۱:۴۷:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
خنده دار ترین اظهار نظری بود که تا حالا شنیده بودم.
ناشناس۳۰۳۵۴۱۹۱۲:۲۱:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
در دولت احمدی نژاد میانگین رشد اقتصادی کشور 3 درصد بود اما میانگین رشد اقتصادی دولت روحانی صفر بود دلار 3 برابر شد اما در دولت روحانی 10 برابر شد در دوره احمدی نژاد 4 میلیون مسکن مهر ساخته شد اما در دوره روحانی تقریبا هیچ !
ناشناس۳۰۳۵۴۲۵۱۲:۲۳:۵۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
در زمان احمدی نژاد بدون برجام 7 سال ثبات اقتصادی بود و سال 91 تورم 40 درصد شد اما زمان روحانی 4 سال پی در پی تورم 65 درصدی را تجربه کردیم.
ناشناس۳۰۳۵۴۳۰۱۲:۲۵:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
از جنگ تحمیلی تا پایان دولت خاتمی کالاهای اساسی با کوپن توزیع می شدند در دولت احمدی نژاد اوضاع اقتصادی مردم خوب شد و کوپن ها جمع شدند.
ناشناس۳۰۳۵۴۳۳۱۲:۲۷:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
احمدی نژاد دلار 3000 تومان و پراید 17 میلیون تحویل داد روحانی دلار 27000 تومان و پراید 250 میلیون تحویل داد.
ناشناس۳۰۳۵۴۴۶۱۲:۳۵:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اگر پاسخ داری پاسخ بده اگر پاسخ نداری با این عملکرد فاجعه بار دولت بی تدبیر مورد وثوق شما باید گریه کنی.
ناشناس۳۰۳۵۴۷۸۱۲:۵۶:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دقت کنید تا متوجه عمق فاجعه بشوید دولت روحانی برای 5 دولت بعدی بدهی بجا گذاشت 4 برابر دولت احمدی نژاد درامد نفتی داشتند و انتشار اوراق قرضه و مشارکت به اندازه 200 سال دولت های قبل بوده و 5 دولت بعدی باید بدهی های دولت روحانی را بپردازد.
ناشناس۳۰۳۵۵۶۵۱۴:۰۶:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
مثلا چی آن خنده دار بود؟
ناشناس۳۰۳۵۵۷۵۱۴:۰۹:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
با این فاجعه اقتصادی که روحانی به بار اورد مردم با فانوس بدنبال احمدی نژاد می گردند.
ناشناس۳۰۳۵۵۸۹۱۴:۱۴:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
خنده دار این بود که طرف میگفت من صبح جمعه فهمیدم بنزین گران شده !
ناشناس۳۰۳۵۴۲۱۱۲:۲۲:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
قطعا احمدی نژاد صدها برابر بهتر‌ بود .
ناشناس۳۰۳۵۲۵۱۱۰:۴۱:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اولین قدم عدم سرکوب هست برای مهار تورم و دولت روحانی هم کشور را روی قمار دشمنان شرط بندی کرد و شکست سنگینی هم خورد و ضررش به همه مردم چون غرب خوب می‌داند دنبال چی هست
ناشناس۳۰۳۵۵۹۲۱۴:۱۷:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی چرا در مورد عملکرد فاجعه بار دولتش پاسخگو نیست ؟!
ناشناس۳۰۳۵۷۳۳۱۵:۴۸:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
آیا جرأت شنیدن نظر روحانی در مورد عملکردش رو دارید ؟! والله که ندارید! همین حالا دوتا جلسه با وزرای سابقش گذاشته( کاری که تمام رؤسای جمهور پیشین هم انجام داده اند ) به تلاطم افتادید و صد جور انگ بهش چسبوندید چه برسه بخواد از عملکرد خودش و حقایق پشت پرده بگه !
ناشناس۳۰۳۵۷۶۴۱۶:۱۸:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
انگ!! همه چیز گویا هست شما بیشتر دنبال حزب بازی هستید
ناشناس۳۰۳۵۸۰۲۱۶:۴۹:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی باید پاسخگو باشد چرا با برجام تحریمها دو برابر و قیمت دلار 10 برابر شد ؟!
ناشناس۳۰۳۵۸۴۲۱۷:۱۸:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
رییسی هم باید پاسخگو باشد که چرا با وجود مساوی بودن تحریمها در سه سال پایانی روحانی با این دو سال رییسی دلار دو برابر و مواد غذاایی و مسکن و خودرو و دارو و .... چند برابر شده اند. تحریمها که فرقی نکرده است و حتی با دولت بایدن فشار هم کمتر از زمان ترامپ است پس این همه تورم و گرانی بابت چیست ؟
ناشناس۳۰۳۷۷۴۶۱۸:۵۰:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۲۰
نه اینکه الان مدینه فاضله هستیم
ناشناس۳۰۳۵۲۵۲۱۰:۴۱:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
همین روحانی با دلخوش کردن به غرب پشت پا زد به سرمایه گذاری چندصد میلیاردی چینی ها درایران که اگه اینطور میشد دست امریکاهم برا پاره کردن برجام بسته میشد. باخوشبینی اسمشو میذاریم نادانی هرچندکم ازخیانت نبود
ناشناس۳۰۳۵۴۳۵۱۲:۲۸:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
کاملا تحلیل درستیه.
ناشناس۳۰۳۵۷۳۹۱۵:۵۴:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
آمریکا با تمام دشمنی هایی که مدعی آن هستید یک بار حق مالکیت ما بر جزایر سه گانه را زیر سوال نبرد اما چین خیلی راحت برای جلب نظر اعراب و بستن قراردادهای اقتصادی با آنها جزایر ما را به آنها بخشید!! و جالبه اعتراض محکمی هم از طرف مسئولین ما نشد!!!
ناشناس۳۰۳۵۲۶۰۱۰:۴۶:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اکنون همان سیاست فشار حداکثری ترامپ توسط بایدن دنبال می شود اما اقای رئیسی صادرات نفت را 3 برابر و صادرات غیرنفتی را 50 درصد افزایش داده و ارز حاصله را به کشور اورده است کاری که روحانی با وجود برجام نتوانست بکند.
سید۳۰۳۵۳۴۰۱۱:۳۲:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دلار بالای 60 تومن زمان کی بود ؟ گرونیها و تورم بالای 40% زمان کی هست ؟ قیمتا رو نمیبینی یا نمیخوای ببینی ؟
ناشناس۳۰۳۵۳۹۹۱۲:۰۹:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
در دولت روحانی قیمت دلار 10 برابر شد یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند افزایش حجم نقدینگی و استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول بدون پشتوانه مهم ترین دلایل تورم در 5 سال گذشته است.
ناشناس۳۰۳۵۴۰۵۱۲:۱۳:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
در همه دولت ها افزایش قیمت از جمله ارز هست تورم فعلی و میزان این افزایش هم بر می‌گردد به کاری که دولت قبل کرد
ناشناس۳۰۳۵۴۵۵۱۲:۳۹:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی و همتی مردم را به سرمایه گذاری در بورس تشویق کردند و میلیاردها تومان سرمایه های مردم در بورس نابود شد.
ناشناس۳۰۳۵۴۹۲۱۳:۰۹:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
حداقل رئیسی منتقدان را بیسواد و بی شناسنامه خطاب نمی کند و به جهنم حواله نمی دهد.
ناشناس۳۰۳۵۵۹۵۱۴:۱۸:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
شما خودتو ناراحت نکن ان شاءالله درست میشه.
سیما۳۰۳۸۲۷۷۰۳:۳۶:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۲۱
گندی که حسن فریدون و تیمش با ایران کرد حالا حالا نمیشه درستش کرد‌‌.الانم تیمش ولمون نمیکنن
ناشناس۳۰۳۸۳۳۲۰۷:۰۳:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۲۱
وقتی 8سال مسکن درست نشه نتیجه اش میشه همین تورم برو آقای روحانی مردم دو بار دستشون رو توسوراخ موش کردن هربار افعی اونارو زد بروفکری برای آخرتت کن که جواب هشتاد میلیون ایرانی رو چطور میخوای بدی شیخ
ناشناس۳۰۳۵۳۶۰۱۱:۴۳:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دوست عزیز نظری به سفره های مردم بیفکن!
ناشناس۳۰۳۶۶۷۸۰۹:۱۱:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۲۰
به ما مردم عادی تورم و اجاره نزدیک صد درصدی میرسد
ناشناس۳۰۳۷۸۶۱۲۰:۱۸:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۲۰
اگر چنین اتفاقی افتاده دلیل این گرانبها وناتوانیهای مسوولین در کنترل قیمتها چیست؟
ناشناس۳۰۳۵۲۶۷۱۰:۵۰:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دولت روحانی به قدری ضعیف بود که حتی توان خرید واکسن نداشت سخنگوی دولت قبل میگفت بدون برجام و FATF نمی توانیم واکسن بخریم !!!
ناشناس۳۰۳۵۲۸۰۱۰:۵۶:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی بجز برجام هیچ برنامه ای برای اداره کشور نداشت به همین دلیل با خروج ترامپ از برجام صادرات نفت کشور خیلی کم شد و بحران شدید اقتصادی ایجاد شد.
ناشناس۳۰۳۵۷۵۶۱۶:۰۶:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
همین. حالا هم تا برجام عملی نشود وضعیت اقتصادی بهبود نخواهد یافت . تنها راه همان برجام است .
ناشناس۳۰۳۵۸۰۴۱۶:۵۱:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
برجام بیراهه بود زیرا نه تنها باعث لغو تحریمها نشد بلکه سبب زیاده خواهی دشمن در مسائل موشکی و منطقه ای و تشدید تحریم ها شد.
ناشناس۳۰۳۵۲۸۲۱۰:۵۷:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دولت روحانی ضعیف ترین و ناکارامدترین دولت بعد از انقلاب بود رکورد جهش ارز و شاخص فلاکت در دولت او شکسته شد.
ناشناس۳۰۳۵۲۸۶۱۱:۰۰:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی میگفت واکسن سوهان قم نیست که فراوان باشد ! در دوران روحانی فقط 26 میلیون دوز واکسن ثبت سفارش و 19 میلیون دوز واکسن وارد شد و روزانه 800 نفر فوتی کرونا داشتیم اما در دولت رئیسی 150 میلیون دوز واکسن ثبت سفارش و وارد شد و کرونا مهار شد.
ناشناس۳۰۳۵۳۳۷۱۱:۳۱:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
به خوب نکته ای اشاره کردی ، درست در زمان تحویل دولت روحانی به دولت رئیسی کارشکنی طرفدارهای رئیسی در سازمانها و نهادها برای نرسیدن واکسن به مردم با هدف اینکه روحانی نتوانست ولی رئیس توانست ، نگذاشتند که واکسن بدرستی وارد و توزیع شود.
ناشناس۳۰۳۵۶۲۴۱۴:۳۳:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
برخی مسئولان دولت روحانی میگفتن بدلیل تحریم و FATF نمی توانیم واکسن وارد کنیم !
ناشناس۳۰۳۵۶۳۷۱۴:۴۴:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
عباس عبدی فروردین ماه 99 گفت : روحانی بخاطر زنده کردن برجام با کرونا مقابله نمی کند.
ناشناس۳۰۳۵۶۳۸۱۴:۴۵:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
تکلیف را مشخص کن می گفتید واکسن دولت قبل خریده بود یا نه؟ وقتی بخری توسط خود دولت وارد می شود!!
ناشناس۳۰۳۵۷۵۳۱۶:۰۴:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
برعکس نظر شما این چین بود‌ که مایل به فروش واکسن به روحانی نبود چون روحانی به چینی ها روی خوش نشان نمیداد!! چین یک خطر بزرگ برای اقتصاد جهانی است و سعی دارد خود را جایگزین آمریکا کند و دولتها را تحت قدرت خود در آورد واین چیزی بود که روحانی به آن تن نداد !! تلاش برای پیوستن به شانگهای در زمان روحانی رقم خورد اما چین و روسیه اجازه پیوستن ایران را ندادند !
ناشناس۳۰۳۵۸۰۹۱۶:۵۳:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
وقتی رئیس جمهور چین به ایران سفر کرد روحانی به وی بی احترامی و کم محلی کرد به همین دلیل چین به روحانی واکسن نداد و روی خوش نشان نمی داد.
ناشناس۳۰۳۸۲۷۹۰۴:۱۳:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۲۱
دنیا کرونا رو مهار کرد .
ناشناس۳۰۳۵۲۸۹۱۱:۰۲:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی در 8 سال گذشته ظرفیت نیروگاهی را افزایش نداد به همین خاطر در سالهای 97 و98 و 99 و 1400 روزانه 6 ساعت خاموشی بود.
ناشناس۳۰۳۵۲۹۲۱۱:۰۳:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
به مدت 15 سال جشن خودکفایی گندم میگرفتیم از سال 97 به بعد وارد کننده گندم شدیم.
ناشناس۳۰۳۵۲۹۶۱۱:۰۶:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دولت ها هر سال باید 700 الی 800 هزار مسکن بسازند در 8 سال گذشته ساخت مسکن متوقف شد و اکنون 5/5 میلیون کمبود مسکن داریم و در نتیجه قیمت مسکن نجومی شد.
ناشناس۳۰۳۵۳۶۸۱۱:۴۶:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اخوندی وزیر مسکن دولت قبل باید به جرم ترک فعل محاکمه بشود.
ناشناس۳۰۳۵۳۰۴۱۱:۱۳:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و خزانه منفی و تورم 65 درصد و انبوهی از مشکلات یعنی ورشکسته تحویل داد.
ناشناس۳۰۳۵۳۲۲۱۱:۲۲:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
تورم کنونی نتیجه خلق پول بدون پشتوانه و 10 برابر شدن حجم نقدینگی و بدهی های انباشته دولت روحانی است.
ناشناس۳۰۳۵۸۱۰۱۶:۵۳:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
خجالت نکش، بگو: در اردیبهشت سال قبل این دولت روحانی بود که قیمت ۴ قلم کالا !!! را گران کرد! آقای وزیر! شما گفتی ۴ قلم، نمیدونم چرا قیمت هنه کالاها گران شد! مثل اینکه شما به حرکت دومینویی معتقد نیستی!
ناشناس۳۰۳۵۸۴۱۱۷:۱۸:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
در سالهای 92 تا 99 چرا 800 قلم کالا گران شد ؟!
ناشناس۳۰۳۵۹۰۰۱۷:۵۷:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
به خاطر همان به ارث گذاشتن ارز4200 بود و اگر هم حذف نمی شد الان تورم این رقم نمی بود بلکه دوبرابر می بود
ناشناس۳۰۳۵۵۳۴۱۳:۴۷:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
در دولت دهم با وجود تحریم در سالهای 90 و 91 قطعی برق نداشتیم اما در دولت دوازدهم قطعی های مکرر برق داشتیم.
ناشناس۳۰۳۵۶۲۷۱۴:۳۴:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
با برداشت از جیب سهامداران خرد خوب اداره کرد.
ناشناس۳۰۳۵۶۶۵۱۵:۰۶:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
آقاى روحانى بهترين گزينه براى بازگشت مردم به انتخابات ميباشد
ناشناس۳۰۳۵۶۷۳۱۵:۱۴:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
چه بخواهيد و چه نخواهيد بهترين رييس جمهور ايران كه كشور را بنوعى با درامدهاى كم و با كمترين تورم و بهترين عمليات اقتصادى اداره نمود آقاى خاتمى بود و بعد از آن عاقلانه و واقع بين ترين رييس جمهور آقاى روحانى بود ، برجام را او بوجود اورد و تندروها كه خيلى شان اكنون سركار و امور هستند و تندروهاى امريكا و اسراييل با ان مخالفت كردند اگر برجام اطامه پيدا ميكرد حتماً و صد درصد بسيارى از مشكلات كشور حل شده بود و البته منافع نامشروع بسيارى هم قطع ميشد منافع تحريم خواران از بين ميرفت اگر اقاى روحانى كانديد رياست جمهورى شود حتماً رای قاطعى بدست خواهد آورد … اكنون براى همه مسخص و معلوم شده كه دولت و مجلس و قوه قضاييه اصول گرا و يكدست هم نه تنها اوضاع. ا بهتر نكردند بلكه بشدت موجب نارضايتى مردم و گرانى و تورم شده اند
ناشناس۳۰۳۵۷۵۷۱۶:۰۹:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دقیقا و روی کار آمدن روحانی چیزیست که چین و روسیه به شدت با آن مخالفند!!
ناشناس۳۰۳۵۸۱۶۱۶:۵۵:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
عمر قراردادهای استعماری همچون برجام کوتاه است و دوام زیادی ندارد.
ناشناس۳۰۳۵۸۱۹۱۶:۵۶:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
تحریم ها نتیجه فتنه و اشوب دار و دسته خاتمی و هاشمی در سال 88 بود.
ناشناس۳۰۳۵۸۴۵۱۷:۱۹:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام بود تحریم ها هم بیشتر شده بود یعنی خسارت محض.
اعتمادي۳۰۳۵۹۳۱۱۸:۲۳:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دولت روحاني - محبوبيت ايراني - مقبوليت جهاني
ناشناس۳۰۳۶۰۵۳۲۰:۰۳:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی محبوبیت نداشت و در جهان هم منزوی بود.
محسن - ایرانی۳۰۳۶۱۹۴۲۲:۰۲:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
یا خیلی ساده هستی و یا مزدور از آلبانی -- روحانی اقتصاد ورشکسته رو تحویل رئیسی داد
ali۳۰۳۸۲۴۰۰۲:۰۶:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۲۱
دقیقأ مثل شما که روحانی هم کشور ورشکسته و منزوی رو از دولت احمدی نژاد تحویل گرفت سیاست برجام رو پیش برد و برجام رو امضا کردند و در زمان روحانی بود که پولهای هنگفت بلوکه شده به کشور سرازیر شد و تجارت جهانی با دنیای شرق و غرب برقرار شد زمان روحانی بود که چرخه پنچر شده اقتصاد با ورود به باز جهانی لنگ لنگان راه افتاد کارخانجات بسته شده کشورهای اروپایی در ایران باز شد برای نمونه در صنعت خودرو نمایندگی های کشورهای آلمان و فرانسه مجدد دفتر خودشون رو باز کردند که اگر دولت و تیم دولت روحانی نبود همین ها رو هم نداشتیم و همه میدونیم که کارشکنی ها و خروج ترامپ دیوانه از برجام در نهایت به خروج بازار سرمایه خارجی ها از ایران منجر شد.
محسن۳۰۳۷۷۱۱۱۸:۱۷:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۲۰
وقتی که روزی بالای هفتصد کشته کرونایی می‌دادیم، معنای شکست تغییر کرده بود! شکست در آن مقطع مساوی با مرگ بود نه زندگی با تورم! روحانی اول اقتصاد کشور را فلج کرد و سپس خدمت‌رسانی در زمینه‌های مختلف به مردم کاهش پیدا کرد. قطعی آب، قطعی فاجعه‌بار برق و مشکلات دانشجویان برای شرکت در کلاس‌های آنلاین و یکته‌تازی بیماری کرونا. درست که دولت رئیسی در کنترل نرخ ارز و تورم ناموفق بوده، اما بسیاری از مشکلات دولت گذشته را حل کرد و به مراتب موفقتر از دولت قبلی است. تورم مشکل همه دولت‌ها بوده نه فقط این دولت!
ناشناس۳۰۳۸۱۶۴۰۰:۱۴:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۲۱
روحانی متشکریم
ناشناس۳۰۳۸۴۱۳۰۸:۵۴:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۲۱
حافظمان چقدر ضعیف است ؛دلار یک شبه از۵هزار به ۲۵ هزار رسید برجامی که مانور ۸ساله دولت بود ومردم را بازیچه خود کرده بود یکباره توسط یک دیوانه به باد رفت و بنزین یهو با بیخبری ریس دولت بالا کشید و جالب اینکه بعد صبح جمعه متوجه شدند!
ناشناس۳۰۳۵۱۵۸۰۹:۳۶:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
کاری این ها کردن در از بین بردن سرمایه اجتماعی سابقه نداشته در بین دولت ها
ناشناس۳۰۳۵۳۷۳۱۱:۴۸:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی 8 سال مردمو سرگرم وعده پوچ کرد و هیچ کاری نکرد.
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۰۳۵۱۵۹۰۹:۳۷:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
چرا کمیسیون اصل ۹۰ به درخواست عده کثیری از مردم که درخواست محاکمه اعضا دولت قبل و رییس دولت قبل را کردند پاسخی نداده است
ناشناس۳۰۳۵۶۰۶۱۴:۲۵:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
چون عده کثیرتری درخواست محاکمه دیگران را دارند.
ناشناس۳۰۳۵۸۴۸۱۷:۲۱:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
90 درصد مردم ایران خواهان محاکمه روحانی و برخی مدیران دولتش هستن.
ناشناس۳۰۳۷۹۱۲۲۱:۰۰:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۲۰
البته شما 10 درصدی ها خودتان را 90 درصد می بینید .
ali۳۰۳۸۲۶۴۰۳:۰۱:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۲۱
اگر یه گشتی کف خیابون و بازار بزنی میبینی که عوام با دیدن دلار 54 هزار تومان و مرغ 75 هزار تومنی و تخم مرغ شانه ای 107 هزار تومنی میگن خدا پدر روحانی رو بیامرزه . واقعیت در کف خیابون و بازار قرار داره . وضع مالی مردم در طی دوسال بهتر نشد که هیچ از دلار 23 هزار تومانی یه دلار 54 هزار تومان رسید.
ناشناس۳۰۳۵۱۶۴۰۹:۳۸:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
حسن روحانی و تیمش باید محاکمه میشدند ...
ناشناس۳۰۳۵۲۵۷۱۰:۴۴:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
قسر در رفته اند
ناشناس۳۰۳۵۳۰۹۱۱:۱۵:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
ناشناس۳۰۳۵۱۶۸۰۹:۴۱:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
... نوبخت نیلی نهاوندیان که اقتصاد کشور را به ته دره برده و به شعب ابیطالب تبدیل کردند باید به محاکمه کشیده شوند
ناشناس۳۰۳۵۳۸۱۱۱:۵۲:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی و دولتش چنان اقتصاد کشور و معیشت مردمو خراب کردند که حالا حالاها باید در مورد تبعاتش گزارش نوشت و مویه کرد.
ناشناس۳۰۳۵۱۷۳۰۹:۴۳:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
در آن شرایط سختی که احمدی نژاد درست کرده بود برجام یک ابتکار خوب و قابل تقدیر بود و اگر سال ۹۹ مجلس مانع نشده بود و فعال شده بود دولت رئیسی بجای نابودی ملت، موفقیت کسب میکرد.
ناشناس۳۰۳۵۲۳۵۱۰:۳۲:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
کمی مطالعه خود داشته باشید بد نیست اردیبهشت 97 آمریکا از برجام خارج شد و هیچ تعهدی برای اجرا و حتی جریمه از سوی ایران دیده نشده بود. پایه ها هماه ابتدا سست بود و سال 97 فرو ریخت حال بگردید درون کشور دنبال مقصر
ناشناس۳۰۳۵۲۳۷۱۰:۳۳:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اولا آشوب 88 زمینه تحریم را درست کرد بعد هم احمدی نژاد بدون اینکه چیز خاص و عقب مانده ای را به ارث بگذارد تحویل آن دولت داد سوم هم آدرس غلط ندهید آن دولت بعد خروج آمریکا از برجام توازن ایجاد نمی کرد، چرا توازن ایجاد نمی کرد؟ برجام 2 و 3؟
ناشناس۳۰۳۵۲۵۳۱۰:۴۱:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
در سال 99 دولت ترامپ بر سرکار بود و بدلیل اینکه ترامپ از برجام خارج شده بود امکان مذاکره با او وجود نداشت بعد از امدن بایدن مذاکرات سال 1400 شروع شد اما موفق نبود.
ناشناس۳۰۳۵۲۷۹۱۰:۵۶:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
همونی که الآن میگه برای ماشین شاسی بلند گدا بازی در نیارید. اون روز میگفت اینها لیبرالند و میخوان ما رو بندازند تو دامن غرب.
ناشناس۳۰۳۵۵۸۲۱۴:۱۱:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
عمده مشکلات کشور نتیجه سوء مدیریت لیبرالهای غربگداست.
ناشناس۳۰۳۵۳۲۸۱۱:۲۶:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی 8 سال مذاکره کرد اما نتوانست تحریم ها لغو کند اگر 16 سال دیگر هم فرصت داشت نمی توانست تحریمها را لغو بکند مصوبه مجلس با غنی سازی 60 درصدی دست دولت را برای چانه زنی در مقابل امریکا پُر کرد.
ناشناس۳۰۳۵۷۵۸۱۶:۱۲:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اتفاقا دست دولت را بست اگر دست دولت را پر کرده بود الان مذاکرات به نفع ما پیش رفته بود وکلا تعطیل نشده بود !
ناشناس۳۰۳۵۸۲۳۱۶:۵۸:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
توقف مذاکرات بدلیل زیاده خواهی امریکا در مباحث موشکی و پهپادی و منطقه ای است دولت رئیسی باج به شغال نمی دهد.
ناشناس۳۰۳۵۳۵۵۱۱:۴۰:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
مصوبه مجلس برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملی در سال 99 تصویب شد اما مذاکرات برجامی از سال 1400 شروع شد و اصلا ربطی بهم نداشت.
ناشناس۳۰۳۵۳۶۲۱۱:۴۳:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دولت روحانی شکست خورده بود و نمی خواست دولت بعد از خودش موفقیت کسب کند به همین دلیل مذاکرات برجامی را کش دادند تا فرصت از دست برود.
ناشناس۳۰۳۵۳۸۵۱۱:۵۳:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه خاتمی و همفکرانش در سال 88 بود.
ن نیکخواه۳۰۳۵۱۷۹۰۹:۵۱:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دوست عزیز نویسنده، ایراد بر عملکرد دولت روحانی بسیار است ، ولی خوب قضاوت کنیم ، برجام اگر نافرجام ماند ولی حداقل برای 5 سال مسکنی برای التیام تورم افسارگسیخته، انزوای بین المللی بود . مگر دوران طلایی 92 تا 97 را یادتان رفته.
ناشناس۳۰۳۵۲۶۲۱۰:۴۷:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی کشور را با 700 عنوان تحریم تحویل گرفت و با 1500 عنوان تحریم تحویل داد نتیجه برجام دو برابر شدن تحریم ها و 10 برابر شدن نرخ دلار بود.
ناشناس۳۰۳۵۲۶۶۱۰:۴۹:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
92 تا 97 برا شما که حقوق بگیر بودی طلایی بوده نه برا بقیه که دوران رکود اقتصادی بود
به آفرید۳۰۳۵۲۷۶۱۰:۵۳:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دنبال مسکنی؟؟؟؟ همون مسکن ‌.اقتصاد کشور به مرگ کشاند چون اصلا دردی حس نمی‌کردید. یه هویی مرد.
ناشناس۳۰۳۵۳۵۹۱۱:۴۲:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
جهت اطلاع شما دوست گرامی از سال 92 تا اواسط سال 96 سرکوب اقتصادی صورت گرفت در حالی که تورم بالا می بود و از شهریور 96 آن فنر جمع شده دیگر جواب نمی‌داد و ظرفیت آن پر شد و شروع به رها شدن کردن و در سال 97 با ایجاد ارز 4200 فشار اقتصادی را دوبرابر کرد (به دلیل اختلاف با بازار آزاد و چاپ پول برای تامین آن) و برای چند سال تورم بالای 40 درصدی رقم خورد و اگر این کارها صورت نمی گرفت و تحریم هم می شدیم تورم 40درصدی رخ نمی‌داد.
ناشناس۳۰۳۵۷۶۳۱۶:۱۶:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
فراموش نکنیم برجام را دو گروه مخالف برجام تند رو در آمریکا و ایران به زمین زدند !
ناشناس۳۰۳۵۸۲۴۱۶:۵۹:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
قول روحانی به موگرینی برای ماندن در برجام سبب شد تا ترامپ با خیال راحت از برجام خارج شود.
ناشناس۳۰۳۵۱۸۳۰۹:۵۴:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اوضاع برجام و تحریم ها از زمان روحانی بدتر که نبود گند زدید به تورم و دلار و ملک و خودرو معاش .یک مشت کار نابلد رو جمع کرده دور خودش کارنابلد
ناشناس۳۰۳۵۵۴۳۱۳:۵۳:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اوضاع تحریمها تورم و ملک و دلار و طلا در دوران روحانی به شدت خراب شد و رکورد زدیم.
ناشناس۳۰۳۵۱۸۵۰۹:۵۵:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
این حرفا دو ریال برای مردم ارزش نداره. فقط کینه شما رو نشون میده آقای ونکی.
ناشناس۳۰۳۵۵۴۹۱۳:۵۴:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اقای ونکی حرف دل مردم را می زند شما چرا ناراحتی ؟!
ناشناس۳۰۳۵۱۹۱۱۰:۰۰:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دو نفر هستند که واقعا یا نمی فهمند یا خودشان را به آن کوچه زده اند...۹۶دلار ۳۰۰۰تومان بود سال ۱۴۰۰شد سی هزار....ده برابر... تمام زندگی ها رفت روی هوا.... دولت رییسی هم هر کاری می کند نمی تواند تپه های قبلی را درست کند....
ناشناس۳۰۳۵۶۲۹۱۴:۳۷:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
پس چرا اومد؟ میگفت که 7000 صفحه برنامه دارم!!!
ناشناس۳۰۳۵۶۷۶۱۵:۱۶:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی چرا اومد و گفت کلید دارم ؟!
ali۳۰۳۸۲۶۹۰۳:۱۷:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۲۱
دولت روحانی از سال 92 با دلار 3 هزار تومانی دولت رو از احمدی نژاد تحویل گرفت و در سال 1400 دلار 23 هزار تومانی تحویل رئیسی داد و رئیسی هم فقط درطی دوسال دلار 23 هزار تومانی رو رسونده به 54 هزار تومان .
ناشناس۳۰۳۵۱۹۳۱۰:۰۳:۵۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اگر چنین باشد که ما به فال نیک می گیریم. مگر در انتخابات اخير مجلس، اندک اعتبار اصولگرایان بر باد نرفت؟
ناشناس۳۰۳۵۶۷۸۱۵:۱۷:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
بحث اصولگرا و اصلاح طلب دیگه جذابیت ندارد مطرح نکنید.
امیر حسین سلطان/تهران۳۰۳۵۱۹۴۱۰:۰۴:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دکتر روحانی از روی دلسوزی و دلنگرانی از آینده بدتر از روزهای بد حال وارد میدان شده اند. چرا به این بعد و نکته ظریف پرداخته نمی شود و شروع فعالیت های مجدد ایشان حمل بر قدرت طلبی و بازگشت به قدرت تعبیر و تلقی می گردد؟آنچه نویسنده محترم از آن به عنوان عملکرد ضعیف یاد می کنند صد در صد خطاست چرا که شخصیت سیاستمداری یسان جناب آقای دکتر حسن روحانی نمی خواستند پا روی نجابت و اصالت شان بگذارند و به هر قیمتی مقابل مخالفان و کارشکنان برجام بایستند بلکه با وجود اعتقاد کامل به لزوم پایبندی به برجام و حفظ و تداوم برجام در مقابل یک عمل انجام شده یعنی خروج آقای ترامپ از برجام قرار گرفته بودند و برخلاف تصور باز نویسنده محترم جناب رئیس جمهور دوره دوازدهم از اختیارات صد در صدی برخوردار نبودند که به هر لطایف الحیلی و به هر قیمتی بخواهند رضایت آمریکایی ها را برای احیای برجام کسب نمایند و لذا آنچه این روزها به نقل از ایشان در رسانه ها درج می گردد تنها بیان واقعیات موجود و تلخ گریبانگیر دولت دوازدهم و دست اندرکاران ایرانی مذاکرات برجام است که باید ارج نهاده شود چرا که می تواند روزی و روزگاری حتی نه چندان دور به کار آید و از تکرار فرصت سوزی ها و قدر داشته ها را نداشتن ممانعت به عمل آورد و بتوان فرصت دوباره برای جبران فرصت های از دست رفته را بدست آورد.
ناشناس۳۰۳۵۴۱۱۱۲:۱۵:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی اگر دلسوز کشور بود 8 سال اقتصاد کشور و معیشت مردمو معطل برجام نافرجام نمی کرد بلکه شرکای اقتصادی کشور را افزایش می داد و توازن در رابطه با شرق و غرب ایجاد می کرد تا دچار بحران اقتصادی نشویم.
ناشناس۳۰۳۵۵۷۲۱۴:۰۸:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
جواب نظر شما در نظرات داده شده
ناشناس۳۰۳۵۸۱۲۱۶:۵۴:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
بله تجربه خوبی برای شما بود که توافق با این کشورهای غارتگر و جنایتکار فایده ای نداره
ناشناس۳۰۳۵۲۰۹۱۰:۱۳:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
به نظر من ، روحانی در مورد استارت بد عهدی و ارسال پالس منفی به توافق ، اتفاقا کاملا درست میگه ، استارت سنگ اندازی و کارشکنی از داخل و از طرف دلواپسان و کاسبان تحریم شروع شد که از چشم نویسنده مطمئنا دور نبوده است .
ناشناس۳۰۳۵۵۵۹۱۴:۰۳:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اون کسانی که میگفتن امضاء جان کری تضمین است باعث نابودی برجام شدند برجام تضمین اجرایی نداشت.
ناشناس۳۰۳۵۵۶۲۱۴:۰۴:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
مگر برجام توسط طرف مقابل کامل اجرا شد؟ نصف آن هم اجرا نشد حتی من یک فرد عادی نمی توانستم حواله بانکی به خارج بزنم و تا دم آخر و زمان مصوبه مجلس محکم تعهدات را اجرا می کردید و ول کن هم نمی بودید با اینکه کل برجام رو هوا رفته بود و طرف مقابل تعهدات انجام نمی داد
ناشناس۳۰۳۵۲۱۳۱۰:۱۵:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دو قطبی کاذب ایجاد نکنید واسه انتخابات همه میدونند که روحانی نه قصد ونه توان مبارزه با شما اصولگراها برای شرکت در انتخابات رو نداره.
ناشناس۳۰۳۵۵۶۴۱۴:۰۶:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی هر روز سخنرانی میکنه به نظر میرسه قصد دو قطبی سازی و ماهیگیری از اب گل الود دارد.
ناشناس۳۰۳۵۲۱۷۱۰:۱۹:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
قابل دفاع نیستن تیم اقتصادی دولتها
ناشناس۳۰۳۵۲۱۸۱۰:۲۱:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دولت فعلی کاری کرده که عملکرد دولت روحانی طلایی جلوه می کند. مساله اصلی این است!
ناشناس۳۰۳۵۵۶۱۱۴:۰۴:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
عملکرد دولت فعلی دلیل اقبال مردم به روحانی نیست.
ناشناس۳۰۳۵۲۲۰۱۰:۲۳:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
به من توضیح بدید چطوری یکی مدرک دکترا از انگلیس داره اما انگلیسی نمیتونه صحبت کنه
ناشناس۳۰۳۵۲۸۵۱۱:۰۰:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
هرچه سریعتر تکلیف فساد خودرویی نمایندکان و سایر دستگاه ها را روشن و تفاوت قیمت خودروها را از آنها گرفته و به یکی از سازمان های عام المنفعه بریزید
ناشناس۳۰۳۵۳۱۰۱۱:۱۶:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دکترای جعلی مقاله پایان نامه اش هم جعلی بود.
ناشناس۳۰۳۵۴۸۵۱۳:۰۶:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
همون طور که یکی دیگه سیکل شو از ایران گرفته فارسی بلد نیست صحبت کنه!!
ناشناس۳۰۳۵۵۷۸۱۴:۱۰:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
آنهایی که این چیزها را می گویند بهت نگفتند برای رئیس جمهور مدارک بالاتر از لیسانس لازم هست؟!! افکارت دست خودت باشد جناب نحوه صحبت کردن!
ناشناس۳۰۳۵۸۲۶۱۷:۰۴:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
ظریف سالها در امریکا زندگی کرده بود اما تفاوت واژه SUSPEND (تعلیق) و TERMINATE (لغو) را نمیدانست و در برجام کلاه سرش رفت .
ناشناس۳۰۳۵۲۲۱۱۰:۲۳:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
بالاخره تجربه نزدیک به دو سال دولت کنونی نشان میدهد که احیای برجام نیاز اساسی کشور است و بدون لغو تحریمها هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد و باید این دولت هم اگر میخواهد به سرنوشت چهار سال آخر دولت روحانی دوچار نشود باید به دنبال احیای برجام برود و الا مردم قضاوت سختری از دولت روحانی در باره ان خواهد کرد
ناشناس۳۰۳۵۴۷۷۱۲:۵۵:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
آن شعار نه شرقی و نه غربی پس چی شد؟ هم آن را خدشه دار کردید با اجرای برجام و سعد اباد که دخالت آشکار دیگران در امور داخلی ایران بود و هم فشار علیه ایران بیشتر شد هیچ با گدایی می خواهید اقتصاد درست کنید؟بشین تا درست شود
عمران۳۰۳۵۲۴۲۱۰:۳۶:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
این رولت روسی نیست بلکه عین خودکشی سیاسی خواهد بود. در چارچوب سیاسی کنونی ایشان اگر هم وارد هر نوع انتخاباتی شوند وزنی نخواهند داشت. اگر جریان اصولگرا و پایداری هنوز حداکثر بیست درصد سبد رای داشته باشد، اصلاحطلبان و اعتدلالیون دیگر حتی پنج درصد هم سبد رای ندارند چون پایگاه رأیشان از آنها عبور کرد. دفعه ی پیش که شاهد دوم شدن آرائ باطله بودیم، شاید این بار آرائ باطله اول شود!
ناشناس۳۰۳۵۲۴۶۱۰:۳۸:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
هنوز شبیخون بورسش یادمان نرفته، بهمراه دژپسند از خدابیخبر
حسین۳۰۳۵۲۵۴۱۰:۴۳:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
به اعصابت مثلث باش سعید جان!
ناشناس۳۰۳۵۲۹۱۱۱:۰۳:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
رییسی و تمام سه قوه به عملکرد روحانی نمیرسن. حالا هر چی خواستید بگید...
ناشناس۳۰۳۵۴۱۳۱۲:۱۷:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
بی تدبیری های رئیسی در مقابل روحانی همچون قطره در مقابل دریاست.
ناشناس۳۰۳۵۴۲۴۱۲:۲۳:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
۱۰ برابر کردن قیمت دلار عملکردش بود؟ در جهان چنین چیزی رخ نداده بود تا حالا
ناشناس۳۰۳۵۶۰۲۱۴:۲۲:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
به عملکردش در نابودی ایران نمی رسند!!
ناشناس۳۰۳۵۲۹۳۱۱:۰۴:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
هر موقع عکس و یا صحبتی از این شیخ می بینم بهم می ریزم و به یاد بی لیاقتی های اون و تیم ناکارآمدش (جهانگیری و واعظی و نیلی) می افتم که با عملکرد اونها روزانه 700 نفر از ایرانیان زیر خاک دفن می شدند و با دعوت اونها سرمایه ایرانیان در بورس به باد رفت و تورم 50% ای تحمیل مردم کردند و بدون محاکمه در بالای شهر تهران زندگی می کنند بدون اینکه محاکمه شوند .
ناشناس۳۰۳۵۳۱۳۱۱:۱۸:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
در دوره روحانی بیش از 100 هزار نفر از مردم ایران در اثر کرونا فوت کردند روحانی باید به دلیل تعلل در خرید واکسن محاکمه بشود.
ناشناس۳۰۳۵۴۳۶۱۲:۲۹:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
درود بر این پیشنهاد
ناشناس۳۰۳۶۰۷۰۲۰:۱۰:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
درود بر شما .
ناشناس۳۰۳۵۵۸۱۱۴:۱۱:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
مثل اینکه فراموش کردی کی فرمان ممنوعیت ورود واکسن را صادر کرد
ناشناس۳۰۳۵۸۲۷۱۷:۰۵:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
واردات واکسن امریکایی ممنوع بود واکسن چینی و روسی و هندی و غیره چرا وارد نمی کردند ؟!
ناشناس۳۰۳۶۰۱۳۱۹:۳۳:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اگر واردات واکسن ممنوع بود چطور رئیسی بیش از 140 میلیون دوز واکسن خرید ؟!
ناشناس۳۰۳۵۳۵۱۱۱:۳۸:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
یعنی الان با این قیمتا و با این درآمدها بهم نمیریزی؟
ناشناس۳۰۳۵۴۸۸۱۳:۰۷:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
آخر دوره بیا فعلا اوار برداری هست
ناشناس۳۰۳۵۳۷۵۱۱:۴۹:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۱۹
وقتی عکس این شیخ را می بینیم کابوس وحشتناک 8 سال گذشته زنده می شود.
ناشناس۳۰۳۵۳۲۶۱۱:۲۵:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دوران کوتاه مدتی که به یاد داریم و آمار تورم هم حتی موید آن هست همین دوران روحانی 95 الی 97 هست .. تحلیل منطقی ارائه کنید
ناشناس۳۰۳۵۴۱۰۱۲:۱۵:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
جناب ونکی مرد باش منتشر کن جهت اطلاع شما دوست گرامی از سال 92 تا اواسط سال 96 سرکوب اقتصادی صورت گرفت در حالی که تورم بالا می بود و از شهریور 96 آن فنر جمع شده دیگر جواب نمی‌داد و ظرفیت آن پر شد و شروع به رها شدن کردن و در سال 97 با ایجاد ارز 4200 فشار اقتصادی را دوبرابر کرد (به دلیل اختلاف با بازار آزاد و چاپ پول برای تامین آن) و برای چند سال تورم بالای 40 درصدی رقم خورد و اگر این کارها صورت نمی گرفت و تحریم هم می شدید تورم 40درصدی رخ نمی‌داد
ناشناس۳۰۳۵۴۱۴۱۲:۱۸:۲۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
در اون دوره کوتاه مدت هم رکود کامل اقتصادی بود و رونقی وجود نداشت.
ناشناس۳۰۳۵۳۲۷۱۱:۲۵:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دوران کوتاه مدتی که به یاد داریم و آمار تورم هم حتی موید آن هست همین دوران روحانی 95 الی 97 هست .. تحلیل منطقی ارائه کنید
ناشناس۳۰۳۵۳۷۶۱۱:۵۰:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
البته خدا نکنه که این دولت هم به شخصی مثل ترامپ دچار می شد. بعد می فهید که مدیریت کشور یعنی چه.
ناشناس۳۰۳۵۶۳۹۱۴:۴۶:۱۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اکنون همان فشار حداکثری ترامپ ادامه دارد و چیزی عوض نشده است فقط دولت ایران عوض شده و تحریمها را خنثی کرده است.
ناشناس۳۰۳۵۳۹۱۱۱:۵۷:۲۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
چی میشه که همه رییس جمهورها بعد از دوره مسئولیتشون اپوزسیون میشن؟!
ناشناس۳۰۳۵۳۹۷۱۲:۰۷:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی و غیر روحانی ندارد، همه دنیا اول به فکر منافع ملی خود هستند و منافع ملی بدون ارتباط و تعامل با سایر کشورها تامین نخواهد شد.امریکا و اروپا در همه مذاکرات اول منافع خود را در نظر می گیرند بعد منافع دیگران. اینکه انتظار داشته باشیم همه دنیا گوش به فرمان ما باشند، خیال باطلی است. دنیا با پیشرفت خارق العاده در حال بی نیاز شدن از نفت و گاز است.بیایید واقع بینانه به منافع درازمدت ایران فکرکنیم.و با دشمن تراشی فرصت سوزی نکنیم
ناشناس۳۰۳۵۶۴۴۱۴:۴۷:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
وقتی منافع ملی را فدای منافع دشمن بمب اتم دار کنی و بتن بریزی تا به بهشت بروی؟!!! عجب بهشتی!!
مصطفی۳۰۳۵۴۳۹۱۲:۳۰:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
سلام آقای ونکی در نقد باید انصاف داشت آیا شما قبول ندارید که سنگ اندازیهای داخلی مثل تصویب قانون راهبردی لغو تحریمها مهمترین علت عدم امضای موافقتنامه اجرای برجام بود قانونی که خیلی زیر پوستی در دولت آقای رئیسی دور زده شد و عملا خلاف آن عمل شد تا این دولت بتواند با توافق با آژانس شانس اجرای برجام یا بقول شما نوزاد نارس را داشته باشد و اما در مورد واکسن بهتر نیست که اگر این ادعای آقای روحانی کذب است در یک برنامه تلویزیونی وبا حضور وزیران بهداشت هردودولت اسناد خرید و ورود واکسنها برای مردم بیان شود تا معلوم شود که کدام دولت راست میگوید
ناشناس۳۰۳۵۶۸۲۱۵:۲۲:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دولت رئیسی بدون تضمین لغو موثر تحریمها و تامین منافع ملی توافق خسارت بار نخواهد کرد برجام خسارت محض بود زیرا ضمانت اجرایی نداشت در مورد واکسن هم امار وزارت بهداشت نشان می دهد که در دوره روحانی فقط 26 میلیون دوز واکسن ثبت سفارش و 19 میلیون دوز واکسن وارد شده بود.
ناشناس۳۰۳۵۴۴۴۱۲:۳۴:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
جناب ونکی روحانی بعنوان یک سیاستمدار محدودیتهایی برای بیان حقایق داره که ما مردم عادی نداریم. گوشه ای از این حقایق اینه: با توجه به اینکه اکثریت جامعه بین الملل تابع رویکردهای اقتصادی و سیاسی امریکا هستند نوع مواجهه با امریکا بسیار پرهزینه هست. مشخص است که امکان معامله برابر و عادلانه با توجه به نفوذ بین المللی، قدرت سیاسی و اقتصادی و رسانه ای طرفین وجود ندارد پس آنهایی که دم از چنین معامله ای میزنند آب در هاون میکوبند و هزینه های سنگینی به ملک و ملت تحمیل میکنند و پرواضح است که پای اغراض منفعت طلبانه برخی نیز در میان است. وانگهی نگاه صفر و صدی در ارتباط با امریکا نگاه غلطی است کما اینکه ترکیه بعنوان کشوری شبیه ایران با امریکا ارتباط دارد بدون اینکه بتوان این رابطه را برای ترکها توهین آمیز یا تحقیرآمیز قلمداد کرد چرا که نه از کاپیتولاسیون خبری هست نه از استثمار ترکیه توسط امریکا نه وادادگی و وابستگی صرف ترکها به امریک
ناشناس۳۰۳۵۴۹۸۱۳:۱۷:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
شب دراز است و قلندر بیدار . فعلاً که عملکرد دولت و مجلس فعلی در این 2 سال مشخص است
ناشناس۳۰۳۵۶۹۱۱۵:۳۰:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
حب و بغض های جناحی را کنار بگذاریم و برای همه دولت ها و مجالس ارزوی موفقیت کنیم شکست دولت ها به ضرر همه مون تمام می شود.
ناشناس۳۰۳۵۵۴۲۱۳:۵۱:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
طر فداران حسن روحانی اشرافی هایی هستن که فقط دنبال مسائل حاشیه ای هستن! تمام شد رفت
ناشناس۳۰۳۵۷۲۷۱۵:۴۵:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اگر این کارهایی که آن دولت کرد در بین بردن اقتصاد و سرمایه اجتماعی طیف غرب گدا در راس کار نبود این ها بر عکس حرف می زدن!!
ناشناس۳۰۳۵۵۶۳۱۴:۰۵:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۱۹
الف جان خودت خوب میدونی اگه روحانی اختیار داشت و برجام با اون همه امتیاز به ثمر می نشست الان ما از ترکیه جلوتر بودیم،ولی یه نمونه مقایسه کن اگه اسم مذاکره با عربستان می آورد حاج حسین شریعتمداری چکار میکرد؟
ناشناس۳۰۳۵۵۷۰۱۴:۰۷:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
بنده خدا دو کلمه حرف زده و نظر خودشو بعنوان رییس جمهور قبلی گفته تهدید به حذف میکنید؟ اگر جوابی دارید بدین و اجازه بدین مردم قضاوت کنن.
ناشناس۳۰۳۵۶۸۳۱۵:۲۳:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
باعث و بانی وضع موجود اگر سکوت کند شایسته تر است.
ناشناس۳۰۳۵۵۹۴۱۴:۱۸:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۱۹
متأسفانه کشور به ته دره سقوط کرده حالا همدیگه را متهم و محکوم کنید از ماست که بر ماست
علی۳۰۳۵۶۴۳۱۴:۴۷:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دوره روحانی خوب یا بد گذشته و اورا با کارکردش در دوره خودش تنها بگذارید ... اکنون زمان هنرمندی شماست ....
ناشناس۳۰۳۵۷۱۹۱۵:۴۳:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی خودش هر روز حاشیه سازی می کند و کارنامه ضعیف خودش را یاداوری می کند.
امیر۳۰۳۵۸۰۰۱۶:۴۷:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
چرا خروج یکطرفه ترامپ از برام را تقصیر روحانی میندازید دوستانی که فراموش کردند بدانند بیشترین رشد اقتصادی کشور بعد انقلاب در سال ۹۵ یعنی بعد از برجام اتفاق افتاد قبول کنید که خیلی ها در داخل کشور کاسب تحریم ها هستند و الان با دمشان گردو میشکنند یادتان رفته همین خودروسازان داخلی قسطی قرض الحسنه خودرو می‌فروختند حالا خون مردم را تو شیشه کردند
ناشناس۳۰۳۵۸۵۲۱۷:۲۴:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
اون کسانی که با وعده لغو تحریمها رای مردم را جمع کردند کاسبان اصلی تحریم بودند.
ناشناس۳۰۳۵۸۵۴۱۷:۲۵:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی اگر تضامین لازم را از دشمن میگرفت ترامپ نمی توانست بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شود.
ناشناس۳۰۳۵۸۰۷۱۶:۵۲:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
این بازیهای تکراری من نبودم قبلی بود هیچ مشکلی رو حل نمیکنه
ناشناس۳۰۳۵۸۸۵۱۷:۴۴:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی چرا تا پایان دولتش مشکلات را به گردن احمدی نژاد می انداخت ؟!
ali۳۰۳۸۲۱۱۰۱:۱۳:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۲۱
مثل همین دولت رئیسی که بعد از دوسال همچنان بی‌کفایتی مدیریتی را گردن دولت قبلی می اندازد همانطور که وقتی احمدی نژاد آمد خاطرم هست تمام مشگلات کشور را گردن خاتمی می‌انداخت و وقتی روحانی آمد به همین صورت مشکلات را گردن دولت احمدی نژاد انداخت و این بازی تقصیر قبلی است در دولتهای ایران یک رسم شده است و ما مردم دیگر گوشمان از این حرفها پر است و ندیده میدانیم دولت بعدی هم تمام مشگلات کشور را به گردن رثیسی خواهد انداخت
ناشناس۳۰۳۵۸۷۲۱۷:۳۸:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
شما چرا جوش می زنی که دکتر روحانی با عدم اقبال مواجه می شود ،باید گذاشت به صحنه بیاید تصمیم با مردم است نه شما ..................
ناشناس۳۰۳۵۸۷۸۱۷:۴۰:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۱۹
باید از تجربیات دکتر روحانی ،دکتر همتی ودکتر ظریف ودکتر طیب نیا استفاده کرد چون در کشور در حد واندازه ایشان وجود ندارد
ناشناس۳۰۳۶۰۵۷۲۰:۰۵:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
تجربه ایشان در خرابکاری بود.
ناشناس۳۰۳۵۸۸۲۱۷:۴۲:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دکتر روحانی یک ابر مرد ایرانی است که با تدبیر مثال زدنی خود آمریکا را منزوی کرد ماشا الله به غیرتش
ناشناس۳۰۳۶۰۶۱۲۰:۰۶:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی ایران را منزوی کرده بود حتی با کشورهای همسایه هم رابطه نداشت.
ناشناس۳۰۳۸۲۲۱۰۱:۲۲:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۲۱
کشورهای همسایه را کسانی ازماکینه به دل کردن، که اکنون خداروشکر به این نتیجه رسیده اندکه دشمنی بادنیا فایده ای ندارد
ناشناس۳۰۳۵۹۵۳۱۸:۳۶:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۱۹
قابل انکار نیست که تکیه‌گاه اصلی دولت روحانی برجام بود؛ نوزادی که «نارس» متولد شد و بسیار زود از دنیا رفت. اما امید شیخ دیپلمات به برجام تمامی ندارد و در ذهن او برجام، کلید گشایش مشکلات کشور تلقی می‌شود... حداقل با امضاء برجام چند میلیارد دلار پول نقد روحانی گرفت .
ناشناس۳۰۳۵۹۷۵۱۸:۵۶:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۱۹
دولت های قبلی رارها کنید دولت فعلی لطفا مشکلات راطی ۴ سال حل کند.همه ملت دعاگو خواهند شد.این گوی واین میدان.
احمد۳۰۳۵۹۷۶۱۸:۵۷:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۱۹
روحانی هم قطعا ایراداتی بهش وارد بود ولی از سال 92 تا 97 مملکت را خیلی درست و حساب شده اداره کرد . دو فاجعه سختی که برای دولا او پیش آمد یکی خروج ترامپ از برجام در سال 97 و فشار حداکثری و دیگری شیوع کرونا در آخر سال 98 تا انتهای دوره وی بود.
ناشناس۳۰۳۷۳۷۲۱۴:۴۸:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۲۰
احسنتم. دوستان یادشان رفته روحانی چه را تحویل گرفت وتا قبل از خروج ترامپ از برجام چه خوب مملکت را اداره کرد.فقط سکه را مقایسه کنید که همان ماههای اول چقدر قیمتش کم شد و اکنون دولت جدید را ببینید در این مدت چقدر گران شده(سه برابر) .
جلیل۳۰۳۸۰۴۳۲۲:۳۲:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۲۰
بورس همان دارایی ملتی بود که بلعیدند . دلار سه تومنی شد سی تومن یعنی ده برابر . فتنه بنزینی ۱۳۹۸ . آتش زدن مملکت . فقط بخاطر دستگیری برادرش به جرم فساد . تخریب زیر بناهای اقتصادی کشور به بهانه خصوصی سازی . بحران مرغ و تخم مرغ ‌وگوشت و لبنیات و ....
خشی۳۰۳۷۷۰۶۱۸:۰۹:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۲۰
اونیکه مادیدیم روحانی گل کاشت در زمان اجرای برجام پرداخت حق بستری اندک دربیمارستانهای دولتی عدم حذف دلار ترجیحی برای کالاهای اساسی حالا رئیسی مثلا روابطو گستر ش داده باتاجیکستان وازبکستان وافغانستان وپاکستان چی از توش درآمد ازشانگهای چی درآمده آنچه می‌بینیم گرانی لجام گسیخته وشنیدن دستورات است.
با سلام۳۰۳۷۷۴۴۱۸:۴۶:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۲۰
چند روز قبل برای زیارت راهی عتبات شدم در اربعین قیمت دینار ۲۲۰ ريال در فروردین امسال ۳۶۰ ريال تفاوت را بررسی کنید ببینید چه شده است در این شش ما گذشته
ناشناس۳۰۳۷۷۸۶۱۹:۲۶:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۲۰
چندین‌نفرازصاحب‌منصبان‌قبلی‌باتوجه‌به‌عمل‌،کردشان‌‌‌ بایدمحاکمه‌وعدالت‌برای‌انهااعمال‌شود،ازجمله‌حسن‌روحانی.
ب۳۰۳۷۷۹۲۱۹:۳۲:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۲۰
از آقای تدبیر دفاع نمیکنم لذا تمام سخن شما جهت دار ومعمولا ناصواب.. هرچه بوده وهست تاوانش مامردم میدهیم نه حامیان تحریم ومخالفان برجام دیروز
ناشناس۳۰۳۷۹۰۸۲۰:۵۷:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۲۰
قطعا نان عده ای دراین تحریم هاست و بعد از چهل واندی سال هنوز مردمی که منافع مشترک دارند باهم در گیرند این هم سیاستی استعماری است این گروه ها متاسفانه هیچکدام برای مردم کاری نکردند
ناشناس۳۰۳۷۹۳۰۲۱:۱۷:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۲۰
کدام آدم عاقل و باشرف هست که نداند آنچه به سر این مملکت آمده از دولت سر تندروها و افراطیون بوده وهست ، که خود را صاحب همه چیز می‌دانند و در برابر هیچ کس هم پاسخگو نیستند ، روحانی باید دچار فراموشی زود رس شده باشد که بخواهد اصلا وارد صحنه انتخابت شود.
ناشناس۳۰۳۷۹۳۵۲۱:۱۷:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۲۰
روحانی کاری به ایران کرد که حمله مغول نکرد ولی نمیدونم چرا محاکمه نشد!
ناشناس۳۰۳۸۰۷۸۲۳:۰۸:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۲۰
هم‌دولت‌روحانی‌وهم‌این‌دولت‌فاجعه‌هستند.هر‌دو‌با‌تورم‌وچاپ‌پول‌کشور‌را‌اداره‌کردند‌ومیکنند.هردو‌به‌اقتصاد‌خانوارهای‌متوسط‌وضعیف‌ضربه‌زدنند.هردو‌کشور‌رابهشت‌دلالها‌ورانت‌خواران‌کردند.
ناشناس۳۰۳۸۱۰۰۲۳:۲۷:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۲۰
اینو بدانید که ما 40 سال که تحریم هستیم اما با توجه به اینکه اقتصاد ما بومی ، سنتی و محلی بود وهمه به خصوص روستاییان با تولید گوشت لبنیات و محصولات کشاورزی از عمده ترین تولید کنندگان بودند در دولت آقای روحانی از عمده تولید کنندگان‌ و خرده تولید کنندگان حمایتی نشد محصولات تولید کنندگان با ارزانترین قیمت خرید و فروش می شد که این باعث شد که تولید کنندگان همه ورشکسته شدند و تولید دیگر سودی برای تولید کننده نداشت و همین باعث شد که اقتصاد کشور ما در دولت روحانی به سمت پرتگاه رسید و حتی نتوانست در هر شهر سالی هزارتا واحد مسکونی بسازد که در هشت سال هشت هزار واحد مسکونی احداث می شد و بحران مسکن به اینجا نمی‌رسید آقای آخوندی می خواست مسکن مهر را جایگزین مسکن اجتماعی کند که با واکنش شدید روبه رو شد این بود دولت تدبیر و امید که باعث شد که تحریم ها نمایان و آشکار شوند مثال گندم را می خرید کیلویی دو هزار تومان که تمامی گندم کاران ورشکسته شدند
علی کرمانی۳۰۳۸۱۳۰۲۳:۵۰:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۲۰
گزارش الف. همش فرافکنی وتخریب دولت روحانی وگرفتن ماهی از آب گل آلوده ومی خواهد ذهن ملت را منحرف کند که مثلا دولت حسن روحانی بلوف میزند اصن دولت روحانی خراب اندر خراب شما تو یک سال اندی چه گلی به سر ملت زدید غیر از این قیمت اجناس را چهار تا پنج برابر کردید.
اصغر۳۰۳۸۱۴۱۲۳:۵۷:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۲۰
اگه تندروها باروحانی دربرجام کنار میامدن این وضع مانبود.
ali۳۰۳۸۲۰۵۰۱:۰۸:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۲۱
اگر روحانی اجازه ورود به عرصه انتخابات سال 1404 را داشته باشه و اتفاقات سال 98 تکرار نشه شک نکنید برنده انتخابات روحانی خواهد بود چون عملکرد رئیسی در این دوسال پایین ترین امتیاز رو آورده دلار 23 هزار تومان رو تحویل گرفت و امروز دلار در مرز بالای 50 هزار تومان میچرخد در حالی که رئیسی در مناظره به صراحت وعده مسکن ارزانی اقلام سبد کالای خانوار مثل مرغ و غیره را داشت در حالی که امروز خلاف وعده‌های خودش را داریم میبینیم در دو سال مسند قدرت بودن تورم و گرانی را مساوی با 8 سال دولت روحانی را شاهد هستیم .
سیستان۳۰۳۸۲۱۶۰۱:۱۹:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۲۱
سلام واقعا روحانی نجیب بود که خیلی ازسنگ اندازیهای جلوی پای دولت رافقط باسعه صدرپاسخ میداد، آنهایی که واقع گرا هستند میدانند در4سال پایانی بویژه در دوره ی آقای ترامپ چه اتفاقاتی افتاد و اگر تدبیر دولت روحانی نبود مطمئناهدف ترامپ برآورده میشد، الان که نه ترامپی هست ونه کرونایی ودرآمدهای نفتی هم چندبرابرشده وکلی یارانه از مرغ ودارو و... حذف شده وچقدر مالیات ازمردم گرفته میشه پس چراوضع مملکت خیلی بدترشده؟
محمد۳۰۳۸۲۲۳۰۱:۲۴:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۲۱
اصلاح و طلب و اصول گرا دیگه تموم شده
شهروند۳۰۳۸۲۵۲۰۲:۳۴:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۲۱
دوستان سلام ای کاش این حسن روحانی همه نظرات ارائه شده رو بخونن تا بفهمه که هیچ جایگاهی در میان مردم نداره همین روحانی و وزرادولتش که الان جلسه میذارن بلایی که برسر این ملت مظلوم آوردن قطعا همین دنیا به دست عدل الهی سپرده خواهندشد قطعا در اون دنیا هم روسیاه هستن
محمودزاده۳۰۳۸۲۹۰۰۵:۵۸:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۲۱
عمر یک ملت را علاف برجام کردن و باعث این گرانی لجام گسیخته شدند حال به جای عذرخواهی یک چیزی هم از ملت طلبکار
جواد۳۰۴۰۰۰۲۱۶:۰۸:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۲۲
نظام جمهوری اسلامی در اوج قدرت و ثروت خودش در سال 1384، بسیار ناشیانه فریب خورد و دولت رو تحویل شخص عجیبی به نام احمدی نژاد داد و در نتیجه اقدامات اون الان به چه کنم چه کنم افتاده است. دولت روحانی کشور رو در اون وضعیت اسف بار سال 1392 تحویل گرفت و از وضعیت بحرانی خارج کرد تا جایی که مقام معظم رهبری در سال 94 فرمودند که کشور در آرامش کامل است بلاشک ...; اینجانب به واسطه شغلم شخصا شاهد بودم که بواسطه گشایش مالی که در نتیجه برجام بوجود آمد قرارداد چندین واحد پتروشیمی با سازندگان برتر جهان (زیمنس و ...) بسته و اجرا شد. اگر کسی کمی انصاف داشته باشد نوسازی بیمارستان ها و مراکز درمانی کاملاً عیان است. سیاست دولت روحانی در برابر ترامپ هم کاملا هوشمندانه بود و در صورتی که مجلس انقلابی اشتباه نکرده برجام دوباره اجرا میشد و چند سالی اقتصاد ایران خودش رو باسازی می کرد افوس و صد افسوس که یک عده دکتر رئیسی را هیچ گونه سابقه از مسائل اجرایی ندارد به پیش انداختند و خود در پشت ایشان منافع عظیم حاصل از تحریم ها را پارو می کنند ...
حاج حسن۳۰۴۱۰۳۸۱۱:۵۷:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۲۳
متاسفانه ما به امید بهبود اوضاع و بازگشت به آرمان های اصیل انقلاب به آقای رییسی رای دادیم و صد حیف هم که ایشان در دام عده خاصی افتاد و اوضاع از هرنظر بدتر از دوران روحانی شد و همین مساله بهانه ای شد تا روحانی و طرفدارانش زبانشان دراز شود.
حمید۳۰۴۲۷۵۸۰۶:۵۰:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۲۴
ما خواستار محاکمه روحانی برای عملکرد و عمل نکردهایش هستیم.بقول ظریفی اگر میخواهید رییسی درست کار کند روحانی را محاکمه کنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  4. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  7. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  8. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  9. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  10. درباره توبه تتلو

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  13. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  18. تضادی عجیب و پر ابهام!

  19. تنوری که هنوز سرد است...

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  22. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  23. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  24. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  25. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  3. چرا این همه بد اخلاقی؟

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  5. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  6. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  7. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  8. تنوری که هنوز سرد است...

  9. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  10. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  11. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  12. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  13. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  14. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  15. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  16. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  17. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  18. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  19. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  20. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  21. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  22. راستی‌آزمایی گزارش بی‌بی‌سی در مورد جزئیات مرگ نیکا شاکرمی

  23. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

  24. "مصلحت قطعی" همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام

  25. حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

آخرین عناوین