منابع حبس شده مردم در بانک‌ها چقدر است؟

  4020214019 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حدود ۱۲۰ میلیارد تومان مجموع منابع حبس شده مردم در بانک‌ها است که این منابع می‌توانست در اختیار تولید کشور قرار گیرد.

منابع حبس شده مردم در بانک‌ها چقدر است؟

به گزارش تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در همایش "معرفی ابزارهای نوین تامین مالی" که با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد با بیان اینکه در استان کرمان استفاده از ظرفیت‌های همه جانبه بازار سرمایه ضرورت دارد، اظهار داشت: ما نیازمند توسعه فعالیت‌های بازار سرمایه در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه فرابورس در استان کرمان باید فعال شود، گفت: در ساختار قدیم بازار سرمایه در استان کرمان یک ساختار متمرکز داشتیم که همه کارها را انجام می‌داد، اما در تقسیمات جدید بر تهران متمرکز شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان‌ها ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه فعالیت‌های بازار سرمایه هستند، افزود: خواسته یا ناخواسته امروز 50 میلیون نفر از مردم ایران در قالب سهام عدالت در بازار سرمایه هستند.

وی با ابراز اینکه امروز سطح فرهنگ اقتصادی مردم ارتقا پیدا کرده و درگیر بازار سرمایه و بورس هستند، بیان کرد: متاسفانه ارتباط بنگاه‌های اقتصادی با بازار سرمایه قطع است و از این ظرفیت استفاده نمی‌کنند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه حدود 40 تا 50 درصد شرکت‌های تولیدی در استان و کشور یا تعطیل هستند و یا زیر ظرفیت کار می‌کنند، ادامه داد: عمده مشکل این کارخانجات مشکل تامین منابع مالی است که به راحتی می‌توانند از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس برآوردی که انجام شده حدود 120 میلیارد تومان مجموع منابع حبس شده مردم در بانک‌ها است که این منابع می‌توانست در اختیار تولید کشور قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سازمان بورس در استان‌ها تعطیل است و از طرف دیگر فرابورس هم باید در استان‌های کشور فعال شود، گفت: مردم به واسطه عدم اطلاع تخصصی از بورس، آسیب دیدند که در این زمینه باید شفاف‌سازی و آگاه‌سازی کرد و مردم باید بدانند سهام چیست، بازار سرمایه چیست و آنها را با ادبیات بازار سرمایه آشنا کرد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه 40 درصد از ظرفیت حوزه معادن کشور در استان کرمان است که باید فعال شود، ادامه داد: حتماً برای فعالیت در این حوزه تامین مالی نیاز است که بازار سرمایه یک ظرفیت مناسب است.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون بازار سرمایه در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است، ابراز داشت: با اصلاح قانون ظرفیت‌های خوبی از بازار سرمایه فعال می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۲۶۸۱۶۱۰:۵۶:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۱۴
مقدار پول حبس شده عنوان شده که خیلی کمه یعنی چیزی حدود 2400000 دلار. یه چیزی کمه !!!یا اینکه مردم به کل پول هاشون رو از بانکها خارج کرده باشند.
ناشناس۳۰۲۶۹۰۱۱۱:۵۶:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۱۴
جناب پورابراهیمی شما چند وقته که در کمیسیون اقتصادی مجلس هستید و عملکردتون چی بوده؟ قبلا فعال تر بودید.
ناشناس۳۰۲۶۹۱۱۱۱:۵۹:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۱۴
به نظرم اقای ابراهیمی رقم را اشتباه گفته شاید 120هزار میلیارد ویا 1200هزار میلیارد باشد
ناشناس۳۰۲۷۰۸۰۱۴:۵۲:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۱۴
سايت الف لطفاً حتى اگر گوينده رقم را اشتباه گفته باشد شما بايد سوال كنيد و رقم صحيح را اعلام كنيد ١٢٠ ميليار تومان ممكن است سپرده بانكى يك نفر باشد امروز يك آپارتمان ٤٠٠ مترى ١٢٠ ميليارد تومان است ………
گرشاسب جلیلی۳۰۲۷۱۴۳۱۶:۰۰:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۱۴
بادرود و روز بخیر ،تا سیستم بانکداری بروز نشود و کشور مان در لاین بانکداری جهانی قرار نگیرد ، هر کاری بکنیم بازم یه جاش لنگه
ناشناس۳۰۲۷۵۲۱۲۱:۳۳:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۱۴
ایشون رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس هستند؟ یک خانه در شمال تهران ۸۰۰ میلیارد تومان قیمت داره بعد با ۱۲۰ میلیارد تومان چه کار تولیدی عظیمی می شود راه انداخت؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  3. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  11. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  12. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  13. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  14. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  15. تنوری که هنوز سرد است...

  16. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  17. ایثارگران را بدنام نکنید !

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  20. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  21. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  24. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  25. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

آخرین عناوین