هشدار فضائلی درباره دوقطبی‌سازی در مسئله حجاب و رفراندوم/ علت رشد تورم از نگاه فرزین/ دفاع فاطمی‌امین از عملکرد خود

  4020204049 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

هشدار فضائلی درباره دوقطبی‌سازی در مسئله حجاب و رفراندوم/ علت رشد تورم از نگاه فرزین/ دفاع فاطمی‌امین از عملکرد خود

هشدار فضائلی درباره دوقطبی‌سازی در مسئله حجاب و رفراندوم

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در صبح‌نو نوشت: «امروز اقتصاد و مشکلات معیشتی، در رأس مسائل کشور است و همه به خصوص قوای سه‌گانه، رسانه‌ها، جريان‌های سیاسی و دیگر‌انی که می‌توانند اثرگذار باشند، باید از سویی بر این مسأله متمرکز شوند و همه بضاعت فکری و عملی خود را به میدان بیاورند و از سوی دیگر مراقب باشند مسائل جانبی و دست چندم، جایگزین این اولویت نشود.

قطبی‌سازی‌های غیر واقعی یا فاقد اولویت ازجمله موانع دیگر این تمرکز است. متأسفانه این روزها شاهد حاشیه‌سازی‌ها یا قطبی‌سازی‌‌های آگاهانه یا غافلانه با موضوع حجاب، رفراندوم و امثال آن هستیم؛ موضوعاتی که می‌تواند به انسجام و همبستگی جامعه آسیب برساند و موجب تقابل‌های خسارت‌بار شود.

این سخن نه به معنای ساده‌‌انگاری توطئه‌های دشمن و بی‌اهمیت بودن حجاب است که رهبری به صراحت آن را حرام شرعی و سیاسی خواندند و نه منتفی دانستن رفراندوم با شرایطی که اصل ۵۹ قانون اساسی آن را پیش‌بینی کرده است، بلکه سخن بر سر نحوه اجرا و ضریبی است که باید به موضوع حجاب داده شود و یا میزان ضرورت رفراندوم با توجه به سازوکارهای قانونی دیگر.

اگر بال و پر دادن به این حواشی را در دستور کار دشمن می‌بینیم که می‌بینیم، دشمن‌شناسی جدید اقتضا می‌کند روش‌های ناموفق گذشته را تکرار نکنیم و با تدابیر هوشمندانه که البته تبدیل آنها به راهکارهای عملی نیازمند به‌کارگیری صاحب‌نظران دارای ایده در رشته‌های مختلف است، ضمن فراموش نکردن اولویت مسائل کشور یعنی اقتصاد و معیشت مردم، بتوانیم موضوعات مهمی مثل حجاب را نیز حل کنیم، هر‌چند موفقیت در حوزه اقتصاد و معیشت می‌تواند بر اقدام و عمل در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی ازجمله حجاب اثر مستقیم داشته باشد.»

***

دفاع فاطمی‌امین از عملکرد خود

به گزارش ایسنا، سیدرضا فاطمی امین در گزارشی به مردم، وضعیت صنعت خودروسازی در پایان دولت قبل و اقدامات دولت سیزدهم برای آنچه او "نجات صنعت بحران‌زده خودرو" خوانده را تشریح کرد. در این گزارش آمده است:

«مردم عزیز ایران، سال‌هاست با مسائل خودرو به‌ویژه کیفیت و قیمت خودرو مواجه هستیم؛ مسائلی که مدت طولانی حل‌نشده باقی‌مانده و مزمن شده‌اند.

در مواجهه با این مسائل، دو راه پیش رو بود؛ اول این که برای صدمه نخوردن و کسب محبوبیت، وزارت صنعت، معدن و تجارت از صنعت خودرو فاصله بگیرد و به آن حمله کند و به جای پاسخگویی و حل مسائل، وارد حاشیه شده و شاکی باشد؛ راه دوم این بود که با دقت و صبر وارد میدان شده، مسائل را اولویت‌بندی کرده و به تدریج آنها را حل کند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای اهداف بنیادی خود (ارتقای «زندگی مردم» و ارتقای «اقتدار بین‌المللی ایران در بعد اقتصادی») اصلاح صنعت خودرو را در راستای عرضه محصولات بیشتر و بهتر به مردم و کسب جایگاه مناسب بین‌المللی در دستور کار قرار داد؛ حتی درخواست کرد که اختیارات بیشتری داشته باشد و در عوض متعهد شد که تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، پنجاه درصد افزایش یافته و قیمت تمام‌شده تولید خودرو بر اساس قیمت‌های ثابت، کاهش یابد.

هرچند امکان استفاده از همه اختیارات درخواست‌شده فراهم نشد، اما دستاوردهای قابل توجهی به دست آمد؛ تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل ۳۹ درصد افزایش یافت و ۷۸ درصد هدف تولید محقق شد؛ عدم تحقق کامل هدف تولید عمدتاً ناشی از تاکید بر عدم تولید خودروی ناقص و تنگناهای تأمین سرمایه در گردش بود.

دستیابی به هدف دوم (کاهش قیمت تمام‌شده) پس از انتشار صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ شرکت‌های خودروسازی قابل محاسبه خواهد بود. شایان ذکر است کاهش قیمت تمام‌شده به معنای کاهش زیان خودروسازان است و لزوماً باعث کاهش قیمت کارخانه نمی‌شود؛ هرچند مسئله اصلی، قیمت بازار است که بالاتر از قیمت کارخانه بوده و باید کاهش یابد.»

انصراف ۲۲ نفر از استیضاح‌کنندگان وزیر صمت پیش از اعلام وصول استیضاح

علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: تعداد ۲۲ نفر از استیضاح کنندگان وزیر صمت پیش از اعلام وصول استیضاح، امضای خود را پس گرفتند که طبق آیین نامه می بایست تعداد امضاها در زمان اعلام وصول کاسته می شد.

وی افزود: نکته قابل توجه اینجاست که ۱۵ نفر از ۲۲ نفری که از استیضاح وزیر صنعت انصراف داده بودند، انصراف خود را در سامانه مجلس نیز به ثبت رسانده بودند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت با وجود انصراف تعداد قابل توجهی از نمایندگان، هیات رییسه مجلس بدون توجه به آن، استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت را با ۴۰ امضا اعلام وصول کرد حال‌ آنکه باید استیضاح با ۱۸ امضا اعلام وصول می شد.

هیچ امضایی از استیضاح وزیر صمت پس گرفته نشده است

احمد رسولی‌نژاد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: زمانی که استیضاح اعلام وصول می‌شود طبق آئین‌نامه مجلس هیچ امضایی نه می‌تواند پس گرفته شود و نه اضافه شود ازاین‌رو استیضاح وزیر صمت همان 42 امضا را دارد.

وی افزود: متأسفانه برخی از رسانه‌ها درحال بی‌تقوایی هستند و دست به هرکار می‌زنند تا نمایندگان مجلس را از وظیفه اصلی خودشان که نظارت بر وزراست، منع کنند و با خبرسازی‌های فیک و غلط قصد بدنام کردن نام مجلس شورای اسلامی را دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به صحبت‌های عید فطر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره هماهنگی بین قوا، گفت: متأسفانه برخی از همکاران بنده فرمایشات رهبر انقلاب را به‌درستی متوجه نشده‌اند و سعی دارند با تفاسیر غلط مسیر و وظیفه مجلس شورای اسلامی را منحرف کنند رهبر انقلاب نفرمودند که نمایندگان از وظیفه خود دور یا کوتاهی کنند بلکه موضوع ایشان هماهنگی در حل مسائل مردم بود.

***

سامانه کالابرگ تقریبا در سراسر کشور راه‌اندازی شده

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت ارائه کالابرگ‌های الکترونیکی گفت: تقریبا سامانه کالابرگ در سراسر کشور راه‌اندازی شده است چیزی حدود ۵۰ هزار فروشگاه؛ چه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و چه غیرزنجیره‌ای تا این لحظه به این سامانه متصل شده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: همان‌طور که از قبل گفته شد مردم عزیز می‌توانند به صورت اعتباری تقریبا حدود یک ماه قبل از واریز یارانه نقدی‌شان خرید اعتباری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم جدیدی هنوز در رابطه با شیوه‌ها و بسته‌های جدید اتخاذ نشده است.

مرتضوی درخصوص وضعیت افزایش حقوق بازنشستگاه تأمین اجتماعی با توجه به انتقادهای صورت گرفته به مصوبه شورایعالی کار عنوان کرد: افزایش حقوق‌ها در شورایعالی کار مصوب شده و احکام‌شان در حال صادر شدن است.

***

نامه انتقادی دبیر سابق ستاد امربه معروف به حجت‌الاسلام صدیقی

جلیل محبی، دبیر سابق ستاد امر به معروف در نامه ای که در صبح‌نو منتشر شده است خطاب به آیت الله صدیقی امام جمعه محترم تهران و ریاست ستاد احیای امر به معروف نوشته است: «همان‌طور که مستحضرید رهبر معظم انقلاب در دو سخنرانی اخیر اختلاف جدی که بنده در زمان دبیری ستاد با جنابعالی داشتم را به صراحت حل نمودند و از وحدت و عدم شکاف در جامعه و پرهیز از دو قطبی کردن جامعه صحبت کردند. این سخنان به روشنی نشان می‌دهد جامعه ما فقط حزب‌اللهی‌ها و مذهبی‌ها نیستند و طیف گوناگونی از افراد را تشکیل می‌دهد که نیاز به فحص بسیار برای درک آن نیست.

گزاره «باید مرز میان مؤمنین و غیرمؤمنین مشخص شود» خطرناک‌ترین گزاره‌ای است که برخی اطرافیان شما بیان می‌کنند. بالاتر این که خود مذهبی‌پنداری مبنای خود حق‌پنداری دارد و همین بزرگ‌ترین خطایی است که یک مؤمن مرتکب می‌شود و او را به سقوط می‌کشاند...

با این قاعده چه معنا دارد من و شما با کسی که ولو به حق (نستجیربالله) از ما پایین‌تر است مرزبندی کنیم که این به حق بودن هم خود جای بحث بسیار دارد...

در این جامعه کسی بر کسی برتری ندارد و گروه گروه‌سازی مخالف دآب قرآن کریم و سیره اهل بیت و مشی امام و رهبری است. اگر قانونی در جامعه هست باید رعایت شود و مجری آن وظایفی دارد و اگر مردم در آن معروف و منکر متفق باشند باید آنها را تهییج کرد که همدیگر را امر و نهی کنند، لکن وقتی معیارهای این دو بین مردم محل اختلاف شود، به جان انداختن مردم، آن هم زمانی که مجری قانون با شک و تردید به وظیفه خود عمل می‌کند، خواست دشمن است.

آنچه در مصادیق امر به معروف و نهی از منکر امروز مورد اتفاق است، امر و نهی مسئولین است و نباید با گزاره «به حزب‌اللهی‌ها کاری نداشته باشید» از فرصت زنده کردن این واجب در این عرصه غفلت کرد.»

***

هک همزمان ۲ هواپیمای دشمن در مرز هوایی ایران

امیر دریادار رستگاری مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران درباره دستاوردهای این شرکت در حوزه جنگ الکترونیک گفت: چند وقت پیش یک هواپیمای دشمن در مرزهای FIR (مرز هوایی) ما حرکت و شروع به انتشار امواج برای جمع آوری اطلاعات کرد، ما این هواپیما را مختل کردیم، اما خلبان دشمن فکر کرد که سیستمش دچار اشکال شده است با پایگاه تماس گرفت که سیستم من اشکال پیدا کرده و بر می‌گردم؛ ما این مکالماتش را در اختیار داریم.

مدیرعامل صاایران تصریح کرد: فردای آن روز دو هواپیمای دیگر دشمن پرواز کردند و بال به بال هم شروع به پایش کردند، این دفعه هر دو را مختل کردیم، چون در آن پهنای باند به این توانمندی دست پیدا کرده‌ایم.

امیر دریادار رستگاری افزود: به محض اینکه ما شروع به اختلال کردیم، این دو هواپیما متوجه شدند که سامانه‌های زمینی ما در حال اخلال آن‌ها هستند لذا به پایگاه‌شان اعلام کردند که اینجا جمر فعالیت می‌کند و ما دیگر نمی‌توانیم کار کنیم. این توانمندی امروز در مجموعه نیروهای مسلح وجود دارد و می‌توانیم در فاصله چند صد کیلومتری اگر تهدیدی را دیدیم، آن را مختل کنیم.

***

علت رشد تورم از نگاه فرزین

به گزارش ایسنا، رئیس‌کل بانک مرکزی در دیدار دوره ای خود با مدیران عامل بانک‌ها با بیان اینکه بخش عمده تحقق شعار سال با محوریت کنترل تورم و رشد تولید، برعهده بانک مرکزی و نظام بانکی است تصریح کرد: برای تحقق شعار امسال به خصوص مبحث کنترل تورم که در حیطه وظایف بانک مرکزی است مهمترین اقدام و متغیر مبتنی بر شرح وظایف بانک اجرای دقیق سیاست های پولی و کنترل نرخ ارز است.

رئیس شورای پول و اعتبار با تاکید بر ضرورت هماهنگی همه دستگاه‌ها برای کنترل تورم و نقدینگی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ با اعمال سیاست‌های پولی و اعتباری موثر توسط بانک مرکزی میزان رشد نقدینگی کشور با کاهش ۹ واحد درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ به محدوده ۳۰ درصد رسید اما با توجه به نرخ تورم ۴۶.۵ درصدی می توان گفت در واقع نرخ رشد واقعی نقدینگی منفی بوده وحجم نقدینگی حقیقی اقتصاد کشور نیز کاهش یافته است. در نتیجه این فرآیند، رشد تورم در سال گذشته بیشتر ناشی از انتظارات تورمی، فضای روانی، نوسانات نرخ ارز و برخی عوامل اثرگذار بر افزایش هزینه تولید بنگاه‌ها بوده است.

دکتر فرزین تاکید کرد: امسال اگر بخواهیم نرخ تورم را کنترل کنیم یکی از متغیرهای کلیدی در این مسیر کنترل نرخ ارز است. لذا اگر بتوانیم نرخ ارز را مدیریت کنیم می‌توانیم افزایش نقدینگی را نیز کنترل کنیم.

وی افزود: همچنین هدفی که برای رشد نقدینگی برای امسال در نظر گرفته شده است نرخ رشد ۲۵ درصدی است و این هدف با توجه به تحقق هدف‌گذاری ۳۰ درصدی رشد نقدینگی در سال گذشته، برای امسال قابلیت دست‌یابی دارد.

رئیس شورای پول و اعتبار در ادامه این نشست بر ضرورت کنترل اضافه برداشت بانک‌ها تاکید کرد و گفت: حجم اضافه برداشت برخی بانک‌ها از بانک مرکزی قطعا قابل قبول نیست و بانک‌های ناتراز در این زمینه برای تعیین تکلیف، حتما مشمول " قاعده و فرآیند گزیر" خواهند شد.

فرزین افزود: همانطور که بارها تأکید کرده‌ام این میزان اضافه برداشت، عمدتاً ناشی از وضعیت و عملکرد چند بانک مشخص بوده است و طبعا در این شرایط که بخشی از شبکه بانکی کشور، ناتراز است نمی‌توان سیاست‌های کنترل تورم را بدرستی و بصورت موثر در کشور اجرایی کرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه از فرصت شش ماهه بانک مرکزی به برخی بانک‌های ناتراز (تا شهریور ماه) برای اصلاح اضافه برداشت‌هایشان خبر داد و گفت: بانک‌های ناتراز شش ماه فرصت دارند تا این معضل اصلی‌شان را که تاثیر نامطلوبی در شاخص‌های کلان اقتصادی دارد برطرف کنند.

فرزین خاطرنشان کرد: اگر بانکی همواره ناترازی داشته باشد و در عین حال بخواهد به فعالیت خود ادامه دهد به ناچار باید به سمت تعیین تکلیف و انحلال آن بانک پیش برویم. البته عموم این بانک‌ها دارایی‌های مناسبی اعم از املاک و غیره دارند و لذا هیأت مدیره این دسته از بانک‌ها می‌بایست عزم لازم را برای حل این مشکل فورا بکار گیرند.

***

استقبالی از لیست روحانی نمی‌شود

علی محمد نمازی عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با مهر با اشاره به احتمال حضور لیستی منتسب به حسن روحانی رئیس جمهوری سابق در انتخابات مجلس اواخر امسال، گفت: بنده خبری رو شنیدم که حزب اعتدال و توسعه و احزاب نزدیک به آنها که مورد حمایت آقای روحانی است، قصد دارند برای انتخابات مجلس دوازدهم کاندیدا معرفی کنند.

وی افزود: مانند احزاب اصلاح‌طلب که لیستی را مشخص می‌کردند و مورد حمایت آقای خاتمی قرار می‌گرفت. هرچند باید صبر کرد و منتظر شرایط انتخابات بود.

نمازی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص انتخابات تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات و مشارکت حداکثری نشانه اقتدار نظام، کشور و ملت است که واقعاً هم همین است. در این صورت نظام در عرصه خارجی و داخلی مقتدر خواهد بود. هم بهتر می‌تواند از منافع ملی دفاع کند و هم اعتماد عمومی به آن بالاتر است در حل مشکلات و بیشتر برنامه‌های تحول‌زا با صلابت بیشتری عمل خواهد کرد.

عضو حزب کارگزاران با بیان اینکه به چند دلیل از لیست آقای روحانی حمایت نخواهد شد، ادامه داد: معمولاً مردم در انتخابات افراد و ائتلاف‌های جدیدتری را می‌خواهند. از سوی دیگر، مردم از کسانی که امتحان پس دادند و موفق نبودند، استقبال نخواهند کرد و این یک قانون کلی است.

***

تاکید اژه‌ای بر عملیاتی کردن همکاری سه قوه

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت هماهنگی و هم‌افزایی هر چه بیشتر قوای سه‌گانه و تمرکز بر حل مسئله نخست کشور و پرهیز از حواشی، گفت: هماهنگی و هم‌افزایی قوای سه گانه برای تمرکز بر حل مسئله نخست کشور و عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در این خصوص، به صرفِ گفتن و حرف زدن از هماهنگی و هم‌افزایی، قابل تحقق نیست بلکه نیاز به سازوکار و برنامه عملیاتی در این خصوص می‌باشد؛ لذا همه مسئولان قضایی در این رابطه نقطه‌نظرات خود را در اسرع وقت ارائه دهند تا نخست، سازوکار عملیاتی افزایش هماهنگی و هم‌افزایی در داخل قوه و سپس با قوای دیگر، تمهید شود.  

رئیس قوه قضائیه در ادامه به تبیین و تشریح برخی مقولات مرتبط با راهکارهای عملی افزایش هماهنگی و هم‌افزایی قوا پرداخت و گفت: یکی از مواردی که درخصوص موضوع فوق‌الذکر مؤثر خواهد بود، آن است که این همفکری و همکاری موجود در میان سران قوا، به زیرمجموعه‌های آنها و همه بخش‌های قوای سه گانه تسرّی یابد؛ چنانچه رئیس یک قوه در خصوص یکی از موضوعات مرتبط با مسئله نخست کشور و راهکار رفع و حل آن، یک فکر و دیدگاه مجزا نسبت به زیرمجموعه خود داشته باشد، در آنصورت امور به درستی پیش نمی‌رود؛ باید در همه بخش‌های قوا، دیدگاه‌ها و راهکارها جهت رفع مسائل و مشکلات و تحقق شعار سال (مهار تورم و رشد تولید)، نزدیک شوند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: موضوع مهم دیگری که در این فقره قابل ذکر است ، آن است که باید قصد و هدف اصلی ما، کسب رضای الهی و خدمت به مردم و کاستن از آلام مردم باشد؛ برای مثال، در امر مقابله با فساد، هدف ما ریشه کن کردن و رفع فساد باشد، نه اینکه بخواهیم مچ‌گیری کنیم یا توپ را به زمین دستگاهی دیگر بیندازیم یا اینکه منیّت داشته باشیم و بگوییم این ما بودیم که فلان فساد را اعلام کردیم! آنچه مهم است، رفع فساد و مقابله با فساد است. 

محسنی اژه‌ای ادامه داد: باید با همفکری و اتخاذ تمهیداتی، کمک‌رسانی و مساعدت قوای سه‌گانه به همدیگر را در ضمن حفظ استقلال‌شان، هرچه بیشتر و افزون‌تر، محقق کنیم؛ در اینجا باید توجه داشت که این مساعدت و کمک کردن قوای سه‌گانه، به معنای نادیده گرفتن عیوب و اشکالات همدیگر نیست؛ بلکه می‌خواهیم تلاش کنیم در راستای تمرکز بر حل مسئله نخست کشور که همان مهار تورم و رشد تولید است، عیوب و اشکالات یکدیگر را رفع کنیم، به گونه‌ای که در این مسیر، تنازع و تخاصم و برخوردی ایجاد نگردد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۱۲۸۳۷۲۱:۴۹:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۴
جناب فرزین شما سرکوب ارزی 28500 نمی کردید الان دلار 45 الی 46 هزار تومان می بود و نه بالای 50 هزار تومان دوم هم این روش های منسوخ شده و همچنین نقدینگی چقدر باشد کنار بگذارید و دنبال هدایت آن به تولید باشید خود به خود تورم کم می شود
ناشناس۳۰۱۲۹۳۴۲۳:۲۳:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۴
ریاست کل بانک مرکزی لطفا به مسله پاداش های بسیار کلان و حقوق های نجومی مدیران بانک ها ورود نمایید اینها علاوه بر دریافت پاداش ها و حقوق ها و مزایا و انواع دریافتی ها از بسیاری از بنگاه های زیر مجموعه خود نیز دریافت پاداش و حقوق کلان دارند
ناشناس۳۰۱۲۹۴۷۲۳:۳۶:۵۸ ۱۴۰۲/۲/۴
بانک های خصوصی بخصوص بانک پ و بانک آ
ناشناس۳۰۱۳۰۹۱۰۶:۴۹:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۵
عدم کنترل قیمت‌ها، ادامه جدی پدیده قاچاق و جولان واسطه‌ها نبود نحوه مدیریت دولتمردان را نشان می‌دهد.
ناشناس۳۰۱۳۰۹۲۰۶:۴۹:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۵
چرا انتقادات نمایندگان در صحن علنی مجلس نسبت به دولت توسط شبکه خبر و خبرگزاری صداوسیما حذف و سانسور می‌شود؟
ناشناس۳۰۱۳۰۹۸۰۶:۵۴:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۵
در حال حاضر مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه مردم گرانی و تورم بالاست، در چنین شرایطی دولتی ها کاری کنند که ملت به آرامش برسند. نه این که دانسته یا ندانسته با آن دامن بزنند.
ناشناس۳۰۱۳۱۰۲۰۶:۵۸:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۵
بعد از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر لزوم شکستن آقایی دلار در صورت اجرای شجاعانه این سیاست توسط دولت انقلابی آقای رئیسی‌، می‌توان منتظر مهار تورم و رونق قدرت خرید عموم و درنتیجه بهبود معیشت و گشایش سفره زندگی مردم بود.
ناشناس۳۰۱۳۲۴۱۰۹:۳۰:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۵
امسال بیخ کار پاداش های یامفت نجومی مجامع بانکی را بگیرید
ناشناس۳۰۱۲۹۵۰۲۳:۴۰:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۴
به شیوه احمدی نژاد بصورت اتوبوسی نسبت به برکناری مدیران بانکی اقدام فرمایید تا فساد و تخلف تا حدود زیادی از این بانک ها رخت بر بندد
ناشناس۳۰۱۳۰۹۴۰۶:۵۰:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۵
چرا سامانه گزارش‌های مردمی و مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا غیرفعال است؟ وقتی هم با پلیس فتا قم تماس می‌گیریم یا پاسخگو نیستند و یا وقتی گوشی را برمی‌دارند اظهار می‌دارند حضوری بیایید! اگر قرار به حضوری باشد اصلا کجا این همه افرادی که گزارش می‌کنند را می‌خواهند جا بدهند در ثانی پس سامانه‌های الکترونیک و تلفن برای چیست؟!
ناشناس۳۰۱۳۱۰۳۰۶:۵۹:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۵
گفته شده فنلاند، ایسلند و دانمارک سه کشور شاد دنیا هستند. با این وصف همین کشورها به ترتیب رتبه‌های 10، یک و 9 در مصرف سرانه داروهای ضد‌افسردگی را دارند. تنها راه‌حل این تناقض این است که بگوییم شهروندان این چند کشور قبل از اینکه به سؤال شادی پاسخ بدهند یک داروی ضدافسردگی مصرف می‌کنند.
ناشناس۳۰۱۳۱۱۵۰۷:۱۴:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۵
به رئیس‌جمهور مردمی که روزهای تعطیل و غیرتعطیل به جای تاسی به قبلی‌ها و سفرهای تفریحی کیش و قشم به خوی زلزله‌زده و شهرهای محروم سفر می‌کند و پای درد دل مردم می‌نشیند خدا قوت و دست مریزاد عرض می‌کنم. خداوند حافظ و نگهدارشان باشد. مردم خوب به یاد دارند که رئیس‌جمهور سابق حاضر نشد سفر تفریحی نوروز خود به کیش را به خاطر مشکلات مردم و سیل شمال کشور رها کند!
ناشناس۳۰۱۳۱۳۲۰۷:۳۰:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۵
حاصل این سفرها بعد از 2 سال اکنون معلوم شده است!
ناشناس۳۰۱۲۸۵۰۲۲:۰۰:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۴
وزیر صمت کارش تا حدودی درست انجام داده در تولید خودرو و رشد صنعت مشکل سرکوب قیمتی کارخانه خودرو و همچنین مواد اولیه داخلی و دلاری حساب کردن با کارخانه هست که اختلاف با با آزار آزاد ایجاد می شود(بازار ازاد خودرا با قیمت سرکوب شده کارخانه هماهنگ نمی کند) و می شود قیمت چند ده درصد بالاتر از نرخ واقعی در بازار آزاد و دست ایشان هم نیست هرچند می تواند مکاتبه کند ولی دستها... سال 91 به بعد قیمت ارز 3/5برابر شد ولی قیمت ماشین فقط دوبرابر شد چون سرکوب قیمت کارخانه انجام نشد و اختلاف با بازار آزاد به وجود نیامد اما از سال 97 به بعد تا الان دلار 15 برابر شد و ماشین به همان مقدار حتی بیشتر رشد کرد اقتصاد علم هست عالیجنابان
ناشناس۳۰۱۲۹۳۷۲۳:۲۶:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۴
آقای فرزین رییس کل بانک مرکزی از آنجا که سودهای بانکی موهومی و صوری هستند امسال حتما جلوی توزیع این سودها را که نقدینگی کاذب را هم به اقتصاد وارد می کنند بگیرید
ناشناس۳۰۱۳۰۹۵۰۶:۵۰:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۵
به نظر می‌رسد اگر بحث خودرو را به 20 مدیر جهادی جنگ دیده واگذار کنند در مدت کوتاهی، قیمت‌ها را به زیر 50 درصد قیمت فعلی خواهند رساند به شرطی که دست دلالان را کوتاه و نظارت و کنترل محکمی اعمال شود.
ناشناس۳۰۱۳۰۹۹۰۶:۵۶:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۵
همان‌طور که با پدیده بی‌حجابی مبارزه می‌شود با پخش موسیقی‌های گوش‌خراش در پاساژها‌، مجتمع‌های تجاری و فروشگاه‌های سطح شهرها نیز برخورد شود.
ناشناس۳۰۱۳۱۰۴۰۶:۵۹:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۵
خوشحال‌کننده است که می‌شنویم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر آب‌های بین‌المللی و همه اقیانوس‌های این کره خاکی اعم از اطلس، هند، آرام و دریای مدیترانه حضور فعال دارد و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دیپلماسی دفاعی به تصویر کشیده شده است. بهبودی
ناشناس۳۰۱۳۱۳۰۰۷:۲۹:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۵
منظور سودهای سهام است نه سود سپرده
ناشناس۳۰۱۳۰۳۷۰۱:۰۰:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۵
دوست عزیز در جایی که همه چیز درهم و برهم است و عموم مردم تحت بزرگترین فشارهای اقتصادی روز افزون هستند و بعضا بجز رانتخواران و مفسدین قدرت خرید یک دوچرخه یا یک جفت لاستیک اتوموبیلشان را هم از دست داده اند صحبت از این موضوعات یک جک بزرگ محسوب میشود.
ناشناس۳۰۱۲۸۸۴۲۲:۳۷:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۴
اقای فضایلی این دو قطبی سازی را متاسفانه عده ای از دوستان مسئول دامن میزنند و اعتقادشان اینست که چون ما اینگونه فکر میکنیم پس همه مردم هم باید اینگونه فکر کنند و اگر کسانی با عقیده انها مخالفت کنند انان را به دو قطبی سازی متهم میکنند.
عمران۳۰۱۳۰۷۵۰۴:۳۵:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۵
به نظرم ربط زیادی به اعتقادِ خودِ مسئولین ندارد. بلکه یک بخشی از جامعه و مردم هستند که با عرض معذرت قشری و ظاهرگرا هستند و با دیدنِ بی حجابی دچار تزلزل اعتقادی و اضطراب و نگرانی میشوند. برای همین مسئولین تلاش میکنند که یک وقت این قشر آب در دلش تکان نخورد. وگرنه قانونِ حجاب را که به راحتی میشد بعد از بیست سال اثبات ناکارآمدی اصلاح کرد. حکم شرعی هم برای زنان غیر مسلمان واجب نیست. پس اینها دلیلشان نه قانون است و نه شرع، بلکه استحکام سیاسی است.
ناشناس۳۰۱۲۸۹۵۲۲:۴۷:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۴
ساعت کاری کارمندان دولت 6 صبح تا 13 اعلام شده است. در این وقت از صبح زود یک کارمند چه ساعتی باید از خواب بیدار شود و بتواند خودش را با اتوبوس یا مترو به محل کار برساند؟
ناشناس۳۰۱۲۹۴۰۲۳:۲۹:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۴
کارمندان که ساعت کاریشان خوب است خیلی مشاغل هست که با کله پزها باید بیایند بیرون ...
ناشناس۳۰۱۲۹۹۸۰۰:۱۵:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۵
آقای دکتر فرزین اگر نمیدانید که حتما هم میدانید بانک شما بجای سیاست گذاریهای دلسوزانه، متاسفانه مرکز ی مهلک برای تخریب اقتصاد کشور، فقیر تر کردن مردم، کاهش قدرت خرید مردم شده است.
ناشناس۳۰۱۳۰۴۰۰۱:۰۳:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۵
خب کارمندان پس از اذان مغرب باید بخوابند.
ناشناس۳۰۱۲۸۹۶۲۲:۴۷:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۴
تمامی بانک های خصوصی چه تراز و چه ناتراز باید حد اکثر در یک یا دو بانک ادغام شوند تا بتوان جلوی قسمت زیادی از تولید نقدینگی کاذب را موهومی. را گرفت
ناشناس۳۰۱۲۹۴۲۲۳:۳۲:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۴
سالیان زیادی است که یک مجموعه بسته بر بانک ها خیمه زده اند لازم است سریعا تحولی در برکناری مدیران بانکی بنمایید نه اینکه از بانکی آنها را برداشته و به بانکی دیگر ببرید این تحول نیست جابجایی است
ایمانی۳۰۱۳۰۴۳۰۱:۲۷:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۵
خداوند کم فروشان و ریا کاران را لعنت کرده است . و ربا شدید تر از زنا است. چرا بانکهای ما با ظاهر کاملا شیک و آراسته بسیار بسیار حرامخوارتر و ربا خوار تر و حیله گر تر و آلوده تر از نزول خواران سنتی شده اند .
ناشناس۳۰۱۳۱۰۰۰۶:۵۷:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۵
کم رنگ‌تر شدن نقش بزرگ‌ترها در حل و فصل مشکلات زوجین زمینه را برای درگیری‌ها بیشتر می‌کند و با چالش‌های جدی روبه‌رو می‌سازد. به طوری که کمرنگ‌تر شدن عنصر صبر و تحمل‌، به هنگام بروز چالش‌ها آنها را به خشونت‌های ناگهانی و پشیمان‌کننده و درگیری می‌کشاند.
ناشناس۳۰۱۳۱۰۶۰۷:۰۰:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۵
ارزش تخمینی اموال مازاد دولت چیزی حدود 18 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. این که این اموال و دارایی به چه کسانی و با چه شرایطی واگذار شود می‌تواند بر اقتصاد کشور در این مقطع اثرات بسیار منفی داشته باشد.
ناشناس۳۰۱۲۹۰۰۲۲:۵۰:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۴
آن ۲۲ نفر نماینده که امضا خود را برای استیضاح پس گرفتند باید از دور کنترل شوند بنظرم.
ناشناس۳۰۱۳۱۰۹۰۷:۰۲:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۵
کنارگذاشته شدن برخی از اعضای کابینه، نشان‌دهنده آن است که رییسی در انتخاب افراد برای مسئولیت های بزرگ دچار اشتباه شده است.
ناشناس۳۰۱۲۹۱۹۲۳:۰۷:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۴
آثار دوقطبی سازی خودشو در اقتصاد و امنیت کشور نشان خواهدداد.
ناشناس۳۰۱۳۰۴۶۰۱:۴۱:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۵
بنظرم مسئولین محترم و مشاورانشان بجای حاشیه سازی و سرگرم کردن مردم با مسائل انحرافی به کار اصلیشان که همانا تعامل سازنده با کشورهای دنیا جهت افزایش ارتباطات اقتصادی و کاهش تنشهای تبادلات ارزی و صادرات و واردات و بهبود و ترمیم وضعیت نابسامان معیشت و مسکن مردم و همینطور تدبیر در موازنه ابر قدرتهای شرق و غرب بمنظور فرار از تک ساحتی و بالا بردن قدرت چانه زنی بین الملی همت کنند.
ناشناس۳۰۱۲۹۴۵۲۳:۳۵:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۴
همه ساله گفته میشود که با بانک های بنگاه دار برخورد میشود چرا تا حال در این زمینه اقدام عملی صورت نگرفته است برای اجرای این مهم اولین کار برکناری مدیران چندین ساله این بانک ها برای اجرای فروش بنگاه ها و زیر مجموعه های آنها می باشد
ناشناس۳۰۱۳۱۵۳۰۸:۰۵:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۵
اینکه مردم در جامعه به خاطر پوشیدن یا نپوشیدن روسری به جان هم بیفتند و فحش و فلاکت مبادله کنند و حتی برای یکدیگر آرزوی مرگ کنند اصلا برازنده یک کشور با تاریخ تمدن چند هزار ساله نیست.جامعه به دلیل مشکلات اقتصادی ملتهب است و این رفتارها بالاتر از ظرفیت روانی جامعه است.
ناشناس۳۰۱۳۲۱۹۰۹:۱۵:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۵
خود جناب فضائلی هم دوقطبی سازی خوبی هست و در این چند ماه دوقطبی سازی علیه قوانین می کرد!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین