وقتی نتانیاهو هم گاهی از برخی مخالفان نظام عاقل‌تر است !

مجتبی صالحی راد، گروه سیاسی الف،   4020203059 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
وقتی نتانیاهو هم گاهی از برخی مخالفان نظام عاقل‌تر است !

در هفته آخر فروردین نفتالی بنت نخست وزیر پیشین رژیم صهیونسیتی در پاسخ به این پرسش خبرنگار رسانه ضدایرانِ اینترنشنال که موافق برجام هستید، گفت برجام اگر بتواند ایران را در دستیابی به سلاح اتمی متوقف کند، خوب است و در خصوص تحریم ها راضی نیست که به مردم ایران فشار بیاید(نقل به مضمون). این سخن او هر چند ریاکارانه است، اما باید گفت او در این گفته خود بر مخالفان فارسی زبان نظام اسلامی ترجیح دارد! چرا که در ظاهر و دست کم در آن مورد و ادعا، دیپلماسی گفتار را رعایت کرد. همچون نازنین بنیادی آن را شیمی درمانی تلقی نکرد و همچون ربع پهلوی و بی خردان دیگری مانند وحید بهشتی بر تحریم ایران اصرار نکرد.هرچند این مخالفان حاضر نیستند به ایران ستیزی خود اعتراف کنند و این ناشی از روحیه نقدناپذیری و دیکتاتوری آنهاست. همین روحیه بود که حتی حق سکوت را برای بازیکنان تیم ملی به رسمیت نشناخت تا چه رسد به حق آزادی بیان! و همین روحیه بود که رعنای بی بی سی فارسی را تحت فشار قرار داد و استعفا داد! 

عرفان ثابتی کارشناس ثابت این رسانه در گفت وگو با سیما ثابت، از روحیه دیکتاتوری و عدم رواداری و مدارا در میان مخالفان جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد. مجری برنامه (چشم انداز) چندبار سعی کرد اظهارات او در این خصوص را قطع کند. واقع امر آن است که جریان ضدانقلاب و مدعی مبارزه با دیکتاتوری، گرفتار دیکتاتوری باطنی و درونی و البته ظاهری است. 

تشویق به بی احترامی به روحانیت و عمامه پرانی که تبدیل به یکی از پلان ها و تصاویر کالت و هر روزه در رسانه اینترنشنال شده بود، یکی از مصادیق دیکتاتوری است. چراکه اولاً روحانیان جمعیت قابل توجهی در ایران هستند و ثانیاً برخی از آنها با نظام همسو نیستند. با توجه به این ناهمسویی باید گفت رسانه مذکور نه تنها روحیه دیکتاتوری و صفر و یکی(صفر وصدی) و مطلق گرایانه دارد، که از عقلانیت حتی در حد تکنیک برخوردار نیست.اگر از این سطح از عقلانیت برخوردار بود، سعی می کرد بیشترین یارگیری از ایرانیان را برای خود رقم بزند.  

به نظر می رسد عمده مخالفان نظام اسلامی در خارج از ایران، گرفتار تناقض درونی و عدم صداقت و نیز حداقل های عقلانیت هستند. این عدم عقلانیت را می توان در کج سلیقگی برای انتخاب دو چهره بدنام زن در رهبری حرکت خود و نیز در انتخاب وقت سفر به اراضی اشغالی توسط ربع پهلوی دید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۱۳۰۰۱۰۰:۱۷:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۵
خب ابنکه مشخصه قطعا یه وطن فروش از یه دشمن کثیف تره
ناشناس۳۰۱۳۱۳۷۰۷:۳۸:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۵
خیلی از جوانان کشور از جنایت‌های رژیم پهلوی خبر ندارند و دشمنان در شبکه‌های مجازی اطلاعات دروغ و مخدوش به خورد آنان می‌دهند. رسانه ملی باید با ساخت برنامه های گوناگون و مستمربه بیان خیانت‌های پهلوی اول و دوم در حق کشور و ملت ایران اختصاص بدهد .
ناشناس۳۰۱۳۴۷۳۱۲:۵۶:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۵
خبر ندارن؟! گفتنی‌ها به کرات گفته شده. به این فکر کنید که شاید توضیحاتی که برای قریب به ربع قرن ارائه شده نتونسته مجابشون کنه.
ناشناس۳۰۱۳۱۴۵۰۷:۴۶:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۵
ارزش تخمینی اموال مازاد دولت چیزی حدود 18 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. این که این اموال و دارایی به چه کسانی و با چه شرایطی واگذار شود می‌تواند بر اقتصاد کشور در این مقطع اثرات بسیار منفی داشته باشد.
عمران۳۰۱۳۰۱۵۰۰:۳۴:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۵
تیتر با متن هماهنگی ندارد بنت منظورتان است. در ثانی دلایل برخی اعضای اپوزیسیون جمهوری اسلامی برای مخالفت با برجام با دلایل بنت متفاوت است. گروه اول با تامین مالی جمهوری اسلامی بدلیل تقویت جایگاهش در داخل مشکل دارد نه با سیاست خارجی آن.
ناشناس۳۰۱۳۱۳۶۰۷:۳۸:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۵
خدا را شاکریم که در با نفس مسیحایی امام راحل(ره) و رهبر معظم و پشتکار ملت و درخشش جوانان، امروز جزو 4 کشور برتر جهان در علوم باروری و ناباروری، جزو 10 کشور برتر جهان در فناوری لیزر، جزو 8 کشور دارای فناوری فضایی در جهان، سومین کشور دارای فناوری نیروگاه خورشیدی، جزو 6 تولیدکننده برتر زیردریایی در جهان، جزو 2 کشور برتر تولیدکننده پهپاد رادارگریز در جهان، رتبه اول فناوری نانو در جهان، دومین کشور تولیدکننده نانودارو در جهان، نخستین تولیدکننده داروی گیاهی ایدز در جهان و سرعت پیشرفت علم در ایران 11 برابر دنیا و نخستین تولیدکننده پودر استخوان در جهان و سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق در جهان و... هستیم. اینها بخشی از ثمرات انقلاب اسلامی و خون شهدا و انقلاب امامین خمینی و خامنه‌ای است. باش تا صبح دولتش بدمد!
عمران۳۰۱۳۲۵۲۰۹:۴۰:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۵
عزیزم، اولا من هم از پیشرفتهای کشورم خوشحالم چه بسا بیش از شما. دوم چه ربطی به موضوع داشت؟ ما داریم در مورد تقابل اپوزیسیون با منافع کشور به دلایل ضعفهای سیاسی صحبت میکنیم شما موضوع پیشرفت های علمی را پیش میکشید.
ناشناس۳۰۱۳۳۴۶۱۱:۰۷:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۵
اپوزوسیون از پیشرفت کشور ناراحتند.
ناشناس۳۰۱۳۰۴۸۰۱:۵۵:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۵
عالی بود و کاملا دقیق و زیرکانه. من نه آن طرفی ها را قبول دارم نه بیشتر این طرفی ها را .
عمران۳۰۱۳۰۷۱۰۴:۲۸:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۵
عکس را چرا غیرشفاف (blurry) میکنید، اسامی اصلیِ آدمها را چرا استفاده نمیکنید؟ همین کارهای ضایع را میکنید که آگاهی سیاسی در کشور پیشرفت نمیکند، و بعد از چهل سال از انقلاب هنوز یک حزب ریشه دار نداریم، یک اپوزیسیون قانونی داخل کشور نداریم. با عرض معذرت این کارها بچه بازی است. نقد میخواهید بنویسید، با شدید ترین لحن بنویسید ولی سطح کارتان را پایین نیاورید.
ناشناس۳۰۱۳۱۳۹۰۷:۴۰:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۵
رهبر عزیزمان فرمودند ما در دل یک پیچ تاریخی قرار داریم، تغییرات بزرگ و اساسی در دنیا در حال وقوع است. ان‌شاءالله با گذر از این پیچ تاریخی و تشکیل تمدن اسلامی جامعه و جهان را آماده ظهور‌نماییم و امام خامنه‌ای عزیز پرچم را به پرچمدار انقلاب و جهان حضرت مهدی موعود(عج) بسپارند و ما هم در رکاب ولایت با قلع و قمع دشمنان اسلام ناب‌محمدی(ص) یعنی استکبار به سرکردگی شیطان بزرگ و رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی و انگلیس و... جهان را به سوی عدل و اخلاق و معنویت سوق دهیم.
ناشناس۳۰۱۳۰۷۶۰۴:۴۲:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۵
خیلی خوشحال نباشید که اپوزیسیون متشکل و مشخص وجود ندارد و همه قلع و قمع و بی اینده باشند. همه میدانیم که این قانون دنیاست که حکومت ها و نظامها دیر یا زودی نیاز قهری به تحول دارند. وقتی اجازه داده نشود که هیچ جریان مشخص و سازمان یافته و شناخته شده ای به غیر از جریان اصلی حاکم برای ان روز وجود داشته باشد دود ان به چشم همه خواهد رفت و همه ضرر خواهند کرد.
ناشناس۳۰۱۳۱۴۰۰۷:۴۱:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۵
با توجه به توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای به مهار تورم و ثبات اقتصادی کشور، امید است قوای سه‌گانه با نشست‌های تخصصی هماهنگ راه مهار تورم و کنترل ارز و سکه را بیابند و اجرا کنند و نگذارند نقشه‌های دشمنان برای ناامید کردن مردم عملی شود.
حسین۳۰۱۳۳۸۵۱۱:۴۰:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۵
مرحبا! چه حکیمانه فرمودی برادر
ناشناس۳۰۱۳۴۶۷۱۲:۵۲:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۵
به انسان های فاسد ما فرصت جولان نمیدیم به اسم آزادی یا هر چیز دیگه ای
ناشناس۳۰۱۳۱۱۹۰۷:۱۸:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۵
مرغ نایاب شد..
ناشناس۳۰۱۳۱۴۴۰۷:۴۵:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۵
به نظر می‌رسد اگر اقتصاد را به 20 مدیر جهادی جنگ دیده واگذار کنند در مدت کوتاهی، قیمت‌ها را به زیر 50 درصد قیمت فعلی خواهند رساند به شرطی که دست دلالان را کوتاه و نظارت و کنترل محکمی اعمال شود.
ناشناس۳۰۱۳۱۲۵۰۷:۲۳:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۵
با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان این ملت، مثل فرانسوا میتران وقتی ماهیت انقلاب را شناختند در هفته دوم پیروزی در بهمن 57 آژیر خطر را به صدا درآوردند که در خاورمیانه زلزله‌ای برپا شده که اگر جلو آن را سد نکنید نه‌تنها خاورمیانه بلکه جهان را فرا خواهد گرفت (نقل به مضمون) علی‌رغم این اعلام خطر، دشمنان غدار تمام سعی و نقشه‌ها و مکر و حیله‌های خود را به کار گرفتند از جنگ شهری و فتنه‌های قومیتی‌، جنگ تحمیلی، کودتا، نفوذ و فتنه‌های دهه70 و80و... تا انقلاب را سرنگون کنند ولی به کوری چشم همه آنها و نفوذی‌ها و خودفروخته‌های داخلی‌اش، یکی پس از دیگری به زیر خاک رفتند و انقلاب اسلامی به درخت تنومند 44 ساله رسید و دشمنان هیچ غلطی نتوانستند بکنند و در آینده هم همان‌گونه که امامین انقلاب خمینی کبیر و خامنه‌ای عزیز فرمودند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. انقلاب اسلامی صاحب دارد.
سیدالساداتی۳۰۱۳۱۹۳۰۸:۵۵:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۵
نفتالی بنت همون نتانیاهو ئه؟! چرا اپوزیسیون انقدر توجه شما را دزدیده؟! کار درست و بدون ریا در راه خدا، هم خدا را پشتیبان شما میکند هم خلق خدا را.
حسین۳۰۱۳۱۹۶۰۸:۵۶:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۵
نوشته اید برخی روحانیون با نظام همسو نیستند! چرا؟ واقعا جای فکر کردن نیست؟
ناشناس۳۰۱۳۲۱۶۰۹:۱۳:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۵
من زمان انقلاب ۱۲ساله بودم از خانواده مبارز چپ که بیشتر آنان در رژیم دژخیم شاه زندانی و توسط ساواک شکنجه شدند البته بعد از انقلاب هم برخی زندانی شدن ولی از شکنجه و اعدام خبری نبود برای همین از این ربع پهلوی لمپن که اون موقع ۵ سال از من بزرگتر بود ولی تو کاخ زندگی می کرد و با فیلم های مستند زندگیش خودش و از افتخارات نداشته اش رو به رخ ما می کشید همیشه بدم می آمد مخصوصا از فوتبال بازی کردن مسخره اش که زبون ش رو مثل خل مغز ها باید دندانی می گذاشت و همه کنار می رفتن تا در دونه حسن کبابی یه گل بزنه و یا مصاحبه های گزارش گر های پاچه خوار ورزش و الهام گرفتن از او ؟!؟!
ناشناس۳۰۱۳۵۶۵۱۴:۲۳:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۵
رضا پهلوی بچه ننه اس وخرجشو از پولهایی که چمدان چمدان از ایران بردند یا توبانکهای سوییس خوابونده بودن میگذرونه وادمهایی که باباش توزندان ناخنهاشونو کشیده وکلاه اپولو روی سرسون گذاشته هنوز زنده اند وخاطرات میگن وکتاب از شکنجه ها مینویسند او اومده از ازادی ودموکراسی میگه مرغ پخته خنده اش میگیره وچه بسیار مبارز ودانشجو که از عفونت تاول کف پاهاشون مردندو......
ناشناس۳۰۱۳۵۷۰۱۴:۲۶:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۵
همون یهودی صهیونیست دلش به حال ملت ایران برای فشارتحریم میسوزه واین مصی وگلشیفته ومهتدی وربع پهلوی وشیرین عبادی وحامد مرده خور پرواز پی ۷۵۲ بیرحمانه از امریکا واروپا تقاضای تحریم بیشتر دارند ویا اون آرش آرامش تقاضای جنگ وبمبارون ایرانو داره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. برای این عکس شما تیتر بزنید

  15. تضادی عجیب و پر ابهام!

  16. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  20. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

پربحث‌های هفته

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  7. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  8. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  9. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  12. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  13. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  14. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  15. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  16. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  17. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  18. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  19. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  20. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  21. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  22. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  23. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  24. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  25. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

آخرین عناوین