جدیدترین اخبار از بارش‌های سیل‌آسا در لرستان/ تخلیه احتمالی برخی روستاها‌

  4020123053

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان از مسدودشدن محور خرم‌آباد به پلدختر به‌دلیل پیشگیری از خطرات احتمالی فعالیت سامانه بارشی جدید خبر داد.

جدیدترین اخبار از بارش‌های سیل‌آسا در لرستان/ تخلیه احتمالی برخی روستاها‌

به گزارش تسنیم، فعالیت سامانه بارشی جدید از بامداد امروز در لرستان آغاز شده است و اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها از مخاطرات این سامانه بارشی است.

اغلب نقاط لرستان به‌ویژه مناطق جنوبی مانند شهرستان‌های کوهدشت، پلدختر و رومشکان در معرض نوسانات جوی برآمده از تغییرات جوی در روز چهارشنبه 23 فروردین قرار می‌گیرد.

مهدی پازوکی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آمادگی ستاد مدیریت بحران لرستان در پی فعالیت سامانه بارشی جدید در این استان اظهار داشت: محور خرم‌آباد به پلدختر به‌دلیل پیشگیری از مخاطرات این سامانه مسدود شد.

وی با اشاره به تعیین محور جایگزین برای جاده خرم‌آباد به پلدختر افزود: آزادراه خرم‌آباد- پل زال به‌عنوان محور جایگزین این جاده تعیین است و رانندگان تا اطلاع ثانوی در این مسیر تردد کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان عنوان کرد: اعلام تخلیه روستاها در مناطق پرخطر این استان در فعالیت سامانه بارشی جدید به‌عهده فرمانداران شهرستان‌ها گذاشته‌ شده است.

وی با بیان اینکه تخلیه احتمالی روستاهای لرستان بستگی به میزان بارندگی‌ها دارد، بیان کرد: آمادگی لازم برای تخلیه روستاها و اسکان اضطراری مردم در صورت لزوم وجود دارد.

جنوب پلدختر در وضعیت قرمز بارندگی/ روستای «چم‌گز» تخلیه شد

حمید خادم فرماندار پلدختر در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر اظهار داشت: طبق پیش‌بینی هواشناسی، پلدختر در وضعیت قرمز قرار ندارد و نیاز به تخلیه منازل مسکونی در این شهر نیست.

وی افزود: جنوب شهرستان پلدختر، مناطق چم‌گز، پاعلم و چن گرداب طبق اعلام هواشناسی در وضعیت قرمز قرار دارد که اطلاع‌رسانی لازم به مردم این مناطق انجام شده است.

فرماندار پلدختر با اشاره به تخلیه روستای چم‌گز عنوان کرد: مردم نگران وقوع سیل در شهر پلدختر نباشند، اما آمادگی لازم را برای خطرات احتمالی داشته باشند.

ورود تورهای گردشگری به لرستان ممنوع شد

عطا حسن‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: برگزاری هر‌گونه تور گردشگری بر‌اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران این استان از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ممنوع است و با آژانس‌های متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به لزوم بازدید میدانی از نقاط هدف گردشگری لرستان افزود: این نظارت‌ها توجه به شدت بارش‌های اخیر طی امروز و فردا با شدت بیشتری ادامه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان عنوان کرد: علاوه بر فعالیت تورهای گردشگری داخل این استان از ورود تورهای گردشگری از سایر استان‌های کشور نیز ممانعت به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه هر گونه اقامت گردشگران در جاذبه‌های گردشگری لرستان ممنوع است، بیان کرد: همچنین همه موزه‌های این استان نیز طی فعالیت سامانه بارشی جدید تعطیل است.

احتمال خسارت بارندگی به زیرساخت‌های لرستان

احمدرضا دالوند معاون عمرانی استاندار لرستان صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در فرمانداری خرم‌آباد اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی از امروز 23 فروردین شروع‌شده و تا روز پنجشنبه 24 فروردین با شدت زیاد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هواشناسی کشور نوع مخاطره را رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، صاعقه، ذوب برف و وزش باد شدید اعلام کرده است، افزود: شرایط آب‌وهوایی قرمز برای استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری و کردستان پیش‌بینی‌شده است.

معاون عمرانی استاندار لرستان با اشاره به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های کرگانه، چم‌انجیر، افرینه، کشکان، کشور، زز و سزار در این استان عنوان کرد: آب‌گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، اختلال جدی در سفرهای بین‌شهری و داخل شهری از مخاطرات سامانه بارشی جدید است.

وی بیان کرد: انسداد راه‌های روستایی، اختلال در جاده‌ها، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی و تورهای گردشگری، احتمال خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق مخاطرات سامانه بارشی جدید در مناطق جنوب و غرب لرستان و همچنین مناطق جنوب نورآباد است.

دالوند با تأکید به حضور میدانی مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان در هنگام فعالیت سامانه بارشی جدید گفت: نقاط بحرانی این استان توسط هواشناسی مشخص‌شده و برای جلوگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی باید اقدامات لازم انجام شود.

معاون عمرانی استاندار لرستان ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی تمام ماشین‌آلات و تجهیزات خود را در اختیار مدیریت بحران قرار دهند تا در مناطق پرخطر استقرار یابد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین