سقوط اجتناب‌ناپذیر نتانیاهو و یک پیام برای ملت فلسطین

گروه جهان الف،   4020114032 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی می نویسد: «سیاستمداران راست، چپ و مرکز گرا در اسرائیل تنها دو روی یک سکه به شمار می روند. هیچکدام با اهداف کلی رژیم صهیونیستی مخالفت نمی کنند و این مساله را به عینه پس از روی کار آمدن در صحنه قدرت سیاسی نیز نشان می دهند. از این رو، جنایات جنگی علیه فلسطینی ها همچنان ادامه می یابند و این مساله به این ربط ندارد که چه کسی نخست وزیر رژیم اسرائیل باشد.»

سقوط اجتناب‌ناپذیر نتانیاهو و یک پیام برای ملت فلسطین

به گزارش الف؛ پایگاه خبری "میدل ایست مانیتور" در گزارشی ضمن اشاره به بحران های اخیر در اراضی اشغالی و برگزاری اعتراضات گسترده و بی سابقه علیه دولت نتانیاهو، به طور خاص به این نکته اشاره می کند که سقوط دولت نتانیاهو اجتناب ناپذیر به نظر می رسد با این حال، ملت فلسطین باید بدانند که حتی سقوط نتانیاهو و دولت افراطی‌اش نیز مرهمی بر زخم های آن نخواهد بود و جایگزینِ دولت نتانیاهو نیز رویه های مساعدی را علیه فلسطین عملیاتی نخواهد کرد. به بیان دیگر، تمامی دولت های اسرائیلی در نقض حقوق فلسطینی ها و اعمال ظلم و جنایت علیه آن ها، با یکدیگر شریک هستند. 

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارش خود می نویسد:

«شواهد و قرائن حاکی از این هستند که دولت افراطی فعلی رژیم صهیونیستی که بنیامین نتانیاهو را به عنوان نخست وزیر در راس خود دارد، راه چندانی تا سقوط آزاد ندارد. سقوطی که با توجه به حجم قابل توجه مخالفت ها با این دولت، امری اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد. 

البته که مخالفت با دولت نتانیاهو در محیط خارج از اراضی اشغالی نیز بازتاب یافته است و به خصوص در آمریکا دولت بایدن شدیدا به انتقاد از نتانیاهو و رویه های اعضای کابینه وی می پردازد. چطور واشینگتن می تواند برای دولتی مدعی دموکراسی، حمایت های گسترده سیاسی و دیپلماتیک فراهم کند در حالی که هزاران تن از شهروندان صهیونیست به خیابان های اراضی اشغالی می ریزند و مخالفت خود را با سیاست ها و اقدامات یکچنین دولتی نشان می دهند؟ باید توجه داشت که اکنون به اعتراضات در اراضی اشغالی، اعتصابات نیز افزوده شده است. در واقع، اکنون هیچ چیز به نفع نتانیاهو به نظر نمی رسد. 

با این حال، اگر به آنچه بر سر دولت کنونی رژیم اسرائیل قرار است بیاید بی توجهی کنیم، باز هم این نکته کاملا آشکار است که جایگزین های احتمالی آن نیز در در مورد ملت فلسطین، رویه ای متفاوت از آنچه دولت نتانیاهو نشان می دهد را نشان نخواهند داد. سیاستمداران راست، چپ و مرکز گرا در اسرائیل تنها دو روی یک سکه به شمار می روند. هیچکدام با اهداف کلی رژیم صهیونیستی مخالفت نمی کنند و این مساله را به عینه پس از روی کار آمدن در صحنه قدرت سیاسی نیز نشان می دهند. از این رو، جنایات جنگی علیه فسلطینی ها همچنان ادامه می یابند و این مساله به این ربط ندارد که چه کسی نخست وزیر رژیم اسرائیل باشد. 

تندروهای حامی نتانیاهو با قوانینی که اعدام فلسطینی ها را تسهیل می کنند، موافقت کرده اند و قانون تخلیه شهرک های غیرقانونی اسرائیلی را نیز لغو کرده اند. قانونی که به موجب آن شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست به شهرک های غیرقانونی باز می‌گردند. شهرک هایی که مدت ها در کرانه باختری اشغالی تخلیه شده بودند. همین تندورها دامنه شهرک سازیهای اسرائیل را افزایش داده اند و پروژه های یهودی سازی را به نحوی جدی در کرانه باختری و بیت المقدس دنبال می کنند. 

شهرک نشینان افراطی قویا از سوی پلیس و ارتش اسرائیل حفاظت می شوند. این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که این شهرک نشینان به نحوی آشکار اقدام به کشتار فلسطینی ها و نابود ساری خانه های آن ها می‌کنند. رژیم اسرائیل هیچ نیت و ارده ای جهت ایجاد صلح ندارد و به تلاش های بین المللی در این رابطه نیز بی توجهی می کند و قویا صداهای مختلف که خواهان متوقف کردن شهرک سازی در اراضی اشغالی هستند را نیز رد می کند. 

در این میان، آرمان ملت فلسطین جز با احقاق حقوق قانونی آن ها و پایان بخشی به نقض گسترده حقوق بشر فلسطینی ها و ایجاد یک دولت مستقل فلسطینی که مورد حمایت قوانین و مقررات بین المللی نیز است، میسر نمی شود. 

با در نظر گرفتن بحران های سیاسی و اجتماعی جاری در اراضی اشغالی و تشدید مخالفت ها با دولت مستقر در اسرائیل، بسیاری بر این نکته تاکید دارند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا باید تحرکی کند و شرایط را تغییر  دهد. با این حال، سوال اصلی این است که آیا اساسا وی از قدرت و ظرفیت کافی برخوردار است؟ هرگونه راهکار سیاسی که توسط کاخ سفید و یا هر کشور دیگری ارائه شود و حقوق فلسطینی ها و استقرار یک دولت مستقل فلسطینی را رد کند، کاملا مردود است. جهان خارج باید واقعیت های فاجعه باری را که فلسطینی ها مجبورند آن‌ها را تحمل کنند، درک کند. 

تلاش های اسرائیل جهت تحمیل واقعیت های جدید با استفاده از زور به ملت فلسطین، کاملا متوهمانه و محکوم به شکست هستند. بنیان نبرد علیه اشغالگری صهیونیست ها مرتبط با حاکمیت ملی و سرزمین است. ملت فلسطین به دنبال آزاد سازی کشورشان هستند  و می خواهند نهادهای ملی و فراگیر خود را ایجاد کنند و بر منابع و گذرگاه های مرزی خود کنترل داشته باشند. به بیان دیگر، آن ها خواهان یک دولتِ مستقل، بادوام، و راهگشا و مفید هستند. چیزی که کاملا حق آن ها است. اضافه بر این ها، آن ها به دنبال پایان بخشی به تمامی اشکال و نمودهای اشغال سرزمین خود هستند.»

 

لینک: 

https://www.middleeastmonitor.com/20230329-the-fall-of-benjamin-netanyahus-extremist-government-looks-inevitable/

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۸۳۹۰۸۰۷:۲۱:۳۵ ۱۴۰۲/۱/۱۹
نتانیاهو 16 سال سابقه نخست وزیری اسراییل را در پرونده کاریش دارد.
ناشناس۲۹۸۴۱۰۳۰۹:۳۳:۳۳ ۱۴۰۲/۱/۱۹
نتانیابو یک جنایتکار جنگی است و باید محاکمه و مجازات بشود.
ناشناس۲۹۸۴۴۷۸۱۲:۲۲:۲۴ ۱۴۰۲/۱/۱۹
پس چرا کشورهای اسلامی از او شکایتی در دادگاه لاهه نکرده اند؟
محسن۲۹۸۴۵۱۱۱۲:۳۵:۴۴ ۱۴۰۲/۱/۱۹
عجب - مثل اینکه جنایتکار جنگی طرفدار هم داره
ناشناس۲۹۸۴۷۵۴۱۴:۱۰:۲۱ ۱۴۰۲/۱/۱۹
چرا فلسطینی ها توسط مرحوم یاسر عرفات و ابومازن تا به حال از نتانیاهو به دادگاه های بین المللی شکایت نکرده اند؟
ناشناس۲۹۸۴۸۰۶۱۴:۳۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱/۱۹
از نظر منفی دهندگان نتانیاهو جنایتکار نیست؟ یا جنایتکار جنگی نیست ؟ یا مستحق جایزه صلح است ؟ یا نه ، نتانیاهو مستحق بدترین مجازات نزد خدا و بندگان خدا
ناشناس۲۹۸۴۱۲۳۰۹:۴۰:۲۰ ۱۴۰۲/۱/۱۹
حزب الله لبنان در پاسخ به قتل عام مردم فلسطین در مسجد الاقصی 100 موشک به سرزمین های اشغالی پرتاب کرد اما اسرائیل جرئت پاسخ دادن به حزب الله را نداشت.
ناشناس۲۹۸۴۴۸۱۱۲:۲۳:۴۷ ۱۴۰۲/۱/۱۹
اسراییل در جواب، مواضع حماس در غزه و جنوب لبنان را با هواپیما هدف قرار داد.
ناشناس۲۹۸۴۷۵۵۱۴:۱۱:۱۰ ۱۴۰۲/۱/۱۹
موشک ها خسارات جانی و مالی به همراه نداشتند.
ناشناس۲۹۸۴۱۴۰۰۹:۴۷:۳۳ ۱۴۰۲/۱/۱۹
مهمترین عامل در طولانی بودن دوران نخست وزیری نتانیاهو، ضدیت این کشور با ایران است.
ناشناس۲۹۸۴۱۴۸۰۹:۵۰:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۱۹
دفعه قبل هم بعد از تشکیل پرونده قضایی برای نتانیاهو، پایان عمر سیاسی او را اعلام کرده بودید. پس چطور شد، چرا او دوباره برگشت؟!
ناشناس۲۹۸۴۱۶۹۰۹:۵۸:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۱۹
بر فرض که نتانیاهو از بام سیاست در اسراییل سقوط کند، آیا فکر می کنید که سیاست اصولی این کشور در رابطه با ایران و فلسطینی ها تغییر می کند؟
ناشناس۲۹۸۳۹۰۹۰۷:۲۳:۳۳ ۱۴۰۲/۱/۱۹
مشکل فلسطین تنها از راه گفتگو حل و فصل می شود.
ناشناس۲۹۸۴۱۰۸۰۹:۳۴:۴۱ ۱۴۰۲/۱/۱۹
فلسطینیان 70 سال با اسرائیل مذاکره کردند اما بی نتیجه بود.
ناشناس۲۹۸۴۴۸۶۱۲:۲۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱/۱۹
اگر جنگ ایران و عراق، جنگ در یمن و جنگ در اوکراین با راه حل نظامی حل شده، مسئله فلسطینی ها هم حل خواهد شد.
ناشناس۲۹۸۴۲۹۴۱۰:۴۶:۳۵ ۱۴۰۲/۱/۱۹
گفتگو در غزه کنار رفت یک وجب خاک غصب نشد اما آن گروهی که گفتگو کرد دائم سرزمین واگذار می کند اما گفتگو با کی حکومت جعلی و غصب کننده سرزمین؟!!
ناشناس۲۹۸۳۹۲۲۰۷:۳۳:۰۴ ۱۴۰۲/۱/۱۹
همانطور که درگیری در یمن در شرف اتمام است، درگیری فلسطینی ها و اسراییل هم می تواند روزی پایان یابد.
ناشناس۲۹۸۴۱۱۷۰۹:۳۷:۲۱ ۱۴۰۲/۱/۱۹
رژیم کودک کش صهیونیستی رژیمی غاصب و جعلی است و باید نابود شود.
ناشناس۲۹۸۴۷۷۱۱۴:۱۷:۲۲ ۱۴۰۲/۱/۱۹
چطور باید نابود شود؟
ناشناس۲۹۸۴۳۰۱۱۰:۴۷:۴۴ ۱۴۰۲/۱/۱۹
درگیری دو ملت و کشور را با درگیری نژاد پرستی و غصب کننده سرزمین یکی نفرمایید و آخرش هم نابود هست
ناشناس۲۹۸۴۴۹۵۱۲:۲۹:۰۲ ۱۴۰۲/۱/۱۹
با سلام و عرض ادب خدمت رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای عزیز فرمانده دلها خدایا بحق غریبی امام حسین قسمت میدم که رژیم نامشرع اسراییل از صحنه روزگار محو بگردان و فلسطین قهرمان به دامن گرم جهان اسلام برگردان مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر نتانیاهو گرگ صفت و خون ریز
ناشناس۲۹۸۳۹۲۳۰۷:۳۴:۵۵ ۱۴۰۲/۱/۱۹
راه های بهتری به جز جنگ و خونریزی برای حل اختلافات وجود دارند.
ناشناس۲۹۸۴۱۱۴۰۹:۳۵:۴۳ ۱۴۰۲/۱/۱۹
اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه است و باید از روی نقشه کره زمین محو شود.
ناشناس۲۹۸۴۴۹۹۱۲:۳۰:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۱۹
غده سرطانی با سگ هار چه نسبتی دارد؟
ناشناس۲۹۸۳۹۸۰۰۸:۱۸:۲۷ ۱۴۰۲/۱/۱۹
لبخندهای حقارت‌آمیز مجری اینترنشنال در مصاحبه با نتانیاهو، موقعی که نتانیاهو با غرور از سرزمین‌ اشغالی و حمله نظامی به ایران سخن می‌گفت، واقعا عذاب‌آور است. با بی‌شرف‌ترین اپوزیسیون تاریخ معاصر ایران روبه‌رو هستیم که حقوقش را از دلارهای نفتی کشورهای منطقه می‌گیرد و برای تحریم و تهدید حمله نظامی به مردم وطنش به دشمن اصرار می‌کند!
ناشناس۲۹۸۴۱۸۶۱۰:۰۵:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۱۹
اتفاقاً نتانیاهو را زیاد تحویل نگرفت.
ناشناس۲۹۸۳۹۸۳۰۸:۱۹:۲۷ ۱۴۰۲/۱/۱۹
عبدالباری عطوان سردبیر رای الیوم در تحلیلی نوشت: اگر جنگی شعله‌ور شود، آغاز پایانی برای کابینه رژیم اشغالگر خواهد بود، زیرا تعداد بیش از ۱۵۰ هزار موشک و ۵ هزار پهپاد انتحاری در انتظار ساعت صفر و منتظر چراغ سبز هستند.
ناشناس۲۹۸۴۰۰۵۰۸:۳۵:۱۵ ۱۴۰۲/۱/۱۹
بهترین اتفاق برای مردم فلسطین ایجاد کشور فلسطین با مرکزیت قدس شرقی است که از مصوبات سازمان ملل هم هست و حتی کشورهای غربی بجز امریکا بر آن اتفاق نظر دارند. متاسفانه کشورهای مسلمان بر اساس منافع شخصی و گروهی بر این امر اتفاق نظر ندارند. گروهی حتی قائل به ایجاد کشور فلسطین نیستند .
ناشناس۲۹۸۴۴۵۴۱۲:۰۹:۳۱ ۱۴۰۲/۱/۱۹
تا آنجا که در شبکه های خبری خارج نشین انعکاس یافته مردم اسراییل مخالف تند روی های نتانیاهو در برخورد با فلسطینیان هم هستند و بارها در مصاحبه هایی که در جریان همین اعتراضات با آنها صورت گرفته به این موضوع اشاره کرده اند !! پس چنانچه دولت بعدی اسرائیل هم همان رویه نتانیاهو را در پیش بگیرد قطعا با اعتراض گسترده مردم روبه رو میشود.
محمودقدس آزاد۲۹۸۴۷۰۵۱۳:۵۲:۱۰ ۱۴۰۲/۱/۱۹
انشاالله بنفس مبارک ولی عصر عج رژیم جعلی صهیونیستی فروخواهد پاشید واین امر قطعی است نشانه های آن از هم اکنون آشکار شده است اگرچه ممکن است برای خیلیها باورپذیرنباشدبنحوی این کار انجام میشود که همه سرزمینها در اختیار امت اسلام قرار خواهد گرفت وصهیونیستها تسلیم خواهند شد...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین